Šta je novo?

Tramvaji

Zar je moguce da se rusi ovaj stari kameni most? :o

45608355-2332515833442976-1145369315717939200-n.jpg
 
Vesić danas najavio uvođenje tramvaja na liniji 1, od Slavije, preko Ulice kralja Milana i Terazija, zatim, preko Trga republike i Vasine do Kalemegdana, gde će skretati levo i desno...

Navodno će se prilikom rekonstrukcije Trga republike i Vasine ulice postaviti šine, a kad se bude rekonstuisali Ulica kralja Milana i Terazije, za par godina, i tamo će se ugraditi šine...
 
Tramvaji će ići preko Terazija i Trga Republike!

http://mondo.rs/a1144536/Info/Beograd/B ... jedan.html

Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Vesić je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.

"Tokom narednih godina krenućemo u realizaciju projekta uspostavljanja tramvajske linije od Slavije do Kalemegdana, gde će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana", rekao je Vesić gostujući na TV "Studio B", prenosi Beoinfo.

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno.

"Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga Republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata", rekao je Vesić.
Tramvaj preko Mosta na Adi od juna 2019.

Govoreći o ostacima zidina koji su pronađeni tokom rekonstrukcije Trga Republike, Vesić je rekao da će se sledećeg četvrtka, kada se završe arheološka istraživanja, znati da li su u pitanju ostaci Stambol kapije ili Vitenberške kapije.

"Tada će Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda saopštiti o kojim je zidinama tačno reč. Ono što su nam juče rekli, sonde su spuštane do četiri metra dubine, što je nivo na kojem se nalaze temelji i što pokazuje kako se u to vreme ozbiljno gradilo. Koja god kapija da je u pitanju, sigurno je da će biti sačuvana jer Beograd čuva svoju istoriju", rekao je zamenik gradonačelnika.

Odgovarajući na pitanja gledalaca, Vesić je istakao da će tokom prvih meseci sledeće godine biti potpisan ugovor o izgradnji kanalizacije u Krnjači, odnosno na čitavoj levoj obali Dunava.

Projekat je vredan 70 miliona evra, naveo je Vesić, jer je u pitanju veliki posao koji će trajati više godina.

Vesić je najavio da će tokom tekućeg meseca biti raspisan i tender za izgradnju doma zdravlja u Borči.

"Reč je o velikom objektu, površine 6.500 kvadratnih metara, tako da će građani Borče i okolnih naselja imati sve što im je potrebno kada je zdravstvena zaštita u pitanju".

Goran Vesić je rekao da se trenutno aktivno radi na pronalaženju lokacije za groblje za kućne ljubimce u Beogradu i da će taj problem biti rešen čim Urbanistički zavod odredi lokaciju za tu namenu.

"Juče sam imao sastanak sa direktorkom Urbanističkog zavoda Vesnom Tahov i razgovarali smo o tome da oni u narednom periodu odrede lokaciju za groblje za kućne ljubimce. Grad će izdvojiti novac i izgradićemo groblje za kućne ljubimce", kazao je Vesić.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580239#p580239:awi4s5fj je napisao(la):
sudija » 09 Нов 2018, 13:36[/url]":awi4s5fj]Vesić danas najavio uvođenje tramvaja na liniji 1, od Slavije, preko Ulice kralja Milana i Terazija, zatim, preko Trga republike i Vasine do Kalemegdana, gde će skretati levo i desno...

Navodno će se prilikom rekonstrukcije Trga republike i Vasine ulice postaviti šine, a kad se bude rekonstuisali Ulica kralja Milana i Terazije, za par godina, i tamo će se ugraditi šine...

и да то затворе у потпуности за аутомобилски саобраћај, па да имамо лепу и велику пешачку зону
 
Mislim da bi korisnije bilo da se, prilikom kopanja Topčiderskog tunela (kao veze između mosta na Adi i Autokomande) kroz iste izgradi i tramvajska pruga i na taj način otvori mogucnost za izgradnju linije (koja bi mogla da se klasifikuje i kao LRT linija) od Jurija Gagarina do Banjice! Čak, u perspektivi, da se ista linija produži i do aerodroma ''Nikola Tesla'', pa i do novog Nacionalnog stadiona (ako se bude gradio u Surčinu). Takođe, ta bi pruga mogla da se produži kroz Vojvode Stepe, sve do naselja ''Vojvoda Stepa'', a postojeća pruga od Autokomande da se produži pored stadiona ''Rajko Mitić'' pravo, do okretnice na Banjici, pa da dobijemo 2 odvojena pravca, od mosta na Adi do naselja ''Vojvode Stepe'' i od Slavije do Banjice, a ujedno i rezervne pravce ovih linija, kada se ponovu budu radile rekonstrukcije svake od ovih pruga ili u slučaju nekakvih havarija na njihovim trasama.
Takođe, ''terazijska pruga'' bi mogla kod Igumanove palate (ili na raskrnici Kolarčeve i Makedonske) da skrene prema Skupštini i Bulevaru Kralja Aleksandra, pa da dobijemo liniju/linije koje saobraćaju od Banjice ili sa Novog Beograda kroz Bulevar Kralja Aleksandra a ne idu kroz Beogradsku, na Slaviju, čime bi se taj pravac rasteretio i takođe omogućio rezervni pravac za slučaje havarija/rekonstrukcija na trasama tih pravaca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580245#p580245:3kz3231i je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Nov 09, 2018 1:55 pm[/url]":3kz3231i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580239#p580239:3kz3231i je napisao(la):
sudija » 09 Нов 2018, 13:36[/url]":3kz3231i]Vesić danas najavio uvođenje tramvaja na liniji 1, od Slavije, preko Ulice kralja Milana i Terazija, zatim, preko Trga republike i Vasine do Kalemegdana, gde će skretati levo i desno...

и да то затворе у потпуности за аутомобилски саобраћај, па да имамо лепу и велику пешачку зону
Bolje za pocetak da zatvore za automobilski saobracaj Jurija Gagarina. Tu vec ima tramvajsaka linija a imali bi veliku i lepu pesacku ulicu.
 
Рушен је само стари новији трамвајски мост преко Топчидерке. Штета што и овај нови нису направили лучно попут Ћириног. Што се тиче линије 1, глупост је кратити је до Славије, најлогичнија је линија до Бањице.
 
Требало би размишљати о постављању шина од Таша до Теразија, таман да 6 иде Калиш-центар-Устаничка и 1 Калиш-центар-Бањица.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Мислим да је и то спајање Таша и Теразије у плану. Штета само што није баш најизводљивије спуштање трамваја низ Призренску и Бранковом па преко моста, онда би смо могли да добијемо и исправљену 7ицу и 9ку. Трамвај има толико потенцијала, како у центру града тако и на периферији.
 
Da je meni samo znati što se gradiše onoliki široki bulevari na NBG, sa sve bašticama/ostrvima po sredini... kad se tramvaji opet razvlače svuda osim tamo.

A i za depo Centralu se može postaviti isto (retoričko) pitanje.
 
Да би се истерало што више може аутобуса из центра града, морамо да развијемо у њему и метро и густу трамвајску мрежу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580297#p580297:2c5hv1qz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 09, 2018 7:39 pm[/url]":2c5hv1qz]Da je meni samo znati što se gradiše onoliki široki bulevari na NBG, sa sve bašticama/ostrvima po sredini... kad se tramvaji opet razvlače svuda osim tamo.
Pa zbog mogućnosti proširenja mreže naplatnih parkin mesta. :)
 
Људи знате да волим трамваје, и да смо се заједно са другарима из Удружења љубитеља железнице залагали за унпређење и ширење трамвајске мреже, али овде се све ради напамет и без предумишљаја!

1) Већина путника на Славији су путници којима зона Славије није дестинација. Пуно људи преседа, али је бар делу људи био омогућен директан превоз!

2) Од Теразија на Славији су главни токови усмерени у два правца: Чубура и Карађорђев парк. Да линија 1 иде на Карађорђев парк и Бањицу, то би била само мања штета од њихове глупости, не и исправка глупости.

3) Поставља се питање шта ће се радити на Чубурском правцу? Па ваљда вам је свима јасно да раде ону глупост са електробусима у зони где већ имамо комплетну тролејбуску мрежу. Када је у питању продужење трамваја туда, ту не би могао имати баштицу, а самим тим се не би добијале предности такве скупе замене система.

4) Југоисточно од Карађорђевог парка имамо чак 5 главних гранања, од којих је само једно покривено трамвајем: Дедињско, Миљаковачко, Вождовачко, Кумодрашко и Душановачко.

5) Док смо и на самом форуму постигли не консензус, али рецимо већинско мишљење о прихватљивости ширења мреже на периферији, у централним деловима Београда је потребно дефинисати метро-коридоре и све веће инфраструктурне радове ускладити са превенцијом компликација при метро или преметро градњи.

Нека моја сугестија за неко будуће саопштење би била: "Ако се већ то ради, направити преметро Калемегдан - Карађорђев парк!", са гранањима Прокоп, Бањица и Кумодраж 2. А тролејбус оставити на површини.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580315#p580315:qust4cnh je napisao(la):
Дошљак » 09 Nov 2018 20:16[/url]":qust4cnh]Да би се истерало што више може аутобуса из центра града, морамо да развијемо у њему и метро и густу трамвајску мрежу.

Опет би морало да се руши ту и тамо а да се на тим местима не праве квадрати

Дакле било каква власт у садашњем облику би пре колективно одсекла себи ноге на живо него да то раде
 
Kao sto je Bogan Bogdanovic (strucnjak za nadgrobne spomenike i groblja) sahranio izgradnju metroa u Beogradu dalekih osamdesetih godina tako isto i vesic reinkarnacijom linije 1 opet sahranjuje beogradski metro za narednih dve tri decenije . Samo za postavljanje bednih 2.7 km sina preko mosta na Adi im treba 5 godina i to ni sada ne bi poceli da im ne smeta most Milana Zarica u porojektu BnV.
Zasto se primate na vesicevu opstrukciju beogradskog metroa?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580315#p580315:1nvdw9t1 je napisao(la):
Дошљак » Pet Nov 09, 2018 8:16 pm[/url]":1nvdw9t1]Да би се истерало што више може аутобуса из центра града, морамо да развијемо у њему и метро и густу трамвајску мрежу.
Da samo aj da se kladimo da će ovima svako dodatno širenje tramvaja poslužiti kao dodatni izgovor da se metro ne gradi, odnosno da se gradi na trasama koje nisu najpotrebnije nego najpogodnije investitorima.

Meni je prosto neverovatno i apsurdno da 80% tramvaja leži u Centrali, okruženi ogromnim prostranim, ravnim i planski građenim bulevarima... a ti tramvaji se šalju preko reke i u brda i doline da saobraćaju po preopterećenim i tesnim ulicama ljudima pod prozorom dok ih na prostranom NBG imamo u tek dva bulevara, i to na jednom jedinom kraku Blok 45 - Hajat.

Inače ovo istovremeno znači ukidanje trolejbusa. Što znači da u narednom periodu možemo da očekujemo i gunđanje i nostalgične vapaje njihovih vatrenih ljubitelja. A ništa od toga ne bi bilo da se više radi na smislenoj izgradnji metroa i na širenju tramvajske mreže po NBG. Ima ovaj grad za svakog po nešto. Nego ljudi ovde mnogo vole da ih voze emocije, pa bi turili tramvaj i fenjer u dvorište svoje zgrade i naređali konje da ih jašu svakog dana na posao, samo da zadovolje (kvazi) nostalgiju i romantiku. Kažem kvazi nostalgija i romantika jer se svi pozivaju na neke slike i vremena kojih se ni njihove babe i dede više ne sećaju (ili ih se rado sećaju ali ne zbog tramvaja pobogu...) ali bitno je da svi danas znaju da je to ''prava stvar''. I naravno sve ostalo je kobajagi njesra. Čelični točak na čeličnoj gredi oivičenoj rupama i pukotinama je tako romantično a guma na asfaltu je tako fuj... :roll:
 
Овде није у питању опструкција генералне градње метроа, већ опструкција градње истог по смисленим саобраћајним правцима. И независно од метроа, приближавање трамваја строгом центру уз ограничење аутомобила и аутобуса у истом је добра ствар. Чак, може омогућити ефикасан транспорт у деловима града угроженим метро раскопавањима. Али све то тек у оквиру технички и финансијски заокруженог плана.
 
Ma ne sumnjam ja da bi ti sproveo tramvaj i do svoje vikendice... Da se ti pitaš, i vojnici u planinčinama Kopnene zone bezbednosti bi se vozili u nekim čangrljavim kutijicama po šinama umesto da idu u nekim tamo inferiornim Pincevima i Defenderima... Kod tebe su šine odgovor za sve. :lol:
 
Vrh