[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423408#p423408:4vnyiitq je napisao(la):
direktor » 17 Dec 2016 10:50 am[/url]":4vnyiitq]Karlo ovo kod fransa mi nepije vodu zbog visina
Prikljucenje prokopa moze i na bolji nacin treba razmotriti sve varijante .
Sto se tice potrebe za novim tramvajima postoji opcija donacije jos jedne ture iz bazela
za prokop bi tramvaj mogao da se uvali i u metro kasetu i tako ima mjesta za 2 linije
Везано за успоне код Ветеринарског факултета, предвидео сам рампу на месту заравни због стајалишта, а стајалиште на месту садашње рампе. Успони су 6%, а са друге стране, у џунгли код Ветеринарског можемо да радимо шта хоћемо.
Успон Хотел "Србија" - Терминус Шумице је 5,2%. Изгледа много, али слично је и код Биоскопа Вождовац.
Везано за разлоге мањег коришћења доступних трамвајских линија, учесталост полазака није јадини и најважнији разлог. Ту се не можемо поредити са ЛРТ-има у САД, којима је интервал 12 или 15 минута ван вршних сати највећа мана
- Свако је бар неки пут имао лоша искуства трамвајских застоја, која остварују много јачи психолошки утисак од рупа по пола сата на линијама 33 и 48 због застоја.
- Неусклађени редови вожње на дељеним деоницама. Рецимо, средњи интервал трамваја Бањица-Славија је испод 4,5 минута чак и викендом осим вампирски рано и вампирски касно. Али, чак и при уредно извршаваном реду вожње су рупе 10-11 минута. У ствари, много ефикаснији превоз би имали да имамо са истим бројем трамваја само две линије ка Бањици на тачно 7 минута у шпицу, тачно 9 минута ван шпица и викендом, али са поласцима између.
- Непокривеност стајалишта код Правног, и за чекање непријатна уска острвска стајалишта.
- Споро кретање, видљиво спорије од аутобуса на Славији, у Рузвелтовој, у Јурија Гагарина где аутобус, за разлику од трамваја, делимично качи зелени талас, бескрајна чекања на семафорима.
- Недостатак управо директних линија за средиште Круга двојке, куда нам иду скоро све најоптерећеније аутобуске линије.
- Врло, врло дуги прекиди трамвајских линија у току не само реконструкције мреже, него и радова на топловоду и слично.
Психолошки ефекат сустизања је јако важан, због кога се пруге за велике брзине често граде поред аутопутева. То нам је и велика мана на Панчевачком мосту, где ће и након завршетка радова друмска возила бити бржа од воза! Ту би надвожњак преко петље направио сјајан утисак!
И са свим тим, у неким деловима града трамвај је и даље најпопуларније превозно средство.
А везано за интервал у Устаничкој, ако направимо и пругу ка Прокопу, можемо аутобус и потпуно избацити (сем 30, 50 и 308). Тада би трамваји 17 (Устаничка - Прокоп - Савски трг - Хајат - Стари Меркатор - Земун) и 31 потпуно заменили аутобусе, са интервалима по 6 минута у шпицу, 9 ван шпица, викендом 10 и поласцима између. Ипак, како би могли користити сигнални приоритет у шпицу, препоручује се "конвојска" метода, трамвај иза трамваја са стајалиштима једно иза другог, а временски размак за 50 на сат у улици око 10 секунди. Исто предлажем и за Булевар. Линија 17 ионако трпи због све горих и горих застоја на Газели, понекад у шпицу "рупе" буду и до 45 минута! Трамвајски мост ионако недовољно користимо.
Занимљиво запажање је да је мост са највише кретања у граду, Бранков, уједно и једини мост на којем имамо резервисане траке за јавни превоз!!!