Pozdrav svima
Vidim u temi se dosta priča o proširivanju tramvajskih linija, ali kao neko ko proteklih 16 godina živi na Bulevaru kralja Aleksandra i ko je praktično "osuđen" (u nedostatku boljeg opisa) da ih koristi, ne mogu da ne podelim neko svoje mišljenje o trenutnoj (ne)efikasnosti tramvajskog sistema.
Da počnem od stvari koja je potpuni bezobrazluk pojedinaca: ostavljanje automobila na tramvajskim šinama. Kako je moguće da ne postoji sistemsko rešenje ovog problema? Živim kod Olimpa i nekoliko puta dnevno vidim (ili čujem besomučnu zvonjavu) da je neki krelac ostavio auto na taj način da tramvaj ne može da prođe jer mu kraj automobila zalazi 10-15cm na šine. Postavljanje nekih stubića, drakonske kazne za ovo, ništa?
Druga stvar: krenem ja tako na fakultet (nekad rano ujutru, nekad kasno prepodne, nekad popodne van špica, nebitno), stojim na stanici Dr Velizara Kosanovića i pored mene prođe
4-5 autobusa
309 (na povratku iz Kaluđerice) dok ja čekam po 20-25 bukvalno bilo koji od 4 tramvaja kako bih stigao do Vuka. Stvar koja još više frustrira je da slanje onih busplus kodova otkriva da tramvaji još nisu ni stigli na okretnicu iz suprotnog smera. I onda odjednom dođu 4 komada (u svakakvim konfiguracijama, jako često po dve sedmice, i CAF i dupli KT4) , nakon čega ih opet nema po 20-25 minuta. Pre mesec dana je ovo baš počelo da bude izraženo, ne znam šta su radili sa redom vožnje/brojem tramvaja.
Treća stvar: raskrsnice. Tramvaji u 80% slučajeva overe svaki mogući semafor. Primera radi: Uđem na gorepomenutoj stanici (ako imam sreće niko se nije parkirao na šine da samo uzme pljeskavicu ili istovari robu), gotovo uvek tramvaj već staje na raskrsnici sa Živka Davidovića. Stane kod Cvetka, primi putnike, onda ide maratonsko čekanje na raskrsnici sa Gospodara Vučića (još ako su dva tramvaja ispred, otegne se ohoho). Sledeći na pola puta od Cvetka do Batutove
uglavnom promaši, kod Batutove naravno opet čekanje nakon čega ide stanica, i tako dalje, semafor kod Gvozdićeve, pa Pop Stojanove, Đeram, Jagićeva, itd... Posle Vuka je još gore: ubitačni trosemaforski kombo Kumanovska - Metropol - Pravni. Gotovo da sam siguran da semafori mogu da se podese tako da tramvaj uhvati zeleni talas, zna se otprilike koliko tramvaji provedu na stanici. Ili ne može?
Stvarno se nadam nekoj konstruktivnoj diskusiji, ne vidim poentu stavljanja tramvaja na sve strane ukoliko ni ovo što imamo nije optimizovano...