Šta je novo?

Tramvaji

E ovaj zadnji, svajcarac, je prava stvar za liniju Pristaniste-Slavija :D

Samo napraviti izbor "najbrkatiji vozaci tramvaja" i ubaciti ih na trasu. Mozda to ne bi bilo unapredjenje saobracaja ali bi mozda bilo unapredjenje turizma :roll:
 
Pozdrav svima :sesir:

Vidim u temi se dosta priča o proširivanju tramvajskih linija, ali kao neko ko proteklih 16 godina živi na Bulevaru kralja Aleksandra i ko je praktično "osuđen" (u nedostatku boljeg opisa) da ih koristi, ne mogu da ne podelim neko svoje mišljenje o trenutnoj (ne)efikasnosti tramvajskog sistema.

Da počnem od stvari koja je potpuni bezobrazluk pojedinaca: ostavljanje automobila na tramvajskim šinama. Kako je moguće da ne postoji sistemsko rešenje ovog problema? Živim kod Olimpa i nekoliko puta dnevno vidim (ili čujem besomučnu zvonjavu) da je neki krelac ostavio auto na taj način da tramvaj ne može da prođe jer mu kraj automobila zalazi 10-15cm na šine. Postavljanje nekih stubića, drakonske kazne za ovo, ništa?

Druga stvar: krenem ja tako na fakultet (nekad rano ujutru, nekad kasno prepodne, nekad popodne van špica, nebitno), stojim na stanici Dr Velizara Kosanovića i pored mene prođe 4-5 autobusa 309 (na povratku iz Kaluđerice) dok ja čekam po 20-25 bukvalno bilo koji od 4 tramvaja kako bih stigao do Vuka. Stvar koja još više frustrira je da slanje onih busplus kodova otkriva da tramvaji još nisu ni stigli na okretnicu iz suprotnog smera. I onda odjednom dođu 4 komada (u svakakvim konfiguracijama, jako često po dve sedmice, i CAF i dupli KT4) , nakon čega ih opet nema po 20-25 minuta. Pre mesec dana je ovo baš počelo da bude izraženo, ne znam šta su radili sa redom vožnje/brojem tramvaja.

Treća stvar: raskrsnice. Tramvaji u 80% slučajeva overe svaki mogući semafor. Primera radi: Uđem na gorepomenutoj stanici (ako imam sreće niko se nije parkirao na šine da samo uzme pljeskavicu ili istovari robu), gotovo uvek tramvaj već staje na raskrsnici sa Živka Davidovića. Stane kod Cvetka, primi putnike, onda ide maratonsko čekanje na raskrsnici sa Gospodara Vučića (još ako su dva tramvaja ispred, otegne se ohoho). Sledeći na pola puta od Cvetka do Batutove uglavnom promaši, kod Batutove naravno opet čekanje nakon čega ide stanica, i tako dalje, semafor kod Gvozdićeve, pa Pop Stojanove, Đeram, Jagićeva, itd... Posle Vuka je još gore: ubitačni trosemaforski kombo Kumanovska - Metropol - Pravni. Gotovo da sam siguran da semafori mogu da se podese tako da tramvaj uhvati zeleni talas, zna se otprilike koliko tramvaji provedu na stanici. Ili ne može?


Stvarno se nadam nekoj konstruktivnoj diskusiji, ne vidim poentu stavljanja tramvaja na sve strane ukoliko ni ovo što imamo nije optimizovano... :)
 
Јесте, из неког разлога трамвајима се невероватно разјебе распоред током дана, вероватно због гована која остављају кола тако

А и онај семафор код метропола је апсолутно сатански и бескористан
 
Trebalo bi mozda razmisliti da se rastereti okretnica u Ustanickoj da se dve od cetiri sadasnje linije skrate do stare okretnice kod radio industrije. Mislim da bi se lakse ispostovao red voznje jer ne bi bilo tolikog sustizanja tramvaja. Koju god liniju da eventualno skrate neko ce se buniti, po mom misljenju to bi trebalo da urade sa linijama 6 i 14.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420842#p420842:utdycm2l je napisao(la):
biftek » Pet Dec 02, 2016 4:54 pm[/url]":utdycm2l]Trebalo bi mozda razmisliti da se rastereti okretnica u Ustanickoj da se dve od cetiri sadasnje linije skrate do stare okretnice kod radio industrije. Mislim da bi se lakse ispostovao red voznje jer ne bi bilo tolikog sustizanja tramvaja. Koju god liniju da eventualno skrate neko ce se buniti, po mom misljenju to bi trebalo da urade sa linijama 6 i 14.

Hm, ovo je zapravo odlična ideja, 6 i 14 imaju znatno manje polazaka tako da ne bi pravile gužvu sedmici na glavnoj okretnici. Kontam da se često dešava da 6 ili 14 čekaju svoj polazak na okretnici dok iza njih 7 kasni sa redom vožnje. (ovo mi je isto jedna od nebuloza)
 
Za sve probleme koje si naveo bi bilo koj srednjoškolac mogao da nađe rešenje za dva dana i da ga sprovede za još dva dana. To su sve lako rešive bolesti koje nema ni jedan ozbiljan grad jer bi prosto izbio skandal da neko parkira na tramvajskim šinama i poslali bi ga u ludnicu a novine bi danima bile pune tekstova o tome.
 
Danas sam biciklistikinji dao 4 plusa :)
Koju god ja temu otvorim - neki dobar komentar.
 
Nazalost vecina problema u Beogradu nije rezultat losih saobracajnih resenja, vec bahatosti i neuvidjavnosti velikog broja ucesnika u saobracaju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420846#p420846:fwcylcsf je napisao(la):
Biciklistkinja » 02 Dec 2016 06:29 pm[/url]":fwcylcsf]Za sve probleme koje si naveo bi bilo koj srednjoškolac mogao da nađe rešenje za dva dana i da ga sprovede za još dva dana. To su sve lako rešive bolesti koje nema ni jedan ozbiljan grad jer bi prosto izbio skandal da neko parkira na tramvajskim šinama i poslali bi ga u ludnicu a novine bi danima bile pune tekstova o tome.
 
Skracenje dve od cetiri linije do visoko-frekventne okretnice je suludo. Mozda je nerealno, ne znam da li je praksa negde drugde da se radi ovo, ali trebalo bi vozaci sami da procene situaciju i ukoliko je ocigledno da ce se nagomilati vise vozila da ne prate red voznje nego da krecu jedan za drugim u roku od 5-7 minuta. Ne znam kako drugi koriste tramvaje, ali ja nikada ne gledam red voznje, a tramvaj koristim svakodnevno. Jos sam se slatko nasmejao kada je koleginica, devojka iz unutrasnjosti, predlozila drugarici da pogleda red voznje i tako da isplanira put.

Posto vidim da su se ljudi dotakli tog semafora kod Metropola, lakse cete razumeti njegovu poentu ako kazete da je to semafor kod Univerzitetske biblioteke i Arhitektonskog fakulteta.
 
Da ga nema, nikad niko ne bi mogao da skrene iz Brace Nedica levo ka Pravnom. Sem toga, posto na semaforu kod pravnog samo jedan tramvaj moze da skrene levo u Beogradsku, tramvaji bi se nagomilali do Vuka. Ovako malo stoje kod Pravnog, malo kod Metropola. :|

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420887#p420887:ofgm26t9 je napisao(la):
SRBO » 02 Dec 2016 10:23 pm[/url]":ofgm26t9]Није тема ал побогу чему онај семафор код метропола
 
@marrecar
Veruj mi da nikad u životu nisam pogledao red vožnje tramvaja do pre koju nedelju jer je bilo manje-više usvojeno da idu svaki čas, ali u poslednje vreme idu potpuno nenormalno, jednostavno sam imao potrebu da proverim šta se dešava.


@lento
Svestan sam problema skretanja iz Braće Nedića levo (iz Beogradske ne može da se ide levo ka tašu, mada može pravo gde određen broj ljudi i ide), Knjeginje Zorke jeste alternativa, ali je večito preopterećena. Samo mislim da taj semafor traje neopravdano dugo (u odnosu na broj automobila koji stvarno treba da izađe iz Braće Nedića) i da nije usklađen, tj. da namerno usporava saobraćaj (kao i ona dva nenormalna semafora na razmaku od 15m kod tramvajske stanice u Bulevaru kod Vuka). Opet, iako samo po jedan tramvaj može levo u Beogradsku, 3, 6, 7 i 12 imaju opciju da posle toga nastave pravo, umesto da čekaju kod Metropola još ceo krug.


Dok sam studirao na Ekonomskom fakultetu, imao sam sistem za brži dolazak na faks: umesto da sednem na sedmicu i odvezem se do stanice "Ekonomski fakultet" i tu izađem, ja sam uspevao da uštedim ~5 minuta (zavisno od gužve, često i više) metodom da izađem kod Vuka (svejedno da li sam u sedmici ili ne), pređem do ETF-a na 26/27, sačekam autobus, odvezem se do Terazija i spustim niz Terazijsku terasu i Kameničku pešaka. Naravno, nije da je praktično i da sam baš svaki put bio raspoložen za tu egzibiciju, ali lično mi malo sumanuto zvuči da je tako zapravo brže (iako tramvaj, osim Resavske, celom trasom ima svoje zasebne šine).
 
Semafori su uradjeni da daju prednost tramvaju od cvetka do univerzitetske biblioteke
To je radilo ali je iskljuceno zbog automobilske palanke i lhenosti ljudi u gradskoj administraciji
sto se tice piteza od cvetka do ustanicke treba izvuci liniju sa strane trotara i kome kola prelaze liniju znaci da tramvaj blokira i 2 dezurna pauka da kupe bagru
 
Treba podići kaznu za parkiranje na šinama na jedno 200 000 plust da GSP po službenoj dužnosti tuži vozača zbog nastale štete i da svi zainteresovani putnici mogu da se uključe u tu tužbu.
 
Problem je sto kod nas kada tuzis nekoga mozes da tuzis samo za direktnu materijalnu stetu, a nematerijalna steta kao i da ne postoji.
~ Bili prijatelji u Egiptu na odmoru pre neko leto.
Uplatili hotel sa 4*, a kada su dosli ima prljave stolnjake, bazen pun lisca i drugog djubreta, sve je prasnjavo kao da si u nekom motelu, a ne u hotelu.
Agencija vecinu prebaci u novi hotel(znatno bolji od onog koji su platili tj. kakav su trebali da dobiju) ali uz uslov da nema prava na tuzbu.
2 grupe od po dvoje su ostale u onom hotelu zato sto nisu htele da potpisu papire, a nakon povratka u BG su tuzile agenciju. Znate li sta su dobili? P ovracaj od po 100e. Nema u Srbiji nematerijalnih troskova, nakade za stres i izgubljeno vreme.
 
Dobro, ali zakoni se mogu izmeniti i procedure ubrzati. Pa vidi što je Neša Iz Beograda tužio novinarku zbog navodno povređene časti( koju i nema) i suđenje je okončano za samo jedno ročište, to je dokaz da se sistem može napraviti efikasniji iako je ovde reč o efikasnosti sistema jer je Neša Slina u pitanju.
 
Jel moze GSP da plati bar odrzavanje vozila od reklama koja se kace po njima ili to ide u neciji dzep?
 
28d289b61459f687baf44401fa444344.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zeleno svetlo iz Brace Nedica traje vrlo kratko, odnosno mnogo krace nego sto je crveno svetlo za oba smera u Bulevaru. Zeleno za pesake koji prelaze Bulevar otvara se 12 sekundi pre nego sto se otvori zeleno svetlo za vozila u Brace Nedica. Tramvaje usporavato sto kod Pravnog tramvaji iz Bulevara samo skrecu u Beogradsku, kad im se otvori signal, a ne idu pravo ka crkvi Sv. Marka, tj. od crkve Sv. Marka, kad nema tramvaja koji od Slavije skrece desno u Bulevar. Slicna je situacija i s desetkom, tj. tramvaj ne prelazi raskrsnicu osim kad je upaljeno zeleno svetlo u Beogradskoj.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420930#p420930:2b9r20t0 je napisao(la):
veseliburek » 03 Dec 2016 02:46 am[/url]":2b9r20t0]
@lento
Svestan sam problema skretanja iz Braće Nedića levo (iz Beogradske ne može da se ide levo ka tašu, mada može pravo gde određen broj ljudi i ide), Knjeginje Zorke jeste alternativa, ali je večito preopterećena. Samo mislim da taj semafor traje neopravdano dugo (u odnosu na broj automobila koji stvarno treba da izađe iz Braće Nedića) i da nije usklađen, tj. da namerno usporava saobraćaj (kao i ona dva nenormalna semafora na razmaku od 15m kod tramvajske stanice u Bulevaru kod Vuka). Opet, iako samo po jedan tramvaj može levo u Beogradsku, 3, 6, 7 i 12 imaju opciju da posle toga nastave pravo, umesto da čekaju kod Metropola još ceo krug.
 
ех да је остало тих Т4 у употреби, данас би од њих могле да се направе нископодне приколице
 
Игоре молим те, докле ћеш више да толеришеш препричавање приче о средњим модулима и нископодним приколицама по хиљадити пут када знамо да се ни једно ни друго неће возити по Београдским шинама?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421133#p421133:3bwrbxlu je napisao(la):
trialin » Ned Dec 04, 2016 4:39 pm[/url]":3bwrbxlu]...
file.php

file.php

file.php

Iskreno bih vas zamolio da, kada već postavljate tuđe slike, navedete sajt sa koga ste ih pruzeli i, obavezno, ime autora slika jer makar to zaslužio za svoj trud. Hvala!

Autor ovih slika je moj dobar drug Božidar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421200#p421200:2i86942e je napisao(la):
Somi303 » 04 Дец 2016, 23:16[/url]":2i86942e]Игоре молим те, докле ћеш више да толеришеш препричавање приче о средњим модулима и нископодним приколицама по хиљадити пут када знамо да се ни једно ни друго неће возити по Београдским шинама?

који ти је? препричавају се далеко веће и нереалније глупости, а ово је још и могуће извести
 
Vrh