[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419297#p419297:13ex0ppd je napisao(la):
Biciklistkinja » 26 Nov 2016 06:39 pm[/url]":13ex0ppd]To sada znači da će stanovnici Vračara, Zvezdare, Lekinog Brda, Konjarnika, Učiteljskog Naselja, Šumica, Braće Jerković, Medakovića, M.M.L.-a, i svih okolnih naselja ostati bez direktne veze sa centrom grada. Ako vidide sva ostala naselja imaju vezu sa potezom od Zelenog Venca do Dorćola na ovaj ili onaj način a dobar deo građana Beograda će morati da ide tramvajem do Slavije, i odatle preseda na el. bus. Potpuna degradacija javnog prevoza jednom rečenicom.
Добро да се бар неко сетио суштине :kk:
Анализирајмо, рецимо сноп линија између Славије и Ветеринарског факултета. Када се погледа где, како и кроз која све насеља, и уз које све градске садржаје пролазе аутобуске линије, потпуно је јасно зашто трамвај ту чини трећину транспорта (ако и толико). Аутобуски конвоји праве проблеме и трамвајима и аутобусима, а суштима решавања истих се налази не у центру чвора, него на периферији, односно у гранању мреже! У том духу је и иницијатива Удружења љубитеља железнице за крак трамвајске мреже Трошарина-Степа-Кумодраж.
Ако би вратили трамвај Калемегдан - Славија, у неком рационалном смислу, морамо прво предузети следеће кораке:
1-
Продужити трамвај од Омладинског стадиона до Вишњице због депоа, односно гараже! Сада су гараже претрпане, и ради тога смо већ уништили део Катица, како бисмо ослободили место за нове Швајцарце! За разлику од осталих, можда чак и повољнијих локација за трамвајску гаражу, за Вишњицу имамо најмање оних најгорих препрека свим разумним пројектима. Упућенији знају да мислим на институционално-бирократске препреке. Сама линија не верујем да би могла даље од ФК Бања.
2-
Строго дефинисање праваца пружања метро линија у центру! Иако ће градња метро-а у садашњим економско-друштвено-политичким условима још дуго бити врло ризична, ипак све планове већих улагања у централним деловима града треба прилагодити метро-у. Сада, ови што најављују пешачко-трамвајску зону, истовремено глуме да су најпаметнији ниподаштавајући једино око чега су све сукобљене групе стручњака имале консензус, везано за прву линију метро, преметро, белам и чега све не: Правац Вуков споменик-Земун кроз средину Круга двојке и централне блокове на Новом Београду.
3-
Рестандардизација у трамвајском систему! Прелазак на колосек 1435 не би био баш срећно решење, због огромних трошкова, и ограничења праваца пружања директних линија, али имамо низ других могућности: проширење дозвољене ширине трамвајских возила на 2500 милиметара за све нове и реконструисане трамвајске пруге, стајалишта која омогућавају пријем дужих трамвајских возова, рецимо 55 метара као у Будимпешти, систем управљања саобраћајем који скраћује задржавање на семафорима и спречава загушења на оптерећеним деловима мреже, стандарди одржавања за много мању вероватноћу кварова, већа висина перона, итд. У свему, поставити средње брзине трамваја преко 20км/с као циљни стандард за нове и реконструисане пруге.
4-
Дефинисање главних коридора бициклистичког саобраћаја, у које би морао ући коридор Калемегдан - Славија улицом Краља Милана.
5-
Покривање целог главног правца новом трамвајском линијом, и у центру, и на ширем подручју града! То значи да би градња трамваја Калемегдан - Славија могла бити оправдана уколико би целу линију 31 заменили трамвајима, за шта једино на Аутокоманди имамо већих (не и нерешивих) препрека. То је потребно и ради контроле саобраћаја на загушеној деоници Славија-Ветеринарски факултет. У овом случају, сасвим би било довољно имати крак мреже Аутокоманда-Коњарник и Трошарина-Кумодраж2. Од јаких токова аутобуса, остаје онај са Дедиња и из Раковице, али њих можемо покрити електробусима/тролејбусима, који би долазили поред Прокопа, уколико се споје Делиградска и Драгана Манцеа.
6-
Избацити из глава политичара помодарство укидања трамвајске котактне мреже! Видела жаба да се коњи поткивају, па дигла ногу. По белом свету се то ради због критика везаних за поглед на фасаде старих зграда. У Краља Милана нити постоји неки монументални архитектонски ансамбл, оно што има од старих зграда делимично заклања дрворед (који има неке друге позитивне ефекте), а критичка јавност против гомиле жица не постоји!
kruuki":13ex0ppd je napisao(la):
Da li je moguce remontovati Ceske tramvaje u ovako nesto
Sent from my iPhone using Tapatalk
Оваква конструкција би била немогућа, због хоризонталних кривина (превоја и увала). У тим случајевима долазило би до преоптерећења и растерећења постоља 2 и 3, чак и исклизнућа (испадање са колосека). За више од два постоља користи се или постоље на зглобу (јакобс постоље) или ослоњени висећи модул. Могуће је, рецимо, додати нови висећи модул између првог и другог трамваја, уз бригу да се у том делу повећа број места за седење због балансирања масе у условима максималне попуњености.
Али дао сам плус за пост због конструктивног размишљања :kk: