Šta je novo?

Tramvaji

Biciklistkinja":11shebf1 je napisao(la):
Ne znam što bi budžili katice kada se isti kapacitet dobija spajanjem dva tramvaja što šljaka godinama u Beogradu

Malo estetike nista vise :D a bili bi malo veceg kapaciteta zbog onog dela de se sastavljaju tu bi bila 'armonika jest da je to svega par putnika al sta sad


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419297#p419297:13ex0ppd je napisao(la):
Biciklistkinja » 26 Nov 2016 06:39 pm[/url]":13ex0ppd]To sada znači da će stanovnici Vračara, Zvezdare, Lekinog Brda, Konjarnika, Učiteljskog Naselja, Šumica, Braće Jerković, Medakovića, M.M.L.-a, i svih okolnih naselja ostati bez direktne veze sa centrom grada. Ako vidide sva ostala naselja imaju vezu sa potezom od Zelenog Venca do Dorćola na ovaj ili onaj način a dobar deo građana Beograda će morati da ide tramvajem do Slavije, i odatle preseda na el. bus. Potpuna degradacija javnog prevoza jednom rečenicom.
Добро да се бар неко сетио суштине :kk:
Анализирајмо, рецимо сноп линија између Славије и Ветеринарског факултета. Када се погледа где, како и кроз која све насеља, и уз које све градске садржаје пролазе аутобуске линије, потпуно је јасно зашто трамвај ту чини трећину транспорта (ако и толико). Аутобуски конвоји праве проблеме и трамвајима и аутобусима, а суштима решавања истих се налази не у центру чвора, него на периферији, односно у гранању мреже! У том духу је и иницијатива Удружења љубитеља железнице за крак трамвајске мреже Трошарина-Степа-Кумодраж.

Ако би вратили трамвај Калемегдан - Славија, у неком рационалном смислу, морамо прво предузети следеће кораке:
1- Продужити трамвај од Омладинског стадиона до Вишњице због депоа, односно гараже! Сада су гараже претрпане, и ради тога смо већ уништили део Катица, како бисмо ослободили место за нове Швајцарце! За разлику од осталих, можда чак и повољнијих локација за трамвајску гаражу, за Вишњицу имамо најмање оних најгорих препрека свим разумним пројектима. Упућенији знају да мислим на институционално-бирократске препреке. Сама линија не верујем да би могла даље од ФК Бања.
2- Строго дефинисање праваца пружања метро линија у центру! Иако ће градња метро-а у садашњим економско-друштвено-политичким условима још дуго бити врло ризична, ипак све планове већих улагања у централним деловима града треба прилагодити метро-у. Сада, ови што најављују пешачко-трамвајску зону, истовремено глуме да су најпаметнији ниподаштавајући једино око чега су све сукобљене групе стручњака имале консензус, везано за прву линију метро, преметро, белам и чега све не: Правац Вуков споменик-Земун кроз средину Круга двојке и централне блокове на Новом Београду.
3- Рестандардизација у трамвајском систему! Прелазак на колосек 1435 не би био баш срећно решење, због огромних трошкова, и ограничења праваца пружања директних линија, али имамо низ других могућности: проширење дозвољене ширине трамвајских возила на 2500 милиметара за све нове и реконструисане трамвајске пруге, стајалишта која омогућавају пријем дужих трамвајских возова, рецимо 55 метара као у Будимпешти, систем управљања саобраћајем који скраћује задржавање на семафорима и спречава загушења на оптерећеним деловима мреже, стандарди одржавања за много мању вероватноћу кварова, већа висина перона, итд. У свему, поставити средње брзине трамваја преко 20км/с као циљни стандард за нове и реконструисане пруге.
4- Дефинисање главних коридора бициклистичког саобраћаја, у које би морао ући коридор Калемегдан - Славија улицом Краља Милана.
5- Покривање целог главног правца новом трамвајском линијом, и у центру, и на ширем подручју града! То значи да би градња трамваја Калемегдан - Славија могла бити оправдана уколико би целу линију 31 заменили трамвајима, за шта једино на Аутокоманди имамо већих (не и нерешивих) препрека. То је потребно и ради контроле саобраћаја на загушеној деоници Славија-Ветеринарски факултет. У овом случају, сасвим би било довољно имати крак мреже Аутокоманда-Коњарник и Трошарина-Кумодраж2. Од јаких токова аутобуса, остаје онај са Дедиња и из Раковице, али њих можемо покрити електробусима/тролејбусима, који би долазили поред Прокопа, уколико се споје Делиградска и Драгана Манцеа.
6- Избацити из глава политичара помодарство укидања трамвајске котактне мреже! Видела жаба да се коњи поткивају, па дигла ногу. По белом свету се то ради због критика везаних за поглед на фасаде старих зграда. У Краља Милана нити постоји неки монументални архитектонски ансамбл, оно што има од старих зграда делимично заклања дрворед (који има неке друге позитивне ефекте), а критичка јавност против гомиле жица не постоји!
kruuki":13ex0ppd je napisao(la):
Da li je moguce remontovati Ceske tramvaje u ovako nesto

c6feea634be0f25bcb6de7766f6bd71d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Оваква конструкција би била немогућа, због хоризонталних кривина (превоја и увала). У тим случајевима долазило би до преоптерећења и растерећења постоља 2 и 3, чак и исклизнућа (испадање са колосека). За више од два постоља користи се или постоље на зглобу (јакобс постоље) или ослоњени висећи модул. Могуће је, рецимо, додати нови висећи модул између првог и другог трамваја, уз бригу да се у том делу повећа број места за седење због балансирања масе у условима максималне попуњености.

Али дао сам плус за пост због конструктивног размишљања :kk:
 
Карло,
Верујем да би у садашњим условима (док још нема метроа за Чукарицу) од Калиша преко Теразија и Славије возиле линије за Бањицу и за Баново брдо, а кад се направи метро уместо Бановог брда може да се убаци Кнежевац. Тако бисмо увек на тој траси имали две линије (уз крак Трошарина - Степа - Кумодраж - три) и добар интервал.
Кратка линија Калемегдан - Славија није потребна, нити пожељна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419849#p419849:26aoggst je napisao(la):
Karlo del Ponte » Mon Nov 28, 2016 5:25 pm[/url]":26aoggst]
5- Покривање целог главног правца новом трамвајском линијом, и у центру, и на ширем подручју града! То значи да би градња трамваја Калемегдан - Славија могла бити оправдана уколико би целу линију 31 заменили трамвајима, за шта једино на Аутокоманди имамо већих (не и нерешивих) препрека.

Karlo, zar ne mislis da bi problem bio i ulazak jos jedne tramvajske pruge u Slaviju? Iz pravca Kralja Milana. Mislim da dodatni tramvaji u Slaviji ne bi bili dobra stvar bez ozbiljne rekonstrukcije Slavije - u saobracajnom smislu.
 
Хвала, добро запажање!

Решење трамваја у великој мери зависи од решења Славије, и оно вртење у круг око Славије представља подједнако непожељно решење као и садашње, са мешањем са аутомобилима. Постоје следећи смислени концепти:
- Ротари, онакав какав сам предложио на теми о Славији.
- Потпуно померање трамваја на површини на западну и јужну страну трга у оба правца.
- Трамвај и пешаци на горњој плочи, аутомобили подземно.
- Подземно вођење трамваја, са подземном станицом, и планом за метро.

Пантограф

Водити линију правцем Баново брди - Славија - Теразије није рационално, па да узмемо и најбрже транспортно средство. Да се са 2 километра савладава растојање од пола километра, то само постоји у лудилу израђивача саобраћајне студије са Саобраћајног факултета. Правцем пружања уличне мреже и континуитета развоја, Краља Милана припада Мокролушком и Авалском правцу, и у том случају би ти правци морали имати покривеност по приоритету. Потковичасто вођење линија има смисла уколико се прави шира потковица, при чему је основна сврха спајање са локацијама на средини лука потковице, не крајева међу собом. Рецимо, ако би имали Баново брдо - Сајам - Прокоп - Аутокоманда - Краља Милана - Теразије, то би била скупља, али кориснија линија. Центар линије би управо били Аутокоманда - Прокоп - Славија.
 
Наравно да таква линија за Баново брдо није оптимална, али са њом не би путовао до Теразија/Трга дуже него 37-цом у шпицу. Послужила би привремено.

А везу Кнежевца и Раковице са Теразијама мислим да би сви користили, без обзира што кружи, јер тај део града нема директну везу са центром.

Решење за 31: од Славије преусмеравање на трасу Немањина - Кнеза Милоша - Трг Николе Пашића - Дечанска - Браће Југовића - Француска - Дунавска.

29 ми је енигма. Некако бих је избацио на Булевар, па такође у Дунавску.

Остале троле могу да окрећу на Славији, мада бих и 22 најрадије преусмерио као 31.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419867#p419867:kwescms2 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Mon Nov 28, 2016 6:10 pm[/url]":kwescms2]
Постоје следећи смислени концепти:
- Ротари, онакав какав сам предложио на теми о Славији.
- Потпуно померање трамваја на површини на западну и јужну страну трга у оба правца.
- Трамвај и пешаци на горњој плочи, аутомобили подземно.
- Подземно вођење трамваја, са подземном станицом, и планом за метро.

:kk:

Steta sto je koncept muzicke fontane ispred sveg gore navedenog.
 
20161109_144443.jpg


20161109_143029.jpg


20161109_143054.jpg


ipak su samo skinuli tapcirung na sjedistima nista drugo ostala je gola plastika klizava za razliku od 1501
 
sad mnogo bolje izgleda mogli su to da urade i na ostalim Cafovima a ne da su sedista onako prljava
GB1506

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419849#p419849:1zmkaiq4 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 28 Нов 2016, 17:25[/url]":1zmkaiq4]
kruuki":1zmkaiq4 je napisao(la):
Da li je moguce remontovati Ceske tramvaje u ovako nesto
c6feea634be0f25bcb6de7766f6bd71d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Оваква конструкција би била немогућа, због хоризонталних кривина (превоја и увала). У тим случајевима долазило би до преоптерећења и растерећења постоља 2 и 3, чак и исклизнућа (испадање са колосека). За више од два постоља користи се или постоље на зглобу (јакобс постоље) или ослоњени висећи модул. Могуће је, рецимо, додати нови висећи модул између првог и другог трамваја, уз бригу да се у том делу повећа број места за седење због балансирања масе у условима максималне попуњености.

може, да се уради и овако нешто



или да се на Крукијевом моделу

c6feea634be0f25bcb6de7766f6bd71d.jpg


на средњим модулима ставе три постоља, и то два на садашњим позицијама и једно јакобс. или уместо два средишња да се ставе јакобс на све зглобове

КАФ има три постоља
 
ovo mi se svidja ali nemamo taj niskopodni deo :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
CAF ima tri postolja i velike probleme sa pucanjem zglobnih veza.
Očigledno loše rešenje ili nemogućnost da se rešenje sa autobusa primeni na tramvaje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420121#p420121:1qcvdkv7 je napisao(la):
kruuki » 29 Нов 2016, 18:38[/url]":1qcvdkv7]ovo mi se svidja ali nemamo taj niskopodni deo :(

Sent from my iPhone using Tapatalk


то се преправља од стандардног високоподног. успут, узео сам слику да направим неке преправке, чисто да знаш
 
Niskopodna prikolica sa realnim video prenosom kod vozača je najbolje rešenje i najmanje radova ima oko prepravke. Proširuje se kapacitet i olakšava raznim kategorijama lakši ulazak u vozilo. Sigurno bi Goša umeo da proizvede takve prikolice.
 
то може да се направи од расходованих трамваја. нема потребе да се купују
 
a da li bi mogao da se uzme jedan niskopodni deo od sad vec neupotrebljivog spanca gb 1500 i da se nabudzi na katicu kao niskopodni srednji deo?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Spanac garaznog broja 1500 nepostoji ako si mislio 1501 on normalno vozi
 
direktor":2nc1292j je napisao(la):
Spanac garaznog broja 1500 nepostoji ako si mislio 1501 on normalno vozi

cini mi se da je 1500 onaj sto je imao udes na tasmajdanu i koji vise nije u voznom stanju mozda i greseim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
To je 1501, kao sto rece direktor, 1500 ne postoji, numeracija je pocela od 1501.
 
Moja greska izvinjavam se :) Nego da li neko od vas zna sta bi sa ponovnim uvodjenjem tramvaja u novom sadu? ( ako postoji tema o tome neka mi neko okaci link)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
имаш тему Нови Сад у Регионалном развоју, али се ништа око тога не помиње
 
Vrh