Šta je novo?

Tramvaji

Ako tramvajske sine ostanu na istom mestu u V. Stepe prilikom remonta bilo bi dobro da sama ulica dobije "blazu" rekonstrukciju gde bi tramvaj bio u prednosti, putem signalizacije i/ili nekih preusmerenja auta. Malo da se ubrza tramvajski saobracaj.
Kad je u pitanju potez C.Dusana-Vuk, tu sam siguran da bi se sine mogle prebaciti u sredinu.
 
kada bi gradski oci imali sluha za vapaj ljudi na ovom forumu, možda bi i razmlisli o tome da Dorćol-Vuk prebace šine u sredinu
 
Dorćol-Vuk bi bilo odlično rešenje za šine na sredini ,to bi omogućilo da se malo prošire već dosta suženi trotoari kao i bezbednost pešaka.
 
Siniša":1wl858xf je napisao(la):
Ako tramvajske sine ostanu na istom mestu u V. Stepe prilikom remonta bilo bi dobro da sama ulica dobije "blazu" rekonstrukciju gde bi tramvaj bio u prednosti, putem signalizacije i/ili nekih preusmerenja auta.
То се зове лаки метро
 
2012":1rzawjc9 je napisao(la):
Dorćol-Vuk bi bilo odlično rešenje za šine na sredini ,to bi omogućilo da se malo prošire već dosta suženi trotoari kao i bezbednost pešaka.
Kako bi se premeštanjem šina na sredinu proširili trotoari?
 
@stefan23

Tako što bi se preuredila parkirališta,onde gde ne bi bila predviđena parking mesta podigli bi se ivičnjaci i poločali trotoari,kao u Bulevaru itd......
 
Bog bi znao mute,muljaju umesto posao da povere Česima.....,tolike godine su sarađivali :grand:
 
Trasa od Dorćola do Vuka(Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. Marta, Kraljice Marije) je mnogo uža nego deo Bulevara od Vuka do Resavske-kuda idu tramvaji sredinom. Na Bulevaru su celom tom trasom barem po dve saobraćajne trake sa tramvajskim šinama u sredini dok na potezu Dorćol-Vuk ne postoje celom trasom po dve trake u jednom smeru(a postoji potreba za njima).Treba razmišljati i o prostoru za stajališta.
Prebacivanjem u sredinu bi se vršila rekonstrukcija ulica kojom bi bilo glupo ostaviti na pojedinim delovima po jednu traku u jednom smeru pa mislim da je sve to moguće, uz delimično ukidanje parkiranja uz ulicu, ali bi na kraju to rezultiralo smanjenjem širine trotoara a ne njegovim proširivanjem.
Slažem se da je bolje prebaciti šine ali to ne bi dovelo do proširenja trotoara.
 
Ko to tamo vozi
E. B. R, 22.07.2009 20:47:42

BEOGRAĐANI će se od sledeće godine voziti novim tramvajima,ali još se ne zna čije proizvodnje. Agencija za investicije će možda već do kraja nedelje odlučiti od koga će Beograd naručiti 30 novih tramvaja. Na nedavno završenom tenderu, međutim, javile su se samo dve kompanije - provereni španski "CAF" i debitant na tržitu - hrvatski "Končar elektroindustrija".
Tendersku dokumentaciju preuzelo je čak 14 kompanija, ali su u trku ušle samo dve. U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da su očekivali više ponuđača. Bilo kako bilo, biraće se između proizvođača "CAF", čiji proizvodi uveliko "špartaju" šinama svetskih gradova i komšijske firme, koja mimo Hrvatske, nigde nije uspela da udomi svoj proizvod - "Krotram".
- Lično sam očekivao da će na tenderu učestvovati najmanje pet do šest firmi - kaže Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP-a. - Zašto su se javile samo dve, ne znam. Agencija za investicije bi mogla do kraja nedelje da donese odluku. Mi ne želimo
da im se mešamo u posao. Ponuđači su španski "CAF" i hrvatski "Končar". Oba imaju kooperante iz Srbije. Procenjena vrednost nabavke je oko 60 miliona evra. Rok za isporuku prvog tramvaja je godinu dana od potpisivanja ugovora. Vozi se tri meseca da se vidi kako radi, a onda se ulazi u serijsku nabavku.
Beograd je trenutno jedna od retkih šansi hrvatskim proizvođačima tramvaja. Niskopodni tramavaj TMK 2200, proizvod konzorcijuma "Krotram", koji čine "Končar" i "Gredelj", trebalo je da bude najbolji hrvatski izvozni proizvod. Mediji su najavljivali mnogobrojne poslove i otvorena tržišta. Delovalo je da će voziti ulicama Mađarske, poljskog Lođa, Sofije i Helsinkija, ali je kompozicija krenula u drugom pravcu.
Iz "trke" za mađarsko tržište Hrvati su ispali su zbog širokih koloseka. Bugari su, u međuvremunu, rešili da 26 novih tramvaja budu marke koja se već vozi nekim gradom u Evropskoj uniji, što je isključilo "Krotram". Slično se desilo i na nadmetanju u Poljskoj.
Poslednji pokušaj "Krotrama" je Helsinki. Ni na ovom konkursu ne stoje baš najbolje, jer su njegovi građani tokom promotivnih vožnji izneli nekoliko primedbi. Putnici su se, kako su preneli njihovi mediji, žalili na funkciju vrata, manjak sedišta, nedovoljno mesta za noge i buku. Hrvati sad slamku spasa traže u Sarajevu i Beogradu, koji još nisu u EU i nemaju "visoke" standarde.
Španski "CAF" tramvaji se voze, između ostalog, u Edinburgu, Hjustonu, Lisabonu i Valensiji. Ova firma proizvodi i vozila za izuzetno brze pruge, više vrsta lokomotiva, vozove za manje udaljenosti, kao i kompozicije za metro (u većini španskih gradova, Meksiku, Vašingtonu, Rimu, Hong Kongu).

VOZNI PARK
GRADSKO saobraćajno preduzeće "Beograd" trenutno ima, ukupno 218 tramvaja. Od toga je najviše zglobnih - 190. Tri su solo i 25 je prikolica. Što se starosti tiče, najbolje stoje zglobni tramvaji. Njihov prosek je 25 godina. Solo, u proseku broje 27, a prikolice čak 56 godina.


Izvor: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=151777
 
Ne mogu da komentarišem ovu količinu debilizma, ako ovo prođe stvarno ne znam šta da kažem. Bolje da se ne brukaju i nek sprovedu proceduru oko nabavke tramvaja kao sav normalan svet, a ne po sistemu šio mi ga Đuro.
 
Ja se do kraja ne mogu oteti utisku da je tender lose raspisan sa kriterijumom za kupovinu uglja za grejanje a ne za vozilo poput tramvaja koji treba da nam sluzi 30 godina

jedino bi mogla "pobeda" CAF-a da me utesi u ovoj beznadeznoj situaciji gde je Crotram postao sinonim za tramvaj

naravno ovo sve pod uslovom da nismo upravu i da se pravimo da ne znamo nista o trenutnom stanju tendera ;)
 
odlicno receno! :kk:

a sto se tice gospode iz gsp-a treba da ih je sram. sada kazu da ne zele da se mesaju u izbor, a pre tendera su se javno u novinama zalagali za crotram. sramota i nek ih je sto prave utisak da agencija nesto BIRA. Agenicija mora da progalsi pobednikom - posto je takav konkurs napisala - proizvodjaca koji je ponudio nizu kupovnu cenu (potrosnja, osiguranje, odrzavanje se ne uzimaju u obzir kao ni kvalitet), a to je Crotram. Konacno laz je i da ne znamo zasto se samo 2 proizvodjaca prijavilo - zato sto je konkrus kako lepo pise i na naslovnoj strani od samog pocetka namesten tako da pobedi Crotram i da se nikome drugom ne ispalti da konkursi. CAF je podneo ponudui u protivpravno produzenom roku.
 
A Sarajevo kao ima uske koloseke...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=NdHOay2r67g[/video]
Vino i gitare
zelim noćas ja u domu svom
kad stari prijatelji dođu
nek' ne nađu bol u srcu mom
 
Pa da, u tekstu kažu da je Crotram ispušio jer imaju uzak kolosek za ne znam ni koji grad - koji je širok kolosek, a posle u maltene istom pasusu kažu da su im Sarajevo i Beograd poslednje nade, a i Sarajevo ima širok kolosek.

Tužno, tužno, sve je tužno.
 
Nebitna je marka tramvaja u krajnjoj liniji već odnos vlasti prema trošenju državnih/gradskih para, još je tragičnije što niko od medija ne pritiska vlast zbog ovakve procedure, a u krajnjoj liniji najtragičnije je što niko iz tužilaštva ili policije ne smatra za shodno da se malko upusti u slučaj.

Izabraćemo pobednika, i onda ćemo da testiramo njegove tramvaje tri meseca (tramvaj mora da se testira godinu dana da bi se videlo kako se ponaša u svim vremenskim uslovima, kao i na svim deonicama), ma strašno, ja sam razočaran čitavom akcijom.
 
442doBGD":22tyw69u je napisao(la):
Procenjena vrednost nabavke je oko 60 miliona evra.
Зар није била прича 40 милиона евра? Мало смо се прерачунали???

И тако ће Србија (која, је ли, НЕМА пара за метро или неку сличну крштену инвестицију) помоћи пријатељском хрватском господарству.

Тужно је све то заједно.
 
shmeksi":10e1qyxv je napisao(la):
Izabraćemo pobednika, i onda ćemo da testiramo njegove tramvaje tri meseca (tramvaj mora da se testira godinu dana da bi se videlo kako se ponaša u svim vremenskim uslovima, kao i na svim deonicama), ma strašno, ja sam razočaran čitavom akcijom.
moze i krpa flasu da zatvori... nama ne treba testiranje pobednika, vec testiranje ponudjaca, da izaberemo pobednika. tuga. neko je ocigledno procitao tekst na beobiuldu i u "najcitanijim novinama u jugoslaviji" progurao ovo pranje ruku: kao necemo da se mesamo (a vec se mesali), kao bice test-voznja (a mi uopste nismo pricali o testu pojedinacnih primeraka, vec razlciitih modela tramvaja svih proizvodjaca kao u helsinkiju i drugde), kao izabrace komisija (a komisija uopste nema prostor da bira, jer je raspisan dementni konkurs), kao ne znaju zasto se niko nije prijavio (a oni to izrezirali).
 
Ja mislim CAF će dobiti, svetski su priznati,a i mislim da im je to neka vrsta kompenzacije ,zato što je Grad odustao od LRT Inecove Španske studije.A ako na tenderu dobije Končarov U-tram ,najbolji put da se Gradska vlast izgubi rejting....mislim da im je to najmanje potrebno ,ceo Grad će brujati u negativnom kontekstu....
 
To još nije zvanično saopšteno,za koji dan, ali na tenderu najjeftinija cena nije jedini uslov već dosta drugih....da podsetim Varšava je raspisala tender za nabavku 200 novih tramvaja,dobio Alstom,oni poništili tender i na ponovljenom dobila domaća Poljska firma a Gradonačelnik izjavio,da nisu ludi da toliki novac daju stranoj firmi pored domaće,i nikom ništa....
 
Vrh