Popravke tramvajskih šina trajaće naredne dve godine
U najgorem stanju šine u Bulevaru
Autor: G. Svilar | Foto:v. lalić | 18.07.2009. - 09:30
Iskakanje tramvaja iz šina u Bulevaru kralja Aleksandra, koje se dogodilo pre tri dana, ponovo otvara pitanje rekonstrukcije šina u jednoj od najdužih beogradskih ulica ali i drugim delovima grada. Deo Bulevara, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace najkritičniji je kad je reč o kvalitetu šina i pragova, a za prvo mesto po “rasturenim” tramvajskim bašticama već neko vreme bore se Bulevar oslobođenja, od Slavije do Veterinarskog fakulteta i Ulica vojvode Stepe.
Koliko su šine u Bulevaru kalja Aleksandra u lošem stanju najbolje pokazuje poslednji slučaj kad je za samo sat vremena, dva puta za redom iskočio tramvaj i to na istom mestu u Bulevaru, kod broja 488. Zbog lošeg stanja šina već nekoliko meseci se planira rekonstrukcija u ovoj ulici. Na sastancima koji su ovim povodom održavani iza u gradskoj upravi, predstavnici GSP “Beograd” više puta su nagoveštavali da bi od septembra trebalo u potpunosti obustaviti tramvajski saobraćaj u Bulevaru kralja Aleksandra, najviše zbog dotrajalih šina i njihovih pragova.
Stanje šina na beogradskim ulicama
- Trudićemo se da u narednom periodu vozimo putnike bezbedno. Vozači imaju nalog da na određenim delovima Bulevara kralja Aleksandra smanje brzinu. Do 1. oktobra ćemo voziti putnike, a od tada će Bulevar biti zatvoren za tramvajski saobraćaj - kaže Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd“.
Nisu samo šine u Bulevaru problem, a rekonstrukcija “tramvajskog puta ” na beogradkim ulicama traje još od 2005. godine. U nekim delovima grada zamena šina je završena, ali je preostalo još posla koji će biti završen narednih godina. Kreditom u iznosu od 90 miliona evra, koji je odobren 2007. godine, planirano je da se finansira rekonstrisanje ukupno 33 kilometra tramvajskih šina i popravka 60 tramvaja. U međuvremenu se odustalo od rekonstrukcije tramvaja, raspisan je tender za kupovinu novih, a deo sredstava namenjenih za popravku starih preusmeren je za kupovinu novih vozila.
Tramvajske šine do sada su zamenjene u Ulici Jurija Gagarina i Proleterske solidarnosti u Novom Beogradu u Nemanjinoj te na Autokomandi u Savskoj i Bulevaru vojvode Mišića.
- Sledeći je na redu Buleavar kralja Aleksandra i rekonstrukcija šina će krenuti na jesen. Trenutno se završava Resavska, u toku su radovi u Pariskoj koji su na kratko prekinuti jer su radnici radeći na pruzi naišli na tvrđavu iz antičkog doba. Sad su arheolozi dali svoje uslove i radovi će biti nastavljeni - kaže Branko Smiljanić, pomoćnik gradskog sekretara za saobraćaj.
Osim šina i njihovih pragova i tramvajske baštice u pojedinim delovima grada su gotovo ruinirane, ali se čini da je situacija najgora u Vojvode Stepe. Baštice su poslednjih nekoliko godina u katastrofalnom stanju. Iako je to ustaljena praksa, vozači automobila sve više izbegavaju kretanje preko šina u Vojvode Stepe jer su rupe ogromne.
- Rekonstrukcija Vojvode Stepe radiće se verovatno sledeće godine. U toku je izrada projekta, a ranije je bilo i predloga da se šine prebace u sedinu, ali se od toga odustalo zbog potencijalnih komplikacija prilikom rešavanja imovinsko pravnih odnosa. Osim toga, prebacivanjem šina u sredinu potrošili dismo mnogo više novca - kažu u Agenciji za investicije.
Predstoji zamena tramvajskih šina i u Požeškoj, radovi na tramvajskim mostovima su već počeli, a do sada je zamenjeno oko 20 kilometara šina ako se uračunaju svi radovi od početka 2007. godine. Putari će do kraja godine zaposeti i Ulicu doktora Ivana Ribara, u zoni okretnice u Bloku 45, a za sledeću godinu planirana je rekonstrukcija šina u Vojvode Stepe i delu Bulevara oslobođenja, od Autokomande do Slavije. Šine u Karađorđevoj ulici samo će se održavati, krpiće se njihovi kritični delovi, a ozbiljna rekonstrukcija mogla bi da počne tek nakon završetka radova na Gazeli. Procenjuje se da je za kompletnu zamenu svih šina u Beogradu potrebno je još najmanje dve godine.
Izmene linija zbog radova
Zbog radova na popravci šina mnoge ulice su trenutno bez tramvaja. Šine se krpe u Bulevaru kralja Aleksandra, u zoni okretnice u Ustaničkoj ulici, u Karađorđevoj ulici, traje rekonstrukcija tramvajskih mostova u zoni od Bulevara vojvode Mišića do Požeške, a tramvaja nema ni u Resavskoj ulici.
Zbog radova u ispravljačkoj stanici "Sava" tramvaji neće saobraćati Karađorđevom ulicom od Ekonomskog fakulteta do terminala "Pristanište" u periodu do 27. jula. Umesto tramvaja privremeno voze autobusi 2A, od Dorćola do Pristaništa. Autobusi će se kretati u smeru ka Glavnoj železničkoj stanici saobraćaće od Pristaništa, Karađorđevom ulicom, zatim ulicom Braće Krsmanović i Travničkom do Glavne zelezničke stanice. Autobusi sa linije 2A menjaće smer kretanja na sledeći način - Savska, Miloša Pocerca, Sarajevska, Hajduk Veljikov venac i Nemanjina.
Zbog radova u Resavskoj ulici tramvajske linije 2 i 7 saobraćaju preko Slavije i Beogradskom ulicom. Zbog „krpljenja“ šina u Bulevaru kralja Aleksandra tramvaji koji voze kroz Bulevar saobraćaju do stare okretnice, kod „Kluza“ i takav režim važi do 27. jula.
http://www.blic.rs/beograd.php?id=102287