Šta je novo?

Tramvaji

Pa upravo je tako rađena rekonstrukcija šina u Milentija Popovića pre dve godine i za sada nema pucanja asfalta kao ranije iako 95-ica ide tramvajskom bašticom. :)
Od tada su sve rekonstrukcije šina rađene na taj način ako se ne varam.Čak i kada završni sloj oko/između šina nije asfalt nego trava primenjivali su isti princip(Treći Bulevar,Proleterske Solidarnosti,Savska)
 
bgexplorer":3stibm0h je napisao(la):
Zna li neko koji je ovo tramvaj (model)

http://i31.tinypic.com/25fls9v.jpg

Ovo je neka montaža crotrama za Bg nemam pojma gde sam skinuo

http://i25.tinypic.com/28gwodf.jpg
Na prvoj slici je model "Djuro Djakovic" II, popularno nazvan "Bik", tehnika je preuzeta iz "Brede", odnosno ista mehanika kao i kod Brede III koji je vozio Beogradom (10 komada).
Montaza je sa foruma railserbia.net i uradio ju je moj prijatelj CKD-KT4.
 
Popravke tramvajskih šina trajaće naredne dve godine
U najgorem stanju šine u Bulevaru
Autor: G. Svilar | Foto:v. lalić | 18.07.2009. - 09:30

Iskakanje tramvaja iz šina u Bulevaru kralja Aleksandra, koje se dogodilo pre tri dana, ponovo otvara pitanje rekonstrukcije šina u jednoj od najdužih beogradskih ulica ali i drugim delovima grada. Deo Bulevara, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace najkritičniji je kad je reč o kvalitetu šina i pragova, a za prvo mesto po “rasturenim” tramvajskim bašticama već neko vreme bore se Bulevar oslobođenja, od Slavije do Veterinarskog fakulteta i Ulica vojvode Stepe.


Koliko su šine u Bulevaru kalja Aleksandra u lošem stanju najbolje pokazuje poslednji slučaj kad je za samo sat vremena, dva puta za redom iskočio tramvaj i to na istom mestu u Bulevaru, kod broja 488. Zbog lošeg stanja šina već nekoliko meseci se planira rekonstrukcija u ovoj ulici. Na sastancima koji su ovim povodom održavani iza u gradskoj upravi, predstavnici GSP “Beograd” više puta su nagoveštavali da bi od septembra trebalo u potpunosti obustaviti tramvajski saobraćaj u Bulevaru kralja Aleksandra, najviše zbog dotrajalih šina i njihovih pragova.

Stanje šina na beogradskim ulicama
- Trudićemo se da u narednom periodu vozimo putnike bezbedno. Vozači imaju nalog da na određenim delovima Bulevara kralja Aleksandra smanje brzinu. Do 1. oktobra ćemo voziti putnike, a od tada će Bulevar biti zatvoren za tramvajski saobraćaj - kaže Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd“.
Nisu samo šine u Bulevaru problem, a rekonstrukcija “tramvajskog puta ” na beogradkim ulicama traje još od 2005. godine. U nekim delovima grada zamena šina je završena, ali je preostalo još posla koji će biti završen narednih godina. Kreditom u iznosu od 90 miliona evra, koji je odobren 2007. godine, planirano je da se finansira rekonstrisanje ukupno 33 kilometra tramvajskih šina i popravka 60 tramvaja. U međuvremenu se odustalo od rekonstrukcije tramvaja, raspisan je tender za kupovinu novih, a deo sredstava namenjenih za popravku starih preusmeren je za kupovinu novih vozila.
Tramvajske šine do sada su zamenjene u Ulici Jurija Gagarina i Proleterske solidarnosti u Novom Beogradu u Nemanjinoj te na Autokomandi u Savskoj i Bulevaru vojvode Mišića.
- Sledeći je na redu Buleavar kralja Aleksandra i rekonstrukcija šina će krenuti na jesen. Trenutno se završava Resavska, u toku su radovi u Pariskoj koji su na kratko prekinuti jer su radnici radeći na pruzi naišli na tvrđavu iz antičkog doba. Sad su arheolozi dali svoje uslove i radovi će biti nastavljeni - kaže Branko Smiljanić, pomoćnik gradskog sekretara za saobraćaj.
Osim šina i njihovih pragova i tramvajske baštice u pojedinim delovima grada su gotovo ruinirane, ali se čini da je situacija najgora u Vojvode Stepe. Baštice su poslednjih nekoliko godina u katastrofalnom stanju. Iako je to ustaljena praksa, vozači automobila sve više izbegavaju kretanje preko šina u Vojvode Stepe jer su rupe ogromne.
- Rekonstrukcija Vojvode Stepe radiće se verovatno sledeće godine. U toku je izrada projekta, a ranije je bilo i predloga da se šine prebace u sedinu, ali se od toga odustalo zbog potencijalnih komplikacija prilikom rešavanja imovinsko pravnih odnosa. Osim toga, prebacivanjem šina u sredinu potrošili dismo mnogo više novca - kažu u Agenciji za investicije.
Predstoji zamena tramvajskih šina i u Požeškoj, radovi na tramvajskim mostovima su već počeli, a do sada je zamenjeno oko 20 kilometara šina ako se uračunaju svi radovi od početka 2007. godine. Putari će do kraja godine zaposeti i Ulicu doktora Ivana Ribara, u zoni okretnice u Bloku 45, a za sledeću godinu planirana je rekonstrukcija šina u Vojvode Stepe i delu Bulevara oslobođenja, od Autokomande do Slavije. Šine u Karađorđevoj ulici samo će se održavati, krpiće se njihovi kritični delovi, a ozbiljna rekonstrukcija mogla bi da počne tek nakon završetka radova na Gazeli. Procenjuje se da je za kompletnu zamenu svih šina u Beogradu potrebno je još najmanje dve godine.

Izmene linija zbog radova
Zbog radova na popravci šina mnoge ulice su trenutno bez tramvaja. Šine se krpe u Bulevaru kralja Aleksandra, u zoni okretnice u Ustaničkoj ulici, u Karađorđevoj ulici, traje rekonstrukcija tramvajskih mostova u zoni od Bulevara vojvode Mišića do Požeške, a tramvaja nema ni u Resavskoj ulici.
Zbog radova u ispravljačkoj stanici "Sava" tramvaji neće saobraćati Karađorđevom ulicom od Ekonomskog fakulteta do terminala "Pristanište" u periodu do 27. jula. Umesto tramvaja privremeno voze autobusi 2A, od Dorćola do Pristaništa. Autobusi će se kretati u smeru ka Glavnoj železničkoj stanici saobraćaće od Pristaništa, Karađorđevom ulicom, zatim ulicom Braće Krsmanović i Travničkom do Glavne zelezničke stanice. Autobusi sa linije 2A menjaće smer kretanja na sledeći način - Savska, Miloša Pocerca, Sarajevska, Hajduk Veljikov venac i Nemanjina.
Zbog radova u Resavskoj ulici tramvajske linije 2 i 7 saobraćaju preko Slavije i Beogradskom ulicom. Zbog „krpljenja“ šina u Bulevaru kralja Aleksandra tramvaji koji voze kroz Bulevar saobraćaju do stare okretnice, kod „Kluza“ i takav režim važi do 27. jula.




http://www.blic.rs/beograd.php?id=102287
 
Rekonstrukcija Vojvode Stepe radiće se verovatno sledeće godine. U toku je izrada projekta, a ranije je bilo i predloga da se šine prebace u sedinu, ali se od toga odustalo zbog potencijalnih komplikacija prilikom rešavanja imovinsko pravnih odnosa. Osim toga, prebacivanjem šina u sredinu potrošili dismo mnogo više novca - kažu u Agenciji za investicije
:| jel' moze neko da mi ovo objasni? Hvala.
Drugo, sta je sa potezom Cara Dusana-Vukov spomenik? Mislim da tu itekako treba da se obnove sine.
 
Zbog radova u ispravljačkoj stanici "Sava" tramvaji neće saobraćati Karađorđevom ulicom od Ekonomskog fakulteta do terminala "Pristanište" u periodu do 27. jula.
Gde je ispravljačka stanica "Sava" šta god ona bila?
 
Vladica-86":pgndel6x je napisao(la):
Najbolje bi bilo kada bi radili sine kao u Becu, tamo gde i kola prelaze preko sina travmaja, nije izliven beton, nego je sve u velikim plocama, tako da ako se nesto pokvari, samo se promeni ili podigne ploca... ovako ce u Beogradu morati cesce da skidaju asfalt pa da ga opet izlivaju.
ja bi postavio gumu na pružne prelaze
 
Siniša":c8s39oz4 je napisao(la):
Rekonstrukcija Vojvode Stepe radiće se verovatno sledeće godine. U toku je izrada projekta, a ranije je bilo i predloga da se šine prebace u sedinu, ali se od toga odustalo zbog potencijalnih komplikacija prilikom rešavanja imovinsko pravnih odnosa. Osim toga, prebacivanjem šina u sredinu potrošili dismo mnogo više novca - kažu u Agenciji za investicije
:| jel' moze neko da mi ovo objasni? Hvala.
Drugo, sta je sa potezom Cara Dusana-Vukov spomenik? Mislim da tu itekako treba da se obnove sine.
Da bi oni prebacili šine na sredinu potrebno je da prošire ulicu za jednu saobraćajnu traku sa obe strane, a da bi to uradili moraju da ruše dosta objekata. Neki plan za Vojvode Stepe je da se nakon izgradnjom šestospratnica duž neparne strane ulice Vojvode Stepe proširi sa sadašnje 4 trake (2 za automobile i 2 za tramvaje) na 6 traka (4 za automobile i 2 za tramvaje). Ono što mene buni u čitavoj situaciji jeste što se uvlačenje zgrada vrši na obe strane ulice iako se oduvek pričalo da će se ulica širiti na neparnu stranu tako da je moguće da će se na nekim delovima ulica širiti i sa jedne i sa druge strane (na primer kod više elektrotehničke). Tek kad se ulica proširi mogu da se puste tramvaji po sredini pošto ovako nikako ne mogu da se uklope stajališta (ovo nije Beogradska koja nema nijedno stajalište svojom dužinom).
 
hm a sad kao da više ne pominju prebacivanje šina u sredinu na bulevaru k. aleksandra?
 
He he,sve vam to govori kako bi izgledala ujdurma sa imovinsko-pravnim stvarima u slučaju gardnje Metroa u nivou ulice,kad se u nemogućnosti da prebace samo tramvajske šine na sredinu ulice!
A za Bulevar je već objavljeno da će prebaciti šine na sredinu,a to znači da će Metro ipak biti do Ustaničke u tunelu ili delom na stubovima.
 
Za tramvaje kazu da ce do Cvetkove pijace biti na sredini ulice a ne do Ustanicke po sredini,vec ce od Cvetkove pijace do Ustanicke kao i do sada po strani :notok:
 
Projekat sredjivanja Bulevara od Cvetka do Ustanicke je ogroman projekat. Cela jedna strana ulice mora da se srusi, ljudi moraju da se isele (moraju da im se obezbedi stanovi), a sve to dosta kosta. Na zalost, Grad trenutno nije spreman za tu investiciju.
 
Siniša":2hvxfqcm je napisao(la):
Drugo, sta je sa potezom Cara Dusana-Vukov spomenik? Mislim da tu itekako treba da se obnove sine.
Taj pravac su izgleda svi zaboravili.

Nego, kad su to promenili šine u Jurija Gagarina? Je l' to misle na ono od pre 15 godina?
 
[highlight]Do sada su u okviru ovog programa obnovljeni „čvor” na Autokomandi, trase u ulicama Jurija Gagarina , Milentija Popovića, Proleterske solidarnosti, Nemanjinoj, Trećem bulevaru, duž Starog savskog mosta.


http://www.yu-build.rs/index.php/Gradjevinarstvo/-Obnova-sina-u-Bulevaru-vojvode-Misica.htm



161gr5d.jpg


20f6wb6.jpg


mr75ao.jpg


2mnlly8.jpg


Izvor: http://www.thedesignblog.org/entry/autonomous-multi-utility-tram-with-green-credentials/

Auuu pa ja tek sada vidim ovo !
Mnogo je dobar!
 
Nenad":eowuwpt8 je napisao(la):
Projekat sredjivanja Bulevara od Cvetka do Ustanicke je ogroman projekat. Cela jedna strana ulice mora da se srusi, ljudi moraju da se isele (moraju da im se obezbedi stanovi), a sve to dosta kosta. Na zalost, Grad trenutno nije spreman za tu investiciju.
Verujem da se tu čeka isto kao i za Vojvode Stepe, da investitori izgrade uvučene zgrade na mestu bivših partaja i da će se tek onda krenuti u realizaciju. Mislim da su čak doneta dva plana detaljne regulacije za dve oblasti u tom delu bulevara.
 
Ja sam mislio da ce u V. Stepe prebaciti sine po sredini s postojece 2+2 trake. zasto nebi to uradili. Nije nemoguce i ima mesta na pojedinim deonicama da se naprave ostrva-stajalista.
 
Pa neće da rade ništa kako treba, to je! Prvo sada tramvaji ne prelaze 30kmph u V. Stepe, drugo, veoma je opasno, iz poprečnih ulica izlazi se direktno na šine, malo nepažnje i eto nesreće, koje nisu bile retke u toj ulici. Treće, parkirani automobili večito ometaju saobraćaj, bilo da vozači moraju da odmeravaju da li će zakačiti nečiji retrovizor, a ako ga polome onda staje saobraćaj, bilo da se parkiraju po sred šina pa sve stane. Problem je i što se kola parkiraju na trotoaru, pa pešaci moraju po šinama da šetaju. To je ozbiljna stvar i ne treba tek tako dopustiti da se opet rade šine na ovaj način!
 
Siniša":2jatb4em je napisao(la):
Ja sam mislio da ce u V. Stepe prebaciti sine po sredini s postojece 2+2 trake. zasto nebi to uradili. Nije nemoguce i ima mesta na pojedinim deonicama da se naprave ostrva-stajalista.
Nema teoretske šanse da se sa trenutnom ukupnom širinom ulice to odradi (trotoar za pešake je već na nekim delovima preuzan, zbog alavosti prilikom gradnje nekih kuća i zgrada). Taj plan o stavljanju šina na sredinu slušam od neke 1997. godine, šine na sredini će sigurno sačekati minimum nekih 5 godina.

Tramvaji u Vojvode Stepe se po onome što sam uspeo da gledam na onom elektronskom brzinometru kreću prosečno negde oko 22km/h. Što se tiče poprečnih ulica to uopšte nije tako strašno kako Mateja priča, a nesreća odavno nema u toj meri u kojoj su se dešavale tokom 90tih (zaslugom uvođenja semafora kod raskrsnice sa Vitanovačkom) štaviše nesreće su vrlo retke sada u Vojvode Stepe. Problem parkiranja je neka posebna priča.

Iskreno, kao neko ko koristi tramvaj redovno (moj omiljeni vid prevoza po gradu, verovali ili ne) ne vidim ništa loše da se samo obnovi postojeća trasa bez preseljenja na sredinu ulice, do sada je super funkcionisalo (normalno uvek ima nekih izuzetaka), a verovatno će biti tako i u budućnosti.
 
Jedna lepa vest,(odgledao prilog pre dva dana na studiu B) Gsp kupila novu fenomenalnu glačalicu za šine iz Nemačke,velika je kao kamion sa hi-tech opremom,cena 600.000 eur.,kako su izjavili iz Gsp-a to će omogućiti da vožnja šinama bude bezbednija i kako kažu bez truckanja,tako da će tramvaji (a tek novi)bešumno kliziti po novim šinama(jedva čekam) :kk:
 
Pogresio sam, ovo je bilo za ciscenje sina, ali posto sam sad video da se radi o slajfanju istih evo slike:

metro_rgt_bild.jpg


schleiffahr.jpg


spez2g.jpg
 
z.gif
E bravo,to je ona slika u sredini,taj sam video na studiu B.Rekli su da se trenutno vrši podešavanje i da se za 15 dana može očekivati na ulicama Bg-a.
 
Vrh