Šta je novo?

Tramvaji

slažem se sa Lucijem. najbolje bi bilo da se izvrši proba tih tramvaja, pa tek onda da se vidi da li ih uzimamo ili ne
 
Svi ti komentari da je preuzak su tacni, i ako neznate zasto, evo vam: Kolosek je samo jedan metar. Moderni tramvaji imaju kolosek od 1435mm. Problem kod krotrama je da su napravili tramvaj normalne sirine od 2,3m na postolju od 1000mm, znaci da su tockovi kojima treba jos mehanizam i armotizere iznad i oko njih prilicno uvuceni u centar vozila sta rezultira u tome da se mesto u centru tramvaja dosta zauzhi na manje od metar, i ako je karoserija siroka 2,3 metra. Znaci kod 1000mm koloseka je to tesko izbeci, jedino ako neki proizvodjac ima dobar sistem za okacenje tockova koji moze sto vise da izbaci na stranu, tj. na spojlasnu stranu vozila da se smeste armotizeri i hidraulika itd...
800px-Crotram2261.jpg

Ovde na slici se jasno vidi gde se nalaze sine i samim tim gde lezi problem za uskocu u tramvaju i to obuhvata svaki wagon gde se nalaze tockove, znaci oko 70-80% vozoila, jer onaj deo koji je slikan gore, gde ima kao dosta mesta, samo tako veliko lici na slici zbog dugackog vozila, on je u realnosti dosta kraci jer je to samo onaj kratki medjudeo izmedju dva vagona, lepo se vidi na ovim slikama kolko je mali taj deo, sve drugo je onaj uski deo:
800px-Crotram5.jpg

crotram.jpg

crotram_se_ne_prodaje_u_europskom_uniji_tvrtke_koncar_i_gredelj_antun_fabek_drazen_vukov_colic_tabfull.jpg
 
Ovi U-tramvaji su kante,u odnosu na Alstom,Siemens,Škoda,Bredu,čak i Beloruski je lepši!a tek u crvenoj boji! Grozno!
 
Šta Hrvati misle o našem Ikarbusu. Ako bi kojim slučajem npr. učestvovao na tenderu za autobuse u Hrvatskoj. Inače smatram da su dobri autobusi, kada se pogleda istorija fabrike koju deli sa državom. Autobusi su vrh.
Verovatno je tako i u Hrvatskoj.
Svaki ciga svoga konja hvali.
Sigurno je da samo dobri vozači znaju istinu. To važi za sve tipove i namene vozila, sva drumska, šinska itd.

Ne treba se nervirati oko tendera za tramvaje.
Ljudima koji odlučuju o kupovini stajaće u biografiji, plaćeni su za to.
Kao i onima, koji su pare za metro potrošili na širenje tramvajske mreže 198x god. :)

Samo još nešto, izvinjavam se.
Ovi "naši" Češki tramvaji... treba im dići spomenik, izdržali su Slobizam.
Neki se i danas kreću, kao invalidi, ali služe.
 
a sta onda trerba podici cetrdesetogodisnjim svajcarskim tramvajima ili boinzima koji 30 godina lete za jat? memorijal? kakav god da je ikarbus, nikad nikoga ne bih zavaravao da je boljeda kupi ikarbusov nego pravi (dakle ne u turskoj proizveden) mercedesov autobus.
 
Lucifer":139wxqhd je napisao(la):
a sta onda trerba podici cetrdesetogodisnjim svajcarskim tramvajima ili boinzima koji 30 godina lete za jat? memorijal? kakav god da je ikarbus, nikad nikoga ne bih zavaravao da je boljeda kupi ikarbusov nego pravi (dakle ne u turskoj proizveden) mercedesov autobus.
Mir brate mir.
Vidi, ovaj, pazi, čekaj, stani. Totalno si u pravu, znam sve to, pratim i ja sajam automobila, nove tehnologije itd. Niti kažem da treba kupiti ove Hrvatske.

Jednostavno ovi koji odlučuju su u velikom problemu i ne bi voleo da sam na njihovom mestu. Znaš... dilema je to, da li malo dobrih ili puno loši tramvaja, a trebaju nam bar do 2030 god. ako počnu sad da prave metro.

Inače koliko se ja sećam najbolji su Setrini autobusi isto Nemački, možda ih je kupi Mercedes, pa sada uživa.

Moje mišljenje je da najbolja šinska vozila prave "Francuzi", ako nisam zaostao sa update-om, pa "Japanci" ili obrnuto itd. Možda se promenilo nešto tokom vremena?
 
@Milan

Najbolja šinska vozila prave nemci,Francuzi,Rusi,Česi,(Japanci su sa druge planete),upravu si za Češke tramvaje koji nas još služe,bio bih prezadovoljan da ih ponovo kupe tj Škode,vozač tramvaja mi je rekao da naši ČKD i Švajcarci ne mogu da se porede ČKD je raketa u odnosu na DUEWAG u Bg.Ja verujem da bi se komšijama dopao niskopodni IKARBUS da nisu oni prvi prekršili CEFTA i kupili Nemačke buseve(i još zabiberili U-tramom) ,ali zato i mi treba da kupimo Češke tramvaje! a onda to nekome nije OK!?
 
Ali ljudi, ja ako se ne varam U CEFTA sporazum su ukljucene sve drzave koje su ga i ranije cinile, tj drzave centralne Evrope, tako da ja ne vidim problem zasto bi mi kupovinom npr ceskih tramvaja prekrsili CEFTA sporazum? Osim ako imam krivu sliku o CEFTI, a cini mi se da nemam
 
Oni nisu vise u CEFTA jer us usli u evropsku uniju koja ima svoje poreze ka drzavama van EU, tako da nije moguce da mi mamo slobodno trziste prema drzavama koje su u EU; i tako znaci da oni nisu u CEFTA.
 
Milan":2ujiapex je napisao(la):
Samo još nešto, izvinjavam se.
Ovi "naši" Češki tramvaji... treba im dići spomenik, izdržali su Slobizam.
Neki se i danas kreću, kao invalidi, ali služe.
Imamo muzej železnice, iako ne znam kolika je kvadratura tog prostora... Mogao bi se jedan od njih našminkati i postaviti tamo.

A ja bih bio presrećan da grad nabavi ČKD ponovo. Nekako sam vezan za taj naziv. :D

Klik.

Da li su ovo naši ČKD-ovi?
Ako jesu, pa majku mu, tih 800 000 vredi!
Meni je ovo lepo!
 
Odakle vam info da remont KT-4 košta 800,000? :shok:
Što se tiče niskopodnih tramvaja, najbolje bi bilo ubaciti niskopodni modul u postojeće tramvaje, to sam već rekao, a, ako se uzimaju Crotram TMK-2200, onda bi bilo dobro da im se neformalno postavi par uslova, poput maksimalnog učešća domaćih preduzeća ;)
 
little lightning":392cqp2e je napisao(la):
Milan":392cqp2e je napisao(la):
Samo još nešto, izvinjavam se.
Ovi "naši" Češki tramvaji... treba im dići spomenik, izdržali su Slobizam.
Neki se i danas kreću, kao invalidi, ali služe.
Imamo muzej železnice, iako ne znam kolika je kvadratura tog prostora... Mogao bi se jedan od njih našminkati i postaviti tamo.

A ja bih bio presrećan da grad nabavi ČKD ponovo. Nekako sam vezan za taj naziv. :D
Fabrika ČKD Tatra više ne postoji.
Bankrotirali su krajem 90tih godina.
Nevina zrtva češke tranzicije, valjda.
 
Negde sam pročitao da su poslednje napravljene katice upravo za Bgd.
 
bgexplorer":jiz9ubc5 je napisao(la):
Negde sam pročitao da su poslednje napravljene katice upravo za Bgd.
Tačno! Onih 20 tramvaja KT-4YUB, koji su stigli 1997. Što se eventualnih modifikacija Crotrama tiče, one su moguće, jer svaki moderni tramvaj je modularne koncepcije, pa sve funkcioniše po principu slaganja Lego kockica. Ponavljam, tramvaji su prilično jednostavna vozila, i ta tehnologija postoji već duže vreme, samim tim, šta god da GSP nabavi, to ne može biti loš proizvod. ;)
 
Tradiciju ČKD nastavlja ŠKODA Tramvaji i INECON tramvaji,možete posetiti njihove sajtove.
 
Milan":10l3bb4o je napisao(la):
Samo još nešto, izvinjavam se.
Ovi "naši" Češki tramvaji... treba im dići spomenik, izdržali su Slobizam.
Neki se i danas kreću, kao invalidi, ali služe.
Tacno, tramvaji su mnogo toga izdrazali za vreme sankcija i ostalih sranja, zasluzuju postovanje. I ne samo oni, tu su i Sanosovi autobusi S-115. Znam, zbog ovoga ce sigurno ultramodernisti da dignu pljuvacinu na mene...
little lightning":10l3bb4o je napisao(la):
Da li su ovo naši ČKD-ovi?
Ako jesu, pa majku mu, tih 800 000 vredi!
Meni je ovo lepo!
Tacnije, ovo je T6A5, proizvedeni izmedju 1991 i 1998, sirok je 2,5 m, za razliku od naseg KT-4 koji je 2,2 m. I meni se svidja ovaj tramvaj;)
2012":10l3bb4o je napisao(la):
Tradiciju ČKD nastavlja ŠKODA Tramvaji i INECON tramvaji,možete posetiti njihove sajtove.
Ne samo oni, tu su i Pragoimex i Pars nova. Svi oni kazu da mogu praviti CKD-ove tramvaje. Tako je INEKON pre dve godine isporucio cetiri tramvaja CKD T6B5 za Ufu (Baskiristan-Rusija):http://www.inekon-trams.com/tram_project_in_ufa.html
Jos jedna stvar, CKD je bio najjaci proizvodjac tramvaja na svetu, u dobra vremena proizvodili su 1000 vozila godisnje. To ni ovi danasnji proizvodjaci ne mogu da dostignu.
 
Češki tramvaji koje sam spomenuo verovatno su sticajem okolnosti stigli u Beograd. Tih godina kada su širili tramvajsku mrežu 198x god. sa novcem namenjen... znate već čemu.
Ne znam kojeg su proizvođača bili tramvaji pre nego što su zamenjeni sa ČKD, ali moje mišljenje kako su došli ČKD tramvaji je sledeće.
Izabran je Češki proizvođač iz najmanje dva razloga. Češka je tada bila zemlja "istočnog bloka" (tadašnja Čehoslovačka), za nas jeftini proizvodi, a da li i koliko kvalitetni to smo kasnije saznali. Jedno je sigurno, zamenjeni su svi tramvaji. Jeste da ih nije bilo toliko kao danas i da su ih kupili više jer su širili mrežu, ali da smo imali drugačiji interes ko zna koje bi kupili. Možda bi tada imali ove poklonjene "Švajcarce". Tako da za ČKD ne bi ni znali. Možda.

Znam da smo po dizajnu imali najmodernije u SFRJ, ako ne i šire. Kada vidim "Švajcarce" koji su se do skoro koristili u Bazelu, mislim na retro izgled. Po sedištima i kvalitetnom održavanju vidi se da potiču iz fine zemlje.
 
@siniša

Slažem se,ali Alstom je upravo isporučio hiljaditi tramvaj,a pored Evrope prodaje ih u severnoj Africi,gde Francuzi razvijaju i prvi put uvode tramvajske sisteme od Kaira do Maroka.i da podsetim Alstom je u okviru posete Francuske delegacije privrednika BG-u izjavio da je zainteresovan za razvoj tramvajske mreže u svim većim gradovima u Srbiji,a ne bi me iznenadilo da se kupi i prvi niskopodni Ruski tramvaj ili Beloruski,upravo čuh da će nam odobrirti novac za Metro!
 
KimIlSin":1qzk9rtw je napisao(la):
tramvaji su prilično jednostavna vozila, i ta tehnologija postoji već duže vreme, samim tim, šta god da GSP nabavi, to ne može biti loš proizvod. ;)
kako im do sada nije isla ta jednostavna racunica na ruku?
 
Siniša":1mc0u8i6 je napisao(la):
Jos jedna stvar, CKD je bio najjaci proizvodjac tramvaja na svetu, u dobra vremena proizvodili su 1000 vozila godisnje. To ni ovi danasnji proizvodjaci ne mogu da dostignu.
i sta sada, rolsrojs treba da se ubije? bio je najveci proizvodjac kao sto je i aeroflot bila najveca kompanija na svetu - dok poslovanje nije imalo nikakve veze sa poslovnom i ekonomskom logikom, dok je i tres imao osigurano trziste i dok su statistike mogle da se mazu samo tako. ckdovi tramvaji svuda u svetu posle 10 godina izgledaju kao totalni raspad - zato su ih i proizvodili 1000 godisnje.
 
Combino je već starI model,novi Siemensov tramvaj zove se Avenio,(pogledaj stranicu-dve pre ovog posta)koji kao da je stvoren za BG(daj bože da nas sa njim iznenade!!
 
Vrh