Šta je novo?

Tramvaji

Mnogi su se rugali staroj paroli "Tramvajem u XXI vek". Međutim ta parola uopšte ne isključuje metro a tramvajem u XXI vek su ušli mnogi gradovi na svim kontinentima i mnogo veći od Beograda. Tramvajska mreža u BG već decenijama nije proširivana. Mislim da je poslednje širenje mreže bilo za Banovo brdo. Baš tu liniju bi bilo idealno produžiti Trgovačkom ulicom do Žarkova a možda i dalje, Taj kraj je sada gusto naseljen a Trgovačka je široka i ima široko razdeobno ostrvo u sredini idealno za tramvaj.
 
Trasom stare miljakovačke pruge planirano je da ide novi bulevar. Govorilo se da će se ukinuti tramvaj od Topčidera do Rakovice i krajnje okretnice zato što je trasa tramvaja skoro potpuno paralelna sa železničkom prugom. Beovoz bi preuzeo putnike tramvaja. Mislim da je to glupost i da tramvaj i voz ne smetaju jedan drugom i kad su paralelni. Tramvaj ima mnogo više stanica i sporiji je. U ovom slučaju ne postoji ni potpuna paralelnost trasa.
 
Ја сам већ био предлагао на радионици да се трамвајска пруга измести на трасу старе миљаковачке пруге. Иначе, са обзиром да би због "Београда на води" требало да се раде измене ГУП-а, требало би да припремимо у Удружењу љубитеља железнице низ предлога, за промену ГУП-а, највише везаних за трамвај. Координатор иницијатива за унапређење трамвајске мреже у УЉЖ је Пантограф.
 
Voda se povukla ceka se pregled i utezanje ostatka trase
dsc08974.jpg

dsc08973.jpg

dsc08972.jpg
 
Karlo,
vidim da te interesuju šinska vozila. Ja sam veliki obožavalac železnice a takođe volim i tramvaje. Prvo ću reći da sam zaista zadivljen dizjanom ovih novih tramvaja koji su se pojavili zadnjih 10 godina u svetu a kod nas dosta kasnije (španci). Oni su prosto praznik za oči a sviđa mi se što je defintivno napuštena sistem sa prikolicama. Gledao sam stare slike negde su bili tramvaji čak i sa dve prikolice. Ono šta međutim danas nemamo to su otvorene prikolice, vrlo prijatne za vožnju po lepom danu. Takvi su nekad išli za Topčider. O tehničkoj strani malo znam ustvari samo znam da postoji sistem de se struja dobija iz treće (srednje) šine. Svakako grad izgleda lepše bez onih bandera i kablova ali to nije toliko važno. Pomenuo sam proširenje mreže prvo ka Žarkovu što je mislim najjednostavnije a zatim ka Kumodražu o čemu si ti pisao. Taj ka Kumodražu mogao bi u perspektivi ići komotno i do podavalskih naselja. Tramvaj od Ustaničke treba produžiti do Kaluđerice koja ima više hiljada stanovnika. Mislim da onaj što ide do Rakovice odnosno Kijeva nema nikakve svrhe produžavati pošto će Resnik imati odličnu vezu BG ili Beovozom. Novi BG pruža velike šanse za razvoj mreže ali sada nema svrhe o tome pričati jer tu postoji veliki broj mogućnosti. Pre svega onaj preko Ade mogao bi ići do Orlovače. U rubriku "Regionalni razvoj" spadaju tramvaji u gradovima Srbije. Imao ih je Novi Sad, Subotica i Niš. Svi su ukinuti još pedesetih godina mada za subotički nisam siguran jer sam 1967 u Subotici tramvajem išao do Palića ako se dobro sećam. Zašto sve ovo pišem? Mislim da je ukidanje tih tramvaja velika greška i da ih sve treba obnoviti, prvo u ova tri grada a zatim i u Kraljevu, Kragujevcu. Za Čačak i Užice mislim da tramvaji nisu pogodni, to su gradovi na manjoj površini i nekako stešnjeni. Mislim da su za tramvaje najbolji gradovi sa dugim i širokim bulevarima koji idu od centra grada ka predgrađu. Recima odlični su primeri Niš - Niška Banja i Subtica - Palić. Koliko sam video iz tvojih postova ti najviše pišeš o tehničkoj strani kao napr. motor, šasija, kočioni sistem i sl. a mene više interesuje ova strana o kojoj sam pisao. Pošto je Stari BG na brežuljcima postoji problem uspona odnosno strmih ulica. Ne znam da li ovi moderni tramvaji mogu da savlađuju te uspone, ti si pomenuo onaj kod Kumodraža. Znam da je pre WWII tramvaj za Dedinje išao Drajzerovom koja je vrlo strma. Taj je ukinut odmah posle rata. Onaj za Banovo Brdo, koliko vidim, sa lakoćom savlađuje onaj uspon iz hipodroma preko vijadukta. Interesuje me tvoje mišljenje o svemu ovome mada si možda već i pisao pošta ja na forumu nisam redovno moguće da mi je promaklo.
 
direktor":1vk24rsj je napisao(la):
Voda se povukla ceka se pregled i utezanje ostatka trase
dsc08974.jpg

dsc08973.jpg

dsc08972.jpg
Veli Sale da su konacno vraceni tramvaji na liniji 3 sto je dobro :kk: :kk:
 
Samo do topcidera ,tj stare okretnice posto je tamom dalje odnesen tucanik ispod i oko sina vide se pragovi
 
Булевар данас, пукла цев код Клуза..
DSC00230_zpse27dde39.jpg

DSC00226_zpsfd379f9c.jpg

DSC00227_zpsd88996f4.jpg

DSC00229_zps8e3b9c2b.jpg

кр**** који вози зглобни #1042 је уместо да након станице изађе из баштице и уђе на пут то покушао на средини баштице и наравно треснуо приколицом о ивичњак :bash: Сликао бих штету, али се не препознаје јер се цео бус распада :roll:
DSC00231_zps7ea79964.jpg

Класика :kafa:
 
Ta cijev kod kluza puca redovno svako 7 mjeseci nemogu da to naprave jednom kako valja
 
dedinje":1bq7rzjc je napisao(la):
Karlo,
vidim da te interesuju šinska vozila. Ja sam veliki obožavalac železnice a takođe volim i tramvaje. Prvo ću reći da sam zaista zadivljen dizjanom ovih novih tramvaja koji su se pojavili zadnjih 10 godina u svetu a kod nas dosta kasnije (španci)."

Eh da si malo bolje obratio paznju kako je po svetu. Shvatio bi ti da je Beograd cesto ispred daleko bogatijih i "preduzimljivijih" gradova. Nas Spanac je toliko lep da ja ne mogu da ga se nagledam. Sa druge strane, evo primera Toronta. Pre neki dan su dobili prvi moderniji tramvaj na probu. Mene bi bio blam da toliko cekam da se ponovim tramvajima i na kraju jos izaberem najruzniji moguci. Videla sam taj jedan na licu mesta i osim sto je spolja bio cistiji, nije se puno nametao izgledom.

http://torontoist.com/2012/11/ttc-previ ... tcar-rear/
http://www.blogto.com/city/2011/11/ttc_ ... ar_design/

Veoma mala razlika u izgledu sa ovim trenutnim:
http://www.autospies.com/images/users/A ... eetcar.jpg
 
Može da bude i okrenutost fara. Jedan mora da osvetljava trotoar iz bezbednosnih razloga.
Što se tiče Toronta, meni ovi tramvaju deluju korektno. Praktičmost i treba da bude ispred estetike. A i taj neki kontinuitet u izgledu mi deluje zanimljivo. Čini mi se da i neki drugi gradovi praktikuju nešto slično.
 
ako Bog da za koju god ako budu narucivali nove pa da dobijemo i mi ovakve :)
 
Tramvaj rađen po njihovim potrebama. Koncepcijski liči na njihov Ansaldobreda model
5621726348_50a0a28d8b_z.jpg

Kod nas bi ovakav odgovarao na potencijalnim prigradskim linijama.
 
не само приградским. могао би и да иде на 2, 3 и те линије које имају мање путника. ионако је сличан Катици по дужини
 
Vrh