Šta je novo?

Tramvaji

da su zamenili sve sine itekako bi to bilo dobro za spanca i da su ga dobro odrzavali.Ako neko iz Blokova i Banovog brda moze da se vozi spancima pa mogli su onda da te sine srede pa da se vozi neko i sa Kalemegdana i sa BanjiceBitno je da su prvu voznju pustili u mom kraju u Bloku 45 pa kakva je to logika.Za ovakvu infrastrukturu najbolje su katice i svajcarci :dil:
 
owim":21a1kems je napisao(la):
Gorstak89":21a1kems je napisao(la):
Plivajući segmenti...
mislim da je ovo daleko bolje rešenje
http://www.youtube.com/watch?v=W5zIkmZyS18
Na šta da obratim pažnju? Može malo više info? ;)

Da li su "španci" zaista tako loši? Ili prosto traže drugačiju infrastrukturu? Šta je glavna "caka", catch22? ;)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2
Obrati pažnju na 2 stvari:

1. Točkovi se nezavisno okreću u odnosu na modul za koji su prikačeni.
2. Točkovi su između modula tako da se svaki modul direktno oslanja na točkove sa obe strane.

Španac ima dva plivajuća segmenta koji se sa obe strane oslanjaju na druge segmente, tu verovatno i nastaje problem. A u prednjem modulu se oseti kad naiđe na krivinu i to solidno oštro. Nije sve ovo toliko strašno, redovno održavanje mora da obuhvati i te spojeve koji se neminovno više habaju. I što raeče stf, članak je svakako malo obojen :) Za dve godine će nam reći kako je skupo održavanje svih ovih stvari i da je to problem broj jedan ovog grada, te onda nema metroa i čega već. :)
 
dare":81fczzph je napisao(la):
da su zamenili sve sine itekako bi to bilo dobro za spanca i da su ga dobro odrzavali.Ako neko iz Blokova i Banovog brda moze da se vozi spancima pa mogli su onda da te sine srede pa da se vozi neko i sa Kalemegdana i sa BanjiceBitno je da su prvu voznju pustili u mom kraju u Bloku 45 pa kakva je to logika.Za ovakvu infrastrukturu najbolje su katice i svajcarci :dil:
oko kalemegdana španac nikada neće voziti ako na to misliš. S toga linija 11 i linija 2 nikada neće imati španca. Problem je u tome što španac ne može da savlada te krivine i taj uspon (ili sao jedno od toga). Kao što ne sme ni na slaviju (bar ne kad je pun putnika).
12 je upravo iz tog razloga promenjena kako bi izbegla trasu preko slavije, te da se i na toj liniji vidi malo španac :)
 
Код возила са таквом конструкцијом ти шрафови спадају у појам "редовног одржавања" као замена уља нпр. То што ГСП нема благе везе шта појам "редовно одржавање" значи није крив произвођач ...

Они су дозволили да им се ти шрафови толико похабају да се возило преполови. Одговорни у ГСП због тога треба у апс, а не да се пишу поново наручени ПР чланци који све оптужују а ови из ГСП-а перу руке од сопствене неспособности. Чланак је мање политички обојен а више припада вишегодишњем ПР иживљавању септичке јаме - ГСП.
 
stf":47nqomhz je napisao(la):
Код возила са таквом конструкцијом ти шрафови спадају у појам "редовног одржавања" као замена уља нпр. То што ГСП нема благе везе шта појам "редовно одржавање" значи није крив произвођач ...

Они су дозволили да им се ти шрафови толико похабају да се возило преполови. Одговорни у ГСП због тога треба у апс, а не да се пишу поново наручени ПР чланци који све оптужују а ови из ГСП-а перу руке од сопствене неспособности. Чланак је мање политички обојен а више припада вишегодишњем ПР иживљавању септичке јаме - ГСП.

Samo što nažalost većina ne rezonuje kao ti i uopšte ne vidi odgovornost ovih iz GSP održavanja.

Ono što sam čitao malo od komentara uglavnom su saglasni da ti tramvaji nisu za nas, katice su daleko bolje.

Što je blago rečeno poražavajuće, zašto i mi nismo zaslužili da se vozimo modernim tramvajima, katice su svoje
odslužile, da se imalo para i da se potpuno rekonstruisala infrastruktura bilo bi daleko bolje slažem se.

Španci moram priznati daju lepu sliku o gradu, par stranaca koje sam imao prilike da provedem kroz grad su
prilično bili iznenađeni kada su videli kafonje, verovatno nisu očekivali da nešto tako modernog dizajna saobraća
i kod nas. :D

Što se mene tiče mogli bi sve katice da zamene kafonjama uz par izmena u odnosu na prvobitne verzije. :mrgreen:
 
Kao što sam rekao, svaki nov tramvaj bi isto tako završio. Problem je što se kod nas popravlja nešto tek kad crkne. A u stvari treba se održavati !!!!
 
Koji si ti lik STF ?
Jel ti dala korpu neka sluzbenica GSP-a kad toliku mrznju osecas prema njima ? :lol: ;-)

O kakvom odrzavanju i poredjenju sa zamenom ulja pricas? Koliko je proslo od isporuke prvog, a koliko od isporuke poslednjeg. CAF tramvaja? I sad je po tebi normalno da pucaju, jer se opet po tebi trebaju menjati na svake pola godine???
Nije ti palo na pamet da je u pitanju konstrukcioni problem, da zamor materijala ne bi bio toliko brz da se nije pogresno proracunalo opterecenje na te srafove? Nije ti palo na pamet da je 'stednja' proizvodjaca uzrokovala ovaj problem?

Ma jok, Svi su krivi, najvise GSP, ali proizvodjac ni najmanje.
Oni su isprojektovali savrsen tramvaj koji po pravcu, bez uspona, nizbrdica, skretnica, kise, snega, stanica i putnika savrseno funkcionise.
Nase je samo da mu obezbedimo takve uslove eksplatacije.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Лаки,

СТФ је овог пута потпуно у праву. Знаш, ми смо не тако давно били у прилици да нас шеф одржавања "ЈАТ ервејза" убеђује да је нормално што на носачу мотора "Боинга 737" на лету са Крфа (можда и са Крита, или са Родоса, заборавих) нису били сви закивци, и да мотор не би отпао и да их је било само две трећине. Мислим, ја тада на неком форуму објасних да је авион пројектован тако да се не сруши ни ако мотор отпадне са крила, али да то не значи да те закивке не треба контролисати... :)

ЦАФ је један од водећих произвођача железничке опреме, између осталог прави и возове за брзине од 350 километара на сат (а Шпанија, после Кине и Француске, има највише пруга за 300 км/х+). Модел "Урбос 3" је тренутно, уз "Алстом Цитадис" и "Бомбардије Флексити" вероватно најуспешније лако шинско возило на тржишту, које побеђује на тендерима широм света, па и у земљама са огромном традицијом беспрекорног индустријског квалитета (нпр. Шведска).
Ја свакако верујем у ЦАФ-ов производ, пре него у гласине из фирме у којој шеф синдиката (?!) коментарише квалитет шинских возила.

Уосталом, да поновим давно написано: Ceterum censeo, GSP delendam esse.
 
Laki

Могао бих и ја тебе питати да ли теби неко ради у ГСП-у као Бексу па да те толико погађа критика на њихов рачун ...

Какве то везе има? Услови у Београду су специфични, скоро двомилионски град који нема кичму јавног превоза (метро) доводи до превеликог оптерећења надземних возила, ма која она била. Конфигурација терена и осовинско оптерећење које је 70% времена преко дозвољених граница које је произвођач прописао наводе нас на поразан закључак да су нископодним возилима итекако у старту смањени могући радни сати.

Па да ли то значи да Београд не треба да има нископодне аутобусе, троле и трамваје?
Сва нископодна возила у БГ су скроз растресена, и Икари, и Бикови и мазови, и Солариси и Мечке, и троле и КАФови ...

Када имаш такву ситуацију у јавном превозу, тај конкретан хабајући део ће се чешће мењати, сасвим је нормално и за очекивати. А потпуно је друга ствар што за ГСП редовно одржавање не постоји и њихова филозофија да нова возила не треба одржавати и да ће трајати вечно нас кошта вишемилионске штете ...

... то предузеће је септичка јама дилетаната ...
 
Ne pogadja mene kritika Gsp-a kada ima osnova, a najcesce ima.
Evo prekjuce Solaris zabravljeni prozori, ventilacija iskljucena, a misko na svakoj stanici kao na 'pitstopu'.
Ali na osnovu cega si ti odmah zakljucio da se srafovi konstrukcionih delova menjaju na godinu dana? Na osnovu toga sto je CAF renomirani ugledni proizvodjac sinskih vozila?
Losa logika. I Toyota, ili Mercedes, Audi, spadaju u sam vrh autoindustrije, pa im se desavaju idiotski propusti. Dal su ovi u Londonu za izgorele Mercedes autobuse optuzili prevoznika zato sto je 'njegovo visocanstvo Mercedes' nepogresiv???
Zasto mislis da se u CAF-u nije mogla potkrasti konstruktivna greska, ili da je proizvodjac srafova smanjio rokvele da bi uspeo na njihovom tenderu za dobavljaca?
Ma koliko aljkavi i losi bili, ne znaci da smo krivi za sva zla ovog sveta...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Мислим да је хтео да каже да можда и јесте КАФ направио грешку, али је ГСП то требао да открије много раније, а не да чека да се трамвај раздвоји на линији. То је нешто што се зови ноћни преглед или редовно одржавање што је ГСП-у непознато.
 
Лаки,
Могла се ЦАФ-у поткрасти грешка, као и свакоме, али, пошто је начин на који функционише ГСП свеукупно једна велика грешка, искрено сумњам у аргументе из те куће. То је фирма којој горе аутобуси свих произвођача, па и "Мерцедесови", а богами и трамваји.
У сваком случају, овде ненадлежно лице (синдикалац) из тог самоуправног удружења грађана не саопштава да се, како кажеш, произвођачу поткрала грешка, него да цео производ (ЦАФ Урбос 3) у основи не ваља. То тврди без ваљаних аргумената, јер свакако није научно поткован, уз то рушећи углед сопственог предузећа и подривајући поверење код корисника, тј. путника. То је, иначе, у иоле озбиљној фирми, кршење корпоративних правила понашања и за то се раскида уговор о раду, тј. добија отказ.
 
Kako genije stf objašnjava to što poslednji isporu2eni od CAF tramvaja (gbr. 1530) nije kročio u saobraćaj jer je došao neispravan?! Ti imaš fobiju od mene i GSP-a, iznosiš gomilu besmislenih opravdanja i gomilu 'dokaza' koji nemaju veze sa vezom, ajd' što ti veruješ u to, nego što imaš i podršku, toliko o uticaju medija...
 
Gorstak89":50g1s3g1 je napisao(la):
dare":50g1s3g1 je napisao(la):
da su zamenili sve sine itekako bi to bilo dobro za spanca i da su ga dobro odrzavali.Ako neko iz Blokova i Banovog brda moze da se vozi spancima pa mogli su onda da te sine srede pa da se vozi neko i sa Kalemegdana i sa BanjiceBitno je da su prvu voznju pustili u mom kraju u Bloku 45 pa kakva je to logika.Za ovakvu infrastrukturu najbolje su katice i svajcarci :dil:
oko kalemegdana španac nikada neće voziti ako na to misliš. S toga linija 11 i linija 2 nikada neće imati španca.
Mislio sam na liniju 10 ona nema bas te krivine ko linija 2 medjutim dzaba na liniji 10 nikad nece raditi spanci
 
ucinjene su 2 greske kad su tramvaji u pitanju:

- Kad je uzet kredit da se obnovi veci deo tramvajske mreze, to je bio pravi trenutak da se predje na kolosek 1.435m i da kao i ostali gradovi velicine Beograda imamo veci kapacitet tramvaja.
- Ovo sto je obnovljeno od metarskog koloseka nije dobro uradjeno zato moderni tramvaji poput CAF-a se razdrndaju po tim novim prugama.

Zakljucak: bacili smo pare na nove sine koje su lose uradjene i na dobre tramvaje koji ce se polako raskantati na tim losim prugama.
 
1530 je u saobraćaju. Možda je došao ne ispravan, ali sada je ispravan i vozi..
 
Моћи ће да раде и на линији "10" кад се преуреди Славија.
А Баново брдо, Нови Београд, Врачар, Звездара и Палилула су баш мали и безначајни делови Београда, па, ако се макар и само за њих купе трамваји, то нема никаквог смисла? И притом тих нових трамваја има 30, а само на "седмици" раде 24 трамваја. А кад крену на Бањицу, неко ће рећи: "Е, али не иду за Кнежевац..."
Људи - умете ли ви логички да мислите и знате ли шта је то уопште?
 
spatiotecte":3cdph5l1 je napisao(la):
ucinjene su 2 greske kad su tramvaji u pitanju:

- Kad je uzet kredit da se obnovi veci deo tramvajske mreze, to je bio pravi trenutak da se predje na kolosek 1.435m i da kao i ostali gradovi velicine Beograda imamo veci kapacitet tramvaja.
- Ovo sto je obnovljeno od metarskog koloseka nije dobro uradjeno zato moderni tramvaji poput CAF-a se razdrndaju po tim novim prugama.

Zakljucak: bacili smo pare na nove sine koje su lose uradjene i na dobre tramvaje koji ce se polako raskantati na tim losim prugama.


Ништа од овога не стоји.
Прелазак на колосек 1,435 мм би коштао не зна се колико и ничим не би био оправдан. Студија "Систре" је то и потврдила.
Нове пруге су одлично урађене, трамваји се, када су неометени сигнализацијом и саобраћајем, крећу брзинама раније непостојећим у Београду, једнако брзо као "Цитадиси" на теби лако доступним париским линијама. Уз то се, први пут од 1892. године, не клате.
 
Пантограф":3lwwg83u je napisao(la):
Моћи ће да раде и на линији "10" кад се преуреди Славија.
А Баново брдо, Нови Београд, Врачар, Звездара и Палилула су баш мали и безначајни делови Београда, па, ако се макар и само за њих купе трамваји, то нема никаквог смисла? И притом тих нових трамваја има 30, а само на "седмици" раде 24 трамваја. А кад крену на Бањицу, неко ће рећи: "Е, али не иду за Кнежевац..."
Људи - умете ли ви логички да мислите и знате ли шта је то уопште?
Nekazem da su beznacajni ali ako rade na liniji 7,12 i 13 .Trebali su da stave i na 10 jel linija 10 povezuje Kalemegdan i Banjicu.I nije fora da cafovi idu samo na Novom Beogradu Zvezdari Banovom brdu i Paliluli vec treba da idu i u ostalim delovima grada gde idu tramvaji ali kako da idu kad sine nisu sredjivali
 
Пантограф":39ms6dzf je napisao(la):
spatiotecte":39ms6dzf je napisao(la):
ucinjene su 2 greske kad su tramvaji u pitanju:

- Kad je uzet kredit da se obnovi veci deo tramvajske mreze, to je bio pravi trenutak da se predje na kolosek 1.435m i da kao i ostali gradovi velicine Beograda imamo veci kapacitet tramvaja.
- Ovo sto je obnovljeno od metarskog koloseka nije dobro uradjeno zato moderni tramvaji poput CAF-a se razdrndaju po tim novim prugama.

Zakljucak: bacili smo pare na nove sine koje su lose uradjene i na dobre tramvaje koji ce se polako raskantati na tim losim prugama.


Ништа од овога не стоји.
Прелазак на колосек 1,435 мм би коштао не зна се колико и ничим не би био оправдан. Студија "Систре" је то и потврдила.
Нове пруге су одлично урађене, трамваји се, када су неометени сигнализацијом и саобраћајем, крећу брзинама раније непостојећим у Београду, једнако брзо као "Цитадиси" на теби лако доступним париским линијама. Уз то се, први пут од 1892. године, не клате.

Kako nije tacno, kadse obnavlja kompletna tramvajska mreza kostalo bi isto da su stavili razmak 1435mm umesto 1000mm a umesto CAF-ova sa psotoljima 1000 bi se uzeli CAF-ovi od 1435mm. Sta bi tu kostalo skuplje?
Propustena je sansa i to je to.
 
Па, например, морао би да купиш 150 нових трамваја, а све постојеће да бациш у ђубре. Само то би коштало једно 350 милиона евра. Изградња комплетно нове мреже још толико, при чему суштински не би добио - ништа. Нити би трамваји били шири (јер, да могу, купили би и на овом колосеку шире трамваје), нити би били бржи.

Комплетна јапанска железница с изузетком "шинкансена" ради на колосеку од 1.007 мм, као и токијски метро; толика опсесија трамвајским клосеком 1.435 мм у Београду је последица жеље појединих наших саобраћајних инжењера да убеде народ и политичаре да метро није неопходан.
 
Пантограф":336x94z1 je napisao(la):
Па, например, морао би да купиш 150 нових трамваја, а све постојеће да бациш у ђубре. Само то би коштало једно 350 милиона евра. Изградња комплетно нове мреже још толико, при чему суштински не би добио - ништа. Нити би трамваји били шири (јер, да могу, купили би и на овом колосеку шире трамваје), нити би били бржи.

Nisam mislio da se kupe od jednom 150 tramvaja, vec je kupljeno 30. Postepeno bi se kupovali novi tramvaji a do tad bi se koristila treca sina dok se ne obnovi ceo vozni park.

Moglo je to da se izvede ali nije bilo pameti.
 
^ Kako bi "česi" i "švajcarci" radili na širem koloseku? U Bazelu je isto 1m. U Pragu je širi. Može li to da se "našteluje" kod starih, već isporučenih modela? Iako je prošao voz, samo pitam.

@Gorštak, hvala na objašnjenju.
@Pantograf, jako mi se dopala analogija da Kartaginu treba razoriti. ;)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2
 
биле би три шине. једна заједничка, једна на 1.000 мм и друга на 1.435 мм од те заједничке. можда код КАФ-а може да се наштелује, али на Катицама и Швајцарцима никако
 
owim":1vw75wga je napisao(la):
^ Kako bi "česi" i "švajcarci" radili na širem koloseku? U Bazelu je isto 1m. U Pragu je širi. Može li to da se "našteluje" kod starih, već isporučenih modela? Iako je prošao voz, samo pitam.

@Gorštak, hvala na objašnjenju.
@Pantograf, jako mi se dopala analogija da Kartaginu treba razoriti. ;)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2

Koristila bi se treca sina. Oba sistema bi funkcionisala zajedno jedno vreme.
 
Vrh