Šta je novo?

Tramvaji

Apelujmo na grad da se kupe novi tramvaji Alstom,Škoda ili Siemens :D ovi švajcarci su ok kao kratak prelaz ali se plašim da su preteški i da mogu oštetiti obnovljene tramvajske pruge :rolleyes: a i one prikolice im prave neverovatnu buku! :/
 
Koji su gradovi u proslosti imali tramvajski saobracaj u Srbiji??
 
otkud sada pa to???

ja znam u staroj jugoslaviji da su imali Osijek, Zagreb, Sarajevo, a do 70ih i Dubrovnik... ali ovo nije tema ovog trida.
 
Subotica je imala do 70ih. Imao je Novi sad, videces negde na forumu sliku starog mosta preko kog prelazi tramvaj. Za Nis sam isto cuo, Sinisa verovatno zna detalje.
 
KG u planu ima trolejbuse, pa ne moze ni to da ostvari. Mislim da dugo necemo videti tramvaje u nekim drugim gradovima:)
 
Nadajmo se Češkoj Škodi za BG super kvalitetni i lepi a ne preskupi :kk: još nešto nadajmose da će srediti i onu kratku deonicu u Savskoj od glavog ulaza u Ž.stanicu do ulaza u A.stanicu i da će podići betonske branike da vozila ne bi blokirala prolaz i satnicu tramvajima :notok:
 
Vec stigli :laugh::lool::lool::lool::lool::lool::lool:

747.jpg
 
ovo se zove ozbiljan tramvaj:

1735.jpg


dok ostali gradovi po godinu dana probaju razne tramvaje i narucuju potpuno prilagodjene unikate... mi biramo najjevtiniju serijsku proizvodnju... i posle 10 godina prikupljamo pare za "revitalizaciju" i druge slicne gluposti koje se sa kvalitetnim stvarima ne rade.
 
@alexanderbg

HE HE DOBRA TI FORA NASMEJA ME :laugh: :lool: :gobb: NADAJMO SE TOJ SLICI USKORO :gobb:
 
Lucifer":6lujxakn je napisao(la):
ovo se zove ozbiljan tramvaj:

http://www.skoda.cz/images/1735.jpg

dok ostali gradovi po godinu dana probaju razne tramvaje i narucuju potpuno prilagodjene unikate... mi biramo najjevtiniju serijsku proizvodnju... i posle 10 godina prikupljamo pare za "revitalizaciju" i druge slicne gluposti koje se sa kvalitetnim stvarima ne rade.
e ta škoda je već lepa. sviđaju mi se boje. ali mi je nekako prevelika naspram ČKD-ova aktuelnih. xD
 
Od 107 novih tramvaja, 73 s greškom

zet1.jpg

Piše: Velibor Panić
Foto: Dragan Matić/CROPIX
--------------------------------------------------------------------------------


Norveška banka naručila je izvještaj o tramvajima jer bi trebala Helsinkiju dati kredit da ih kupi


ZAGREB - Norveška banka, čije je ime proglašeno poslovnom tajnom, otkrila je tehničke pogreške na modernim hrvatskim tramvajima konzorcija CROTRAM, zbog kojih bi mogao propasti cijeli posao prodaje 40 hrvatskih tramvaja Helsinkiju u Finskoj.

Banka, koja bi trebala dati kredit Helsinkiju za kupnju tih tramvaja, u Hrvatskoj je platila Zdravku Beriću, direktoru tvrtke Prvomajska TZR (tvornica strojeva, zupčanika i reduktora), da istraži proces proizvodnje hrvatskog niskopodnog tramvaja.

Natječaj u Helsinkiju, na koji se prijavio i konzorcij CROTRAM još traje i nije poznato od koga će kupiti niskopodne tramvaje.

Proučavao proizvodnju

A Zdravko Berić je u ime norveške banke u kolovozu prošle godine obišao pogone Končara u Glini i Zagrebu. Tvornica Končar zbog toga ga je optužila za industrijsku špijunažu jer, kako navode, tim je postupkom prekršio Zakon o industrijskom vlasništvu.

U svom izvještaju banci Berić je naveo da od 107 niskopodnih tramvaja koji trenutno voze Zagrebom, 73 imaju grešku nastalu u proizvodnji.

Zbog toga im, dodaje, za četiri do pet godina prijeti pucanje postolja i skupi servisi, upozorava da su putnici konstantno u opasnosti, a tramvajskom prometu, naglašava, mogao bi se dogoditi potpuni kolaps.

Berić je u pogonima proučio proizvodnju i materijale te ustanovio da dijelovi od kojih se izrađuju tramvaji nisu dovoljno čvrsti. Učinio je to sedam milijuna eura vrijednim uređajem, atomskim apsorpcijskim mikroskopom koji, tvrdi, u konzorciju CROTRAM (sastavljenom od tvrtki Končar i Gredelj) nemaju.

Da stvar bude gora, dodaje, Končar i ZET su jako dobro upoznati s tim problemom, ali ne poduzimaju ništa nego rupe u metalnim dijelovima tramvaja skrivaju lakirnom plavom bojom.

- U procesu proizvodnje postoji strukturalna greška. Metalni dijelovi tramvaja ne lijevaju se po pravilima struke i zbog toga su na 60 posto kvalitete. Nemaju dovoljnu čvrstinu pa se za oko pet godina može dogoditi da se postolja tramvaja počnu svijati, odnosno pucati - kaže Berić.

Stalno servisiranje

Ističe kako svi tramvaji koji se nalaze na zagrebačkim tračnicama naoko izgledaju lijepo, ali upozorava da su u vrlo lošem stanju.

- Zapravo je njihovo stanje kao da su u prometu već 25 godina. Kvalitetu tramvaja ne osporavam, ali problem je prebrza i loša proizvodnja, zbog koje će tramvaje trebati konstantno srevisirati i nabavljati nove dijelove - tvrdi Berić.

To je jedan od glavnih razloga zbog kojih, kaže Berić, Finci ne žele hrvatski tramvaj na svojim tračnicama. Iako su ga unajmili stranci, svoje je istraživanje dostavio i Končaru i ZET-u prije šest mjeseci. U izvješću je predložio “periodični pregled postolja svih tramvaja svakih osam mjeseci”.

Novo istraživanje

Ipak, nakon što ih je kontaktirao Jutarnji list, obećali su provesti ista istraživanja kako bi dokazali da u proizvodnji tramvaja nema grešaka. Ivan Bahun, direktor u tvrtki Končar, kaže da navodi tvrtke Prvomajska TZR nisu točni.

- To su neistine. Naši su tramvaji kvalitetni i napravljeni po svim normama struke. To smo dokazali puno puta, ali odgovorit ćemo i na ove opservacije novim istraživanjem. Zdravko Berić je napravio nekoliko stvari koje su suprotne Zakonu o industrijskom vlasništvu, a to je ulazak u naše prostorije i izuzimanje materijala iz tramvaja - kaže Bahun.

S njime se složio i direktor ZET-a Ivan Tolić koji tvrdi da je riječ o kvalitetnim prozivodima, što su potvrdili i sami Finci.

http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2009,3,26,,157309.jl
 
Pa šta reći ,nemoguće je uporediti njihov tragičan proizvod sa 100 godišnjim iskustvom pravljenja tramvaja u Češkoj ,Nemačkoj,Francuskoj itd...sva sreća da se mi nismo upustili u poduhvat proizvodnje tramvaja pa ga ponudili Evropi ništa bolje ne bi prošli,recimo Nemci su suvlasnici Škode tramvaji, i baš ih tamo i prave upravo zbog takve tradicije a i Rusi tj.firma Innecon također pravi tramvaje sa Česima u Češkoj za Rusko tržište!
 
Или лаку ноћ :)

Седамнаест понуда заиста импресивно звучи, нисам ни знао да постоји толико фирми које праве трамваје :) Јел' се зна нешто више о разлозима померања рока? Очекивање "понуда у последњи час" ми мало без везе звучи...
 
Bilo bi dobro da se u zahteve uvrsti i baterija za autonomno napajanje. Tako bi na pojedinim mestima (Slavija, Glavna zel., Resavska) pantograf mogao da bude spusten da bi tramvaj brze i laks eprosao, a ako nestane struj ena nekoj raskrsnici da moze da se pomeri do mesta gde ne smeta i odakle putnicima nije daleko da presedaju na autobuse.
 
Ne bi bilo loše da se kupi po deset tramvaja od tri firme ,pa da se upoređuje kvalitet eksploatacije i servisa, te da se naredna tura naruči od najboljeg koji se pokazao u Bg., :dil:
 
Vrh