Šta je novo?

Tramvaji

Most je genijalan :D

2eq6mfp.jpg


Zemunski tramvaj na fotografiji kod doma vazduhoplovstva
 
Ove zime sam sa drugom obisli bivsu (pretpostavljenu) trasu zemunske pruge i napisali smo izvestaj na railserbia forumu. Morate se uclaniti da bi videli neke slike:
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=3663
Stari put za Zemun vise ne postoji, on je otprilike isao kroz park oko SIV-a, sama zgrada je presekla taj put. Evo kako je izgledao taj put:
23idn50.jpg


danko68":2z0t6h1m je napisao(la):
Zemun je inace kao stvoren za tramvaj.
Kroz Glavnu,pored keja...
Potpuno se slazem :kk: :kk:
 
Hvala Vracar. Pokusali smo da rasvetlimo istoriju zemunske pruge. Naravno, neka pitanja su jos otvorena, narocito ona za vreme II sv. rata.
 
Vračar, nisi svestan kako si mi ulepšao dan ovom slikom. Naime, poslednjih nekoliko meseci sam pokušavao da proniknem gde sam ja kao klinac video te stubove i tu železničku prugu. Pitao kevu nema pojma žena o čemu pričam, ćale ista priča. Ja sam tad imao nekih 4 ili 5 godina i sećam se jasno ko dan da sam jurio među tim stubovima i da je svuda oko mene bila poljana. Zemun mi nikad nije pao na pamet, sve vreme sam tražio ovo mesto po Dorćolu.

Hvala ti puno na ovome. :kafa:
 
@ trialin : Hvala punooooooooooooo na toj slici ulepsao si mi dan. Meni su odavno u glavi stalno samo slike srusenog Aleksandrovog mosta iz knjige "Beograd ispod beograda".
@ Vračar : Zar nisu ti stubovi na keju? :) a ne Tosin Bunar.
 
GSP dobio joss tri tramvaja od Bazela

BEOGRAD, 17. juna 2009. (Beta) - Gradsko saobrachajno preduzeche "Beograd" dobilo je danas joss tri tramvaja od Grada Bazela i Vlade SSvajcarske, ukupne vrednosti oko 70.000 franaka.

Generalni direktor GSP "Beograd" Radoslav Nikolich kazao je novinarima da je Bazel od 2001. godine do sada poklonio 27 tramvaja i 25 prikolica tom preduzechu, a da je sa novom donacijom broj tramvaja povechan na 30. Kako su naveli u GSP, ukupna vrednost ssvajcarske donacije za tramvaje do sada premassila je tri miliona franaka, a occekuje se da che Beograd dobiti joss dvadesetak tramvaja od Bazela.

Ambasador SSvajcarske u Beogradu Ervin Helmut Hofer kazao je da je SSvajcarska od 1991. godine do sada kroz razliccite projekte pomogla Srbiji sa visse od 200 miliona evra. "Tramvaji su najefikasnija i najkonkurentniji oblik javnog prevoza, oni su pouzdani, ekolosski i vechina je veoma lepa", ocenio je ambasador i izrazio zadovoljstvo zbog realizacije te donacije za Beograd.

Antich je kazao da je u toku tender za nabavku 30 novih tramvaja za GSP koji che se za nekoliko meseci nachi na ulicama Beograda.

Gradsko saobrachajno preduzeche "Beograd" ima ukupno 218 tramvaja i tramvajskih prikolica, a svakog dana je u saobrachaju oko 100 tramvaja, kazali su u toj firmi i dodali da u Beogradu postoji ukupno 55 kilometara tramvajskih pruga. Tramvaji koji je Beograd dobio do Bazela proizvedeni su 1967. godine, kazali su u GSP.

:cool:
 
Znaci uz ovih 30 i 30 novih dosli bi do toga da od 100 tramvaja dnevno saobraca 60 pristojnih. Sto manje raspad-CKDova na ulicama to bolje.
 
Koji su to kod nas CKDovi iz 90ih i 2000tih? Zar nije vecina iz tamo 80 i neke, pa su 90ih i 2000tih remontovani i modernizovani?

ali, svejedno i da je 1985. i 1967., opet...
 
1998. je napravljeno 20 poslednjih CKD-KT4 tramvaja. Garazni brojevi 401-420. 20 ih je modernizovano 2002. Ova tri tramvaja su izgradjena 1972. Tramvaji iz 1967. imaju garazne brojeve 603-622.
 
Koje tramvaje treba da nabavi Beograd (30 komada) najnovije generacije ima li neko sliku??? i koja je razlika izmedju tramvaja i lakog sinskog metroa??????
 
trialin":2hkjqmhj je napisao(la):
Koje tramvaje treba da nabavi Beograd (30 komada) najnovije generacije ima li neko sliku??? i koja je razlika izmedju tramvaja i lakog sinskog metroa??????
Raspisan je konkurs koji traje do 22. juna pa cemo videti ko ce se prijaviti i sta ce ponuditi....ja se samo pitam kad li cemo to znati i kako ide procedura...posto je konkurs otvoren do 22.-og, sta sledi posle? Odlucivanje koja je ponuda najbolja ili?
Bilo bi lepo da makar znamo 22.-og ko se sve to prijavio i sta mozemo da ocekujemo, tak da ne bude vise nagadjanja.
 
trialin":26z2i16l je napisao(la):
Koje tramvaje treba da nabavi Beograd (30 komada) najnovije generacije ima li neko sliku??? i koja je razlika izmedju tramvaja i lakog sinskog metroa??????
A sta je to laki sinski metro? :D Mislis valjda na "laki sinski sistem" iliti "laki metro"?

Evo definicije: http://en.wikipedia.org/wiki/Light_rail

Glavna razlike izmedju lakog sinskog sistema i tramvaja:
- vozila za LSS su kao tramvajska, ali duza (veci kapacitet), ostvaruju vecu prosecnu brzinu i mogu da krecu u oba pravca (kao metro voz) tj. ne treba im okretnica
- LSS je kompletno denivelisan, tj. nezavisan od saobracaja, sto nije slucaj sa tramvajem
- kod LSS cesto postoje mnoge deonice sa tunelima (nalik metrou), sto uglavnom nije slucaj sa tramvajem
- LSS cesto ima manje stanica od tramvaja, tj. na vecoj razdaljini, ali opet vise od metroa

Ali i ove razlike nisu bas egzaktne, jer je "laki sinski sistem" prilicno rastegljiv termin. Neki bi rekli i da klasican tramvaj potpada pod definiciju LSS. Ono sto je glavna razlika da kazemo, je veci kapacitet LSS od klasicnog tramvaja i brza prosecna brzina (tj. krace vreme putovanja).
 
Na prvo pitanje odgovor ne postoji jer samo možemo da gatamo u pasulj koje su ponude dostavljene na tender odnosno koji tramvaji su ponuđeni.

Što se tiče drugog pitanja ono je još komplikovanije za odgovor, mada bi Siniša verovatno mogao da ukaže na neku praktičnu razliku.

U međuvremenu evo jedne definicije koja se koristi u EU vezano za LR (Light rail) i Metro. Definicije su dali ljudi iz ERRAC-a (European Rail
Research Advisory Council - http://www.errac.org/), a vodili su se UITP-ovom definicijom (International Association of Public transport - http://www.uitp.org/)

Light rail: “A tracked, electrically driven local means of transport, which can be developed step by step from a modern tramway to a means of transport running in tunnels or above ground level. Every development stage can be a final stage in itself. It should however permit further development to the next higher stage.”

Metro: ""A tracked, electrically driven local means of transport, which has an integral, continuous track bed of its
own (large underground or elevated sections).” This results in a high degree of freedom for the choice of vehicle width and
length, and thus a large carrying capacity (above 30,000 passengers per hour per direction – pass/h/dir.). Intervals between
stations would be typically more than 1 km, and because the alignment does not have to follow existing streets, curve radii
and section gradient can be more generously dimensioned and permits for an overall higher commercial speed."

p.s. dok ja ispisah i prepisah ljudi se već raspisali :D
 
sizif":2hnzkvrk je napisao(la):
GSP dobio joss tri tramvaja od Bazela

BEOGRAD, 17. juna 2009. (Beta) - Gradsko saobrachajno preduzeche "Beograd" dobilo je danas joss tri tramvaja od Grada Bazela i Vlade SSvajcarske, ukupne vrednosti oko 70.000 franaka.

Generalni direktor GSP "Beograd" Radoslav Nikolich kazao je novinarima da je Bazel od 2001. godine do sada poklonio 27 tramvaja i 25 prikolica tom preduzechu, a da je sa novom donacijom broj tramvaja povechan na 30. Kako su naveli u GSP, ukupna vrednost ssvajcarske donacije za tramvaje do sada premassila je tri miliona franaka, a occekuje se da che Beograd dobiti joss dvadesetak tramvaja od Bazela.

Ambasador SSvajcarske u Beogradu Ervin Helmut Hofer kazao je da je SSvajcarska od 1991. godine do sada kroz razliccite projekte pomogla Srbiji sa visse od 200 miliona evra. "Tramvaji su najefikasnija i najkonkurentniji oblik javnog prevoza, oni su pouzdani, ekolosski i vechina je veoma lepa", ocenio je ambasador i izrazio zadovoljstvo zbog realizacije te donacije za Beograd.

Antich je kazao da je u toku tender za nabavku 30 novih tramvaja za GSP koji che se za nekoliko meseci nachi na ulicama Beograda.

Gradsko saobrachajno preduzeche "Beograd" ima ukupno 218 tramvaja i tramvajskih prikolica, a svakog dana je u saobrachaju oko 100 tramvaja, kazali su u toj firmi i dodali da u Beogradu postoji ukupno 55 kilometara tramvajskih pruga. Tramvaji koji je Beograd dobio do Bazela proizvedeni su 1967. godine, kazali su u GSP.

:cool:
Obratite paznju na boldovan deo vesti

Dakle tramvaji nisu automobili pa da ih imaju na traci za mesec dva pa cak i da je neki opasniji auto mora da se saceka. Gospodin Antic najavljuje tramvaje za koji mesec. Nije da palim vatru ali su mi sumnjivi skroz jel ako ih dobiju za tako kratko vreme ocigledno je da su imali dil sa nekim (ko je clanica cefte) koji sasvim slucajno ima to sto nama "treba" i moze da nam isporuci takodje sasvim slucajno par meseci po zavrsetku tendera.
 
Vrh