Šta je novo?

Tramvaji

dsc04320.jpg

dsc04323.jpg

dsc04330.jpg

dsc04331.jpg
 
dsc04454.jpg

dsc04455.jpg

dsc04456.jpg

dsc04457.jpg

Parce jedinstveno uradjeno probno pa se odustalo vjerovatno zbog cijene ,slicno kao u zagrebi pogodite lokaciju
dsc04434.jpg
 
Tramvaj sa najboljom kolor šemom.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Veceras oko 18 ili 19 bio je zastoj kod topcidera, tramvaj (divag) usmrtio je coveka oko 30 godina starog koji je pretrcavao preko šina. Vozacu je posle pozlilo i prebacen je na VMA.
 
Пратећи одређене жалбе становника Миријева, а и своје лоше искуство са аутобуским превозом према том насељу. Пало ми је на памет решење повезивања Миријева са центром града трамвајем.
1hq8hz.jpg

Полазне основе при избору решења су биле:
- Очајан аутобуски превоз. Немогућности да се побољша увођењем жутих трака.
- Недовољно слободног простора за проширивање улица.
- За разлику од највећег дела Београда, овде су брда заиста доста напорна за бициклистички саобраћај
- У насељу већ живи око 60.000 људи, који генеришу 60.000-80.000 кретања јавним превозом.
- Не постоје озбиљни изгледи да ће Миријево добити метро у року краћем од 20 година.
- Недостатак трамвајских линија, које улазе дубље у унутрашњост Круга двојке.
- Потреба за бар неким превозом, који ће функционисати у току изградње метро-а.
- Како ће по свему крајња станица на истоку прве линије метро-а бити Вук, потреба за квалитетним "фидером" од првог дана рада истог.

Црвеном бојом су представљене постојеће трамвајске пруге, жутом нове пруге, тамно плавом постојећи тролејбус, светлоплавом будући тролејбус, црном трамвајски тунел.

Цена трамвајског тунела би била око 12 милиона евра, трамвајских колосека за око 4 километра двоколосечне пруге око 8 милиона евра, измештање комуналних инсталација вероватно око 4-5 милиона евра, једино што за почетак небих могао да проценим колико би још нових трамваја требало. То јако зависи од тога колико ће секта аутомобилских планера попустити по неким питањима.
 
Karlo od okretnice 12 pa visnjickom do mirjevskog bulevara yacjeviti ono sto je ostalo od istog raselti rome srusiti par supa i tramvaj je u centru starog mirjeva tunel mnogo kosta
 
Karlo, navodno trenutno ima vise tramvaja nego sto postojeca mreza moze da primi.
 
Karlo del Ponte":4d0amsym je napisao(la):
...
- Очајан аутобуски превоз. Немогућности да се побољша увођењем жутих трака.

Nemoj pogresno da me shvatish ali ja ovo uopste ne kapiram. 27, 27e, 46, 20, 79 koji povezuju mirijevo sa strogim centrom grada, zeleznickom stanicom, medakom, bezanijskom kosom.. Intervali skoro svih linija su na 5 minuta. Stvarno ne kapiram :? Mirijevo je jedno od najbolje povezanih naselja autobuskim prevozom.
 
Izgleda da ima neko mnogo mocan u Mirjevu kada se toliko bori da to naselje bude toliko povezano sa gradom. Pored sedam autobuskih linija (20, 25p, 27, 27e, 46, 74, 79) njima fali jos tramvaj, mislim da je to malo bezobrazno prema ostalim delovima grada koje nemaju ni upola povezanosti kao sto oni imaju.
 
@ Karlo
Ne znam ko se zalio, ali ja kao stanovnik istog tog mirijeva ne vidim neke vece probleme u funkcionisanju prevoza. Svi izlazi iz naselja su pokriveni sa najmanje 2 autobuske linije(Mite Ruzica-20,46.79, Jovanke Radakovic-27,27E, Mirijevski bulevar-25P,74). Jedini nacin na koji je moguce poboljsati stanje je rekonstrukcija Dragoslava Srejovica-Jovanke Radakovic (svim ljudima tog kraja ulica ce se uvek zvati Partizanski put :D) i uklanjanje divljeg parkinga na starom delu Mirijevskog bulevara. Sa tim bi prevoz bio skoro pa odlican.
 
Шта вам је, људи? Баш то што има толико аутобуса је крајње нерационално и говори да је неопходан шински систем. Аутобуски конвоји - то је слика из Латинске Америке. Па још кад се заглаве у гужви... Линије која возе за Миријево су веома споре, а трамвај са тунелом какав Карло предлаже би био веома брз. Бар три аутобуске линије могу да се укину и уложени новац се враћа у врло разумном року.
 
Nece se siriti tramvaj,trole su rentabilnije i jeftinije,planiran je Metro,a taj novac ce su uloziti da se barem sredi krug dvojke,cime bi dalja ulaganja u tramvajsku mrezu prestala ,jer je zbog sporosti i cene gradnje tramvajska mreza nerentabilna u odnosu na metro i gradsku zeleznicu.Da je Karlo predlozio da se BGVoz produzi do recimo graze GSP na Karaburmi to bi i imalo nekog smisla jer imamo izgradjene tunele do skretanja za Karaburmu,a stanovnici Mirijeva bi se trolama brzo dovodili da stanice,ovako je samo presipanje supljeg u prazno.. :kafa: Bas kao sto stanovnici B.Brda rekonstrukcijom tramvajske pruge nisu dobili brzi prevoz vec malo sporiji ,pa sada svi koriste autobuse koji zagadjuju i trose preskupu naftu.
 
2012":sua4cg86 je napisao(la):
Nece se siriti tramvaj,trole su rentabilnije i jeftinije...

Промашио си цео фудбал. Шински превоз је убедљиво најјефтинији, само ако има довољно путника, а у Миријеву их има.
 
veb983":gdykda16 je napisao(la):
Karlo del Ponte":gdykda16 je napisao(la):
...
- Очајан аутобуски превоз. Немогућности да се побољша увођењем жутих трака.
Nemoj pogresno da me shvatish ali ja ovo uopste ne kapiram. 27, 27e, 46, 20, 79 koji povezuju mirijevo sa strogim centrom grada, zeleznickom stanicom, medakom, bezanijskom kosom.. Intervali skoro svih linija su na 5 minuta. Stvarno ne kapiram :? Mirijevo je jedno od najbolje povezanih naselja autobuskim prevozom.
Може да буде и 10, а не 5 линија. Опет имамо негативне ефекте:
- Преоптерећеност аутобуса на неким од линија, јер је аутобус достигао границе економске ефикасности технологије. Последично убрзано уништавање и пута и возила, те низак стандард превоза.
- Џаба и толико линија, када у пракси за непуних 10 километара треба и преко 45 минута, а због застоја у уским улицама, често дође до већих поремећаја.
- Од 5 линија које на Тргу "узурпирају" јавни градски простор, и смањују вредност живота и пословања у Деспота Стефана и Дечанској, 2 су јаке линије за Миријево.
- Брзина на правцу Булевар - Миријево радним даном пада на 5-10км/с, и ту ни 50 аутобуских линија не може помоћи, већ само раздвајање јавног од аутомобилског саобраћаја.
direktor":gdykda16 je napisao(la):
Karlo od okretnice 12 pa visnjickom do mirjevskog bulevara yacjeviti ono sto je ostalo od istog raselti rome srusiti par supa i tramvaj je u centru starog mirjeva tunel mnogo kosta
Тунел јесте скуп објекат, али за време Ђиласа Београд је имао толико финансијски великих пројеката да губи смисао она прича "нема пара". Оправданост оваквог објекта се правда ефектима. Окрени/обрни спој Булевар - Миријево спада у најскупље и најкомпликованије делове Спољне магистралне тангенте. Ако је већ судбина да се копа тунел на том правцу, нека се крене од шинског превоза.

Аутомобилски тунел 1+1 би примио једва 2000 путника на сат у сваком смеру, при брзини 12км/с (у време када је мање возила брзина би била већа). Опште ограничење би опет било 40-50км/с, били би високи трошкови осветљења, вентилације и чишћења самог тунела. У трамвајском тунелу би било могуће редовно одржавати брзину 60км/с (80км/с у случају да набавимо нешто јаче трамваје), чак и у шпицу. Шински системи генеришу повратни развој, и у овом случају учиниће да Миријево више не буде чиста спаваоница.

И да не заборавим да напоменем, време путовања Трг Републике - Миријево 20 минута, чак и при највећим гужвама на путевима. :gobb: Једино што би ту требало извршити реконструкцију од Вука до Палилулске пијаце са померањем колосека на страну Машинског факултета, и још неке измене.
 
Sinski sistem je verovatno najbolji vid prevoza putnika, ali meni nije jasno ako su uske ulice u mirjevu kuda bi proterali tramvaj, da li to znaci da bi morao da bude podignut iznad zemlje. I jos nesto bez vredjanja bilo koga mi ne znamo da razvijamo tramvajsku mrezu. Imamo nove tramvaje koji ne odgovaraju nasim prugama, a starim tramvajima dzabe I nova pruga kada ne mogu brze od 20 na sat. Ovo je samo jedan laicki komentar svakodnevnog korisnika javnog prevoza.
 
Стари трамваји могу 60 на сат, сваки од њих. Нивелација у Миријеву може да буде проблем.


А ево мало о предностима шинских система:

САН ДИЈЕГО, 1. новембра (Танјуг) - Тунел изграђен за шверц дроге из Тихуане у Мексику у калифорнијски град Сан Дијего опремљен је расветом, вентилацијом и системом железничког транспорта, што га чини једним од најсофистициранијих откривених тајних пролаза дуж америчко-мексичке границе.
Тунел повезује складишта у Тихуани и индустријској области у Сан Дијегу, са магацинима који омогућују скривање камиона натоварених дрогом.
Пролаз је смештен на близу 11 метара дубине, саопштили су представници полиције.

8)
 
Združeni auto i metro lobi radi nj. koristi decenijama koče rast postojeceg tramvajskog saobracaja u Bgdu
a nisu doprineli niišta značajno što bi olakšalo život u Bgd,
jer su sve to dugoročni i skupi projekti od kojih i ne treba odustajati
vec malo ih usporiti jer rizijujemo ,, operacija uspela a pacijent umro,, od iscrpljenosti i ćekanja

Mnogo je brže, jeftinije i korisnije da
postojecu tramvajsku mrežu zaokružimo po principu ,,olimpiskih krugova,
i iskoristiti brdovitost Bg , za plitke i kratke auto-tramvajske tunele :)
 
Karlo del Ponte":3na2no1b je napisao(la):
Оправданост оваквог објекта се правда ефектима. Окрени/обрни спој Булевар - Миријево спада у најскупље и најкомпликованије делове Спољне магистралне тангенте. Ако је већ судбина да се копа тунел на том правцу, нека се крене од шинског превоза.

Аутомобилски тунел 1+1 би примио једва 2000 путника на сат у сваком смеру, при брзини 12км/с (у време када је мање возила брзина би била већа). Опште ограничење би опет било 40-50км/с, били би високи трошкови осветљења, вентилације и чишћења самог тунела. У трамвајском тунелу би било могуће редовно одржавати брзину 60км/с (80км/с у случају да набавимо нешто јаче трамваје), чак и у шпицу. Шински системи генеришу повратни развој, и у овом случају учиниће да Миријево више не буде чиста спаваоница.
Ček, kakav tunel?
Koliko ja znam, prema planu za SMT nema tunela, već se Mirijevo obilazi a sa Bulevarom spaja tek posle MML-a:

k17zsw.jpg
 
bazinga":2idgv2me je napisao(la):
@ Karlo
Ne znam ko se zalio, ali ja kao stanovnik istog tog mirijeva ne vidim neke vece probleme u funkcionisanju prevoza. Svi izlazi iz naselja su pokriveni sa najmanje 2 autobuske linije(Mite Ruzica-20,46.79, Jovanke Radakovic-27,27E, Mirijevski bulevar-25P,74). Jedini nacin na koji je moguce poboljsati stanje je rekonstrukcija Dragoslava Srejovica-Jovanke Radakovic (svim ljudima tog kraja ulica ce se uvek zvati Partizanski put :D) i uklanjanje divljeg parkinga na starom delu Mirijevskog bulevara. Sa tim bi prevoz bio skoro pa odlican.
Мислим да би управо ти, као житељ Миријева, требао бити срећан због овог предлога, јер под претпоставком да си у стану од 50 квадрата, цена твог стана би скочила за бар 5000 евра, чак и ако се трамвај буде кретао 3 километра на сат. :kk:
biftek":2idgv2me je napisao(la):
Izgleda da ima neko mnogo mocan u Mirjevu kada se toliko bori da to naselje bude toliko povezano sa gradom. Pored sedam autobuskih linija (20, 25p, 27, 27e, 46, 74, 79) njima fali jos tramvaj, mislim da je to malo bezobrazno prema ostalim delovima grada koje nemaju ni upola povezanosti kao sto oni imaju.
Знајте само да нико пре мене није предложио трамвај, и да сам ја чисто железнички ентузијаста, који се уз сву љубав према железници труди да предложи рационална дугорочна транспортна решења, заснована на реалним ресурсима. Тренутно не постоји ни једна јака интересна група из саме Србије, која се залаже за градски и међуградски шински транспорт путника. То се могло видети на основу низа мојих предлога везаних за најразличитије делове града, па и Нови Сад, Ниш, Крагујевац.

Миријево се заиста последњих година и проширило, и добило доста линија јавног превоза, што је у складу са интересима инвеститора. Миријевски булевар је повећао капацитете друмова и одгушио доста раније загушених путних праваца, али као и свако аутомобилско-аутобуско решење то је краткорочног ефекта и део сипања воде у море. Даљим ширењем насеља доћиће се само до још веће загушености друмова, уз све негативне последице. Утолико је пожељно на време утемељити решење на шинском превозу сада, када још није толико изграђено. Праћење урбаног развоја комуналним и транспортним системима је и једино одрживо решење урбаног развоја, спрам садашњих "нашминканих фавела", где је цена станова несразмерно висока спрам ниског стандарда становања и свега што прати исто. :roll:

Већ предложено решење штеди 3.000.000-4.000.000 евра годишње у уштеђеним путничким сатима, 200.000-250.000 евра годишње у нафти за аутомобиле и аутобусе, дизање вредности цене некретнина у Миријеву преко 100.000.000 евра, а у централним деловима града, одакле се избацује доста аутобуса и више.

@Mekbejn
Имај на уму да од Вука до места пресецања СМТ са Смедеревским путем има 6 километара без озбиљне попречне саобраћајне везе. По свему, попречно повезивање тунелима представља нужно зло, а тунел за шински превоз је ту најмање зло због најмањих трошкова, највећих ефеката и резерви капацитета. Који смајли има форум за железнице? А даа.... :fijasko:
 
boca-ica":1g1as84f je napisao(la):
Združeni auto i metro lobi radi nj. koristi decenijama koče rast postojeceg tramvajskog saobracaja u Bgdu
a nisu doprineli niišta značajno što bi olakšalo život u Bgd,


Ни сам вероватно не можеш да претпоставиш колико си у праву. И једни и други највише на свету мрзе трамвај, и тиме економски уништавају Београд, а његовим становницима пропорционално својој мржњи смањују квалитет живота.
+100 од мене
 
Kada pogledamo mapu
postoje velika Bg naselja u pravom nizu po trasi bez ikakvog nagiba
što je idelno da se preskup naftni prevoz zameni limenkom al to se koči godinama
Na primer
od Kovilova do Pančevca u Krnjači
od Batajnice do Kineskog mosta

Uz malo hrabrosti produzio bi i vezu
Bataja-Busije-Ugrinovci-Dobanovci-Surčin-Ledine - Bežaniska kosa- Novi Beograd
na sve to još limenko preko Kineza pa preko Vinčanskog ..... eh. . .mali i veliki prstenovi

takve linije bi buducem metrou bile od velike koristi
jer on nikada nece stici do Kovilova Busija Ledina ...
 
Vrh