Da, ali šine su i projektovane da primaju težinu po vertikalnoj osi, tj. po svojoj gornjoj površini, pa se onda to opterećenje prenosi na podloške i podlogu. Skretnice takođe (iako će ih vremenom i tramvaji istrošiti zbog "grebanja" vencom u krivini i prelazaka preko ukrsnica). Kamioni i drugi teški saobraćaj neretko opterećuju površinu neposredno uz šine, koja onda propadne. Na šine nailaze i poprečno (proizvodeći sile koje teže da bočno pomere/iščupaju šine iz podložaka), dešava se i da celo opterećenje teškog vozila bude na jednoj šini dok po drugoj uopšte ne gaze (a kako su šine spojene to proizvodi sile koje teže da drugu šinu "izdignu" sa podloge. Prelazeći preko skretnica takođe mogu da naiđu i preko jezičaka, da ih čistom silom pomeraju levo-desno. Sve to nije isto kao ravnomerno opterećenje koje proizvodi šinsko vozilo. Zbog svega toga šine se razlabave i polako sve počinje da popušta. Uostalom, pri nailasku na skretnicu tramvaji idu manjom brzinom, kad ste videli da neki kamiondžija o skretnicama vodi računa, tutnje počesto i punim gasom (da slučajno ne propuste zeleno na semaforu), a ta težina pri velikim brzinama i udarima preko šina možete misliti kolike vibracije proizvodi.