Šta je novo?

Tramvaji

Zar ne vrši veći pritisak na šine tramvaj od prolazećeg kamiona? I veće vibracije.
 
Da, ali šine su i projektovane da primaju težinu po vertikalnoj osi, tj. po svojoj gornjoj površini, pa se onda to opterećenje prenosi na podloške i podlogu. Skretnice takođe (iako će ih vremenom i tramvaji istrošiti zbog "grebanja" vencom u krivini i prelazaka preko ukrsnica). Kamioni i drugi teški saobraćaj neretko opterećuju površinu neposredno uz šine, koja onda propadne. Na šine nailaze i poprečno (proizvodeći sile koje teže da bočno pomere/iščupaju šine iz podložaka), dešava se i da celo opterećenje teškog vozila bude na jednoj šini dok po drugoj uopšte ne gaze (a kako su šine spojene to proizvodi sile koje teže da drugu šinu "izdignu" sa podloge. Prelazeći preko skretnica takođe mogu da naiđu i preko jezičaka, da ih čistom silom pomeraju levo-desno. Sve to nije isto kao ravnomerno opterećenje koje proizvodi šinsko vozilo. Zbog svega toga šine se razlabave i polako sve počinje da popušta. Uostalom, pri nailasku na skretnicu tramvaji idu manjom brzinom, kad ste videli da neki kamiondžija o skretnicama vodi računa, tutnje počesto i punim gasom (da slučajno ne propuste zeleno na semaforu), a ta težina pri velikim brzinama i udarima preko šina možete misliti kolike vibracije proizvodi.
 
Oko 00:15 kada su se tramvaji vraćali za gražu došlo je do neke havarije kod bloka 24, kod super Vrera. Zastoj je trajao oko sat vremena, a duž celog bulevara Milutina Milankovića se formirala kolona Katica. Ne znam šta se tačno dogodilo, ali je na teren izašlo žuto servisno vozilo GSP-a. Evo fotke oko 01:15, kada je kolona polako već krenula da se.kreće ka depou:
https://app.box.com/s/7djj2sd5pj5ukn7nn2ll
 
Da li si siguran? Savršena kolona tramvaja mi deluje kao nešto drugo. Pre mi se čini da je neki tramvaj riknuo, pa izazvao ovaj zastoj.
 
Kazem ti nije bilo struje podstanica je pukla pa su morali da premoste struju da bi posle dva po dva tramvaja ulazila u pogon da opet nestane struja ako ih se nagura njih 20
 
Pa oni i dalje kubure sa tom podstanicom... Mislio sam da je problem trajno rešen, ali izgleda da su se oni samo bolje organizovali pa zato ne dolazi do iskakanja. To veče je bila vanredna situacija, pa kad su pustili tramvaje posle 10 h, svi su odjednom nagrnuli ka depou. Nadam se da će se u nekom narednom periodu uraditi generalni remont "Novog Beograda 1"...
 
Kvar je na ddorcolu tramvaji su se naredali do gradske uprave u 27 marta ,mozda je neka grana pokidala mrezu ,uvijek im se divim koliko im vremena treba da jave da preusmjere tramvaje na omladinac
 
s5004970m1.jpg

taman mjesto za mapu nkad kampanja prodje postavili su jos postera po kafu
 
Evropska nedeljea mobilonosgtinovo ono a svi u djp dolaze kolima sto sluzbenim sto svojim na posao ,za mapu dusu dalo
 
Eto kako trose pare,umesto da su za taj novac uredili zadnji vagon u BGVoz za bicikle i tako pokazali na primeru kako napreduje javni prevoz ka zelenoj agendi.Koliko je to kostalo gradjane Beograda za ovu medijsku kampanju. :kafa: naravno na apex validatorima je zuto plavi cvet..samo im fali onaj tip za salterom bus plusa koji umire od smeha..
 
Poruznili su i Solaris, posto oni nemaju predvidjena mesta za reklame po panelima, kao kod Ikarbusa, oni lepo uzeli pa to zalepili. :roll: Ironicno mi je sto stavljaju slike ljudi u vozilima koja su s pocetka, a mozda i iz proslog veka. Gde je tu napredak?
 
Маре царе, нађе ти још један пропуст код Солариса... Немају рекламне панеле! Како да се заради на маркетингу, који је 15% потребних финансија за функционисање система!
 
Neki CAF imao sudar kod autobuske stanice ka nbg-u. Neki pametan hteo da napravi polukružno
 
Борчанац":138qrfl3 je napisao(la):
Маре царе, нађе ти још један пропуст код Солариса... Немају рекламне панеле! Како да се заради на маркетингу, који је 15% потребних финансија за функционисање система!
Hahaha :laugh: Po mom misljenju je to plus, a koliko sam primetio, cak nema ni one vertikalne reklame na sipkama, mada mi je nesto mutno. Mada to ce se sigurno ugraditi, ne moze GSP bez toga, tako ce i da ih uniste. Jos kada budu lepili reklame spolja, majko mila, poruznece ih.
Inace, vidim i reklamu sa Cafom, kao za zeleniji grad, gde ce se koriscenjem gradskog prevoza poboljsati kvalitet vazduha i smanjiti izduvni gasovi. E moj GSPu, sa svojim starim vozilima nikako grad nece biti cistiji, tramvaji i trolejbusi kako tako pomazu, ali nije ni to 100% zeleno.
 
Узгред, проценио сам штету због неуспостављања сигнализације, која аутоматски отвара пролаз трамвају у Булевару на 3,5 милиона евра годишње. Па да је та обука особља коштала 2 милиона евра, исплатило би се.
 
dsc02940.jpg

dsc02941.jpg

dsc02942.jpg

dsc02943.jpg

dsc02944.jpg

dsc02945.jpg

dsc02946.jpg

dsc02947.jpg

dsc02948.jpg

dsc02949.jpg

motori katica
dsc02950.jpg

dsc02951.jpg

dsc02952.jpg

malo unutrasnjosti depo centrala na dorcolu
 
jedini problem je kad su velike guzve .Ranijih godina sam ja to isto radio u duplim katicama udjem u drugi vagon i vozikam se par stanica jednom sam morao i da udjem u 602 vozac me gledao cudno razmisljao se dal da me izbaci pa se ipak smilovao
 
Vrh