Šta je novo?

Tramvaji

Jednom davno sam uradio mapu mreže tramvaja pa da se ponovim :)

trammap_small.gif
 
JohnnyLee":1xu11fkh je napisao(la):
kako bi bilo cool da u svakom tramvaju ima mapa linije, kao što ima u amsterdamskim tramvajima, ili u metro vozovima širom sveta
jos kad bi ti na onim LCD ekranima sto postoje u nekim renoviranim CKDovima pisalo koja je sledeca stanica i koje su sledece 3-4 nakon toga, osim da idu nonstop reklame...eeeeh
 
Potrebno je hitno uvodjenje jedinstvenog ozvucenja za sva vozila prevoza...jedino bi to pomoglo, uz naravno te ekrane na kojima bi trebala da pise sledeca stanica u novijim vozilima. Bez toga, tesko da ista pomaze...sta ce nekome karta na kojoj pise bezbroj stanica i linija, kada covek ne zna gde da sidje? Putuje covek koji je prvi put u Bgu, recimo linijom tramvaja 13 i hoce da sidje kod Palate pravde, kako? Da broji stanice, ili nagadja ? E upravo zato proslog leta nikog koga sam doveo nisam smeo da pustim samog po gradu, jer su mi drugari postavili logicno pitanje kako mi znamo gde treba da sidjemo iz prevoza? Kako? Ko zna zna...ko ne zna, voziiiii seeeee pa kud koji mili moji.

Mali off, ali mi je posebno bilo zanimljivo, verovatno zbog slicnosti jezika; kako to lepo zvuci u Zagrebu kada 'teta' saopsti narednu stanicu i linije presedanja...makar me je malo podsetilo na to kako bi moglo i trebalo da bude Bg. + ekran na kome idu stanice i zelje dobrodoslice i 'ugodne' voznje na 3 svetska jezika!
 
to je išlo svojevremeno u bg tramvajima, sećam se ja da sam viđao to u 7ci, čak si i poveći članak imao u beogradskoj hronici o tome kako su uveli sistem zvučnog označavanja stanica... ali kao svaka dobra ideja koja podrazumeva dodatan rast aktivnosti desne ruke vozača... propalo je ;) (pretpostavljam da to vozači moraju da tipkaju)
 
Ugradis GPS u vozilo (nije neki trosak) i svaki put kada vozilo dodje na odredjeno rastojanje od neke stanice ozvuci se sistem...
 
E pa to je prava stvar i majka za sve....i ja sam ponekad imao problem kada idem u nekim deo grada koji ne pozajem, te nisam znao gde da sidjem....tamo negde u Zemunu ili okolini, isao sam do nekog trznog centra koji je jasno stavio u reklami koja linija dotle vozi i na kojoj stanici treba izaci. Ja to lepo video i sve, al uzivo to je druga prica...sve neke kuce, zgrade, pa livade pa opet kuce....omasio sam citave 3 stanice :shok:
 
@hazard
Ima nekoliko naših firmi koje to rade, bio je članak u Svetu Kompjutera o tome u aprilu:

http://www.sk.rs/2009/04/skpr01.html

Sve ove firme su spremne da odmah isporuče sisteme za rad sa GSPom, samo iz neeekog razloga ovi neće (krsna slava Sveti Malverzacije). Serbmedija mi je omiljeni - GPS, Bluetooth sadržaji - vesti, bioskopi, pozorišta, itd itd, baš sjajan proizvod...

Omiljeni citat iz članka:

„Iako imamo spremnu infrastrukturu, samo iz komercijalnih razloga MMS kojim smo opremili vozila nije umrežen, nisu instalirane bezbednosne kamere, fleet-management ne funkcioniše. Putnici su uskraćeni za on-line vesti, informacije o polascima/dolascima autobusa, obaveštenja dispečera o kašnjenjima, potrošnji goriva, broju putnika u prevozu, mogućnosti pravovremenog uzbunjivanja policije zbog džeparoša po autobusima, prebijanju putnika i vozača... Očigledno je to da ne umemo matematički da opišemo srpsko tržište, pa nam jedino preostaje da probamo u Španiji i Holandiji, na primer. Najgore od svega jeste to što nismo niti prvi niti poslednji”.
Ali ne, kaad se bude radilo, radiće tender neka tajkunska firma koja uvozi strani proizvod po preterano naduvanoj ceni... a domaća firma koja ima konkurentniji proizvod će propasti ili raditi na tuđem tržištu...
 
Da vas informisem malo za 60 katica sam siguran da imaju zvucnike i mikrofone u kabinama cak je jednom vozac upotrebio mikrofon i svi su se u tramvaju zacudili .Soferi su nekad najvljivali stanice takodje imali su radio stanice sad su im dali sluzbene telefone za tzv kordinaciju .E sad sto se to ne koristi neodrzava to je druga stvar a u svajcarcima ima sistem za kordinacju semafora otvaranje prvenstva ali se naravno ne koristi oni imaju mnogo toga ali naravno nekoriste kreteeni :rant:
 
Nemoj molim te još da se i pretrgnu koristeći dugmiće..... To je too much of a technological advance ;)
 
mikrofoni? A cemu mikrofoni, da svaki vozac drnda i prica sta hoce i kad hoce? Zna se da postoji snimljen jedinstven zvucni signal i glas (koji se cak bira na konkursu kako bi bio sto prijatniji za gradjane kao sto je i kod spikera na tvu uostalom) koji to lepo cita....i kad bus/tramvaj/trola pice, vozac samo pritisne dugme identicno onom za otvaranje vrata i to je sve. Zar je to tesko?

Rezultat je .... 'ppiiimmm....Sledeca stanica je Trg Nikole Pasica- Narodna Skupstina'.

I naravno da sve 'to' nije do zaposlenih vec do organizacije citavog sistema i njihove uprave...kad im se napravi tako nesto i kad prodju obuku (nazovi obuku za tako nesto prosto), e onda ima da rade, kao sto i pritiskaju dugme za otvaranje vrata. Ko nece to da radi, postoji upozorenje pa i otkaz....kao i za svaku profesiju, pa i njigovu....jer cini mi se da je bio problem u GSP sa vozacima koji su pusili u autobusu, pa je apelovano na gradjane koji to primete da zapisu liniju i vreme u koje su to primetli i pozovu odredjeni broj. Dakle, to nije problem kada postoji imalo pameti i volje.

Uostalom, o cemu mi dikskutujemo...o necemu sto je standard u svakom evropskom gradu i sto se podrazumeva. Poslednji u kome sam ja bio je Osijek i to jako lepo radi kod njih...cak i za turiste osim znacaja u snalazenju, ima znacaj i pri upoznavanju grada...tako sam sam ja putujuci Osijekom sve pazljivo slusao i cuo nazive mnogih trgova, ulica, vaznih zgrada itd.

No ovo je vec tema o modernizaciji GSP-a....po tom pitanju ja sam im vec pisao i to jedan opsiran mail... dobio sam odgovor koji je bio otprilike i ocekivan....oni rade studiju, studiraju i proucavaju sistem prevoza u nasem gradu i videce sta se moze uciniti po tom pitanju....e ljudi, pa nek odu onda do Osijeka, na 2h je od Bga pa nek pogledaju, dalje ne moraju....da ne proucavaju i prave tolike 'studije' (pitao sam btw. i za dnevne, vikend karte itd.) :rolleyes:
 
Ljudi, mi o njima a oni imaju svoj forum na netu....da li ste znali da postoji forum vozaca GSPa? :shok:

ja evo slucajno naleteo, pa jos mi nije jasno dal je neko zezanje ili su to stvarno GSP-ovci :) mada bez registracije nema pristupa vecini tema, mislim da bismo imali sta da ih pitamo :D

link: http://gspvozac.forumclan.com/
 
Znam za taj forum i registrovan sam ali ih ima malo bolji je www.autobusi.net pod forum beograd moze da se svasta nausi pita ima dosta vozaca :kafa:
 
Ako laki metro zaista izgleda isto kao tramvaj, onda bi stvarno to trebalo da bude integrisano sa tramvajima, ako se nema para za metro da se napravi jedan dobar tramvajski sistem. Na postojecu mrezu trebalo bi dodati tunel od Slavije i Vuka do Brankovog mosta, sa podzemin stajalistima VUK, SLAVIJA, BEOGRADJANKA, TRG, AKADEMIJA, i da se jedan krak spoji sa linijama ka Bloku 45, a jedan prema Zemunu.

Vozila bi morala da budu jedino uskog koloseka, i bilo bi dobro sa dva motora i upravljacka mesta. Uzmimo recimo primer linije 7: kroz Bulevar Revolucije moze da bude neometan od strane drugih vozila, potom bi isao kroz zemlju do Brankovog i do Bulevara Milutina Milankovica bi bio zavisan, ali posle sve do bloka 45 moze da funkcionise neometano. Druga linija, na primer 4 - Omladinski stadion do Vuka moze da bude takodje nezavisna, ako se sine prebace u sredinu, ali to nije nuzno, onda kroz tunel i sve do Zemuna ostaje nezavisan.
u Vojvode Stepe takodje sine mogu u sredinu, Moze da se napravi dalje tunel do slavije, da bi se izbegao Bulevar Oslobodjenja i da nastavi preko centra grada do NBG. Po starom sistemu saobracala bi dvojka, trojka, delom petica, 12, 13, a moze da se uvede i linija 2M, koja bi isla Resavskom.

Mislim da ako se odluce za LRT, ovo je svrsishodnije resenje
 
Od metro nece biti nista, to i vrapci na granama znaju. Sve je ovo do sada bila prodaja magle. Ovo sto nam se servira kao LRT, odnosno laki metro JESTE tramvaj. To isto se moze napraviti i od postojece tramvajske mreze sa postojecim metarskim kolosekom. Onda neka se radi potpuna rekonstrukcija postojece tramvajske mreze (prebacivanje tramvajskih sina u sredinu gde jos nije uradjeno) , neka se kupe novi tramvaji, urade produzeci (npr. u Bulevaru M. Milankovica), urade neke krace tunelske deonice (kao ona i BETRAS projekta Ekonomski fakultet-Cetinjska ulica). Neka urade signalizaciju na raskrsnicama da tramvaji imaju prednost, kao i zabrane skretanja u levo za automobile. I eto, pojeli smo g***o.
 
Bilo nekad u tramvajima i trolama nesto kao stevina mapa malo losija
 
vise vezano za infrastrukturu... bio prilog na na tv-u o zavrsteku savske, pa rekose da se sledece godine ide u rekonstrukciju pozeske, a onda i premestanje sina u bul. kralja aleksandra na sredinu bulevara :)
 
pa hajde da u radionici otvorimo takve teme, za neke novine, da se daju idjena resenja i da Beobuild to predlozi GSP-u, i naravno stavi svoj znakic u donji ugao:)
 
Kako dobro izgleda onaj novi bulevar sto vodi od Belvila do Expo centra... Bilo bi lepo da tu uvedu redovnu tramvajsku liniju do Belvila, cak moze da bude i kruzna u tom delu. Recimo Onladinski stadion - Blok 67, a kasnije sa daljim razvojem celog tog kraja, kad s epremesti IMT, ta ista linija moze da se produzi do Vojvodjanske ulice.
 
Meni je najrealnije da se tramvajska pruga produzi III bulevarom do Vojvodjanske. Po Belamovom planu su cak tu predvideli liniju 7.
tramvaj10cp7.png
 
Moze li neko da mi kaze gde su isli ovi tramvaji preko starog mosta Kralja Aleksandra danasnji Brankov ako nije postojao Novi Beograd tad 1938 ,da li u Zemun?

LancanimostkraljaAleksan.jpg
 
Vrh