Blic (štampano izdanje), 10.6.2013.
Autor: MARKO TAŠKOVIĆ
I POSLEDNJIH PET ŠPANSKIH TRAMVAJA USKORO ĆE NA ŠINE
Vandali načinili štetu od 140.000 evra
Poslednjih pet od ukupno 30 novih tramvaja španske marke "CAF" stigli su u Beograd, trenutno se nalaze na testiranjima u pogonu GSP "Beograd" i uskoro će izaći na šine.
U ovom preduzeću su prezadovoljni učinkom "španaca" otkako su pre godinu i po dana počeli da saobraćaju, ali i zabrinuti činjenicom da je zbog huligana u ovim tramvajima pričinjena ukupna šteta od skoro 140.000 evra.
Kada i poslednjih pet pristiglih tramvaja prođe kompletna testiranja, biće pušteni uredovan saobraćaj. U GSP "Beograd" ističu da "španci" predstavljaju pun pogodak.
- Novi tramvaji se ne kvare. Kakvi god da su tramvaji i koliko god da ih ima, ne mogu da smanje gužve, na primer, na potezu prema Borči ili Surčinu - kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću i dodaju da tramvajski saobraćaj zavisi od infrastrukture, potreba, dnevnih uslova saobraćaja, kulture svih učesnika u saobraćaju i vremenskih prilika.
Inače, trenutno u gradu putnike prevozi ukupno 24 nova tramvaja i to na linijama 7, 7L, 12 i 13, dok je jedan tramvaj na popravci pošto je krajem septembra 2011. godine pretrpeo veliku štetu u sudaru u Resavskoj ulici. Prilikom nezgode došlo je, između ostalog, do kvara na obrtnom postolju, elektromotoru, šasiji i instalacijama. Pošto se radi o vozilu koje je u garantnom periodu (garancija važi tri godine), popravku na ovom vozilu izvodi proizvođač, kompanija "KAF". Kako saznajemo, zbog ovog posla u Beograd su došli i radnici španske kompanije sa specijalnim alatom, a rok za završetak popravke je 1. avgust. Sve troškove popravke snosi "Dunav osiguranje", jer je tramvaj kasko osiguran kod te osiguravajuće kuće. U GSP "Beograd" više zabrinjavaju štete na "špancima" koje su izazvali bahati putnici.
- Na ovim tramvajima je za godinu i po dana uništeno ili nepovratno isprljano više od 400 sedišta koja moraju da budu zamenjena, a svako košta 300 evra. Razbijena su i dva vetrobranska stakla (šoferšajbne), dva stakla na vratima, dvoja vrata kabine, dva bočna stakla i pričinjena su dodatna sitna oštećenja, što je dovelo do ukupne štete od 140.000 evra - kažu u GSP "Beograd" i dodaju da iako su tramvaji osigurani, GSP mora da plaća visoke mesečne premije kako bi osiguravajuća kuća mogla da pokrije tolike štete.
OD JESENI I KA BANJICI
Zbog nedovoljno dobre infrastrukture, španski tramvaji trenutno saobraćaju samo na potezima Banovo brdo - Blok 45, Omladinski stadion - Banovo brdo i Ustanička - Blok 45. Rekonstrukcijom Ulice vojvode Stepe i izmeštanjem tramvajskih šina na sredinu kolovoza, španski tramvaji bi od jeseni naredne godine trebalo da saobraćaju i ka Banjici.
ŠTETE NA "ŠPANCIMA" KOJE SU NAPRAVILI PUTNICI
- 400 sedišta - 120.000 evra
- dva vetrobranska stakla - 10.400 evra
- dva bočna stakla - 6.400 evra
- dva stakla kabine - 300 evra
- stajki vrata jabube - 500 evra
- sitne intervencije (čišćenje, farbanje, lakiranje...) - 2.000 evra
- UKUPNA ŠTETA: 139.600 evra