Šta je novo?

Tramvaji

Pre neki dan sam osetio peckanje u tramvaju. Obratio sam se vozaču, i pitao da nije možda loše uzemljenje. On je rekao da je moguće, ali da je to peckanje zdravo.

Ipak je to električno vozilo i razlika potencijala u unutrašnjosti ne bi smela da postoji - svi delovi trebalo bi da budu uzemljeni. To nije isto kao kada vas pecne u kući, jer u ovom slučaju može da se javi i jači napon, pretpostavljam.
 
I jel si ti platio za tu zdravu masazu? Nemo' da cujem da si se svercovao :)
 
Матеја Бељан":27k3gpo9 je napisao(la):
Pre neki dan sam osetio peckanje u tramvaju. Obratio sam se vozaču, i pitao da nije možda loše uzemljenje. On je rekao da je moguće, ali da je to peckanje zdravo.

Ipak je to električno vozilo i razlika potencijala u unutrašnjosti ne bi smela da postoji - svi delovi trebalo bi da budu uzemljeni. To nije isto kao kada vas pecne u kući, jer u ovom slučaju može da se javi i jači napon, pretpostavljam.

Је с' проверио после тога мобилни, фотоапарат и сл? :?
 
Btw - koji je genije smislio stavljanje tramvajskih stanica skoro po pravilu tik iza semafora? Zasto? Koji je to mozak iznedrio? Zbog koga to u 80% slucajeva tramvaj prvo stoji na semaforu, pa onda krene, pa se zaustavi koji metar iza semafora na stanici?

Uzmimo rekonstruisani Bulevar kao primer. Stajaliste Batutova. Sad, razumem, pre su stanice za oba smera bile na istom mestu, tj. tacno jedna preko puta druge. Pa je jedna bila iza semafora, a jedna ispred. E sad, kad je tramvaj u sredini nema mesta za tako nesto, pa su sve stanice u jednom smeru pomerene unapred/unazad u odnosu na onu u drugom smeru. I kod pomenute Batutove, obe su tako izmestene da budu iza semafora...zasto, kada su ih vec pomerali, nisu stavili u obrnutom rasporedu, pa budu ispred, pa da se stajanje na semaforu i stajanje na stanici "obavi" o istom trosku? Garant bi tramvaji isli brze. Nije mi jasno.
 
neko se gadno prevario tj nas prevario :) al sta je tu je :D nema sad nazad :D nego pamet u glavu ubduce kad rekonstruisu da sve uklope :)
 
Nisu uskladili semafore tako da tramvaji neidu nista brze u odnsou prije rekonstrukcije samo je udobnije jer neljuljaju
 
hazard":2k0rs2s5 je napisao(la):
Btw - koji je genije smislio stavljanje tramvajskih stanica skoro po pravilu tik iza semafora? Zasto? ...

Jedini razlog zašto se ovo radi i gde ima smisla je iza raskrsnica na kojima se više pravaca slivaju u jedan, jer se time postiže da sve linije staju na istoj stanici čime je putnicima olakšano presedanje. Za ovo apsolutno nema potrebe na pravcima na kojima nema grananja tramvajske pruge. Iz nekog razloga ovakvo rešenje koje jeste logično kada se spajaju šine iz različitih pravaca je postalo opšteprimenjivano i na mestima na kojima za to nema nikakve logike. Osim što proizvodi kašnjenje tramvaja, ovakvo pozicioniranje stanica iza semafora kada za to nema razloga proizvodi i dodatno kašnjenje putnicima, jer dok tramvaj čeka na crvenom, putnici koji imaju potrebu da pređu istu tu ulicu, a pešacima je u tom momentu zeleno, su "zarobljeni" u tramvaju, a kada on prođe semafor i konačno stane na stvarnu stanicu, ti isti putnici moraju da sačekaju da prođe cela faza semafora, jer im je crveno (a pre toga moraju unatrag do raskrsnice).
 
Postavljene su blizu semafora zbog pesackog prelaza, da bi putnici mogli da dodju do sina i stanica koje su na sredini ulice...
 
jednostravno ,
stajalista iza semafora ubrzavaju tj. ne usporavaju ostale učesnike u saobracaju :)
 
hazard":1iqxqib3 je napisao(la):
Btw - koji je genije smislio stavljanje tramvajskih stanica skoro po pravilu tik iza semafora? Zasto? Koji je to mozak iznedrio? Zbog koga to u 80% slucajeva tramvaj prvo stoji na semaforu, pa onda krene, pa se zaustavi koji metar iza semafora na stanici?

Uzmimo rekonstruisani Bulevar kao primer. Stajaliste Batutova. Sad, razumem, pre su stanice za oba smera bile na istom mestu, tj. tacno jedna preko puta druge. Pa je jedna bila iza semafora, a jedna ispred. E sad, kad je tramvaj u sredini nema mesta za tako nesto, pa su sve stanice u jednom smeru pomerene unapred/unazad u odnosu na onu u drugom smeru. I kod pomenute Batutove, obe su tako izmestene da budu iza semafora...zasto, kada su ih vec pomerali, nisu stavili u obrnutom rasporedu, pa budu ispred, pa da se stajanje na semaforu i stajanje na stanici "obavi" o istom trosku? Garant bi tramvaji isli brze. Nije mi jasno.
Не би трамваји ишли брже јер би било на истом. Да ли ће трамвај стати на станицу па кренути и стати опет на црвено или стати прво на црвено па онда на станицу је потпуно исто.
 
danas oko 2 na bulevaru kod batutove auto proleteo kroz stajaliste ne,am slika :) al mi nije jasno kako im uspe da prolete gore :/
 
983950_10201104554206801_1310157277_n.jpg
 
Somi303":1bwwqwjw je napisao(la):
Не би трамваји ишли брже јер би било на истом. Да ли ће трамвај стати на станицу па кренути и стати опет на црвено или стати прво на црвено па онда на станицу је потпуно исто.

Naravno da ne bi bili na istom, da se vozis tramvajem recimo po bulevaru znao bi. Ranije je tramvaj u isto vreme stajao na semaforu i na stanici kod Batutove u jednom smeru, i imao je ukupno zadrzavanje u duzini trajanja semafora (nekad malo duze, ako ima vise putnika). Danas on ima to zadrzavanje u duzini trajanja semafora u bar 80% slucajeva (retko kad samo prodje na zeleno), pa onda stane na stanicu opet, koji metar posle semafora. Poenta je da tramvaj ne stane na stanicu, pa krene, pa stane na crveno, vec da u isto vreme stoji na crvenom (ako je crveno) i stoji na stanici.
 
Па опет се задржава исто. Сваког дана пролазим булеваром и не примећујем неко велико задржавање. Највише ме нервира станица пре Устаничке где трамвај стане у станицу па крене и сваки пут стане на семафор. Исто тако и на станици после цветка у смеру ка Устаничкој.
 
Stanice su tako rasporedjene zbog prostora recimo stajaliste sredacka je jedno preko puta drugog
Drugi razlog je skretanje lijevo na raskrsnicama Karlo ce vam to detaljnije obbjasniti
 
Никада ми неће бити јасне ове наше кривине, али боље да не покрећем тему поново :bash:
 
Ako misliš na šine, to je razlog što u GSPu u cilju štednje naručuju samo jedan tip ukrštanja tj. ukrštanja pod istim uglom. Sa slike je i laiku jasno da unutranji ugao treba biti manji. Kasnije se pitamo što nam tramvaji iskaču iz šina na takvim mestima, ili prave nesnosnu buku.
 
Da to smo već nekoliko puta "prežvakali", ali zanimljivo da ni prilikom poslednjih rekonstrukcija ovi "lomovi" nisu nestali. A sve to nije nimalo dobro za postolja, pogotovo pri uletanju sa većom brzinom.
U Zagrebu s druge strane, naručuju ukrštanja i skretnice po tehničkoj specifikaciji za pojedine raskrsnice, i krivine su zato "glatke", pa je i vožnja ugodnija. Ali to ima za lošu stranu što prosto ne mogu postojati "na lageru" kolosečni delovi za sve raskrsnice, pa se rekonstrukcija i nabavka mora planirati unapred.
 
A tramvajski sitem u BG-u je projektovao GSP dok je jos 1980tih u Zagrebu to radio CIP i naravno CIP je bolje odradio posao neko GSP diletanti.
 
Koliko znam CIP je u Zagrebu odradio projekat vođenja linija, tj. negde samim početkom 80-tih osmišljena je nova numeracija i nove trase linija, nakon dužeg snimanja tokova putnika, i te linije su se održale manje-više do dana današnjeg uz određena produženja nakon dogradnje mreže. Mislim da CIP nije imao veze sa projektovanjem samih koloseka.
 
direktor":2a9i5zzj je napisao(la):
Stanice su tako rasporedjene zbog prostora recimo stajaliste sredacka je jedno preko puta drugog
Drugi razlog je skretanje lijevo na raskrsnicama Karlo ce vam to detaljnije obbjasniti
Јесте, веома често се због левих скретања, и проширења ради истих, стајалишта трамваја буду иза раскрснице. Принцип позиционирања стајалишта када се градски опревоз жели максимално уклопити у аутомобилски зелени талас је стајалишта поставити као на првој слици, или оба између две попречне семафоризоване раскрснице, или ни једно између семафоризованих раскрсница. То правило је у Јурија Гагарина испоштовано за аутобусе, али није за трамваје. Зато је у тој улици аутобус бржи од трамваја...

За сам Булевар сугеришем решење са друге слике. Предности:
1) Трамвај се преко раскрснице пушта у главном току, правцем Булевара. Нема више дуго чекања на семафору, и трамвајских застоја због кратког трамвајског интервала на раскрсници.
2) Већа безбедност за пешаке. Нема више оног изузетно кратког интервала за прелазак пешака преко Булевара код саме Цветкове пијаце.
3) Уклапање трамваја у зелени талас, повољним позиционирањем стајалишта.
4) Огромне економске уштеде кроз ефикаснији јавни превоз.
11kv1ts.jpg

За неке ће бити спорно везано за престројавање трамваја. На том делу никако не би смело ставити семафор! Просто, правило првенства пролаза трамваја је најбоље са аспекта брзине и проточности саобраћаја. У тој тачки и аутомобил и трамвај успоравају, а пракса са Аутокоманде и код Железничке станице Топчидер је да су успоравања саобраћаја незнатна. После пар дрских возача, који прођу испред трамваја, аутомобили на кратко стану и трамвај прође.
 
Vrh