Šta je novo?

Tramvaji

Супер фотка! У новије време не видех оне тачкасте флеке на КАФ-овима, за које смо рекли да их оставља вода из овија штрцаљки. Можда су урадили нешто по том питању?
 
Verujem da će namerno prskati tramvaje da nerviraju Beograđane.. :kafa:
 
Sve kafonje su konačno stigle u Beograd, inače malopre se vozih kafonjom koji je na displeju imao napisano " tramvaj zvani srce". :grin:

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
dsc09269.jpg

dsc09270.jpg
 
U novobeogradski depo "Sava" stigla su i poslednja četiri moderna niskopodna tramvaja španskog proizvođača "Caf". Ova vozila su u delovima dovezena kamionima iz fabrike u Saragosi i sada ih sklapaju majstori GSP-a. Početkom sledeće nedelje biće testirana na trasi od Bloka 45 do Ustaničke ulice i do Banovog brda, od ponoći do četiri sata ujutro.
Ova četiri tramvaja najverovatnije će početkom maja početi da prevoze putnike.

Ugovor za kupovinu ukupno trideset novih tramvaja potpisan je 3. novembra 2009. godine. Ukupna vrednost ugovora je 81.361.032 EUR sa PDV-om, a jedno vozilo košta 2.712.034 EUR sa PDV-om. U cenu su uračunati i rezervni delovi, specijalni alati, obuka osoblja GSP-a, transport do depoa GSP-a, osiguranje, carina, porezi i svi drugi troškovi za isporuku i kontrolu tramvaja. Noseće konstrukcije izrađene su od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog i nezapaljivog materijala. Tramvaji španskog proizvođača saobraćaju i ulicama Edinburga, Antalije, Vitorije, Sevilje, Saragose i ostalih evropskih i svetskih gradova.

Popularni "španci" putnike prevoze na linijama 7, 7l, 12 i 13. Stanice kuda prolaze "španci" podešene su da u tramvaje mogu da ulaze stari sugrađani koji imaju problema da se popnu u vozila GSP-a. Osobe sa invaliditetom prevoze se novim tramvajima.

http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... h-tramvaja
 
pa nek su nam sa sreecom spanci pa da uzemo jos spanaca za dve tri godine :)
 
Оно беше тај у Штокхолму мало другачији, мало виши под...?
 
Jeste podignut je zbog snega,kiše i sl.Švedjani su mnogo praktičniji od nas..
 
1_caf_tranvia_estocolmo.jpg

This is an Urbos AXL as it is fitted with bogies with axles.Subsequently the client has contracted model A36 model units which include an additional intemediate car. Particularly adapted for the extreme weather conditions in this Nordic country, these LRVs are fitted with state-of-the-art comfort and safety equipment
 
Ово је технолошки новитет, нископодни трамвај са обртним постољима - до сада је, колико знам, то имала само "шкода" као прототип, а сада и ЦАФ. Код тог трамваја, лаички речено, точкови се одвајају од каросерије и прате кривину, што унапређује возне (тркачке) особине. Овакав технолошки ниво је, иначе, нови доказ да ЦАФ постаје један од најозбиљнијих произвођача (лаких) шинских возила у Европи. Управо су добили и прву поруџбину из Немачке (Фрајбург), што је посебно тешко.

Иначе, управо се вратих са вишедневног одмора на Палићу, а том приликом сам обишао и Сегедин, после десетак година. Морам рећи да сам поприлично депримиран. Тај мађарски провинцијски град величине Крагујевца има центар знатно уређенији него Београд: велику пешачку зону, сјајне тргове, споменике националним великанима, музичку фонтану (која није на сред кружног тока), кружне токове тамо где треба (не на централном градском тргу) итд. Е, сад, јавни превоз. Густа аутобуска мрежа (возни парк се обнавља најновијим нископодним "мерцедесима"), тролејбуси (стари десетак година) и трамвај нормалног колосека - "катице" осавремењене до знатно вишег нивоа него наше најбоље (нова седишта, тастери за отварање врата, нема климе), али и девет нових нископодних трамваја пољске производње. Интервал на најфреквентнијој линији "2" је седам минута а ред вожње се савршено поштује. Речју, цивилизација. Једино - цена карте је 310 форинти, а код возача чак 400 (1 евро = 295 форинти) и важи за једну вожњу.

Дакле, ако грађани Сегедина, пограничне вароши од 150.000 људи, могу да се возе у девет савремених нисоподних и климатизованих трамваја (капацитета 210 путника), мислим да није ред да више говоримо да је 30 ЦАФ-ова (са 242 места) у милионском Београду луксуз, или бацање пара. Нисмо ми Африка и треба да се трудимо да живимо као људи.
 
Da samo ne zaboravite da je ovaj za Stokholm rađen ,specijalno za teške vremenske prilike,i kao takav mnogo kvalitetniji,piše na sajtu Caf-a.Ako bi Beograd naručivao još tramvaja onda je najbolje da uzimaju ovaj za Stokholm,i zimi nema problema na ledu,snegu i sl. :kafa:
 
Не видим слику, и не могу да учитам КАФ-ово сајт. Дајте неку другу слику.
 
Evo jedne pohvale da ne bude da ih samo kritikujem kad zasluze umem i da pohvalim Veceras se vracao na liniji 13 vozio GB1513 vozac je isao bas onako kako treba nije mileo tako da me vozio od Pozeske do zadnje stanice u blokovima Bravo za vozaca treba svi da se ugledaju na njega a ne da mile kako oni samo znaju :D
 
Treba znati i granicu. Užasno me nerviraju vozači CAFa koji su kao na drag trkama pa koče i kreću naglo i točkovi proklizavaju i čuje se onaj zvuk točkova..
 
Ovaj je znao granicu .Taman kako treba .Nije bilo naglog kocenja
 
Кад осетим како нагло кочи и цео трамвај вибрира дође ми да одем тамо и ишамарам га. Следећег ћу пријавити Николти и замолити је да га мало прате. Надам се да ће тако престати.
 
Vrh