Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.257
- Pohvaljen
- 48.382
Ух, бре, људи, лепо човек-естета покушава да вам објасни да је ово ипак Београд, град који постоји бар 2.000 година и чија популација дефинитивно већ по традицији има бар некаквог стила, а не периферија Доњецка, па да га још 35 година руже распали чехословачки производи без завршне обраде. ЦАФ је вероватно најлепши објекат на београдским улицама, не рачунајући (неке) зграде - ја хоћу трамвај који је дизајнирао Ђуђаро, и да је нископодан, и да има климу. Је л` то много? Па, 2013. тече, побогу. Немојте да упадате у замке бруталне апстракције свега осим сопствене струке и погледа на свет ("возим већ 28. годину голфа двојку, јер је неподерива") и да томе подређујете цео град, као што учини онај професор Саобраћајног са Славијом - пешаци у подземне пролазе, да би брже преседали из трамваја у тролу, каже човек! Е, још да нам је ЗИУ-9 из Завода инжењера Урицког, онако леп и ФУНКЦИОНАЛАН да пичи поред дворова и Хотела Москве, па да буду сви задовољни! Није него...
Дакле, баш ме брига што катица има обртна постоља и што би победила у брдској трци трамваја на хронометар: мајка са бебом у колицима лакше улази у ЦАФ. И тако даље.
Лично, преферирам ЦАФ у односу на сва превозна средства у Београду, укључујући и сопствени аутомобил, због нечујне и глатке вожње без цимања, удобности (супруга-лекар ми је потврдила да су седишта у њему најздравија за седење која су се икад појавила код нас на јавном месту - стопала треба држати цела на земљи) и, наравно, због осећаја да се налазим у превозном средству које припада свом времену. Ово о квалитету нема везе - ЦАФ је у свету етаблиран произвођач, прави и возове великих брзина, а ЧКД је пропао.
И - за шта нисмо спремни? Возе нови трамваји по улицама регуларно, и нове троле, и нископодни аутобуси. У чему је проблем? Има кварова; па, нека поправе. И поправљају. Хоћемо возила из деведесетих, јер је тада, ваљда, био добар превоз, везани смо сентиментално за 1993. годину и укупно 300 аутобуса на улицама Београда?! Или из шездесетих, из тридесетих - јер смо за њих спремни?
Дакле, баш ме брига што катица има обртна постоља и што би победила у брдској трци трамваја на хронометар: мајка са бебом у колицима лакше улази у ЦАФ. И тако даље.
Лично, преферирам ЦАФ у односу на сва превозна средства у Београду, укључујући и сопствени аутомобил, због нечујне и глатке вожње без цимања, удобности (супруга-лекар ми је потврдила да су седишта у њему најздравија за седење која су се икад појавила код нас на јавном месту - стопала треба држати цела на земљи) и, наравно, због осећаја да се налазим у превозном средству које припада свом времену. Ово о квалитету нема везе - ЦАФ је у свету етаблиран произвођач, прави и возове великих брзина, а ЧКД је пропао.
И - за шта нисмо спремни? Возе нови трамваји по улицама регуларно, и нове троле, и нископодни аутобуси. У чему је проблем? Има кварова; па, нека поправе. И поправљају. Хоћемо возила из деведесетих, јер је тада, ваљда, био добар превоз, везани смо сентиментално за 1993. годину и укупно 300 аутобуса на улицама Београда?! Или из шездесетих, из тридесетих - јер смо за њих спремни?