Šta je novo?

Tramvaji

Mani se ti redovnog servisa, pa imali smo ja i kolega servis redovan na 90.000km dan kasnije autobusu crknu retarder,abs, boš pumpa i pukne poluga na vratima, dakle mani se ti toga da je to siguran način održavanja.
 
becks89":6v4qhibb je napisao(la):
Mani se ti redovnog servisa, pa imali smo ja i kolega servis redovan na 90.000km dan kasnije autobusu crknu retarder,abs, boš pumpa i pukne poluga na vratima, dakle mani se ti toga da je to siguran način održavanja.
Он прича о нормалном и квалитетном сервису/одржавању, а не о гсп-овој верзији.
 
da i ja kažem svoj deo priče iz ugla svakodnevnog korisnika tramvaja na novom beogradu.


kao što sam već ranije pisao u temi koja se trenutno nalazi u delu foruma imamo plan - radionica, tramvajdžija koji malo brže vozi tramvaj u minutima pravi ogromnu razliku na kratkim deonicama.

kako? pa tako što su semafori podešeni tako da tramvajdžija mora da juri da bi stigao na otvoren semafor (I). ako vozi malo sporije njega uhvati zatvoreno (-). e sad pošto su tramvaji poslednja rupa na svirali, zatvoreno za tramvaje traje dosta duže nego za vozila. tako da brži tramvajdžija napravi razliku i preko 5 minuta na deonici od svega 3-4 kilometara.

problem sa cafom je u tome što tramvajdžija može da juri koliko hoće on jednostavno te semafore ne može da stigne. problem nije u brzini vožnje, nego u zadržavanju na stanicama. pri tome dok se katicama vrata otvaraju za sekund, to na cafovima traje dosta duže+zatvaranje + retardirano stiskanje dugmeta tek kad tramvaj stane...

a pošto na istoj trasi kod nas voze čak 3 linije tramvaja, lako se može desiti da iza cafa budu 3-4 tramvaja.

da dodam da nisu ni sve katice u istom stanju. ima pojedinih koji prosto lete, a ima nekih koje se klate ko nenormalne na nekim malim brzinama, i one takođe ne stižu na otvorene semafore.


a sad što se tiče komfora cafova, po meni su katice komfornije. sedišta u cafu nisu za dve osobe, meni je to za 1 ipo osobu. a čim ima ljudi da se stoji, odmah se stvara gužva kod vrata jer ljudi se ne mimoilaze u cafovima zbog uskog koridora za stajaće putnike. smatram da uski kolosek jednostavno nije za niskopodne tramvaje zbog postolja, i da je pravi kompromis za nas trodelni tramvaj gde bi srednji deo bio bez postolja i niskopodan, a na prvom i trećem modulu da se nalazi postolje i da ti moduli budu visokopodni. to se moglo postići remontom katica i da se srednji moduli dodatno naprave i da sve to radi goša.....
 
МилисаВе, вероватно си мислио на ово:

http://www.hot.ee/transportation/est/tr ... F6_001.JPG

http://www.hot.ee/transportation/eng/

Колико сам схватио другара-трамвајџију, то са процедуром затварања врата на КАФ-у је сигурносна мера која треба да онемогући затварање врата преко нечије главе и сл.
 
firebird, baš sam na to mislio.


to je prava mera za beograd. dostupno ljudima kojima je potrebno, a opet sva funkcionalnost katice zadržana, i verovatno tek za delić cene od cafova.
 
Firebird-011":3n1sqjrp je napisao(la):
МилисаВе, вероватно си мислио на ово:

http://www.hot.ee/transportation/est/tr ... F6_001.JPG

http://www.hot.ee/transportation/eng/

Колико сам схватио другара-трамвајџију, то са процедуром затварања врата на КАФ-у је сигурносна мера која треба да онемогући затварање врата преко нечије главе и сл.
vozio sam se tim dodatim delom u sarajevu i djubre je bolje da spoje dve katice nego da dodaju ovo :D
ps bilo bi najbolje da kupe jos trramvaja posto se i svajcarci raspadaju lagano :)
 
Тешко да се убацивањем нископодног модула задржавају техничке карактеристике изворне катице. То је немогуће.

Мој давнашњи предлог је да се катице које нису у оперативној функцији уместо у расход претворе у приколице које би се дорадиле да буду нископодне.
 
Za katice se mogu uraditi i niskopodne tipske prikolice, umesto ugradnje niskopodnog modula u sredinu.
 
a jel postoji mogucnos od rashodovanih katica ubaciti delove pa da katica bude duzine spanca ne mora da je niskopodan samo malo da je modernizuju i ociste i to je to :)
 
Sve smo to pretresli negdje oko 200 i neke strane sve cak i dcrtezi u nasem bojanju
425170.jpg

425950.jpg

http://transphoto.ru/photo/425170/
492485.jpg

564261.jpg

http://transphoto.ru/photo/564261/
gera349_e0006004.jpg

gera352_cw1004120203.jpg


http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 8/pix.html
tallinn10003.jpg


Sve fotografije snimio je Aare Olander.
fstand-gvb-ktm2.JPG

http://www.bahnbilder-leipzig.de/htm/fs ... b-ktm2.htm
http://www.abload.de/img/21_08_potsdam_20utsxg.jpg

http://bureck.eu/stadtbahnforum/index.p ... ostID=1506
izgleda kao spejs satl da se covjek pogubi
 
Ja priznajem da sam ljubitelj KAF-a. Uopste mi ne smeta sto mi u voznji promaja od otvorenih prozora ne mrsi retku kosu. :p Takodje ne vidim zasto je problem sto ti tramvaji idu samo na odredjenim linijama, jer to u Beogradu nije nista novo. Mi stariji pamtimo da su, recimo, T-4 tramvaji isli na linijama 2 i 10, cak su i plave table za obelezavanje u tim tramvajima imale samo te brojeve, belgijanci su vozili ka Vozdovcu i tako dalje.

Ono sto me jos cudi u svim raspravama na svim temama sto kudimo i osudjujemo sve zivo sem same sebe. Najveci saobracajni problemi u Beogradu nisu rezultat losih tehnickih resenja, vec nase nekulture i nevaspitanosti. Mi se zalimo na dugo zadrzavanje tramvaja u stanicama pripisujuci to sporijem otvaranju vrata, a ne nasoj bahatosti pri ulasku i izlasku iz vozila. Na nekim temama se vec mesecima vodi rasprava o ulascima i izlascima iz vozila na odredjena vrata, kao da je to pitanje zivota i smrti, a ne postovanja reda. Svojevremeno su tramvaji (i trolejbusi) imali dvoja vrata i znalo se gde se ulazi, a gde izlazi. Stariji se verovatno secaju i ogradjenih "torova" na stanicama u koje se ulazilo i iz koji se pravo ulazilo na za to predvidjena vrata tramvaja. Verovatno bi malo kulture pomoglo da se brze ukrcamo i iskrcamo iz prevoza.

I "problem" sedista u KAF-u je u velikoj meri rezultat nase bahatosti. Setite se samo koliko puta ste u prevozu videli ljude, koji nisu dvometrasi, ali sednu vrhom dupeta na stolicu, prekrste noge i izbace ih sa strane tako da kogod prodje, mora da se ocese o njihove cipele. :bash:

Takodje, budimo realni - tramvajska infrastruktura je proteklih decenija ili jedva ili nikako odrzavanakao ni tramvaji. Lepo je Karlito rekao da je situacija u Zagrebu mnogo bolja upravo zbog odrzavanja. Kod njih K-4 tramvaji jos voze, a kod nas su izdrzali jedva 20 godina, DjDj tramvaji takodje. Oni stalno sire svoju mrezu, mi ni ovo sto imamo ne odrzavamo kako treba. Mi bismo sve sad i odmah, ali pomocu carobnog stapica, ali u stvarnosti nazalost nista ne ide tako.
 
lento ne slažem sa sa tobom u više tačaka.

prvo, kakve veze sporo otvaranje vrata imaju sa bahatošću? tramvaj stane u stajalište, upali se zeleno svetlo na vratima, putnik stisne dugme i uđe/izađe iz vozila. i sve to traje jedno 5 puta duže nego na katici. i gde je tu bahatost i nevaspitanost nas putnika. svaki dan se vozim javnim prevozom i zaista sam retko viđao bahate ljude......


a što se tiče saobraćajnih rešenja, dovoljno je samo pogledati semafore, i prioritet koji tramvaji imaju na njemu, pa možemo da vidimo da je javni saobraćaj poslednja rupa na svirali....

problem sedišta u cafu nije zbog ljudi koji drže prekrštene noge, nego zato što su suviše mala za dvoje ljudi, osima ako nisu neki etiopljani, da sede jedan do drugog. toliko su mala da ako imamo 4 sedišta u redu, četri putnika srednje veličine maltene zauzmu ceo prolaz.

a tih što prekršaju noge stvarno se ne sećam da sam ih ikada i video....


a što se tiče tramvajske infrastrukture, nije tačno da se ona nije održavala.... nabrojaću iz glave, požeška, savska, nemanjina, ceo novi beograd, bulevar do cvetka,resavska..... ulagalo se itekako.
 
lento":2ckrshux je napisao(la):
Kod njih K-4 tramvaji jos voze, a kod nas su izdrzali jedva 20 godina, DjDj tramvaji takodje.
Problem kod nas nije bio sto su se tramvaji T-4 i ostali raspali, nego je pocetkom 80ih doslo do sece tramvaja. GSP je odlucio da unificira vozni par i krenulo se u njihovo rashodovanje, a mogli su jos dugo da voze. Posledjni :"Bikovi" su bili proizvedeni 1974. Tu su neki istorijski tramvaji tipa PCC I bili kompletno iseceni. Samo je jedan PCC II srecom bio vracen u Belgiju. A razlog, kako su pisale GSP novine iz 1982, zasto se seku tramvaji, jeste sto nema mesta za nove tramvaje :bash: Mo's mislit, GSP nije imao prostora da sacuva po jedne primerke.
 
Мајмунчине су могле да их донирају неког граду. Све те руководеће главе треба расходовати на исти начин. Јер за њих нема места.
 
MilisaVe, citaj k'o sto je napisano! :wink:
Ja nisam povezivao sporo otvaranje vrata s bahatoscu, vec nasu bahatost s duzim zadrzavanjem tramvaja i ostali prevoznih sredstava na stanicama. Uostalom, nigde u civilizovanom svetu na stanicama ne vlada takva panika da se udje i izadje kao u Beogradu. Stanice izgleda vozacima/kocnicarima predstavljaju nuzno zlo, pa nije ni cudo sto putnici u panici pokusavaju da se domognu ili vozila ili trotoara.

Pod saobracajnim resenjima nisam mislio iskljucivo na semafore za tramvaje, vec na sva resenja u ovom gradu. Zaustavljanje na sinama, bahato parkiranje, bahata voznja i ostali nasi "specijaliteti" u velikoj meri otezavaju saobracaj uopste.

Kad sam rekao da se decenijama nije odrzavala infrastruktura, mislio sam na period pre ovih velikih rekonstrukcija, pocevsi od Nemanjine, pa nadalje i normalno je da za rekonstrukciju cele mreze treba i vremena i para. Svima nam je laknulo kad je sredjeno ste to, ali sad ne mozemo da docekamo da i ostatak bude gotov (Vojvode Stepe, Bulevar Oslobodjenja, Karadjordjeva, 27. marta/Dz. Vasingtona/Dusanova, itd.).

I na kraju, ja nisam Etiopljanin, ali ipak nemam problema da udobno sedim u KAF-u. :lol: Veci su mi problem ona smesna sedista u nekim autobusima s kojim imam utisak da cu da iskliznem. :p
 
Beograd treba da ima i tramvaje i autobuse i trolejbuse i metro. Raznovrstan gradski saobraćaj čini grad zanimljivijim i lepšim pod uslovom da su vozila dobro očuvana. Sećam se, krajem šezdesetih pisalo se i govorilo da će Beograd u budućnosti imati samo autobuse i metro. Tramvaji i trolejbusi su bili predviđeni za ukidanje. Srećom, to se nije ostvarilo a neće se ni ostvariti. Inače, argument pristalica "samo autobusi" je činjenica da oni mogu lako da po potrebi menjaju trasu ako je neka ulica iz bilo kojih razloga privremeno neprohodna.
 
steta za te stare tramvaje :) al bilo bi lepo il da se katice modernizuju il da se nabave novi :)
 
Negde sam procitao da su u Haleu modernizovali veliki broj T-4 tramvaja i da su im tom prilikom menjali i postolja. Pretpostavljam da Karlito zna o tome i da bi mogao da vise kaze o tome. Nisam strucan, ali koliko sam shvatio ta postolja su slicna onima koje imaju svajcarci.
 
stf":1d9g5hu5 je napisao(la):
Борчанац":1d9g5hu5 je napisao(la):
Па имаш ли пара или не, толико је просто!

Па није баш толико просто.

На овом форуму годинама дрвимо колико је шински превоз јефтинији, ефикаснији, комфорнији и да морамо да се усресредимо на њега, управо зато што немамо пара да би зависили од нафте.... Причали смо, а нарочито Карло о грешкама трамвајског система и како га убрзати и шта све урадити, али.... Уз сво поштовање према Карлу, он би и даље терао путнике да се возе у конзервама само зато што су технички боља возила.

Не можеш терати људе да пређу на трамвајски систем тако што ћеш возити конзерве, а истовремено имаш нове троле и бусеве....па ко ће да ти пређе у трамвај? Ту на сцену долази психологија. Избор. Долазак до циља за 20 минута ефикасним али распалим трамвајем где на станицу биваш испљунут из возила као слина а осећаш се као псећа повраћка, или ћеш путовати 30 минута али изаћи одморан и расположен као што си и ушао...

ја бирам дужи али хуманији пут.

Друга ствар. Имати ново возило значи и скупље редовно одржавање, али и далеко мање кварова који такође коштају. Ако имаш половно, 20 година старо возило, сваки час нешто чачкаш око њега и често је то финансијска црна рупа у буџету. Ако имаш ново возило, имаш скупе редовне сервисе, али ауто не цркава, и на крају ти рачун дође мање више сличан.



Разумем твој мотив.
Сигуран сам да и ти разумеш да ја немам ништа против новог, лепшег ни ефикаснијег. Мало збркано сам писао због обавеза па нисте можда препознали моје мотиве.
Кафови су плаћени око 80 милиона + улагања у инфраструктуру, а не доносе додатни квалитет у самом превозу сем комфора.
Обзиром да смо ми јако сиромашни ( не од увек и не за увек ) сматрам да сваки потрошен динар треба да преврнемо прво 100 пута па да га уложимо у раст. Тако ћемо се, као древна цивилизација, издићи изнад порива, инстикта и комодитета које приличе племенским заједницама. Радићемо цивилизовано и на крају узети те заслужене награде. Теже је, дуготрајније али исправније!
Са овим парама, које смо потрошили, променили бисмо крвну слику мог дела града на пример. На боље и квалитетније, животно и кроз превоз.
Са тим новцем би смо имали линију воза до П.Скеле и опслуживало би је три аутобуса уместо садашњих десетина. Не знам колико их саобраћа преко Панчевца али 95ице је око 35 ( негде прочитао) и за по неки трамвај нови би пара преостало да се и даље возиш као човек по центру. Или да се бар припреми инфраструктура, за куповину више нових трамваја од уштеда које би се овим путем оствариле, а не би биле мале ни једнократне.
- бар 50 аутобуса мање ( екологија, спољнотрговински дефицит, енергетска независност...
- јефтинији шински превоз ( који сада не постоји )
- нове трасе ( ширење и стварање нових капацитета )
- упошљавање домаћих капацитета ( изградања, струја итд )
И ко зна шта још ( нисам Карло да све сагледам )
Од постојећих шина, преко Зр. Пута има око 13 км, а иза насеља, ка насипу па ободима око 15. Нисам сигуран где али код нас треба да се гради двоколосечна пруга од десетак километара која ће коштати око 16 милиона, ако се не варам, а наћи ћу, или нек неко напише ко зна прецизније.
Овде је траса сигурно лакша ( равница )
Па упоредите какве су могућности, за цену КАФова!

Пример је применљив свуда, може да се односи и на трамвајски систем овде
и у другим деловима града. Па би за исте паре добио трамваје који ти се свиђају, али тек кад створиш додатну вредност, уштеду... за које верујем да их не би дуго чекао.
Знам да нећеш променити мишљење, па схвати ово као мој покушај да будем конструктиван ( по систему ћорава кока зрно ) јер сам осетио потребу да вам кроз овакав труд укажем поштовање уместо/због досадашњег јаловог учествовања у дискусији на нивоу детета ( неозбиљног ) а и да и ја дрвим на форуму колико је шински превоз јефтинији, ефикаснији, комфорнији и да морамо да се усресредимо на њега

Велика већина људи неће осетити ни најмањи бољитак од шпанаца, за тај новац се стварно могло урадити нешто капитално и у будућности корисно, које би на реалним основама опет можда довеле до куповине истих, нових линија или већег броја. Овако ћемо се молити да трају што дуже, јер ко зна када ће се опет куповати, а знамо како ће се од прилике одржавати.

Тако да мислим да и ја бирам дужи али хуманији пут.
 
Siniša":ionypoqm je napisao(la):
lento":ionypoqm je napisao(la):
Kod njih K-4 tramvaji jos voze, a kod nas su izdrzali jedva 20 godina, DjDj tramvaji takodje.
Problem kod nas nije bio sto su se tramvaji T-4 i ostali raspali, nego je pocetkom 80ih doslo do sece tramvaja. GSP je odlucio da unificira vozni par i krenulo se u njihovo rashodovanje, a mogli su jos dugo da voze. Posledjni :"Bikovi" su bili proizvedeni 1974. Tu su neki istorijski tramvaji tipa PCC I bili kompletno iseceni. Samo je jedan PCC II srecom bio vracen u Belgiju. A razlog, kako su pisale GSP novine iz 1982, zasto se seku tramvaji, jeste sto nema mesta za nove tramvaje :bash: Mo's mislit, GSP nije imao prostora da sacuva po jedne primerke.

Нисам знао за ово.Чак сам и ја потценио Вукана Вучића.Способан је он и на горе од онога што сам мислио.
 
Ову сечу трамваја не желим да коментаришем да ме уредници не би избацили са форума. :evil:

stf":1bji9rsy je napisao(la):
Тешко да се убацивањем нископодног модула задржавају техничке карактеристике изворне катице. То је немогуће.

Мој давнашњи предлог је да се катице које нису у оперативној функцији уместо у расход претворе у приколице које би се дорадиле да буду нископодне.

Siniša":1bji9rsy je napisao(la):
Za katice se mogu uraditi i niskopodne tipske prikolice, umesto ugradnje niskopodnog modula u sredinu.

"Бомбардије" производи такву приколицу, негде је већ споменута на овој теми и мислим да је речено како је пројектована баш за источноевропске трамваје. Ономад зимус сам разговарао са Директором о томе да ли би наше "катице" могле да повуку овакву приколицу и лаички смо закључили да је то могуће. Лично мислим да би ово решење могло бити добро за Бг, нормално под условом да КТ4 може без проблема да извуче ово, нпр уз Немањину.

http://strassenbahn-online.de/Betriebsh ... index.html

http://www.phototrans.eu/14,383580,0.html
 
Sta vredi sta sve moze da se uradi, kad Direkcija ne pusta ni svajcarce da vuku svoje prikolice? :|
 
Vrh