Šta je novo?

Tramvaji

direktor":3cyr9o6b je napisao(la):
Linija 3 vraćena je na staru trasu, do Omladinskog sadiona, na osnovu zahteva građana, a linija 12 je produžena do ove okretnice zbog rasterećenja autobuskih linija 27, 25, 74 i 26, kažu u Agenciji za investicije i dodaju da tramvaj španskog proizvođaća CAF može da ide preko Slavije.
MOZE LI NEKO DA RASTUMACI sta je pisac htjeo da kaze 3 tako konfuzne recenice nevjerovatno ,strucnih li novinara sori za velika slova

Španci fizički mogu da idu preko Slavije , ali kako sam čuo , problem je skretanje u Beogradsku , a i problem je sadašnja struktura kontaktne mreže , koja bi dovodila do blokiranja tramvaja ili nešto slično , zbog čestih promena napona , uslovljenih preklapanjem trolebuske i tramvajske kontaktne mreže. Koliko sam razumeo , kada se bude radila rekonstrukcija Slavije , tramvaji i trolebusi će imati zajedničku kontaktnu mrežu , ali tako postavljenu da se neće međusobno dodirivati. pretpostavljam da to znači da će tramvajska mreža da ide ispod trolebuske.
Ovo za liniju 12 su samo trebali da napišu "linija 12 je ostala da ide do ove okretnice" umesto "linija 12 je produžena do ove okretnice".
 
dsc07001.jpg
 
ovom GB409 nikako displej da poprave
649+1403 na liniji 12
p8310007.jpg

345 na liniji 13
p8200004.jpg

p8200005.jpg

Jedna dok je isao prema zadnjoj u Bloku 45
p8200003.jpg
 
Pa to je sredjeno i nadogradeno prije dolaska Kafova zuta konstrukcija vidi se da sa lijeve strane nije jos ofarbana u zuto mada jos nemaju sve alate za odrzavanje istih
 
Cena?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ništa već se ne zna za sada jer smo informaciju dobili iz kolege poljake, kada je direktor PESE dajao intervju za neku poljsku televiziju. Tako da kada naši oficijalno objave rezultate ću pisati o ceni i tačnim rokom dostave.
 
Ovakvi isti su u Segedinu, moram priznati udobni, i vrlo tihi.
 
A to sigurno su, ali su verovatno i nižjeg kvaliteta. Ali naračka je veoma mala tako da i neznam koliko nižja će biti cena. A i kriminal je da se CAF i njemu slične pušte po one razbijene trase u Sofiji. Ovi tramvaji ću ići na rekonstuisanim linijama sa LRT karakteristikama 5 i 7, kao i nova linija 18.

PS baš me zanima ako neko ima iskustva sa ovim tramvajima da jih spodeli sa nama.
 
Андреј, да ли је истина да ће Софија уложити МИЛИЈАРДУ ЕВРА у трамвај до 2020. године?
 
Ne - 1, 1 miljardu eura u metro:
100 miliona za M1 do Aerodroma
75 miliona za M1 do Mladost 4
još oko 30 za M2 do Hladilnika
700+ miliona za M3
novo depo
novi vozovi

I još oko miljardu za sav drugi gradski prevoz i stvari povezane sa njim:

Do 2015:
sadašnji 25 novi tramvaji (PESA)
50 novi trolejbusi
150 novi autobusi
rekonstrukcija oko 10 kilometara tramvajske trase i izgradnja još 5 kilometara novih
instalacija t.z. inteligentnih semafora koji propuštaju vozila gradskog transporta prioritetno (za sad na 20 raskrsnica)
uvođenje elektronskih bileta (koji su zasad uvedeni u tramvaji, trolei i metro, ostaju još 800 autobusa)

2014-2020:
rekonstrukcija tramvajskih trasa i izgradnja novih linija
nakup oko 150 tramvaja
još oko 100 trolejbusa jer se planira 5-6 novih linija i proširenje postoječih
novi autobusi (oko 400 verovatno u periodu)
nove pametne raskrsnice
biciklističke staze

oo_1998941_zps024f95d7.jpg

*Klik za veći razmer. Delite levove sa 2 i dobijate eure!

Ali apsolutno je rano da se kaže šta će sve biti jer ima još vremena dok se započne i završi sve i se ne zna koliko para će ostati za druge stvari. Na primer sve više se govori (sada se radi i projekt) za dodatnih 5 stanica na M3 ka Arena Armeec Sofia, t.j. grana linije M3, kao i izgradnja nove M4 linije lakog metroa u južnom delu grada koja će imati oblik polukruga i će spajati sve tri linije jer predviđuju gužve na centralnih transfernih stanica.
 
Evo konačno sam našao jedan plan, koji sam ja napravio prema saopštenja Grada. Tramvajske trase i linije u periodu do 2014 i do 2020.

DO 2014 (oranžno - rekonstrukcija, lila - nove trase):


ST1_zps27cee6ac.png


PO 2014:

ST2_zps9205172d.png


Naravno, nadam se da to neće biti sve jer moramo celu mrežu rekonstruirati, inače đabe kupujemo nove tramvaje. Bacićemo ih nakon jednu godinu. Ovo su samo dosadašnje najave sa strane Grada.
 
Zašto imate dva tramvajska koloseka (1 m i 1,4 m)? Je li to neka istorijska slučajnost? Planira li se standardizacija na jednom koloseku?
 
Tačnije razloge neznam, ali znam da je stara mreža 1009 mm, nova koja se je gradila 80ih i 90ih je 1435 mm. To naravno stvara puno problema, ali zasad nisam video da Grad seriozno radi na unifiaciju. Najavljivali su više puta ali zasad ništo. Naš tramvajski sistem je veoma važan, velik je i ima puno vozila, ali trebaju mu nebrojene pare da bi efikasno radio. Ako do 2020 godina dobijemo nromalni tramvajski sistem ja ću biti veoma srećan i zadovoljan, ali sumnjam jer prioritet dobija metro bar do 2020.

Beograd je dosta napred što se tiče tramvajske mreže u smislu vozila i trasa. Ima li planova za širenje mreže u BGD jer mi izgleda da je sistem dosta mali (isto i trolejbuski)?
 
ма јок. једина проширења су оно што ми овде цртамо и пишемо :) можда буде само трамвај преко новог моста и то је све. али, има још да се реконструише
 
Za sada niko ozbiljno ne priča o širenju tramvajske mreže, trenutno je prioritet rekonstrukcija (posle 10 godina skoro nikakvog održavanja, rekonstrukcija je počela posle 2001., deonicu po deonicu) cele postojeće mreže koja nije još završena. Rekonstrukcije su obimne, jer uglavnom podrazumevaju izmeštanje šina sa strana ulica u sredinu, i zamenu kompletne tramvajske infrastrukture (dakle kao da se gradi nova mreža), a uporedo sa tim radi se rekonstrukcija cele ulice na tom potezu (trotoar, kolovoz, cevi, sve). Do sada je urađena Nemanjina ulica (centar grada od Slavije do žel. stanice), Požeška ulica (u kraju grada koji se zove Banovo Brdo), Savska ulica (pored Sajma), Resavska (ulica koja spaja Bulevar Kr. Al. i Slaviju) i Bulevar Kralja Aleksandra (najveći deo). Mislim da je rađeno nešto i na trasi linije 3 do Kneževca, i na Novom Beogradu, ali ne znam koliko. Sledeće predstojeće rekonstrukcije su trg Slavija, i ulica Vojvode Stepe na Voždovcu, a kada se to završi radiće se Karađorđeva (centar, uz reku) i Cara Dušana (Dorćol - gde će takođe šine biti prebacivane u sredinu).

Jedino proširenje koje je eventualno realno je da se postave šine na novi most preko Ade, i da se tako napravi nova linija između Banovog Brda i Bloka 45.

trase_tram_linija.jpg
 
Andrej_LJ":3ibt8phm je napisao(la):
Tačnije razloge neznam, ali znam da je stara mreža 1009 mm, nova koja se je gradila 80ih i 90ih je 1435 mm. To naravno stvara puno problema, ali zasad nisam video da Grad seriozno radi na unifiaciju. Najavljivali su više puta ali zasad ništo. Naš tramvajski sistem je veoma važan, velik je i ima puno vozila, ali trebaju mu nebrojene pare da bi efikasno radio. Ako do 2020 godina dobijemo nromalni tramvajski sistem ja ću biti veoma srećan i zadovoljan, ali sumnjam jer prioritet dobija metro bar do 2020.

Beograd je dosta napred što se tiče tramvajske mreže u smislu vozila i trasa. Ima li planova za širenje mreže u BGD jer mi izgleda da je sistem dosta mali (isto i trolejbuski)?


На жалост, нема никаквих најава. Ја овде већ месецима указујем (а писао сам и градској власти) на потребу проширења трамвајске и тролејбуске мреже. Сви услови за то постоје, а економска корист би била велика. Постоје делови Београда у равници који нису опслужени трамвајем, а истовремено и велики вишак трамвајских возила... Такође, имамо и брдске линије на којима би тролејбус показао високу исплативост (насеља Миљаковац, Миријево, Карабурма, Вишњичка бања), али то као да никога не занима.
Андреј, сећам се још негде 2002-2003. у Софији је постојао дугорочан план како да се смањи удео путника који се превозе аутобусом, у корист трамваја и тролејбуса. Овде такви дугорочни, па чак и средњорочни планови не постоје. Супротно свем савременом знању, трамвајски систем се у јавности супротставља метроу, а заправо се они надопуњују и зависе један од другог... Видим да код вас није тако и на томе вам честитам.
 
Znam da je cilj da se autobuske linije smanje na računu elektičnog transporta, bez obzir na kojeg. Znam da sam negde čitao da je cilj opštine da do 2020 smanje broj autobuskih linija na neku smešnu cifru između 30 i 50 (ne sećam se uopšte) i to da ostane ugavnom prigradske linije koji će završavati na periferne metro stanice. Predviđeno je i oko 20 tramvajskih, 20 torolejbuskih linija i metro.

Koliko je autobusnih linija u Bgd? A ima li negde GUP gde su obeležane nove tm/tb trase i gde bi bilo najlogično odnosno najprioritetno da se šire elektro mreže? Baš me zanima to.
 
Vrh