Šta je novo?

Tramvaji

U GUP-u nisu dali sirenje tramvaja ni jedan metar niti trolejbusa.To ti govori koliko su nasi saobracajci i urbanisti retrogradni.
 
Andrej_LJ":gujwvhz4 je napisao(la):
Koliko je autobusnih linija u Bgd? A ima li negde GUP gde su obeležane nove tm/tb trase i gde bi bilo najlogično odnosno najprioritetno da se šire elektro mreže? Baš me zanima to.

vučko je objasnio što se tiče GUPa. Ranije na ovoj temi postavljani su planovi tramvajske mreže koja je trebalo da bude okosnica prevoza u gradu, pa sam to iskopao na brzaka. To je bio 1985., kada je Beograd napravio najveću grešku u svom razvoju do danas, jer se odustalo od projekta metroa po planovima iz '70ih i umesto toga usvojen je plan ,,tramvajem u 21. vek'' (da...stvarno se tako zvao...znam da zvuči nadrealno).

Po tom planu, ovako je trebalo da izgleda tramvajska mreža u Beogradu 1990.:

sinskisistem1990rt0.jpg


Do 1990. međutim urađeno je samo ovo što je pokazano punom crtom, ovo što je prikazano isprekidanim crtama nikada nije urađeno. No i to što je urađeno u drugom delu 80ih je dosta proširilo mrežu: na Novi Beograd (tamo ranije nije bilo tramvaja) do Bloka 45, od Voždovca do Banjice, od Čukarice do Banovog Brda, od Topčidera to Kneževca, i od Kluza do Ustaničke.

Po tom istom planu, ovako je trebalo da izgleda tramvajska mreža 2000.:

sinskisistem2000dr9.jpg


Kao što vidiš, dosta je gušća od postojeće. Međutim rat je zaustavio sve, a od koncepta ,,tramvajem u 21. vek'' se u međuvremenu odustalo jer se pokazao kao neadekvatan.
 
Da vam kažem neprijatno sam iznenađen kako se prema vakvim stvarima ponaša vaša gradska vlast. Nema li načina da se utiče na njihove odluke, mediume? Sad gradski transport nije najvažnija stvar na svetu, ali veoma je važna za grad i neznam kako može da se ona prepusti samo autobusima u tako velikem gradu. Znači na svakom području elektro-transporta je situacija stagnantna u Beogradu, što me stvarno iznenađuje sa obzirom da izgleda da ste obustali od metro (makar i neoficijalno ali se ništa ne radi godinama). Tako da bilo bi logično da se to nadomesti bar tramvajima i trolejbusima...

Ovo je naš srednjeročni plan (svetlo plavo - metro, plavo - trolejbus, crno - tramvaj, isprekinate linije je to što se mora izgraditi):

PODSofiq_zpsd4b0156e.png


A ovo je plan još aktualan u nekim segmentima, ali je bio napušten u 2009 kada su se odlučili za M3 (tu je M3 kao LRT i starom trasom). Plavo je trolejbus, a crveno tramvaj. Ova polukružna linija na jugu grada je sada planirana kao neki LRT ili M4 ali veoma je rano bilo šta reći sigurno.

PODSofia_zps272bb887.jpg


Tako da nas čeka uvođenje 3 novih tramvajskih linija (prva još iduću godinu) kao i 5 novih trolejbuskih u narednih godina ako sve ide planom.

Inače ja sam bio u Beogradu, tako da relativno dobro poznajem grad (bar orijentacijski). 10 dana sam bio kod kućne prijatelje koju živu na Hadži Prodanovoj ulici blizu Vukovog spomenika. Znam za plan Tramvajem u 21 vek. Zaista pagubna odluka, žalostno da se sada ne može napraviti pomak u pravom smeru (a to je anuliranje odluke i vraćanje na pravu stvar koju ju svi znamo).
 
CKD-KT4":23r8nsrl je napisao(la):
U otpravničkim kućicama na terminusima tramvajskih linija bilo je okačeno sledeće obaveštenje (snimio Saša Avramović):
trasezanovetramvaje1.jpg


U redu... Onda ovo što sam danas oko 16:30 časova snimio ne može se dogoditi, barem prema obavesti uokvirene crvenom bojom:
fotografija03561.jpg


Istini za volju, na jednom mestu se zglobovi dosta jako lome. Nisam uspeo da usnimim tako da se vidi najveće "izgrbljenje" zgloba, ali se na sledećem snimku vidi mesto gde se to dešava:
http://www.dodaj.rs/f/3/Gq/1OqAYeMl/fotografija03571.jpg

Još nemogućih fotografija:
http://www.dodaj.rs/f/2J/KT/1jW6ejvn/fotografija03591.jpg

http://www.dodaj.rs/f/3J/nS/2Mvhqa35/fotografija03601.jpg

http://www.dodaj.rs/f/1L/XF/2uiPoU2w/fotografija03631.jpg

http://www.dodaj.rs/f/2u/13a/eAsruy1/fotografija03661.jpg
Да знамо где могу, а где не могу да се окрећу нови трамваји :)
 
hazard":3otjon7a je napisao(la):
Andrej_LJ":3otjon7a je napisao(la):
Koliko je autobusnih linija u Bgd? A ima li negde GUP gde su obeležane nove tm/tb trase i gde bi bilo najlogično odnosno najprioritetno da se šire elektro mreže? Baš me zanima to.

vučko je objasnio što se tiče GUPa. Ranije na ovoj temi postavljani su planovi tramvajske mreže koja je trebalo da bude okosnica prevoza u gradu, pa sam to iskopao na brzaka. To je bio 1985., kada je Beograd napravio najveću grešku u svom razvoju do danas, jer se odustalo od projekta metroa po planovima iz '70ih i umesto toga usvojen je plan ,,tramvajem u 21. vek'' (da...stvarno se tako zvao...znam da zvuči nadrealno).

Po tom planu, ovako je trebalo da izgleda tramvajska mreža u Beogradu 1990.:

sinskisistem1990rt0.jpg


Do 1990. međutim urađeno je samo ovo što je pokazano punom crtom, ovo što je prikazano isprekidanim crtama nikada nije urađeno. No i to što je urađeno u drugom delu 80ih je dosta proširilo mrežu: na Novi Beograd (tamo ranije nije bilo tramvaja) do Bloka 45, od Voždovca do Banjice, od Čukarice do Banovog Brda, od Topčidera to Kneževca, i od Kluza do Ustaničke.

Po tom istom planu, ovako je trebalo da izgleda tramvajska mreža 2000.:

sinskisistem2000dr9.jpg


Kao što vidiš, dosta je gušća od postojeće. Međutim rat je zaustavio sve, a od koncepta ,,tramvajem u 21. vek'' se u međuvremenu odustalo jer se pokazao kao neadekvatan.

Hvala ti Hazarde za ove slike :) Pa, mi ni famozni projekat "Tramvajem u XXI vek" nismo ni do pola realizovali, a uporno tvrdimo kako smo tada eto mogli da izgradimo teški metro koji bi stajao ispred svačije kuće i spajao svaki kvadratni milimetar grada.
 
Odluka da se ide "tramvajem u XXI vek" je bila katastrofalna, ali gledaju'i ove mape i kako je malo realizovano, izgleda da danas niti bi bilo tramvaja na Novom Beogradu i Banovom Brdu, ali izgleda ni metroa. Kako je cela trasa tramvaja po Jurija Gagarina verovatno koštala otprilike koliko i 1 km kompletno opremljenog metro tunela (1km površinske LRT trase na betonskoj podlozi košta oko pet puta manje od 1km metro tunela, ako LRT trasa nije na betonskoj podlozi, već na pragovima položenim na pripremljenu podlogu onda je čak 6-8 puta jeftinije), ostaje samo pitanje - gde nestadoše novci?
 
Када видим овај план "Трамвај 2000", морам да се запитам какве су трамваје замислили да носе тако разгранат систем? Да ли су замислили класичне окретнице или двосмерне трамваје са вратима на обе стране, колико линија по траси, колико укупно линија.

Рецимо, данас имамо случај да једну трасу користи углавном 3 линије и да је систем прегломазан а линије имају слаб такт јер систем, као и окретнице, не би могле да носе чешћи такт или још једну линију....
 
Homer Jay":1q4du5t5 je napisao(la):
Hvala ti Hazarde za ove slike :) Pa, mi ni famozni projekat "Tramvajem u XXI vek" nismo ni do pola realizovali, a uporno tvrdimo kako smo tada eto mogli da izgradimo teški metro koji bi stajao ispred svačije kuće i spajao svaki kvadratni milimetar grada.

Pa nismo valjda zato sto je poceo rat, sankcije, itd. U medjuvremenu ispade dobro sto je tako jer smo shvatili da je to bio pogresan put ("Belam" je "upgrejd" tramvaja za 21. vek, delo maltene "iste ekipe", koja je shvatila da ipak sam tramvaj ne moze da bude okosnica javnog saobracaja). Btw, ne mislim da iko tvrdi da smo mogli da izgradimo metro koji bi stajao ispred svacije kuce, pre se tvrdi da smo mogli da ga zapocnemo, pa 2000. nastavimo gde smo stali, jer bi ta "dilema" (tramvaj vs. metro, laki vs. teski) bila resena i bilo bi jasno u kom se pravcu javni prevoz razvija. Zato se valjda i nonstop uzima Sofija kao primer.
 
stf":3ufxuahj je napisao(la):
Када видим овај план "Трамвај 2000", морам да се запитам какве су трамваје замислили да носе тако разгранат систем? Да ли су замислили класичне окретнице или двосмерне трамваје са вратима на обе стране, колико линија по траси, колико укупно линија.

Рецимо, данас имамо случај да једну трасу користи углавном 3 линије и да је систем прегломазан а линије имају слаб такт јер систем, као и окретнице, не би могле да носе чешћи такт или још једну линију....

Ja mislim da je tada (80ih) zamisao bila sa ovakvim klasicnim tramvajima koji imamo sad, zato su i kupovane katice. U prilog tome ide cinjenica da je iskustvo sa postojecom mrezom iznedrilo Belam, sto je u sustini tramvaj za 21. vek za "dvosmernim" tramvajima na standardnom koloseku uz nesto duzu podzemnu deonicu u centru.
 
Novca nije bilo, ni za tramvaj ni za metro.

Te 82. godine kada je projekat metroa napusten pocela je zesca ekonomska kriza, nije bilo dovoljno benzina za autobuse i zato je po hitnom postupku prosirena tramvajska mreza koja koristi domacu struju.

Puno je ljudi krivo za to sto nemamo metro u Beogradu.

- Prvenstveno sam Sektor za Metro, predvodjen Jovinom, koji se punih 10 godina (od 1972 do 1982) bavio projektovanjem mreze a da nikakvi radovi nisu zapoceti. Na svu srecu nisu poceli da kopaju jer je predvidjena mreza bila daleko od zadovoljavajuce i rekao bih cak i pogubna na duge staze.

- Beogradski politicari koji su dosli na vlast, ukinuli sektor za metro i sproveli projekat "Tramvajem u 21. vek".
Racionalnu i tada pragmaticnu odluku sirenja tramvajske mreze dogmaticki su obojili u olicje klasnog rata i okitili prevazidjenim mantrama (tipa "Radnicka Rakovica" i slicno) pretvorivsi je u nedodirljivu dogmu.

- Ekipa koja poslednjih 10 godina radi na projektu BelArt/Belam (Rubinjini, Depolo, Vucic...) i koja zbog prethodnih dogadjaja nema cojones da racionalno sagleda situaciju i nazove stvari onako kako se zaista zovu. Prvo se bave sirenjem tramvaja a nazivaju ga metro iz dogmatskih razloga, zatim taj tramvaj pokusavajau da pretvore u metro a postojeci tramvaj uopste ne spominju, kao da ga nema.
A sokantna je paralela sa radom pokojnog sektora za metro, proslo deset godina i puj pike ne vazi.

- I naravno citava serija Beogradskih gradonacelnika od 82. do danas kojima su puna usta metroa a nemaju petlju da se uhvate njegove realizacije.


Vreme je da se Beogradski gradski prevoz racionalno sagleda kao celina, da se autobuske linije reorganizuju, da se postojeca tramvajska mreza optimizuje i eventualno prosiri (Banovo Brdo-Zarkovo, Bogoslovija-Visnjicka, Hipodrom-Most na Adi-Bul-Umetnosti-Bul Nikole Tesle-Zemun) i da se osmisli efikasan sistem gradsko/prigradske zeleznice (metro/bgvoz/beovoz)
 
O zidar se vratio uhvatio malo vremena ,oces li skoro u BG
 
stf":fhapddff je napisao(la):
Када видим овај план "Трамвај 2000", морам да се запитам какве су трамваје замислили да носе тако разгранат систем? Да ли су замислили класичне окретнице или двосмерне трамваје са вратима на обе стране, колико линија по траси, колико укупно линија.
1985 u studiji odakle su ove skenirane mreže-ideje, zamislili su da kupe za početak 100 ČKD Tatra KT8D5, koji su sa dva zgloba , dvosmerni, dužine 26 m i širine 2,48 m. Međutim, utvrđeno je da bi deonic poput Železniče stanice, Pravnog fakulteta, a naročto Slavije bile problematične za taj tip tramvaja. Zato su odložili njihovu kupovinu dok ne rekonstruišu dotične deonice.
zidar":fhapddff je napisao(la):
Vreme je da se Beogradski gradski prevoz racionalno sagleda kao celina, da se autobuske linije reorganizuju, da se postojeca tramvajska mreza optimizuje i eventualno prosiri (Banovo Brdo-Zarkovo, Bogoslovija-Visnjicka, Hipodrom-Most na Adi-Bul-Umetnosti-Bul Nikole Tesle-Zemun) i da se osmisli efikasan sistem gradsko/prigradske zeleznice (metro/bgvoz/beovoz)
Vidiš, ja sam protiv produženja deonice bogoslovija-Višnjička, zato što postoje gotovi tuneli paralelni sa ulicom Mije Kovačevića, koji su bili predviđeni za loko-teretnu stanicu Karaburma. Treba ih samo iskoristiti i produžiti
BG:voz/Beovoz za Višnjicu. I ako je moguće izgraditi još jednu podzemnu stanicu kod Novog Groblja ili Omladinskog stadiona. I ukoliko se izgradi takva stanica, ponovit ću još jednom, postavio bi pitanje daljeg opstanka tramvaja kroz Ruzveltovu. Znam da za većinu forumaša ovo izgleda jeretički.
 
Posto imam utisak da je velika vecina vas mladja od mene
evo podelicu sa vama moje vidjenje projekta `tramvajem u 21 vek`

prvo malo o ekonomskoj situaciji:
Kao dete jedinac u porodici zaposlenih u zdravstvu (SSS) moja prva secanja sezu do 1975 godine.
Obozavao sam toblerone koje su mi kupovali u tadasnjem trgovinskom lancu CENTROPROM. Voleo sam i sokice, FRUKTAL I ZLATNE KAPI - Srbijanka Valjevo. Ako otac nije mogao da dodje po mene u obdaniste da me vozi kuci, mama je dolazila, a kuci smo onda isli taksijem.
Sa vrticem se islo na more na ostrvo Jakljan kod Dubrovnika (nekadasnje beogradsko odmaraliste) , naravno avionom (DC9) !
Ne nisam ja iz bogataske porodice, nego su to bila mozda i najbolja vremena u nekadasnjoj SFRJ

Onda je maja 1980. godine umro Tito. Privid najbogatijeg i najpravednijeg drustva u Evropi je poceo da se gubi.
Vec se prethodnih meseci nesto puno pricalo kako se nema, ali mene kao dete to nije zanimalo.
U jesen te 1980 pocinjnu prve mere stednje, a svet pogadja nova naftna kriza.
Uvodi se par - nepar sistem
(pojasnjenje: utorkom nisu smela da saobracaju vozila sa parnim reg. brojem, a cetvrtkom sa neparnim reg. brojem.)
Ovo mene kao klinca nije puno opterecivalo, ali nestanak Toblerona (i vecine drugih uvoznih proizvoda) iz prodavnica mi definitivno nije prijao.
Sledecu 1981. godinu obelezio je dalji pad standarda u SFRJ, kao i oruzana pobuna albanskih separatista na KiM, tada vesto prikrivana i nazivana - kontrarevolucija (moze biti da su hteli Karadjordjevice da vrate ;-) )

1982.
Nova Vlada na celu sa Milkom Planinc, izlazi pred narod sa porazavajucim podatcima o nenamenski potrosenim kreditima, velikom spoljnotrgovinskom deficitu sa zapadom, i kakvim - takvim suficitom sa istokom Kliring.

Istovremeno svet pogaca novi talas naftne krize. Uvode se mere drasticne stednje:
Kafa, ulje, secer, prasak i benzin su deficitarna roba i prodaju se uz bonove !!!
Svaki vlasnik registrovanog putnickog vozila ima pravo da mesecno kupi 40l (cetrdeset litara) goriva.
Strani turisti su na granici kupovali tzv. devizne bonove i njima placali gorivo.

U takvoj situaciji Beograd je doneo jedinu ispravnu odluku - Trolejbusi i tramvaji.
Vozila su kupljena od istocnih dobavljaca za kliring dug (ko ne zna sta je nek progugla), tako da to nije bila investicija, a dobili smo mnogo jeftiniji prevoz koji nije bio zavisan od nafte.

Ponavljam, jedina ispravna odluka u tom trenutku, jer se moralo reagovati brzo, a gradnja skupog metroa svakako nije brzo resenje.
 
laki72":18n7q0ue je napisao(la):
Ponavljam, jedina ispravna odluka u tom trenutku, jer se moralo reagovati brzo, a gradnja skupog metroa svakako nije brzo resenje.

Dobro možda je to tada bila jedina moguća odluka, ali se postavlja pitanje šta su radili do tada. Od 1945 godine pa do 1980 godine nikome od tadašnjih funkcionera koji su vodili grad nije palo na pamet da pokrene projekat metroa. I da ''pokrenuti'' je prava reč za to, jer metro nije nešto sa čim kreneš u izgradnju i onda si gotov. Linija po liniju, dokle god to zahtevaju potrebe grada, prateći naravno intezitet razvoja grada.

Nažalost za situaciju da u 2013 godini Beograd, grad sa skoro dva miliona stanovnika još uvek nema ni jednu liniju metroa jednostavno nema opravdanja.
 
Slažem se NEMA OPRAVDANJA,kada vidim na šta su sve spiskane pare,ump,mrt.............
 
JohnnyLee":31fjke3w je napisao(la):
иначе, јуче је, у 12:42, возач трамваја 5, ГБ277, зауставио трамвај испред ЕФГ банке у Цара Душана, излетео из трамваја и вратио се после пар минута и наставио вожњу. у трамвају је било путника, а неки су искористили привремено заустављање да изађу из трамваја, да не чекају стајалиште

Odgovor na primedbu:

Na osnovu ovog saznjanja, izvršena je provera trase kretanja vozila garažni broj TMK-277 preko sistema za daljinsko praćenje vozila javnog prevoza, koji je dana 23.01.2013. godine radio na trasi linije 5 i tom prilikom je utvrđeno da je u vreme oko 12:41 časova došlo do zaustavljanja tramvaja (van stajališta) u Ulici cara Dušana u visini kućnog broja 60 u trajanju od skoro tri minuta.
Prijava je na osnovu gore navedenog prosleđena Sektoru saobraćaja saobraćajnog pogona „Centrala“, gde je vozač odmah identifikovan i pozvan da napiše izjavu. U svojoj izjavi, vozač je potvrdio da je on upravljao tramvajem garažnog broja 277. Navodi da je tačno da je zaustavio tramvaj, otvorio prednja vrata i dodaje da je hitno morao da izađe iz vozila zbog fizioloških potreba.
Imajući u vidu razlog činjenja ovakvog propusta, vozač je opomenut na svoje obaveze na radu i ova nepravilnost je upisana u karton rada vozača Knjige povrede radne obaveze.
 
Лаки72,
Све је тачно тако било, дао сам ти плус. И ја зато одавно водим бесплодне расправе са људима који су поверовали у причу о некаквим Злим трамвајџијама, које су тек тако решиле да Београду ускрате метро.

Реално, постојале су две одличне прилике да Београд добије метро: једна је да су, уместо у нови железнички чвор, седамдесетих година паре усмерене у метро; друга је била после 5. октобра, када се градска власт покојног Ненада Богдановића током неколико година суочавала са ненаданим и огромним вишком новца у буџету (град је имао мале надлежности и давања, а годишњи буџет је у кратком року нарастао са 100 милиона марака на 500 милиона евра!) - да су били на висини задатка и да су осетили тренутак, могли смо добити прву линију до 2006/2007. године, у то сам сигуран.
 
друга је била после 5. октобра, када се градска власт покојног Ненада Богдановића током неколико година суочавала са ненаданим и огромним вишком новца у буџету (град је имао мале надлежности и давања, а годишњи буџет је у кратком року нарастао са 100 милиона марака на 500 милиона евра!) - да су били на висини задатка и да су осетили тренутак, могли смо добити прву линију до 2006/2007. године, у то сам сигуран.

Upravo tako!
Meni posebno ova skorija propustena sansa izaziva gorcinu u stomaku, jer smo vec imali veliko iskustvo u vezi naftnih kriz, sto zbog ekonomije, sto zbog sankcija...
Novac imas i sta?
Umesto da ga upotrebis na najbitnije, trosis na sminkanje.
 
c.s.i.":3hwypeho je napisao(la):
JohnnyLee":3hwypeho je napisao(la):
иначе, јуче је, у 12:42, возач трамваја 5, ГБ277, зауставио трамвај испред ЕФГ банке у Цара Душана, излетео из трамваја и вратио се после пар минута и наставио вожњу. у трамвају је било путника, а неки су искористили привремено заустављање да изађу из трамваја, да не чекају стајалиште

Odgovor na primedbu:

Na osnovu ovog saznjanja, izvršena je provera trase kretanja vozila garažni broj TMK-277 preko sistema za daljinsko praćenje vozila javnog prevoza, koji je dana 23.01.2013. godine radio na trasi linije 5 i tom prilikom je utvrđeno da je u vreme oko 12:41 časova došlo do zaustavljanja tramvaja (van stajališta) u Ulici cara Dušana u visini kućnog broja 60 u trajanju od skoro tri minuta.
Prijava je na osnovu gore navedenog prosleđena Sektoru saobraćaja saobraćajnog pogona „Centrala“, gde je vozač odmah identifikovan i pozvan da napiše izjavu. U svojoj izjavi, vozač je potvrdio da je on upravljao tramvajem garažnog broja 277. Navodi da je tačno da je zaustavio tramvaj, otvorio prednja vrata i dodaje da je hitno morao da izađe iz vozila zbog fizioloških potreba.
Imajući u vidu razlog činjenja ovakvog propusta, vozač je opomenut na svoje obaveze na radu i ova nepravilnost je upisana u karton rada vozača Knjige povrede radne obaveze.

da dodam
277 izveo je još jednu čaroliju
20.02.2013. nešto pre 17:00 h limenko br 277 pošteno suzio je jednog sivog Opela za jedno 10 cm
u ul Vojvode Stepe na visini ispod starog bioskopa Vožodvac a u pravcu Trošarine

ako izuzmemo nesrecu po vlasnika Opela, i manjeg zastoja koj je otklonjen uz pomoć policije
baš mi se svidela magija 277-og :lool:
 
Vrh