Šta je novo?

Tramvaji

^ ^ ^ Видех га пре неки дан. Скоро да им опростиш рекламу преко прозора :wink:

vucko":26f7yqna je napisao(la):
Gledah danas kod okretnice na tasu tramvaje kako iz resavske idu ka pravnom.

Ide CAF,vozac vozi kao po jajima,brzina najvise 10km/h.

Ide katica,oko 20km/h.Bilo bi zanimljivo videti podrobnu analizu koliko su CAF-ovi sporiji on katica od okretnice do okretnice recimo na 7mici.Secam se da je Karlo ili tako neko pominjao oko 15 minuta,mada je to jedino moguce kada katica ne sustigne CAF koji je ispred njega pa ga uspori.

Вероватно због кривине. "Каф" је нестабилан у кривинама, наводно због 3 штела (уместо да има 4). Возачима је наређено да се строго придржавају максимума од 10 км/ч у кривинама. Ово сам чуо из прве руке.
 
Кад прође већом брзином крља и ломи, па није пријатно, а вероватно се оштећује и материјал
 
Више пута сам видео КАФ-ове да иду прилично брзо Ресавском или поред Сајма, а понеки пут и када сам се возио нисам приметио да гњаве. Нормална брзина за трамвај. Сем на кривинама, наравно.
 
ja ga zateko ovakvog
GB334
p8120002.jpg

p8120001.jpg
 
Катице ка'нда имају доста различитих типова штопаљки - на горње две фотке се виде два различита типа, а запамтио сам још и оне сасвим одвојене, вертикално постављене на спољним странама, одн. бочним закошеним панелима возила (као на ГБ419). Да ли ту постоји нека посебна прича или су једноставно на ремонтима турали шта су имали?

Barkley":2c8p1s7u je napisao(la):
Више пута сам видео КАФ-ове да иду прилично брзо Ресавском или поред Сајма, а понеки пут и када сам се возио нисам приметио да гњаве. Нормална брзина за трамвај. Сем на кривинама, наравно.

Колико схватих другара, КАФ-ови су спори у кривинама, а и процедуре поласка са стајалишта су комплииковане и споре, потребно је да прође неко време да би возило из станичног режима прешло у маршевски. То је једна од слабих страна "Шпанаца" - губи се доста времена на станицама па су задржавања на терминусу скраћена...
 
Nije to ništa u odnosu na gubitke koje ostvaruju na semaforima... Na primer na Novom Beogradu, na raskrsnici Bul. Milutina Milankovića i Milentija Popovića prolaz se daje samo jednom tramvaju, ako se kojim slučajem naređa 4, to znači da će putnici čekati i do 10 minuta!
 
Кафови су спори само у кривинама које се ломе. У "правим" кривинама рецимо из Милентија Поповића у Милутина миланковића ни мало не успори иде баш брзо зато што је кривина без ломљења. И катице исто прелазе споро преко кривина, само катица има 2 дела а КАФ 5 па му логично треба више времена
 
E, ovako nesto bih voleo da vidim na raskrsnici Omladinskih brigada i Jurija gagarina, i jos nekim mestima po gradu. To kosta oko 3miliona evra, a moze da ustedi godisnje za jedan novi tramvaj.

290816-18e39-34021525-.jpg
 
Па колико сам разумео, то је уствари план за овај нови "Метро". То ће више бити трамвај, само са оваквим пролазима на раскрсницама. То што би ти за трамвај, то се у Београду зове Метро :roll:
 
Ово би могли да врате као туристичку атракцију :)

Letnji tramvaji u gospodskom Beogradu
Telegraf

Početkom 20. veka, vožnja tramvajima tokom leta bila je znatno prijatnija - nije bilo previše vruće, a i pogled je svakako bio lepši.

letnji-tramvaj-kog-vise-.jpg


Iako je Beograd već krupno zakoračio u 21. vek, stanovnici prestonice svakog leta u tramvajima javnog prevoza imaju isti problem - prevelika vrućina i njen verni pratilac, neprijatni mirisi. Početkom 20. veka ovaj problem u građanskom Beogradu nije postojao.

Kako što je Telegraf već pisao, prva tramvajska linija u Beogradu u saobraćaj je puštena 14. oktobra 1892. godine. Nekoliko godina kasnije, na ulicama prestonice pojavila se prava “lepotica” - otvoreni letnji tramvaj. Ovakva slika, sa svilenim haljinama, čipkanim suncobranima i gospodskim frakovima na ulicama Beograda mogla se videti svakodnevno.

letnji-tramvaj-beograd.jpg


Nažalost, u decenijama nakon Drugog svetskog rata, koje su donele tehnološki uspon, ali i veliki rast populacije u Beogradu, ovakvi tramvaju potpuno su iščezli sa prestoničkih ulica.
Umesto njih, danas, osim stava da se “tramvajem vozi samo onaj ko mora”, imamo moderna, klimatizovana sredstva javnog prevoza, svakako brža i bezbednija od letnjih tramvaja, ali nikako lepša i raskošnija.

(M. Stojanović)
 
Да, али оваква возила вероватно не би могла у редован саобраћај због разних сигурносних прописа...?
 
Moglo bi recimo na turistickoj liniji ima u svjetu takvih vozila u saobracaju ali mi necuvamo nasu tehnicku bastinu
 
^^
Sta se desava sa onom turistickom linijom sto je bila pusta pre par godina? Mogli bi leti da osmisle lepo rutu jedne sezonske/turisticke linije, koja ce ici oko Kalemegdana, Bulevarom, do Hrama i ne znam jos oko cega. Lepo bi to moglo da se ubaci, pored onih otvorenih autobusa.
 
Firebird-011":3ja8j4ob je napisao(la):
Да, али оваква возила вероватно не би могла у редован саобраћај због разних сигурносних прописа...?

Не би могла да буду ни у каквом саобраћају... али постоји могућност постављања неких памела вероватно. Са друге стране, возило слично томе могло би да се креће пругом око Калемегдана брзином до 20 км/ч.
 
To je takozvana ljetna prikolica postojali su lanci koji su sprecavali ispadanje iz iste i kretala su se manjom brzinom .Turisticki tramvaj postoji obicna katica na liniji 2 tokom proljeca startuje pa do oktobra voznja je besplatan svake subote oko 15h krece od zoloskog vrta.Dvije slike sa politikinog zabavnika v/k postavio .Obratite paynju na stubice i oynake linija kao i na boju pecurki
skykp1.jpg

30l02h4.jpg
 
Kada smo vec kod boje, oblast Ile-de-France (Pariz i okolina) uvodi novu jedinstvenu kolor semu za sva vozila gradskog prevoza u regionu: "jarko srebrnu"

tzen1.jpg

1024.jpg

61693788.jpg
 
Оно јес' клизаво, али је то ипак трамвај, вожња није толико...хм, "динамична" као код аутобуса/троле :grand:
 
Nadjoh ovo na jednom forumu:

bulevartram19692365e.jpg


Sa propratnim tekstom:

Просто као носталгични моменат: ово је "Бреда", један од најстаријих сачуваних трамваја у Београду, имао је и тролу и пантограф, и кондуктера и аутомат... Донедавно је трунуо у змијарнику код старог депоа на Дорћолу, а онда је доживео тужну судбину својих претходника. Исечен је. Као и многа његова сабраћа историјске вредности.


E sad meni je prosto neverovatno da je isecen, da li je to istinia, zna li neko?? :shock:
 
И ја сам чуо да је исечен. Преко ноћи.

Иначе на 1507 не ради бочни задњи дисплеј. Почело је почело.
 
Vrh