Šta je novo?

Tramvaji

GSP je Javno preduzeće Beograda....znači Grad može da ga izmesti sa bloka 66.

Da ne pričam o tome koliko bi bila cena lokacije za ....neku kulu ;)
 
dragan":jtvjout0 je napisao(la):
GSP je Javno preduzeće Beograda....znači Grad može da ga izmesti sa bloka 66.

Da ne pričam o tome koliko bi bila cena lokacije za ....neku kulu ;)
Tacno, samo opet mislim da ce grad preseliti GSP samo kad mu se to bude isplatilo, tj kad cena zemljista u najmanju ruku bude platila troskove premestaja (i naravno ako ne spominjemo narodni obicaj davanja raznoraznih koverti ;) )
 
Pa, sada je vreme da počnu da ga sele, dok se gradi Belville, a oni ga renoviraju.
u35lm.jpg


bl41oh4.png


DPU za blok-41
blo41nl7.png


Znači GSP će biti okružen Belvillom i komercijalnim blokovima, a pored UMP-a (2a-2a)
Ako ga Grad izmesti ( nap. iza Dr.I.Ribara ) dobiće još jednu atraktivanu lokaciju.
 
Зар није иза Др. И. Рибара планиран атлетски стадион или нешто друго везано за Универзијаду?
 
Planiran je Atletski stadion bliže Savi, koji će biti izgrađen do UB 2009,ali....tamo ima dosta mesta:

dr3nr.png


Levo od zadnjih zgrada je polje do Surčina, a tu prolaze dalekovodi za Vojvodinu, pa ne mogu dalje da se grade stambeni blokovi.

Šine su do Dr.I.Ribara, pa uopšte nije problem da se produže par stotina metara....idealno mesto za garaže GSP-a, samo treba izgraditi objekte i šine.

Tako bi dobili ceo blok 66 za stambeno-poslovnu gradnju pored Belvilla.
 
Interesanto, početkom 70ih godina su baš na mestu naselja Dr. Ivan Ribar planirali depo za GSP, a bio je planiran i u M.M.Lugu.
 
Tih godina niko nije predpostavljo ovakvu izgradnju N.Bgd i blok 66 je bio "Bogu iza nogu"
A bilo je i rasprava za blok dr.I.R......da li je blizu dalekovoda, pa ga nekako izgradiše.
Za "šupe" je najbolje i najjeftinije rešenje.....kad-tad će morati da tamo izmeste GSP.
 
Mislim da je za sada modernizacija 60 tramvaja pravi potez (u Beogradu dnevno saobraca oko 120, tako da je moguce da ce se u buducnosti razmisljati i o kupovini novih), trenutno je potrebna hitna "infuzija sveze krvi" u tramvajski sistem, 10tak novih tramvaja nije ni blizu dovoljnog, razmisljanja o kupovini 60 novih od po 2 miliona evra su, hm, smesna - preskupo, jer ne kostaju samo tramvaji vec i infrastruktura, za ciju rekonstrukciju je pored novca, potrebno i vreme.... plus, rekonstrukcija infrastrukture ce znatno doprineti komfornijem prevozu... Licno volim tramvaje, ne zagadjuju vazduh, u normalnim uslovima nisu bucni, dovoljno su komforni i imaju izvestan sarm koji nije karakteristican ni za jedno drugo prevozno sredstvo, i jos moram reci da su vec postali "traddemark" ovog grada.
 
Ako se na tih 60 doda izvestan broj modernizovanih i onih starih 10 godina, ostaje potreba za svega 10 -20 novih i ti me bi vozni park bio potpuno osvežen.

Meni je inače lično vožnja tramvajem udobnija.
 
Onaj novac koji hoće da potroše na trolejbuse, trebalo je uložiti u tramvaje...a trole zameniti busevima.

Prebačeni postovi,jer pripadaju ovoj temi :

dedinje":11biqv4f je napisao(la):
tramvaj je bolji i od autobusa i od trolejbusa. ne trosi benzin ni gume. moze da vuce vise prikolica. moze da vozi skoro necujno. nadam se da ce skoro produziti pruge u beogradu i to od omladinskog stadiona do visnjice i od banovog brda do zeleznika. i na novom beogradu treba produziti prugu od sadasnjeg buvljaka do bezaniske kose.
Siniša":11biqv4f je napisao(la):
"dedinje"":11biqv4f je napisao(la):
tramvaj je bolji i od autobusa i od trolejbusa. ne trosi benzin ni gume. moze da vuce vise prikolica. moze da vozi skoro necujno. nadam se da ce skoro produziti pruge u beogradu
Slažem se, mada se danas koriste dugi zglobni tramvaji koji prime više putnika nego ista kompozicija tramvaja s prikolicama. Ja se isto nadam nekim produženjima, vreme je. 20 godina nije nijedna nova pruga urađena, osim što su se obnavljale.

"dedinje"":11biqv4f je napisao(la):
i to od omladinskog stadiona do visnjice
Nepotrebno, o ovome sam već pričao ovde:
http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?id=7&p=1
 
Evo malo svezih slika radova na tranvajskim sinama na autokomandi.

dsci0363vk5.jpg

dsci0364pr0.jpg

dsci0365rr5.jpg

dsci0366xn0.jpg

dsci0367yz3.jpg

dsci0369fv0.jpg

dsci0371cv6.jpg

dsci0373gp1.jpg

dsci0376pm6.jpg

dsci0377rz6.jpg

dsci0380qf1.jpg

dsci0384zf5.jpg

dsci0388rw1.jpg

dsci0389wv2.jpg
 
Kad se vec pominje Autokomanda.

Primetio sam da je gornji sloj asfalta preko nadvoznjaka OCAJNO uradjen. Prolazio sam juce i auto je bukvalno poskakivao. Ne razumem kako je moguce da novi asfatl bude grbav? Jesu li to nasi putari potpuni moroni ili se iz nekog razloga to radi namerno... Ovo inace nije jedini slucaj.

Nadam se da ce sine da prodju bolje.
 
vrachar":1n17km77 je napisao(la):
Kad se vec pominje Autokomanda.

Primetio sam da je gornji sloj asfalta preko nadvoznjaka OCAJNO uradjen. Prolazio sam juce i auto je bukvalno poskakivao. Ne razumem kako je moguce da novi asfatl bude grbav? Jesu li to nasi putari potpuni moroni ili se iz nekog razloga to radi namerno... Ovo inace nije jedini slucaj.

Nadam se da ce sine da prodju bolje.
Не бих никога да браним али морам да кажем да сам у последњих десетак дана неколико пута пролазио туда, и то у разним колима пошто не возим :| , и да нисам приметио ништа слично.
 
Влада":rs8ocb0w je napisao(la):
Не бих никога да браним али морам да кажем да сам у последњих десетак дана неколико пута пролазио туда, и то у разним колима пошто не возим :| , и да нисам приметио ништа слично.
Ja tom deonicom prolazim cesto u raznim automobilima i prevozu, i gotovo uvek se mogu osetiti neravnine sem kada auto nije bas mekan (audi ili mercedes). Ovo je posebno osetljivo u trakama koje vode ka centru tj. od autokomande. Ni ja ne bih da budem pesimista i veciti kriticar ali beogradske ulice se kriminalno lose asfaltiraju. Jedina za koju mogu da kazem da je ljudski uradjena je Kralja Milana a i ona polako pocinje da propada.
 
Kad se vec pominje autokomanda. Proslo je 35 godina od izgradnje ove petlje (pravilan naziv je "Franse D Eperea" dok je autokomanda skver od koga polazi bulevar V. Stepe) a jos nije izgradjeno jednostavno i jeftino desno skretanje od skvera autokomande na autoput ka Nisu. Kazu nisu reseni imovinsko pravni odnosi! Pa resite ih pobogu, ako je neko vlasnik tog zemljista platite mu koliko treba i nema problema. Inace, bice interesantno da se vidi kako ce biti resen potez Veterinarski fakultet - Slavija (Bulevar Oslobodjenja).
 
dedinje":u164spy8 je napisao(la):
Kad se vec pominje autokomanda. Proslo je 35 godina od izgradnje ove petlje (pravilan naziv je "Franse D Eperea" dok je autokomanda skver od koga polazi bulevar V. Stepe) a jos nije izgradjeno jednostavno i jeftino desno skretanje od skvera autokomande na autoput ka Nisu. Kazu nisu reseni imovinsko pravni odnosi! Pa resite ih pobogu, ako je neko vlasnik tog zemljista platite mu koliko treba i nema problema. Inace, bice interesantno da se vidi kako ce biti resen potez Veterinarski fakultet - Slavija (Bulevar Oslobodjenja).
Pa cekaj, kako nisu reseni imovinsko pravni odnosi, kad je vlasnik zemljista DELTA!?
 
Na bulevaru oslobodjenja oba tramvajska koloseka treba da budu na istoj strani i to levoj gledano ka Slaviji, Time bi se izbeglo da jedan kolosek sece celu ulicu i usporava saobracaj. Istina tu bi trebalo zrtvovati nekoliko stabala platana ali odmah se mogu posaditi novi. Izvestan problem je ruzna zgrada Veterinarskog fakulteta. Bulevar se moze prosiriti i pomeranjem ograde infektivne klinike sto je jednostavno. Naravno, Karadjordjev park i onaj kod metereoloske stanice ne treba dirati. Dobra je ideja da kod zgrade narodne biblioteke bulevar ponire nesto u dubinu (kratak tunel sa izlazom kod Oraca) i da se spoji park kod hrama sa parkom kod metereoloske stanice.
 
Возачи трамваја без дозвола

Возачи градских трамваја, како сазнајемо, немају одговарајућу возачку дозволу за управљање шинским возилима.
За ову, благо речено, нелогичност у шинском превозу заслужна је својеврсна рупа у актуелном Закону о саобраћају.
Према речима Милана Вујанића, професора на Саобраћајном факултету и једног од твораца будућег закона о безбедности у саобраћају, који тек треба да буде усвојен, то до сада није било регулисано правним актима.

– ГСП „Београд” има своју школу за возаче трамваја и фирма им обезбеђује неку врсту интерне дозволе, практично папир на коме пише да су стручни за вожњу на шинама. Међутим, јасно је да, примера ради, возачи то не могу да покажу полицајцу који их заустави у саобраћају. Они у том случају показују „обичну” дозволу, која нема везе са шинским возилом – објашњава Вујанић.

Наш саговорник наглашава да то не значи да су возачи нестручни, или неспособни за вожњу и истиче да овај пропуст није кривица превозника, него државе.

– Напротив, људи у ГСП-у се труде и раде боље него што се од њих захтева. Регулисали су интерним актима у предузећу оно што од њих закон не захтева. Осим тога, законски није прописан ни технички преглед за трамваје – истиче Вујанић.
Politika
 
No1":3te12fi1 je napisao(la):
Осим тога, законски није прописан ни технички преглед за трамваје – истиче Вујанић.
Zato i izgledaju tako kako izgledaju...
 
Журке у трамвају

Тарифа за једночасовну вожњу у периоду од 6 часова до 22 часа је 3.364 динара, а од 22 часа до 6 ујутру стаје 4.337 динара

Београђани који воле добру и несвакидашњу забаву могу да се обрате ГСП-у „Београд” и обезбеде себи провод – на точковима. Главни градски превозник, наиме, изнајмљује возила из свог возног парка по прилично приступачној цени свим људима који су спремни да одвоје новац за потребе личне вожње, наравно, уколико то дозвољавају услови у редовном саобраћају.
Како сазнајемо у ГСП-у, возило се изнајмљује тако што се надлежним службама у ГСП-у преда писани захтев са прецизним подацима о жељеној вожњи.

– Потребно је навести датум и време ангажовања возила, релацију превоза, број путника који ће се возити и име подносиоца захтева – кажу у информативној служби ГСП-а.

ceo članak- http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=19150
 
TRAMVAJ "PAO" U NEMANJINOJ!
Tramvaj na liniji 3 juče oko 16 časova iskočio iz šina na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice

Serija tramvajskih incidenata u Beogradu ne prestaje. Na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice, juče oko 16 časova, tramvaj pun putnika na liniji 3 iskočio je iz šina! Samo pukom srećom i brzom intervencijom vozača GSP "Beograd" niko nije povređen u ovoj nezgodi.

Kako smo saznali na licu mesta, vozač je tramvaj zaustavio na poslednjoj stanici u Resavskoj ulici kako bi pokupio putnike. Zatim je laganom brzinom krenuo ka Nemanjinoj ulici. Kada je došao do krivine, šofer je maksimalno usporio i jednim delom tramvaja ušao u Nemanjinu ulicu, u kojoj je zadnji deo vozila iskočio iz skretnice!Ni ovaj put, kao ni prethodnih "milion", informacije nismo mogli da dobijemo iz prve ruke, jer njih "daje" samo prvi čovek GSP "Beograd" Slaven Tica.

Ipak, jedan od radnika koji su uporno pokušavali da tramvaj što pre vrate u kolosek referisao je šta se desilo na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice.

- Vozač nije kriv! Kvar je bio na skretnici! Razdvojili su se "jezičci" u skretnici. Jedan je razdvojen na jednu, drugi na drugu stranu. Iz servisa su poslali viljuškar, ali on nije bio potreban. Sve je u redu, tramvaj je vraćen na šine i saobraćaj je krenuo - raportirao je prvi čovek sa terena nadležnima u GSP "Beograd".

Kada je tramvaj na liniji 3 otišao svojim pravcem i za njim se uputili ostali tramvaji koji su čekali da "kolegu" vrate na kolosek, kao da se ništa nije desilo. Saobraćajna policija je otišla, radnici su pokupili svoj alat, a saobraćaj je nastavio redovno da cirkuliše. "Jezičci" su ostali iskrivljeni na dve strane, a tramvaji će i dalje tuda prolaziti!
Press
 
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=19781

Грађевинци велики на речима
Бојан Станојевић, градски менаџер, први пут, како је рекао, наводи истинске разлоге кашњења радова на Аутокоманди

После низа погрешних процена о трајању радова, сада је већ и потпуним лаицима јасно да радови на постављању нових шина на Аутокоманди не теку како је планирано, а Бојан Станојевић, градски менаџер, износи, како нам је рекао, први пут праве разлоге успоравања радова на Аутокоманди. То су, тврди он, недостатак квалитетне грађевинске оперативе и недовољна поузданост извођача радова. Кашњење на послу уређења Аутокоманде, који представља завршницу обимне поправке сплета мостова, полако али сигурно улази у други месец закашњења…

– Ово први пут говорим, и то је чињеница. Једноставно, нема довољно предузећа која би стручно и експедитивно урадила задати посао. Највећи проблем због тога и јесте у поставци шина, јер у целој земљи постоји само једна квалификована фирма која то може да уради. Исто тако, имамо само једно предузеће које је стручно за постављање контактне трамвајске мреже. А они су, опет, ангажовани и на многим другим сличним пословима и раде колико могу – објашњава Станојевић.

Он је прилично незадовољан учинком домаћих извођача радова и истиче да неспособност грађевинаца ствара велике проблеме на терену.

– Знате како, сви су они велики стручњаци на речима, а када треба урадити посао, испостави се сасвим супротно. Имамо много фирми које раде асфалтирање и сређивање пута, уградњу бетона, док за теже и компликованије послове нема заинтересованих кадрова. Договори и преговори су често мучни и спори. Не желим да помињем имена предузећа. Разлог је прост: такви су какви су, ми за сада немамо другог избора и морамо да сарађујемо са њима. Дакле, требају нам – каже Станојевић.

Наш саговорник наглашава да због тога већ испланирани послови чекају на реализацију. Такав је случај са Улицом Милентија Поповића, у којој је заказана поправка трамвајске пруге. Сада би било идеално започети тај посао, али то због свега поменутог још није могуће. Станојевић се прибојава и како ће, када једном почне, тећи поправка Старог савског моста. Он објашњава да је поправка на одређен начин тежа од подизања новог моста.

– Ко зна шта ћемо затећи када то почне, јер пројекат често не приказује реално стање на објекту, јер се обично испостави да је много горе од предвиђеног. Што се Аутокоманде тиче, драго ми је што је коловоз на време завршен и што грађани због кашњења на шинама немају већих проблема у превозу – утешно закључује Станојевић.

Он каже да ће Саобраћајни институт ЦИП, као надзорни орган, по завршетку посла на Аутокоманди, проценити да ли су сва проширења радова била оправдана и затим ће се знати да ли ће неко од извођача радова бити кажњен. А што се рока за завршетак тиче, Станојевић очекује да би све требало да буде готово за десетак дана.

– Кад год их питам, кажу готово је, биће за три, за пет, за десет дана. Последње што сам чуо јесте да је 90 одсто радова на шинама завршено. Ипак, желим да нагласим и да је повећани обим радова на одређеним деоницама био неминован, а и због мањег пропуста у регулацији саобраћаја имали смо једно кашњење – каже Станојевић.
У разговору са стручњацима, у току почетних радова на Аутокоманди, незванично се могла чути теза која потврђује речи градског менаџера да је грађевинска струка у Србији већ дуго у кризи. Са друге стране, кашњењу су кумовали и пројектанти, јер нису предвидели лоше стање у подножју пруге која прелази преко моста на Аутокоманди. У сваком случају, прилично тужна слика голих шина и радника који се труде да заврше посао дуго стоји пред очима Београђана. Последња фаза, према уговору са главним извођачем радова, аустријском фирмом „Свителски”, требало је да почне око 31. новембра и да буде завршена до 31. децембра 2006. године.
Станко Стаменковић
[објављено: 14.02.2007.]

:|
 
No1":3kxqrsi0 je napisao(la):
TRAMVAJ "PAO" U NEMANJINOJ!
Tramvaj na liniji 3 juče oko 16 časova iskočio iz šina na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice

Serija tramvajskih incidenata u Beogradu ne prestaje. Na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice, juče oko 16 časova, tramvaj pun putnika na liniji 3 iskočio je iz šina! Samo pukom srećom i brzom intervencijom vozača GSP "Beograd" niko nije povređen u ovoj nezgodi.

Kako smo saznali na licu mesta, vozač je tramvaj zaustavio na poslednjoj stanici u Resavskoj ulici kako bi pokupio putnike. Zatim je laganom brzinom krenuo ka Nemanjinoj ulici. Kada je došao do krivine, šofer je maksimalno usporio i jednim delom tramvaja ušao u Nemanjinu ulicu, u kojoj je zadnji deo vozila iskočio iz skretnice!Ni ovaj put, kao ni prethodnih "milion", informacije nismo mogli da dobijemo iz prve ruke, jer njih "daje" samo prvi čovek GSP "Beograd" Slaven Tica.

Ipak, jedan od radnika koji su uporno pokušavali da tramvaj što pre vrate u kolosek referisao je šta se desilo na raskrsnici Resavske i Nemanjine ulice.

- Vozač nije kriv! Kvar je bio na skretnici! Razdvojili su se "jezičci" u skretnici. Jedan je razdvojen na jednu, drugi na drugu stranu. Iz servisa su poslali viljuškar, ali on nije bio potreban. Sve je u redu, tramvaj je vraćen na šine i saobraćaj je krenuo - raportirao je prvi čovek sa terena nadležnima u GSP "Beograd".

Kada je tramvaj na liniji 3 otišao svojim pravcem i za njim se uputili ostali tramvaji koji su čekali da "kolegu" vrate na kolosek, kao da se ništa nije desilo. Saobraćajna policija je otišla, radnici su pokupili svoj alat, a saobraćaj je nastavio redovno da cirkuliše. "Jezičci" su ostali iskrivljeni na dve strane, a tramvaji će i dalje tuda prolaziti!
Press
Ne kapiram kako je moguce da nove skretnice mogu tako cesto i mnogo da se kvare :rolleyes: A tramvaji su vec izletali na istom mestu...
 
Vrh