Šta je novo?

Tramvaji

Bivis":3sk1nypj je napisao(la):
Ok, bez uvrede ali mi stvarno nije jasno šta to ima da se voli kod katica. Razumem da ovde ima njihovih fanova i ne želim da im povredim osećanja ali meni lično katice podsećaju na konzerve, danas možeš nać tenkove koji imaju skladniji dizajn od njih. Sva sreća pa u budućnosti vozni park će činiti samo kafonje i švajcarci dok katice čeka sec-sec. :p
Ocigledno tebi problem pravi problem dizajn a ne funkcionalnost vozila.Za takve kao sto si ti postoje u Italiji recimo Alfe dok narod vozi fiate.A zapravo 80% delova je identicno kao u fiatu a duplo skuplje te dodje odrzavanje.

Svaka roba ima svog kupca,a posto su socijalisticke i tranazicione zemlje kupovale iz svojih budzeta a ne kredita zato su i kupovane katice.

Aleksandre,o kojim problemima u konstrukciji se radi?Reci slobodno,nije ovo GSP forum pa da te banuju ako iznosis neke informacije koje mogu moderatori smatrati skakljivim ili oftopikom.
 
Ovi su koliko sam shvatio u skorijem dobu prošli reviziju i unutrašnjost je modernizovana. Videćemo, samo ja mislim da to nisu Duewag tramvaji. već Schindler.
 
Ja glas dajem švajcarcima. Udobniji su a podjednako brzi.
Nema potrebe da se poredi da katica ide 60kmh a švajcarac 53kmh, kad znamo da su to jako male deonice gde mogu tramvaji da razvijaju tu brzinu...
 
@Aleksandar
...jer kada istekne 2 godine garancije za CAFovi, oni već otvoreno govore da oni nisu spmni da održavaju te tramvaje i vrlo je verovatno da će veliki broj van saobraćaja.

Зато ја већ одавно говорим да нисам спреман да издржавам самоуправљачки ГСП, а, ако заиста буду почели да избацују CAF-ове из саобраћаја, размислићу о оснивању једне омање диверзантске групе која би се позабавила тим питањем :)
 
misHic":zy4v625b je napisao(la):
Ajde covece pusti te katice na miru :rolleyes:
Po cemu su to svajcarci bolji od katica?
Izgled i spolja i iznutra, udobniji, tiši su, manje truckaju u vožnji. Iako su stariji od kaDica deluju savremenije, dugme za vrata, stepenici koji se izvlače...
Александар":zy4v625b je napisao(la):
Katice imaju napredniju tehniku, a one remontovane i nove su mnogo bolje od švajcaraca. A sigurno neće seckati KT4, sa Švajcarcima počinju se pojavljivati nerešivi problemi sa održavanjem, jer delova više nema, tako da je i njihova sudbina neizvesna. GSP nastoji da održi što veći broj KT4 i da ih ne iseku, jer kada istekne 2 godine garancije za CAFovi, oni već otvoreno govore da oni nisu spmni da održavaju te tramvaje i vrlo je verovatno da će veliki broj van saobraćaja. Pored toga imaju nerešivih konstrukcionih grešaka koje se kriju od javnosti, a koje su prilično banalne i koštaju nas već sada poprilično para. Da se ovako nešto desilo u nekoj normalnoj zemlji, sve bi bilo reklamirano, ovako ćemo trpeti i prećutati... :(
Na osnovu izrečenog zaključujem da nama nema pomoći i predlažem idealno prevozno sredstvo za gsp i Beograd:

53378881big.jpg


Brate najsigurnija varijanta, konjovi imamo dovoljno i za izvoz i nema šta da brineš dal će da se pokvare ili dal će da im zatreba tamo nekakav preskup rezervni deo. Nema nikakve komplikovane mehanike ili elektronike, sve daske. Samo bič u ruke i đihaaa!!!
 
Katice (sve odreda) izgledaju kao polupane limene kante, a kada se u njima vozis, osecas se kao da si u polupanoj limenoj kanti.

"Svajcarci" su solidniji, ne izgledaju kao polupana limena kanta, a kada se vozis imas osecaj da si u vozilu koje cvrsto stoji na zemlji i voznja je daleko udobnija (manje se klati, npr.).

E da, remontovane katice izgledaju (i voze se) kao malo sredjene i nalickane polupane limene kante. Mislim, vidi se da su u boljem stanju i da bolje rade, ali i dalje nekako imas osecaj da se vozis u nekakvoj krntiji.

Mislim, razlika izmedju "svajcarca" i remontovane katice je kao razlika izmedju starog mercedesa i novog juga. Jes' da se vidi da je novi jugo noviji, "sveziji", itd., ali ipak se vidi da je stari mercedes 3x bolji auto.
 
Ajde, ajde, ima li još nešto što ste pronašli u Katicama??? Bojni otrovi??? Radioaktivni materijal???
Švajcarci su nešto udobniji samo zato što imaju šest osovina, prema tome osovine trpe manje opterećenje. Ostalo je sve za k****
Katice su vozile Beogradom više od 30 godina i još mogu da voze!!!!
Toliko!
 
@bivis, angry bird, hazard
Znaci glavni argument protiv katica je izgled?
O buci nema ni govora, svajcarac se u Bulevaru cuje tri stanice dalje, a mogu samo da mislim koliko se cuju na nesredjenoj pruzi. S druge strane ta lepa, tapacirana i udobna sedista vec sada izgledaju kao da ih je pravio frankenstajn i za koju godinu ih verovatno nece ni biti. Takodje ja nisam bas mnogo visok ali u mnogim svajcarcimane mogu da mi stanu noge izmedju dva sedista, toliko o udobnosti.

I na kraju: nisam obozavalac nicega sto sluzi da me vozi po gradu samo gledam gde mi je bolje.
 
A švajcarci su vozili Bazelom 40 godina! I još su u stanju da dođu u Beograd na ultimativni torture test, i budu udobniji od katica! Toliko...
 
A u Pragu T3 vozi 50 godina!! Hoćemo još?
Ovde ma šta god dođe sa zapada je super kvalitetno samo zaoto što je ultra-super-modernog dizajna, a ako je sa istoka je sranje!
 
Ma katice su najbolji tramvaji na svetu, bolje su i od kafova. Beograd treba da bude srećan što je u društvu odabranih koji ih imaju.
Koliko vidim glavna "prednost" tih kantica je u tome što imaju plastikaner sedišta koja su otporna na divljanje, a ne tapacirana kao švajcarci pa da mogu da se kidaju komadi i jedu.
 
Za nase uslove i na duze staze ce verovatno i biti bolje od kafova.
Da se razumemo, nisu najbolji na svetu imaju puno nedostataka, ali za nas su optimalni. Moze i na njih da se natrpa sva ta sitna sminka sedista, dugmad na vratima lepse maske(a i to je stvar ukusa i opet bi bilo polemika ) ali to je sve kvarljiva roba i moze da bude jako skupo za odrzavanje a svedoci smo da u GSP ne mogu ni obican lim da zamene.
 
Posto je najbitnija pouzdanos i u zimskim i u letnjim mesecima, izdrzljivost, jeftino odrzavanje jer nemamo ni za 'leba, a u skladu sa tim i da bude sto jeftiniji, jer nam dizajn nije bitan, to i onako skupa rabota za nas, brzo se sve nesta polomi, pokvari a supo je zameniti, pridruzujem se ljutoj 'tici i predlazem pokretanje peticija da Grad umesto novih autobusa i tramvaja nabavi 1500 ovih pouzdanih prevoznih sredstava
angry bird":1vjo3gef je napisao(la):
 
Ajde sad ovako kad cete da vucete pricu u krajnosti: koliko kosta ono staklo na kafu 1501? Mislim da je bilo nekih 4000 evra, osim toga tramvaj je van saobracaja vec mesecima.
I da ne odemo na kafove opet skroz ja sam samo reagovao na pisanje da su katice djubre i koliko su svajcarci bolji od njih.
 
jel idu tramvaji do blokova? ako možete da mi kažete...pošto nisam u Bg-u?
 
1501 је растављен и задња два модула су у Шпанији, под гаранцијом што значи да нас ништа не кошта.
А и могу дасе кладим да ће КАф-ови возити ма у каквом год стању били..
 
Polomnjeno staklo je posledica. Treba traziti uzrok. A to je da ili skretnice nevaljaju ili vozac nije postovao pravila. Dakle treba se baviti uzrokom i njega otkloniti. Protivnik sam prilagodjavanju necemu losem. Glupo je reci skretnice nam nevaljju, ili vozaci ne znaju lepo da voze, pa ajmo da se vozimo zato u kantama.

A sto se tice svajcaraca i katica, meni si isti. Samo sto mi se kod svajcaraca svidja dugme za otvaranje vrata.

@Bosko: Mislim da jos ne idu, tj idu do depoa/zel stanice NBg. Idu autobusi 7a od usca.
 
Ma svajcarci nevidjeno smrde. Izbegavam ih ako ikako mogu, katice su najbolje. Jeste da se nevidjeno klimaju, ali su barem brze i tise... A neverovatno obozavam njihov zvuk... Kod svajcarca je horor, pogotovo kada imaju prikolicu sa onim tankim tockovima, tu je nevidjena buka...
 
Jos jedan glas za katice. Mozda igleda ko tenk (mada meni je svajcarac sav nekako oklopljen), al ima velike prozore (svajcarac je smrt leti), i definitivno su mi najudobnija sedista u katicama, a najneudobnija u CAF-ovima, ko na ekserima da sedim.
Nego sto svajcarac onako cimne kad krece, ko lokomotiva? Desava se da polete ljudi koji ne znaju za jadac ili se nisu uhvatili na vreme za sipku.
 
Јао, једном тако возач цимнуо а нека ликуша очитавала картицу и није се ухватила за шипку. И кад је кренуо она полети назад и улети право у седиште :lool: :lool: :lool:
Имала је среће што је улетела у седиште, иначе би било :/
 
Siniša":xl25o4j1 je napisao(la):
A u Pragu T3 vozi 50 godina!! Hoćemo još?
Ovde ma šta god dođe sa zapada je super kvalitetno samo zaoto što je ultra-super-modernog dizajna, a ako je sa istoka je sranje!

Ne znam cemu toliko emocija i sto se ljudi toliko zeste.

Da, katice su kante. To je cinjenica. To moze da negira samo neko ko nije objektivan jer iz nekoga emocionalnog razloga "voli" katice, ili neko ko ne zna za bolje. Katice su kante, kao sto su uostalom i vecina vozila u voznom parku GSPa.

E sad, nisu katice "same" krive sto su kante, krivo je GSPovo odrzavanje, krive su 90ete, i tako dalje. Svajcarac deluje dosta solidnije, i meni je udobnija voznja jer se manje cima. Mislim, naravno nije resenje da se sada sve katice izbace i zamene polovnim svajcarcima, i to su vozila na izdisaju. To sto svajcarci deluju kvalitetnije a stariji su plod je boljeg odrzavanja istih pre nego sto su dosli u Beograd.

Takodje, zapadni proizvodi jesu generalno bolji (solidniji, kvalitetniji) od proizvoda iz bivseg istocnog bloka. Narocito jer se na zapadu otkada pazi na zavrsnu obradu, dok je u istocnom bloku bila vazna bazicna funkcionalnost i skoro nista vise. Al ajde u istocnom bloku su po tom pitanju Cesi uvek i bili jos i najbolji.

Tako da ne znam cemu emocionalna odbrana katica. Da li bi se ti bunio da sutra one sve nestanu, a da ih zamene neki novi novcati tramvaji? (Alstom, Bombardier, CAF, Siemens, sta li vec)

Kapiram da nekome kante mogu biti simpaticne, eno i u Americi ima klubova obozavatelja Juga, a neki ljudi se loze na Trabante i Varburge, ali barem nazovimo kantu - kantom.
 
Au mene sad uhvatila depresija kad sam video ove slike. Ovo mi baš deluje kao zrelo za otpad, ili muzej. Al ne otpremaju ih tamo već na naše ulice, šteta da se baci kad nekome treba. Ekspresno sam se oladio od švajcaraca, valjda porasli apetiti zbog kafova.
 
Ptičice, pod utiskom si ove odvratne kolor šeme to su i dalje stari dobri švajcarci.


23.jpg

20.jpg

18.jpg

17.jpg
 
Vrh