Матеја Бељан":1ff1k4f5 je napisao(la):
Trebalo bi dobro razmisliti o tome šta raditi s prugama za Kneževac i kroz Dorćol, kao i do Omladinskog. Lako je reći: to se ne sme ukidati, to je tradicija i slično. Rekonstrukcija mnogo košta i nije dobro raditi je da bismo imali tu spore tramvaje koji se jedva kreću, i kojima iz godine u godinu smanjuju broj polazaka. Dakle ja sam za to da šinski saobraćaj ostane na tim deonicama, ali pod uslovom da neko zaista želi da mu da prioritet.
U ovakvoj situaciji, dovoljne su četiri linije:
a) Blok 45 - Ustanička
b) Blok 45 - Banjica
c) Beko - Gl. ž. st. - Banjica
d) Banovo brdo - Ustanička
Читам ово, и малтене не могу да верујем! Када пишеш ово, имаш ли макар неке конкретне податке? Досадашње искуство је показало да се конкретни подаци углавном крију, а праве углавном само генерални прегледи (укупан буџет за градски превоз, пун износ неког кредита уз минимум детаља). То је и логично, са обзиром да некима на кључним позицијама у јавном сектору омогућава лов у мутном.
Дорћол: проаутобуска политика у граду чини да се линија 79 у великој мери преклапа са аутобуском линијом 5, а линија 10 са најважнијим и најоптерећенијим делом линија 33 и 48. При томе ни на једној од Дорћолских линија се не одржава такт не већи од 7 минута, који имају линије 26, 33, 48 и многе друге.
Тако да подаци у овом тренутку, када није успостављена минимална политика квалитета, нису релевантни.
Раковица-Кнежевац: Ово је некада била огромна индустријска зона са преко 30.000 радних места. Тада није био проблем што је пруга била у сред индустријске зоне, али сада је због тога отежан прилаз трамвају из великих насеља у околини. На
овој теми сам давао предлоге како да се садашња трамвајска пруга кроз Топчидер боље искористи, и приближи великим насељима. На послетку, Топчидерска долина је један од ретких делова града где уградња јефтиних половних железничких шина не би представљала проблем за друмски саобраћај.
Омладински стадион: Основна планирана функција пруге до Омладинског стадиона је да се омогући преседање са линија са приградских линија са леве обале Дунава на капацитивни превоз. Сада, са пројектованим тактом на линији 12 од преко 7 минута у свако доба дана и године, то је потпуно непрактично.
Опет, ако лоше користимо нешто што имамо, то не треба да буде изговор да га одбацимо, неgo повод да га унапредимо! И опет сам крајње запрепашћен да, када се по форуму развијају визије о метроу, Беовозу за Борчу, Крњачу, Обреновац, бициклистичким стазама... неко замишља потпуно уништење онога што већ имамо.
Иначе, ове предложене "преостале" линије крећу се преко делова мреже где се ствара највише поремећаја у трамвајском систему, због застарелог и неодговарајућег приступа одређивања позиције трамваја међу осталим системима површинског саобраћаја:
- Карађорђева
- Савски трг
- Славија
- Београдска
- Вуков споменик
- Ресавска
- Булевар ослобођења од Славије до Ветеринарског факултета
- Аутокоманда
Линија 2 је посебна прича. Пристаниште је ту изабрано као потпуно погрешна терминална станица. Идеална позиција за терминал те линије је Вуков Споменик, а довољно би било додати по један паралелни колосек за сваки правац за искључење трамваја 2 из саобраћаја и пеглање реда вожње. Трамвајска линија 2 је веома важна због решавања проблема последње миље, теме на коју је одрађено много докторских и научних радова о јавном саобраћају. На једном кругу (дугом око 9 километара) једно путничко место у трамвају 2 искористи 5 путника. Добро функционисање ове линије је веома важно за квалитет јавног превоза за цео Београд.