Šta je novo?

Tramvaji

Очи у очи са 1508
Tramvaj-1508-1.jpg
 
Trebalo bi dobro razmisliti o tome šta raditi s prugama za Kneževac i kroz Dorćol, kao i do Omladinskog. Lako je reći: to se ne sme ukidati, to je tradicija i slično. Rekonstrukcija mnogo košta i nije dobro raditi je da bismo imali tu spore tramvaje koji se jedva kreću, i kojima iz godine u godinu smanjuju broj polazaka. Dakle ja sam za to da šinski saobraćaj ostane na tim deonicama, ali pod uslovom da neko zaista želi da mu da prioritet.

U ovakvoj situaciji, dovoljne su četiri linije:

a) Blok 45 - Ustanička
b) Blok 45 - Banjica
c) Beko - Gl. ž. st. - Banjica
d) Banovo brdo - Ustanička
 
Da li je iko primetio da nema svajcaraca na ulicama? Da li su ih samo sklonili dok ne rade tramvaji do Bloka 45 i Banovog Brda ili nesto rade na njima?

Zna li neko kad stize nova isporuka svajcaraca?
 
lento":3iyzzq8g je napisao(la):
Da li je iko primetio da nema svajcaraca na ulicama? Da li su ih samo sklonili dok ne rade tramvaji do Bloka 45 i Banovog Brda ili nesto rade na njima?

Zna li neko kad stize nova isporuka svajcaraca?

Svajcarci obicno ne rade tokom leta, takode nema i duplih katica.
 
jlaki":5uc2ansm je napisao(la):
Predpostavljam da još nisu pušteni tramvaji ka bloku 45 ?

Verovatno je to razlog jer sada saobraćaju manje tramvaja, isto i 13 ne saobraća, pa predpostavljkam da su dovoljni španci i solo katice :)

A i bolje da švajcarci ne voze, jer je u njima nepodnošljivo tokom leta, zbog malih luftera..
 
@kopmania jos uvek ne idu tramvaji do bloka 45 a to je zbog popravke mosta ici ce neki krak ka buvljaku koji ce spajati deo od mosta na Adi i buvljak tako da dok to ne srede nece ni ici tramvaji ka bloku 45
 
Taj krak se radi tek sledece godine,radi se o tome da rade vijadukt kod buvljaka pa se zato ne mogu koristiti sine za tramvaje.Pustice ih pre 1. septembra ponovo.
 
Матеја Бељан":1ff1k4f5 je napisao(la):
Trebalo bi dobro razmisliti o tome šta raditi s prugama za Kneževac i kroz Dorćol, kao i do Omladinskog. Lako je reći: to se ne sme ukidati, to je tradicija i slično. Rekonstrukcija mnogo košta i nije dobro raditi je da bismo imali tu spore tramvaje koji se jedva kreću, i kojima iz godine u godinu smanjuju broj polazaka. Dakle ja sam za to da šinski saobraćaj ostane na tim deonicama, ali pod uslovom da neko zaista želi da mu da prioritet.

U ovakvoj situaciji, dovoljne su četiri linije:

a) Blok 45 - Ustanička
b) Blok 45 - Banjica
c) Beko - Gl. ž. st. - Banjica
d) Banovo brdo - Ustanička
Читам ово, и малтене не могу да верујем! Када пишеш ово, имаш ли макар неке конкретне податке? Досадашње искуство је показало да се конкретни подаци углавном крију, а праве углавном само генерални прегледи (укупан буџет за градски превоз, пун износ неког кредита уз минимум детаља). То је и логично, са обзиром да некима на кључним позицијама у јавном сектору омогућава лов у мутном. :kum:

Дорћол: проаутобуска политика у граду чини да се линија 79 у великој мери преклапа са аутобуском линијом 5, а линија 10 са најважнијим и најоптерећенијим делом линија 33 и 48. При томе ни на једној од Дорћолских линија се не одржава такт не већи од 7 минута, који имају линије 26, 33, 48 и многе друге. Тако да подаци у овом тренутку, када није успостављена минимална политика квалитета, нису релевантни.
Раковица-Кнежевац: Ово је некада била огромна индустријска зона са преко 30.000 радних места. Тада није био проблем што је пруга била у сред индустријске зоне, али сада је због тога отежан прилаз трамвају из великих насеља у околини. На овој теми сам давао предлоге како да се садашња трамвајска пруга кроз Топчидер боље искористи, и приближи великим насељима. На послетку, Топчидерска долина је један од ретких делова града где уградња јефтиних половних железничких шина не би представљала проблем за друмски саобраћај.
Омладински стадион: Основна планирана функција пруге до Омладинског стадиона је да се омогући преседање са линија са приградских линија са леве обале Дунава на капацитивни превоз. Сада, са пројектованим тактом на линији 12 од преко 7 минута у свако доба дана и године, то је потпуно непрактично. Опет, ако лоше користимо нешто што имамо, то не треба да буде изговор да га одбацимо, неgo повод да га унапредимо! И опет сам крајње запрепашћен да, када се по форуму развијају визије о метроу, Беовозу за Борчу, Крњачу, Обреновац, бициклистичким стазама... неко замишља потпуно уништење онога што већ имамо.

Иначе, ове предложене "преостале" линије крећу се преко делова мреже где се ствара највише поремећаја у трамвајском систему, због застарелог и неодговарајућег приступа одређивања позиције трамваја међу осталим системима површинског саобраћаја:
- Карађорђева
- Савски трг
- Славија
- Београдска
- Вуков споменик
- Ресавска
- Булевар ослобођења од Славије до Ветеринарског факултета
- Аутокоманда

Линија 2 је посебна прича. Пристаниште је ту изабрано као потпуно погрешна терминална станица. Идеална позиција за терминал те линије је Вуков Споменик, а довољно би било додати по један паралелни колосек за сваки правац за искључење трамваја 2 из саобраћаја и пеглање реда вожње. Трамвајска линија 2 је веома важна због решавања проблема последње миље, теме на коју је одрађено много докторских и научних радова о јавном саобраћају. На једном кругу (дугом око 9 километара) једно путничко место у трамвају 2 искористи 5 путника. Добро функционисање ове линије је веома важно за квалитет јавног превоза за цео Београд.
 
Zna li neko ko je malo upućeniji kada bude bila nova nabavka ima li šanse uopšte da to bude nešto drugačije od ovih i ovakvih kafova? Mislim hoće li se ponovo raspisati tender ili će se sve dogovoriti sa kafom po principu to smo već kupovali pa znamo na čemu smo?
 
Ови нови трамваји су ме потпуно размазили. Кад види да иде стари нећу да уђем у њега па макар чекао КАФ-а 2 сата..
 
Somi303":2lvb0yx9 je napisao(la):
Ови нови трамваји су ме потпуно размазили. Кад види да иде стари нећу да уђем у њега па макар чекао КАФ-а 2 сата..
Cim skupe pare,dakle za 20-30 godina.

I ako bude tendera bice identicni cafovi,jedino ce dati ponovo na glasanje koje ce boje biti pozadina sedista dok i dalje nece imati novca za sredstvo za pranje sedista.

Bas danas videh onu standardnu ekipu roma kod metropola kako na semaforu prosi za pranje kola,a mogli bi lepo za 200 dinara da ociste svaki caf koji stane na crveno jer ovo na sta lice spolja je uzasno,izgleda kao da su vozili reli pariz-dakar.
 
Blago vama kad možete da izbegavate one koji vam se ne sviđaju samo ne shvatam kako vam se to isplati. Ja ako bi to radio stizao bi tamo gde sam krenuo jedno 20 minuta kasnije.
 
Nadam se da ce u narednom periodu na liniji 2 voziti i svajcarski tramvaji...
 
@Карло дел Понте
Браво, свака част! Ево моје идеје како сузбити аутобуски лоби у Раковици: трамвај да се Варешком улицом потера до Миљаковца 2 и даље, трасом 48 ка Миљаковцу 3, што би омогућило развој тог новог насеља - после дужег времена у Београду раст једне насеобине био би условљен градњом шинске, а не путне инфраструктуре; Борском улицом - тролејбус, прво до Миљаковца и Ресника (47 испада из игре), а онда даље ка Видиковцу (линија Бањица - Видиковац, појачање за линију 50).
Улагања у складу с нашим могућностима, и без кредита - велика корист за Београђане.
 
Варешку сигурно могу да савладају, а кад могу да се успну поред Калиша, могу и за Миљаковац 3.
Са друге стране, поменути тролејбус највише би дошао до изражаја у Борској, где сам недавно видео новог "необуса" како пузи узбрдо 5 километара на сат.

На дунавској страни Београда, треба увести трамвај у Вишњицу, а тролејбус за Вишњичку бању, Карабурму и Миријево; тако бисмо делимично "излечили" и загађени Булевар деспота Стефана.

Све то треба да се ради одмах, без чекања "да се прво направи метро" и сл, јер није реч о превеликим улагањима која би могла да угрозе реализацију мега-пројеката.
 
Vrh