Šta je novo?

Tramvaji

Konacno da procitam nesto sto mi ne izaziva znakopitirajuci izraz na licu. :D Svaka cast Karlu i svima koji su ga podrzali. Ja sam pre mnogo, mnogo godina vrlo cesto posle skole uskakao u trojku i isao do Rakovice i tada je to bila jedina deonica gde je tramvaj mogao da ide punom brzinom. Zaista je steta sto u tom delu Beograda, koji je "zeleniji" od ostalih delova neko gura smrdljive autobuse umesto tramvaja i trolejbusa.
 
20fwxty.jpg

Kod hajata
1zdmahh.jpg

Karađordjeva
 
Jel to CAF na dvojci ili samo ide do početne neke druge linije?
 
Hronika | sreda 1.08.2012 | 11:44

Sudar tramvaja i auta kod Bigza


Izvor: Beta

Beograd -- Na raskrsnici ulica Koste Glavinića i Bulevar Vojvode Mišića oko 11 sati sudarili su se putnički automobil i tramvaj sa linije 12, ali nema povređenih.

Kako je rečeno agenciji Beta u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" u sudaru kod zgrade "Bigza" nije bilo povređenih, a očekuje se normalizacija saobraćaja jer je tramvaj pomeren sa mesta udesa.

Agenciji Beta je u Beotaksiju rečeno da je stvorena velika gužva u tom delu grada.



http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=08&dd=01&nav_category=16&nav_id=631304
 
Zna li se kada ce da vrate tramvaje ka blokovima, tj kad zavrsavaju nadovznjak kod zst NBG, bila prica do pocetka jula, al po obicaju rok je probijen, i to ne za 3 dana...
 
Tek sam gledajući ove silne snimke i fotografije shvatio koliko mi ustvari žudimo za nečim novim, lepim i kvalitetnim što izgleda kao sve one stvari koje imamo prilike da gledamo već godinama u drugim gradovima.
Mislim da je ovo ubedljivo nasjlikaniji i najsnimaniji tramvaj u istoriji.
 
^^ postoje ljubitelji tramvaja , vozova , metroa i ostalih stvari i u drugim zemljama, i oni slikaju. to su ljudi koji uzivaju u tome, kao sto filatelisti vole da skupljaju markice npr.
 
angry bird":2ihi22ze je napisao(la):
Tek sam gledajući ove silne snimke i fotografije shvatio koliko mi ustvari žudimo za nečim novim, lepim i kvalitetnim što izgleda kao sve one stvari koje imamo prilike da gledamo već godinama u drugim gradovima.
Mislim da je ovo ubedljivo nasjlikaniji i najsnimaniji tramvaj u istoriji.
Ako razmislis 30 godina nismo dobili novi tramvaji,cak i da je najveci krs slikali bi ga isto toliko.
 
angry bird":25380w60 je napisao(la):
Tek sam gledajući ove silne snimke i fotografije shvatio koliko mi ustvari žudimo za nečim novim, lepim i kvalitetnim što izgleda kao sve one stvari koje imamo prilike da gledamo već godinama u drugim gradovima.
Mislim da je ovo ubedljivo nasjlikaniji i najsnimaniji tramvaj u istoriji.
Ako razmislis 30 godina nismo dobili novi tramvaji,cak i da je najveci krs slikali bi ga isto toliko.
 
Pa meni oupste cudno kako smo uspeli da kupimo te tramvaji, zato izgleda da necemo viditi normalne busevi narednih 10-15 godina
 
dziggy":397y8ooq je napisao(la):
^^ postoje ljubitelji tramvaja , vozova , metroa i ostalih stvari i u drugim zemljama, i oni slikaju. to su ljudi koji uzivaju u tome, kao sto filatelisti vole da skupljaju markice npr.
Ljudi koji to rade obično ne favorizuju nove vozove/tramvaje, obično se favorizuju što stariji primerci, čak i na slepim kolosecima i napuštenim halama.
 
Пантограф":i17lzf2i je napisao(la):
@Карло дел Понте
Браво, свака част! Ево моје идеје како сузбити аутобуски лоби у Раковици: трамвај да се Варешком улицом потера до Миљаковца 2 и даље, трасом 48 ка Миљаковцу 3, што би омогућило развој тог новог насеља - после дужег времена у Београду раст једне насеобине био би условљен градњом шинске, а не путне инфраструктуре; Борском улицом - тролејбус, прво до Миљаковца и Ресника (47 испада из игре), а онда даље ка Видиковцу (линија Бањица - Видиковац, појачање за линију 50).
Улагања у складу с нашим могућностима, и без кредита - велика корист за Београђане.
Уз Калемегдан имамо успон 8,9%, али у принципу треба избегавати сваки успон преко 6%, а то значи пењање 6 метара на 100 метара дужине пруге. Не знам на којој је висини Миљаковац 2, и на који начин би се продужила траса како би се ублажио успон. У том случају, за трамвај би требало на неким местима усећи брдо, али и побијати шипове како би се спречило евентуално клизање тла.

Перспективу неког даљег великог ширења Миљаковца 2 не видим, јер једно велико подручје не сме да се насељава због зрачења трафостанице, а доградњом зграда у Миљаковцу 2 су већ направили велики комунални проблем. Миљаковац 3, чија је главна улица широка 4 метра од ограде до ограде боље да не помињем као перспективно насеље... Ако ћемо помињати изградњу уз постојећу комуналну и трамвајску инфраструктуру, боље је да потпуно пропале 21.мај и ДМБ Раковица на готово километар квадратни претворимо у неки нови Дулвил или нешто слично. Таман има у близини чак и стајалиште Беовоза. То што је Беовоз партијски непријатељ градских власти од 2000 до данас (сем једне привилеговане линије у последњих пар година) не значи да је локација лоша. Чак, локације са оваквом саобраћајном инфраструктуром повезане, су добре и за нестамбене садржаје попут школских и болничких центара. Такође, локација терминала Кнежевац у близини обилазнице може бити сјајна за паркирај и вози се("парк енд рајд"). Ако би даље ширили трамвај до неких нових потенцијалних стамбених зона, било би боље да га усмеримо поред манастира Раковица према Јајинцима, уз напомену да би у том случају зону између Ресника и Јајинаца требали наменити за планско комунално уређено насеље са становима (минимум 3 етаже). Узгред, надам се да си погледао мој предлог за приближавање трамваја Канаревом брду и Миљаковцу 1 на овој теми.

n21ylj.jpg
 
@Karlo
Одлично, по истом принципу размишљамо, што ми је посебно драго, јер је то теби струка.
Видео сам твој предлог и он ме је и понукао да предложим своју варијанту саобраћајног решења за тај део града - који ми је необично драг из више разлога, мада живим, замисли, на Бежанијској коси - а њена основна идеја била је довођење тролејбуса на Миљаковац, низ Борску, тереном који је као створен за то превозно средство, и укрштање са трамвајем (чиме се путницима даје алтернатива), који само тангира насеље и уз то отвара нове могућности за градњу.
Посебно занимљиво - помислио сам и на повезивање с Јајинцима, и то правцем Варешка - Миљаковац 2 - Миљаковац 3 и даље, али нисам био сигуран да ли је изводљиво. Ако овај твој предлог са трамвајском пругом до Јајинаца покрај Манастира Раковица може да се изведе, уз нове "Дулвиле" ("Вељвиле") на месту бивших фабрика, читава Раковица добија неслућени потенцијал за урбану трансформацију - а један од адута је брза трамвајска веза са Ташмајданом и (сутра) Новим Београдом на поприлично независној прузи. Тако и Београд уз немного улагања добија неколико ЛРТ-линија, ефикасних и економски оправданих :kk:
 
Beograd dobija polovne tramvaje iz Bazela

Beta | 06. 08. 2012. - 20:13h
Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd dobiće od švajcarskog grada Bazela još šest polovnih tramvaja i deset tramvajskih prikolica, piše danas švajcarski list "Tagesvohe".

Direktor GSP Beograd Mileta Radojević rekao je agenciji Beta da je potpisan ugovor sa Bazelom o isporuci šest tramvaja i deset prikolica i da se oni uskoro očekuju.

"Zahvalni smo gradu Bazelu na pomoći Gradskom saobraćajnom prevozu u
Beogradu", rekao je on.

Reč je o poklonu bazelske saobraćajne firme "Bazelland transport", a u pitanju su tramvaji "Divag" proizvedeni u nemačkom gradu Diseldorfu.

Tramvaji će biti poklonjeni Beogradu pošto je Bazel kupio nove "tango tramvaje". Švajcarski list piše da će polovni tramvaji u utorak i sredu biti ukrcani na voz za Srbiju.

Tramvaj koji će biti poklonjen Beogradu proizveden je 1972, a prikolica 1961. godine. U Beogradu od 2001. saobraća gotovo 30 švajcarskih tramvaja.
 
Bilo je ili BG ili otpad, mada ruku na srce švajcarci i 30 godina stari deset puta su bolji od onih konzervi katica.
 
Ajde covece pusti te katice na miru :rolleyes:
Po cemu su to svajcarci bolji od katica?
 
To se i ja pitam.Ako pricas sa vozacem tramvaja,uvek ce reci katica jer ide brze,lakse koristi skretnice,jedino je malo neudobnija jer ima plasticna sedista a ne ona sa vestackom kozom kao katice.

A recimo ako ste ikada prolazili ispod tramvajskog mosta umete razlikovati zvuk katica i svajcaraca.Katice zvuce bas kao raketa(kako su ih i ranije zvali vozaci gsp-a),jer mogu da nasviraju 60 ili koliko km/h dok svajcarci zvuce ko tenkove i cujete kako lupaju po jadnom mostu svojom tezinom i kako im prikolica ide vise levo desno nego napred.
 
Ok, bez uvrede ali mi stvarno nije jasno šta to ima da se voli kod katica. Razumem da ovde ima njihovih fanova i ne želim da im povredim osećanja ali meni lično katice podsećaju na konzerve, danas možeš nać tenkove koji imaju skladniji dizajn od njih. Sva sreća pa u budućnosti vozni park će činiti samo kafonje i švajcarci dok katice čeka sec-sec. :p
 
Има ли неко идеју где ће сада да се ради реновирања трамваја? Која фабрика је близу, поред Гредеља?
 
Katice imaju napredniju tehniku, a one remontovane i nove su mnogo bolje od švajcaraca. A sigurno neće seckati KT4, sa Švajcarcima počinju se pojavljivati nerešivi problemi sa održavanjem, jer delova više nema, tako da je i njihova sudbina neizvesna. GSP nastoji da održi što veći broj KT4 i da ih ne iseku, jer kada istekne 2 godine garancije za CAFovi, oni već otvoreno govore da oni nisu spmni da održavaju te tramvaje i vrlo je verovatno da će veliki broj van saobraćaja. Pored toga imaju nerešivih konstrukcionih grešaka koje se kriju od javnosti, a koje su prilično banalne i koštaju nas već sada poprilično para. Da se ovako nešto desilo u nekoj normalnoj zemlji, sve bi bilo reklamirano, ovako ćemo trpeti i prećutati... :(
 
Базел би требао да сачува неки трам, јер знамо како се ови у ГСП-у опходе према старим и скоро уникатним трамвајима :rolleyes:
 
svaki tramvaj u Svajcarskoj nakon jednog radnog dana,provode dva dana u garazi,"odmarajuci"...

Tako da su,i pored starosti u smislu godine proizvodnje,oni ipak omladinci u punoj snazi ;)
 
Vrh