vucko":2wrtao75 je napisao(la):
Uspon za Kosu je oooogroman za tramvaj,nista od te price nazalost.Ali realno mogu da poteraju tramvaje kuda i planirase vec x godina,recimo visnjickom ili duz bulevara milutina milankovica
Могуће је ублажити успон, као што је ублажен успон и до Бановог брда. Дакле, био би потребан вијадукт преко Тошиног бунара. Висинска разлика између Тошиног Бунара и гребена лесне заравни је 22 до 25 метара, што значи око 400 метара успона са прихватљивих 6%.
Овде приказујем две трамвајске варијанте:
Црвена је ближа Студентском граду, али је за 500 метара дужа од жуте. Предност је што се остварују бољи предуслови за постизање већих брзина, и поузданију услугу, због већег степена издвајања од осталог саобраћаја. Сама Бежанијска коса је боље покривена црвеном линијом, а бољи су услови да се направи крак према Кванташу за "паркирај и вози се" терминал.
Жута је јефтинија за изградњу, и покрива ИМТ, као будућу велику стамбено-пословну зону. Посебна напомена да не треба градити трамвај на траси УМП. Површински простор је ограничен, и могу сметати једни другом.
Са розе бојом сам означио где сматрам да би требало трасирати нова два западна колосека за регионалну железницу. То су линије Батајница - Винча и Сурчин - Борча у складу са концептом решења који је предложила група Имамо план. Међустанична растојања тог система не треба да буду краћа од километар, јер је систем намењен брзом превозу на већим одстојањима. Наравно да су колосеци потпуно денивелисани, а између Тошиног бунара и Хуга Клајна би био тунел. У условима ограничених могућности инвестирања, мислим да би овај систем требао имати виши ред приоритета инвестирања од трамваја. Како бих могао то да тврдим, потребно је извршити врло обимне студије и истраживања. Ово су више идеје и предлози.