Šta je novo?

Tramvaji

E baš to htedoh reći al neću stalno da editujem postove. I ta đubretarska boja je doprinela verovatno. Ali opet je tuga kad znaš da se oni toga rešavaju kao nepotrebnih stvari jer sve polako zamenjuju modernijim, a od ovih će zadržati možda nekoliko komada i od njih napraviti turističku atrakciju, kao u mnogim drugim gradovima.
 
Ovde možete bolje da vidite u kakvom su stanju, te fotografije su malo tmurne:
_mg_4877_dxo.jpg

d%C3%BCwag%20bahnverlad%20f%C3%BCr%20belgrad%201.jpg

d%C3%BCwag%20bahnverlad%20f%C3%BCr%20belgrad%202.jpg

http://www.blt.ch/

Za veće desni klik, pa vidi sliku :)
 
Uvećao sam sliku i onako laički govoreći izgledaju kao novi, hvala švajcarcima na ovom poklonu. Koliko sam shvatio oni plaćaju i troškove transporta? Još samo da ih ofarbaju u zeleno i biće super. :kk:

P.S. Prolistao sam danas komentare ispod ove vesti i mogu vam reći da me je količina negativnih maltene porazila, retko ko se setio da kaže barem hvala. :( Izgleda da smo zaboravili onu narodnu ''poklonu se u zube ne gleda''.
 
Ljudi ne shvataju da tramvaji nisu autobusi i da imaju radni vek i po 50 godina i vise.
 
Meni se svidjaju tramvaji. U svakom slucaju su bolji od Katica. Hvala Svajcarcima. Da oni placaju troskove transporta a mi cemo morati da ih farbamo.
 
U Bazelu rade dva saobraćajna preduzeća.Prethodni švajcarci su stigli od preduzeća BVB koji imaju zelenu kolor šemu,a ovi tramvaji stižu od preduzeća BLT čija je kolor šema žuta,ja nešto mislim da ih neće ofarbati ali bilo bi bolje.
 
Фарбаће их као што су фарбали претходне приколице које су(смо) добили од истог овог предузећа..
 
Bas steta ako ih ofarbaju. :( Iako mi se svidjaju i zeleni svajcarci, BLT sema mi je jedna od najveselijih. :D I katice bi lepse izgledale da nisu ofarbane u ovu mrtvacku nijansu crvene. Lepse bi izgledale s nijansom koju imaju CAF-ovi.
 
Sad rekoše na televiziji da švajcaraca nema tokom leta zbog malih prozora pravljenih za hladnu švicu pa zato zna da bude jako vruće u njima. A u istom prilogu pre toga rekoše da stiže još 6 komada i da će odma na ulice.
 
Hvala im na poklonu... Na fotografijama se vidi kako izgleda dobro odrzavanje...
 
lento":37621r0x je napisao(la):
Bas steta ako ih ofarbaju. :( Iako mi se svidjaju i zeleni svajcarci, BLT sema mi je jedna od najveselijih. :D I katice bi lepse izgledale da nisu ofarbane u ovu mrtvacku nijansu crvene. Lepse bi izgledale s nijansom koju imaju CAF-ovi.
Па и није нека разлика..
800px-%C4%8CKD-KT4_Beograd_Ta%C5%A1majdan_poslednja_serija_KT4_%281997%29.jpg

CAF_Tram_Belgrade.jpg
 
Vec duže vreme merkam mogucnost da se sa tramvaj pusti i sa NBGda do B. Kose
(vec je bilo neke plitke priće na BBu o tome )
i sve više uvidjam
da je to stvar volje a ne teh. mogucnosti
Par km šina nije neki izdatak kada dobijamo vozila a struje imamo
čista stvar dobre volje
 
Uspon za Kosu je oooogroman za tramvaj,nista od te price nazalost.Ali realno mogu da poteraju tramvaje kuda i planirase vec x godina,recimo visnjickom ili duz bulevara milutina milankovica
 
Nadam se da ih nece prefarbati u zeleno. Ali s druge strane, oni prethodni Svajcarci u vec bili zeleni, jer je to standardna sema u Bazelu. Ali ova boja izgleda ruzno, mogli bi da ofarbaju nesto na foru Spanca...
sto se tice toga koji je tramvaj najudobniji, meni se cini da je CAF. Ali opet, vozio sam se samo par puta, ali sam se jednostavno odusevio koliko su udobni. Jos onako kada su prozori u visini ramena pa se lepa moze staviti ruka ako je neko umoran... A onda je katica, pa Svajcarac. Ponekad imam problema sa katicom kada pocne bas jako da se klima, par put mi se desavalo da ne ispadnem iz sedista, ali to se vrlo retko desava... A Svajcarac ubija u mozak... Bukvalno. Sedista su previse priblizena, ona koza ko zna kada je poslednji put ciscena. Jos je gore ako se stoji, kada krene tramvaj vrlo je moguce da se padne, jos vece su sanse u prikolici... Plus sto su sipke lose rasporedjene, stavljaju ih i na prozorima u visini glava, par puta sam cuknuo... :bash:
 
Slažem se sa svim buducim trasama važno je da se trase proširuju

uspon ogroman ali gledano odakale?

ako bi smo izbegli ukrštanje sa ul Tošin bunar
morali bi napraviti nadvožnjak zbog ne zavisnosti tog dela trase,
onda preostali deo i nije to tako veliki uspon :)

Predhodno podici od garaže GSPa do tog nadvožnjaka šine na visinu nasipa
i nije neka mudrost ni teškoća

Visnjicka ili duz bulevara Milutina Milankovica - je ne sporno
ovo sa B. Kosom otvara mogucnost pojavljivanja tramvaja i u delu Zemuna
što je za sada po mnogima nemoguca misija
 
vucko":2wrtao75 je napisao(la):
Uspon za Kosu je oooogroman za tramvaj,nista od te price nazalost.Ali realno mogu da poteraju tramvaje kuda i planirase vec x godina,recimo visnjickom ili duz bulevara milutina milankovica
Могуће је ублажити успон, као што је ублажен успон и до Бановог брда. Дакле, био би потребан вијадукт преко Тошиног бунара. Висинска разлика између Тошиног Бунара и гребена лесне заравни је 22 до 25 метара, што значи око 400 метара успона са прихватљивих 6%.

Овде приказујем две трамвајске варијанте:
2qisigx.jpg


Црвена је ближа Студентском граду, али је за 500 метара дужа од жуте. Предност је што се остварују бољи предуслови за постизање већих брзина, и поузданију услугу, због већег степена издвајања од осталог саобраћаја. Сама Бежанијска коса је боље покривена црвеном линијом, а бољи су услови да се направи крак према Кванташу за "паркирај и вози се" терминал.

Жута је јефтинија за изградњу, и покрива ИМТ, као будућу велику стамбено-пословну зону. Посебна напомена да не треба градити трамвај на траси УМП. Површински простор је ограничен, и могу сметати једни другом.

Са розе бојом сам означио где сматрам да би требало трасирати нова два западна колосека за регионалну железницу. То су линије Батајница - Винча и Сурчин - Борча у складу са концептом решења који је предложила група Имамо план. Међустанична растојања тог система не треба да буду краћа од километар, јер је систем намењен брзом превозу на већим одстојањима. Наравно да су колосеци потпуно денивелисани, а између Тошиног бунара и Хуга Клајна би био тунел. У условима ограничених могућности инвестирања, мислим да би овај систем требао имати виши ред приоритета инвестирања од трамваја. Како бих могао то да тврдим, потребно је извршити врло обимне студије и истраживања. Ово су више идеје и предлози.
 
Feanor":24xvbpmx je napisao(la):
Hvala im na poklonu... Na fotografijama se vidi kako izgleda dobro odrzavanje...
Meni baš dobro izgleda. I hvala im, naravno.

@Karlo

Pohvale za predloge. Ja sam ovde već postvaljao da bi za početak tramvaj mogao da se produži M. Milankovića do kraja ulice, okretnica bi mogla biti iza zgrade SDK. To je oko 1600m pruge sredinom ulice gde ima mesta, plus okretnica. Ne veliko ulaganje, a dosta dobar rezultat jer je taj kraj loše saobraćajno povezan a ima potencijala.
 
To bi bilo idealno, svi uslovi za to su vec prakticno obezbedjeni, dole vec postoji pripremljena trasa. Na taj nacin bi se otvorili neki dobri alternativni pravci, npr. bezanijska kosa - slavija, zemun - slavija i dalje prema banjici kao alternativa 78ici i 83-ojci. Sve u svemu, dosta bi se dobilo tim krakom.
 
@Karlo
А зашто да се трамвај на Бежанијску косу не попне Улицом Николе Добровића, како је, ако се не варам, било предвиђено планом "Трамвај за 21. век"? Много је краћа траса (добар део Прве месне заједнице би остао без трамваја, али, Боже мој, шта да се ради), места тамо има више него на другим местима.
 
I kroz Bul. Z. Djindjica bi relativno lako mogao da se protera tramvaj skroz do Bezanijske bolnice, s krakom ka naselju Sava Kovacevic u Zemunu. Ne znam da li bi moglo da se napravi i skretanje posle SC 11. april za Bezanijsku kosu (verovatno bi trebalo drugacije resiti onu krivinu na nagibu).
 
Novi Beograd ima baš prostora za širenje tramvajske mreže,a neko pomenu Bul.Zorana Đinđića i ta ideja mi se jako sviđa.
 
Мени се свиђа свака идеја која укључује проширење трамвајске мреже.
 
Vrh