Укупно 17 компанија је откупило тендерску документацију. Откуп тендерске документације кошта око 15.000 евра, и служи како се нико неозбиљан не би пријавио за тендер. Ја, коме је железнички саобраћај струка, не бих знао да набројим 17 компанија које производе трамваје у свету, тако да сам малтене 100% сигуран да су тендерску документацију откупили и Бомбардиер и Сименс.lento":31bzzmq3 je napisao(la):Koliko se secam, Bombardier i Siemens nisu ni ucestvovali na tenderu.
Александар":1kz95862 je napisao(la):Ne znam šta ti misliš, ali videvši kakvi sve problemi muče naše nove tramvaje, taj broj problema Končarevi tramvaji verujem da ne bi dostigli.
Изглед је ствар личног укуса. Многи трамваји попут Алстома су правили потпуно различите предње маске за различите градове:sasa901":qqfgv4bj je napisao(la):koncarevi tramvaji bar ovi sto se voze po zg su odvratno ruzni i imaju sloco tj sofersajbna il kako se vec to zove je u obliku u
i nisam pristalica neke kupovine kod hrvata...
@b_tuta pa sta ce ostati od tramvaja onda u bg 30 spanaca ne znam koliko svajcaraca i ?
И на крају имамо градоначелника који се управо додворава фашизму и прикривеном фашизму према Ромима, Хрватима, мањини хомосексуалне природе...
Karlo del Ponte":1to1vibu je napisao(la):Са техничке/функционалне/економске стране, набавка Кончар ТМК 2200 би била мања грешка од набавке КАФ-а оваквог какав је наручен. Доношење чисто политичких одлука, где се гледа само "са ким је популарно сарађивати". Све у свему, склопљен је врло лош посао, чим фирмама из Србије није намештен посао сличне финасијске вредности. Европска банка за обнову и развој није мајка, и посао се могао склопити узајамним међународним кредитима, нарочито са Хрватима. Једино се кратковидим политичарима то не би свидело, јер давањем кредита, а не само узимањем, пореметио би се систем краткорочне куповине стандарда грађана.
Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих. Један од симптома те болештине је радовање што је међу 16 компанија које су откупиле тендерску документацију за куповину трамваја, а испале су или одустале, поред свега била компанија из Хрватске. И на крају имамо градоначелника који се управо додворава фашизму и прикривеном фашизму према Ромима, Хрватима, мањини хомосексуалне природе... Докле год цивилизацијске вредности и јасан материјални интерес не буду изнад идеологија, тешко да ћемо имати озбиљан напредак, како у Београду, тако и у Србији.
2012":1xtkg768 je napisao(la):Dobri su nama CAFovi ..samo neka naruče još 50 ak novih.. :kafa:
Није нужно да извеземо Икарбуса. Један од наших најјачих адута Србије је грађевинарство. Ми можемо, на пример, да добијемо посао изградње брзог трамваја у Загребу од Трга Бана Јелачића до Новог Загреба правцем север-југ. Деоница, нешто више од километар, од Главног Колодвора у Загребу до Трга Бана Јелачића би била подземна, а даље према југу већ постоје одређени предуслови за денивелације. Већина грађевинских материјала би, логично, била из Хрватске, и део подизвођача. Али и за трамваје би требало онда баћи подизвођаче из Србије. Суштина таквог посла је да разлика између укупних добити фирми партнерских земаља у извозном послу не буде већа од 5%. Поред грађевинарства, наше фирме имају политику квалитета у производњи вагона и пољопривредних машина.mekbejn":22bzpu5i je napisao(la):Sve je ovo bajno. Ali mene bi sramota bilo da izvozimo ono što Ikarbus naziva autobusom. Neki Neobus ili Megabus pa i 'ajde nekako.Karlo del Ponte":22bzpu5i je napisao(la):Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих....
Karlo del Ponte":3lm9s7a7 je napisao(la):Није нужно да извеземо Икарбуса. Један од наших најјачих адута Србије је грађевинарство. Ми можемо, на пример, да добијемо посао изградње брзог трамваја у Загребу од Трга Бана Јелачића до Новог Загреба правцем север-југ. Деоница, нешто више од километар, од Главног Колодвора у Загребу до Трга Бана Јелачића би била подземна, а даље према југу већ постоје одређени предуслови за денивелације. Већина грађевинских материјала би, логично, била из Хрватске, и део подизвођача. Али и за трамваје би требало онда баћи подизвођаче из Србије. Суштина таквог посла је да разлика између укупних добити фирми партнерских земаља у извозном послу не буде већа од 5%. Поред грађевинарства, наше фирме имају политику квалитета у производњи вагона и пољопривредних машина.mekbejn":3lm9s7a7 je napisao(la):Sve je ovo bajno. Ali mene bi sramota bilo da izvozimo ono što Ikarbus naziva autobusom. Neki Neobus ili Megabus pa i 'ajde nekako.Karlo del Ponte":3lm9s7a7 je napisao(la):Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих....
Није нужно овакав посао склопити са Хрватима. Такав посао се може склопити и са Чесима, Пољацима... Код Шваба или Француза би се много теже пробили.