Šta je novo?

Tramvaji

Koliko se secam, Bombardier i Siemens nisu ni ucestvovali na tenderu.
 
Danas oko 19.45 je 1507 napravio ogroman zastoj kod djerma u kome je bilo 7 tramvaja.Izgleda kao da je pustio vodu iz klime u predzadnjem modulu,onda je nesto sam vozac budzio spolja i unutra po srednjem modulu pa je proradio posle 15tak minuta i nastavio voznju.
 
Na tender su se javili samo CAF i Končar. Imate sve to u arhivi foruma da sada opet ne reaktiviramo tu temu ;)
 
lento":31bzzmq3 je napisao(la):
Koliko se secam, Bombardier i Siemens nisu ni ucestvovali na tenderu.
Укупно 17 компанија је откупило тендерску документацију. Откуп тендерске документације кошта око 15.000 евра, и служи како се нико неозбиљан не би пријавио за тендер. Ја, коме је железнички саобраћај струка, не бих знао да набројим 17 компанија које производе трамваје у свету, тако да сам малтене 100% сигуран да су тендерску документацију откупили и Бомбардиер и Сименс.

Најбољи доказ о квалитету тендера је да су у сред светске економске кризе, када се компаније жестоко боре за сваки посао, понуда била достављена само од Кончара и КАФ-а. :bash: За детаље претражите старије постове (ако имате стрпљења).
 
posle dolaska zadnjeg spancaa da li ce se katice remontovati ?
 
Ne znam šta ti misliš, ali videvši kakvi sve problemi muče naše nove tramvaje, taj broj problema Končarevi tramvaji verujem da ne bi dostigli.
 
koncarevi tramvaji bar ovi sto se voze po zg su odvratno ruzni i imaju sloco tj sofersajbna il kako se vec to zove je u obliku u :grand:
i nisam pristalica neke kupovine kod hrvata...
@b_tuta pa sta ce ostati od tramvaja onda u bg 30 spanaca ne znam koliko svajcaraca i ?
 
Александар":1kz95862 je napisao(la):
Ne znam šta ti misliš, ali videvši kakvi sve problemi muče naše nove tramvaje, taj broj problema Končarevi tramvaji verujem da ne bi dostigli.

Да ли су неком КАФ-у отказала 2 мотора?
 
Ma to su novinarski napumpane priče, kao što je slučaj bio sa našim ruskim vozom. Šta znači otkaz motora? Može biti prenosnik, elektronika ili nešto slično. Motor i u njemu je nekog drugog proizvođača, kao i u našem ruskom. Prenosnik se čak i ne ugrađuje u naše DMV u Rusiji, već u Makišu.

Što se tramvaja tiče, ne znam kako će biti, problema sa njima ima, i to dosta, videćemo koliko će to da izdrži. Problemi otkaza motora su popravljivi, ali neki druge vrste jednostavno nisu!
 
sasa901":qqfgv4bj je napisao(la):
koncarevi tramvaji bar ovi sto se voze po zg su odvratno ruzni i imaju sloco tj sofersajbna il kako se vec to zove je u obliku u :grand:
i nisam pristalica neke kupovine kod hrvata...
@b_tuta pa sta ce ostati od tramvaja onda u bg 30 spanaca ne znam koliko svajcaraca i ?
Изглед је ствар личног укуса. Многи трамваји попут Алстома су правили потпуно различите предње маске за различите градове:
Valenciennes
val08.jpg

Reims
rei01.jpg

Paris
par202.jpg
Mulhouse
mul10.jpg

Lyon
lyo08.jpg


Преузето са:
http://www.trams-in-france.net/reload.htm?angers.htm
Са техничке/функционалне/економске стране, набавка Кончар ТМК 2200 би била мања грешка од набавке КАФ-а оваквог какав је наручен. Доношење чисто политичких одлука, где се гледа само "са ким је популарно сарађивати". Све у свему, склопљен је врло лош посао, чим фирмама из Србије није намештен посао сличне финасијске вредности. Европска банка за обнову и развој није мајка, и посао се могао склопити узајамним међународним кредитима, нарочито са Хрватима. Једино се кратковидим политичарима то не би свидело, јер давањем кредита, а не само узимањем, пореметио би се систем краткорочне куповине стандарда грађана.

Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих. Један од симптома те болештине је радовање што је међу 16 компанија које су откупиле тендерску документацију за куповину трамваја, а испале су или одустале, поред свега била компанија из Хрватске. И на крају имамо градоначелника који се управо додворава фашизму и прикривеном фашизму према Ромима, Хрватима, мањини хомосексуалне природе... Докле год цивилизацијске вредности и јасан материјални интерес не буду изнад идеологија, тешко да ћемо имати озбиљан напредак, како у Београду, тако и у Србији.
 
И на крају имамо градоначелника који се управо додворава фашизму и прикривеном фашизму према Ромима, Хрватима, мањини хомосексуалне природе...

Он је фашиста јер...? :rolleyes:
 
Ja ne znam šta fali našim CAFovima. Ja ne vidim uopšte da se kvare. Pokvarili su se par puta, što je za svaku novu modernu tehnologiju.
 
Karlo del Ponte":1to1vibu je napisao(la):
Са техничке/функционалне/економске стране, набавка Кончар ТМК 2200 би била мања грешка од набавке КАФ-а оваквог какав је наручен. Доношење чисто политичких одлука, где се гледа само "са ким је популарно сарађивати". Све у свему, склопљен је врло лош посао, чим фирмама из Србије није намештен посао сличне финасијске вредности. Европска банка за обнову и развој није мајка, и посао се могао склопити узајамним међународним кредитима, нарочито са Хрватима. Једино се кратковидим политичарима то не би свидело, јер давањем кредита, а не само узимањем, пореметио би се систем краткорочне куповине стандарда грађана.

Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих. Један од симптома те болештине је радовање што је међу 16 компанија које су откупиле тендерску документацију за куповину трамваја, а испале су или одустале, поред свега била компанија из Хрватске. И на крају имамо градоначелника који се управо додворава фашизму и прикривеном фашизму према Ромима, Хрватима, мањини хомосексуалне природе... Докле год цивилизацијске вредности и јасан материјални интерес не буду изнад идеологија, тешко да ћемо имати озбиљан напредак, како у Београду, тако и у Србији.


Sve je ovo bajno. Ali mene bi sramota bilo da izvozimo ono što Ikarbus naziva autobusom. Neki Neobus ili Megabus pa i 'ajde nekako.
 
Dobri su nama CAFovi ..samo neka naruče još 50 ak novih.. :kafa:
 
Naravno,CAF-ovima nista ne fali,videcemo za neku godinu kada ne budu u garantom roku kako ce ih gsp krpiti.
 
E to je nažalost realnost, koji god tramvaj da su kupili isto bi bilo :)
E sada ako pogledate da naši ikarbusi posle 3-4 godine izgledaju kao da imaju 20 godina, predpostavljam da bi i hrvatski proizvod isto tako izgledao :)
 
I ja sam istog mišljenja, pogotovu ne sa ovakvom sardinskom unutrašnjošću. :blah: Mislim da bi ipak trebao da prođe još neki period da bismo mogli da zaključimo kakvi su stvarno. Mada već sad znamo da od prvog dana pi*aju po putnicima.
 
mekbejn":22bzpu5i je napisao(la):
Karlo del Ponte":22bzpu5i je napisao(la):
Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих....
Sve je ovo bajno. Ali mene bi sramota bilo da izvozimo ono što Ikarbus naziva autobusom. Neki Neobus ili Megabus pa i 'ajde nekako.
Није нужно да извеземо Икарбуса. Један од наших најјачих адута Србије је грађевинарство. Ми можемо, на пример, да добијемо посао изградње брзог трамваја у Загребу од Трга Бана Јелачића до Новог Загреба правцем север-југ. Деоница, нешто више од километар, од Главног Колодвора у Загребу до Трга Бана Јелачића би била подземна, а даље према југу већ постоје одређени предуслови за денивелације. Већина грађевинских материјала би, логично, била из Хрватске, и део подизвођача. Али и за трамваје би требало онда баћи подизвођаче из Србије. Суштина таквог посла је да разлика између укупних добити фирми партнерских земаља у извозном послу не буде већа од 5%. Поред грађевинарства, наше фирме имају политику квалитета у производњи вагона и пољопривредних машина.

Није нужно овакав посао склопити са Хрватима. Такав посао се може склопити и са Чесима, Пољацима... Код Шваба или Француза би се много теже пробили.
 
Karlo del Ponte":3lm9s7a7 je napisao(la):
mekbejn":3lm9s7a7 je napisao(la):
Karlo del Ponte":3lm9s7a7 je napisao(la):
Ако гледамо из аспекта цивилизоване политике, и одрживе политике, стратешки је важно склапати послове управо између Србије и Хрватске по систему реципроцитета, као контратежа болесних профашистичких ставова, продуката ратне пропаганде 90-тих....
Sve je ovo bajno. Ali mene bi sramota bilo da izvozimo ono što Ikarbus naziva autobusom. Neki Neobus ili Megabus pa i 'ajde nekako.
Није нужно да извеземо Икарбуса. Један од наших најјачих адута Србије је грађевинарство. Ми можемо, на пример, да добијемо посао изградње брзог трамваја у Загребу од Трга Бана Јелачића до Новог Загреба правцем север-југ. Деоница, нешто више од километар, од Главног Колодвора у Загребу до Трга Бана Јелачића би била подземна, а даље према југу већ постоје одређени предуслови за денивелације. Већина грађевинских материјала би, логично, била из Хрватске, и део подизвођача. Али и за трамваје би требало онда баћи подизвођаче из Србије. Суштина таквог посла је да разлика између укупних добити фирми партнерских земаља у извозном послу не буде већа од 5%. Поред грађевинарства, наше фирме имају политику квалитета у производњи вагона и пољопривредних машина.

Није нужно овакав посао склопити са Хрватима. Такав посао се може склопити и са Чесима, Пољацима... Код Шваба или Француза би се много теже пробили.

Не..
 
Vrh