Šta je novo?

Tramvaji

angry bird":2w4ck8ug je napisao(la):
Končarov je za ovu blaziranu kornjaču sa slike prenapredno čudo extraterrestrial tehnologije. :blah:
Замолио бих форумаше да бар покушају да се прецизно изразе. Овакав пост без кључне речи шминка, баш и нема неке везе са стварношћу. Ја, као техничко лице, на мало другачији начин гледам на овакве производе. И да не постоје проблеми разлике ширина колосека, много озбиљније у разматрање бих узео трамвај Уралмаша, него КАФ-а и Кончара, а такође би исто озбиљније разматрање ушао и ИНЕКОН.
http://www.inekon.cz/en/products/rail-transportation/
images

images

Шминка је најмањи проблем. У неком од претходних постова сам приказао на колико начина се може нашминкати Цитадис.
 
Ne znam šta se misli pod tim da može da se našminka, ali ne zna se gde je ružniji, dal' spolja ili iznutra. Milsim na ovaj sa vuckove slike. Ja na to gledam tako da se po dizajnu to jest izgledu nekog proizvoda da zaključiti koliko je u njega uloženo znanja, truda i novca i koliko je prema tome on kvalitetan.
 
Ali, čovek je upravo pojasnio da su sa tehničkog aspekta ovi tramvaji kvalitetniji.

Dizajn je sasvim druga priča. Te dve opcije nisu nikako povezane. Ako je dizajn lepši to nikako ne znači da je proizvod kvalitetniji, to je samo marketinški trik kapitalističkog društva.

Eto, Nemci su ti žešći dokaz. Imaju možda i najkvalitetnije evropske proizvode ali im je dizajn u odnosu na neke druge evropske proizvođače pomalo zaostao.
 
Ja nisam nikakav stručnjak što se tiče tehničkih stvari, sve što kažem je samo iz ugla nekoga ko u to treba da sedne i da se vozi, a sa te tačke gledišta ne želim ni da ga vidim a kamoli da se vozim u njemu.
 
Upravo ono što rekoh.

Marketinški trik kapitalističkog društva. :)
 
angry bird":3e1ergld je napisao(la):
...
Ja na to gledam tako da se po dizajnu to jest izgledu nekog proizvoda da zaključiti koliko je u njega uloženo znanja, truda i novca i koliko je prema tome on kvalitetan.


Mislim da pogrešno gledaš
 
Dakle vaznije ti je kako izgleda nego sto je recimo brzi i pouzdaniji od caf-a?
 
Izgleda da su neki forumaši skoknuli do te međunarodne izložbe tramvaja i lično ga testirali kada su tako sigurni da je i brži i pouzdaniji od kafa. :laugh: Šalu na stranu ovo čudo barem ovako vizuelno prosto zrači nekvalitetom i očajnom završnom obradom. To čudo može samo majka ili u ovom slučaju proizvođač da voli. I koja je stvar sa tim farovima, izgleda da su ih još za vreme SSSR ištancovali dovoljan broj pa ko veli ajde da se ne bace. Sada tek vidim koliko smo sreću imali što smo kaf naručili.
 
Òni kao da se trude da izgleda ruzno :D
salu na stranu sta god da sam koristio rusko u zivotu od upaljaca preko tostera, pa do lade, bilo je besmisleno ruzno ali mi se nikad nije desilo da zakaze...
 
vucko":38lewdzl je napisao(la):
Dakle vaznije ti je kako izgleda nego sto je recimo brzi i pouzdaniji od caf-a?
Pa dobro, ne znam baš u kom smislu je pouzdaniji, iskreno mrzi me da čitam i upoređujem karakteristike, ali sumnjam da je ta pouzdanost ma šta to značilo veća baš u tolikoj meri, ako je to uopšte tačno da je pouzdaniji. A i deklarisana maksimalna brzina koji kilometar gore ili dole u odnosu na kaf, ne verujem ni da bi to bilo toliko primetno u praksi, da bi bilo vredno gledati i voziti se u ružnjikavim tramvajima. Ti Rusi stvarno odlično prave tenkove i samohodne lansere raketa i ostale oklopnjače koje su u stanju da se izbore sa najsurovijim vremenskim i terenskim prilikama, pa izgled i "komfor" tih vozila prebacuju i na tramvaje, autobuse i automobile.
 
Meni je lepše da imamo konfornije i lepše tramvaje, nego da imamo neki istočni tramvaj koji izgleda kao da je iz nekog rata, koji će da se razdrnda za pola godine, pa makar išao i brže 3 km/h... Jel bi vozači na tim tramvajima mogli da otvaraju vrata pre nego što se totalno zaustavi..
 
...

@Karlo Kad citam ove postove kapiram da sam trebao da se bavim dizajnom. Od nas inzinjera nema leba ocigledno... :mad:

Lepo se dogovorite sa fabrikom da vam sredi drugaciju masku, drugacije farove i nema problema. To sto tramvaj jedva izvuce uzbrdicu, sto se lako pokvari, sto se tesko popravlja, to je sve nebitno, to ne utice na prevoz. Ma daj!

Zamislite da su umesto 30 kupili 45 tramvaja. Zar to ne bi bilo bolje? Zar to ne bi tangiralo prosecog korisnika "igde i ikad"? Mislim stvarno.

Ali dobro, tako jednostavno svet funkcionise, ovce su za sisanje.
 
Ova proizvodnja je samo za rusko trziste i cena je ipak oko 800 eura a ne 1.3 miliona koliko je neko rekao ovde.Svi ruski gradovi kupuju iz svog budzeta a ne iz kredita kao recimo Beograd pa to objasnjava zasto je dizajn realno na nivou 80tih godina.

Tuto,nemoj tako oko nas inzinjera,ja kao strojar se ne slazem da nema leba od nas.Ima,ali samo teze dolazimo do njega i da kazem prljavije ;)

Dobro receno,imali bi vise tramvaja,a i odrzavanje bi bilo jeftinije.Zamislite samo kako bi popravke bile jeftine,prakticno kao na autobusima ili trolama.

Glup primer,ja trenutno ucim voznju na jugu i uzecu juga kada polozim jer sam svestan da je odrzavanje na njemu neverovatno jeftino u odnosu na punto(da kazemo koncar) ili neki pezo 206(recimo da je to CAF).Pa sada vidite gde je Beograd.

Koliko god politicari pricali da smo mi bla bla,mi nemamo novac ni za poseban deterzent koji sluze za pranje prljavih sedista CAF-a!A kamoli za jedno staklo koje je 6000 eura,dok je recimo na ovom ruskom 6000 dinara.
 
Dobro receno,imali bi vise tramvaja,a i odrzavanje bi bilo jeftinije.Zamislite samo kako bi popravke bile jeftine,prakticno kao na autobusima ili trolama.

Схватите, не можемо стално да купујемо нешто јадно и очајно само зато што назови мајстори нису способни да поправе нешто новије. Између осталог, треба запослити млађе људе којима технологија није страна..
 
Somi ne radi se o tehnologiji,vec o tome da cak i menjanje stakla na CAF-u ti moras da angazujes inzenjere a za sve situacije sa limarijom saljes tramvaj u spaniju.

Eto zasto je onaj koncar ekonomicniji,jer bi to slao u Hrvatsku.A napravis dil sa njima da mi njima uvaljujemo Ikare.I onda oni hejtuju a i mi taj dil jer smo budale,a posle nekoliko godina ce i nasa i njihova javnost shvatiti da je to za obostranu korist.

Dok god se mrzimo i zato placamo duplo vece cene vozila i odrzavanja zadovoljno trljaju ruke Spanci,Nemci i ostali.
 
Да имамо млађе и способније раднике, не би било потребе да се трамваји шаљу у Шпанију.. И стварно мислиш да би загреб куповао Икаре? :rolleyes:
 
Resenje za sve bilo bi onda da se proizvodnja i servis tramvaja pokrenu u Srbiji, ili makar sklapanje. To je i onako bila praksa u Ex Yu, i zahvaljujuci istoj smo i dobili ono malo industrije.

Cak sta vise, prve serije beogradskih Trola su bile dobrim delom srpski proizvod (da proizvedeni iskljucivo u SR Srbiji), pa na kraju krajeva i Ikarbus.
 
Мој кум је својевремено имао исто размишљање у вези избора аутомобила, па је узео југа. Између осталог и зато што му је отац био шеф ауто сервиса, па је био сигуран за одржавање. На жалост, у једном тренутку је скапирао да му је више времена југић био у сервису него на друму (карикирам, али је било много ситних цимања). Наравно, отарасио се југа...

Ово сам навео због горњег примера, али није упоредиво са ситуацијом око трамваја. Мислим да је много важније за градски превоз да је возило поуздано, безбедно и лако за одржавање. Нагледао сам се ружних метро возила, старих бусева и трамваја, али су били редовни, чисти и у добром стању, па верујем да је изглед предње маске занимао мање од 0,001% путника.

Елем, прошле недеље сам био у Загребу и током три дана сам се често возио трамвајима. Реално, онај Кончар је сасвим добар трамвај за мене као обичног путника. Седишта јесу ружна, али је мнооого више простора за пролазак и стајање у односу на КАФ. Туга ме је ухватила када сам видео како су њихове катице утегнуте. Сем тога, надстрешнице на стајалиштима су ружне, провидне и на +35 не штите нимало од сунца. Трава око шина је у очајном стању, али је симпатично да су понегде шине одвојене од коловоза живом оградом. И они муку муче са неусклађеним семафорима, па је у улици типа Гагаринове милион пута било крени-стани.
 
Naprotiv,to resenje je krajnje neralno,mada je odrzavanje trebalo da radi Gosa.A proizvodnja nema sta da trazi kod nas jer su male serije i jer imamo samo tramvaje u Beogradu,da ih imamo makar jos u NS-u i Nisu pa bi im se mozda i isplatilo.

Nama je da savladamo proizvodnju autobusa sa bar 2/3 domacih delova u ikaru i da pravimo domace trolejbuse koje smo trebali 90tih ali nismo zbog elektromotora,direktor i verovatno karlo znaju vise o tome.A tek na kraju idu sinska vozila jer su ona ubedljivo najskuplja i najkomplikovanija.

Ja i clan direktor smo u razgovoru sa inznjeerom caf-a koji je u Beogradu pricali i rekao je da bi on da je na mestu vlasti u Srbiji uzeo pod okrilje drzave Gosu i u njoj poceo da odrzava i CAF-ove i da modernizujem katice.

Na kraju drzava nije otkupila gosu i pustila ju je da propadne,a lopovi dobijaju procente od odrzavanja.U modernom kapitalistickom drustvu ne zivi se toliko od prodaje prevoznog sredstva vec vise od rezervnih delova,karlo kao saobracaj ce vam to najbolje reci.
 
Ја мислим а би фабрика КАФ-а код нас била пун погодак. Тиме би Београд наставио да купује та возила, НС је близу да уведе трамваје, а Ниш или Суботица.. Имали би ближу фабрику за Мађарску, Румунију, Бугарску.. Можда им тренутно није исплативо, али би у будућности могло да буде.
 
Jugo je produkt domace pameti, a tramvaji bi lako mogli da se sklapaju po stranoj licenci... Altsom, Bomnardier, Skoda, nebitno. I ta nesrecna Zastava je pocela sa sklapanjem vec gotovih Fijata, i to su danas najbolji komadi ikada izasli iz Kragujevca.

U Zagrebu se javni gradski prevoz odrzava nista posebno bolje nego bilo gde drugde, vec jednostavno norlamno. Kada se neki deo pokvari isti se zameni novim. Praksa u nasem GSPu je pak da se prvo krpi, lepi, zamazuje dok sve ne ode u qrac, a onda rashodovanje ili revitalizacija koja produzi zivot vozila za koju godinu pa onda ajd ispocetka git i selotejp. Za to vreme, tasna-masna masnobradi direktori organizuju mufte javne nabavke, a delovi iz skladista umesto na vozilima preko noci nestaju bez traga.
 
Колико је само возила лежало расходовано, чекајући сређивање. Онда прође неколико година, прогласи се неисплативим његово подизање и заврши у сецкалици. :rolleyes: :(
 
Vrh