Šta je novo?

Tramvaji

nombre":3vimky6b je napisao(la):
Kupujte hrvatske, ne ruske vozove

Beograd -- Nema smisla da Srbija kupuje ruske vozove i španske tramvaje, kada može da kupuje hrvatske, kaže direktor Hrvatske gospodarske komore u Beogradu Goran Masnec. ...

Opet se bune i jos uvek nisu shvatil da su njihovi tramvaji losi i da su dobri samo njima.

Njihova izjava je onako smešna - verovatno data onako reda radi. A ova izjava da su tramvaji loši je isto takva. Prvenstveni razlog zašto ga nisu prodali drugde nije zato što je loš (ni Helsinki ni Sofija nisu imali ozbiljnijih tehničkih zamerki - Helsinki je tražio kraći koji u tom momentu nisu imali, a Sofija je bila upotpunosti zadovoljna) je prvenstveno nemogućnost Hrvatske da napravi finansijsku konstrukciju, tj. da obezbedi način da se kreditiraju kupci. Imate i primere švajcarske gde su neki tipovi tramvaja proizvedeni samo za njihove potrebe, nikada nisu izvoženi (osim ako su na kraju radnog veka poklanjani) i ne može se reći da su uopšte bili loši.
Od 140+ 2 tramvaja koliko je napravljeno za ZG u ovih 7 godina ni jedan jedini nije havarisan do te mere da bi se povukao iz upotrebe, imaju relativno mali broj otkaza (veći problem prave neke druge serije tramvaja). Ima propusta u unutrašnjem uređenju, ima i prigovora - baš kao i kod nas, vozači su stavljali primedbe, ali je uprava ZET-a tražila da se izmene naprave tek u drugoj seriji. Sve u svemu izdržali su i jake kiše - imate sliku plove kroz vodurinu - i ne otkazuju - zahvaljujući novijoj konstrukciji motora (trofazni asinhroni) koji to ipak bolje trpi od starih istosmernih (česi i ostali stariji tipovi), i sneg, imaju odlično ubrazanje, kočenje, ne proklizavaju po uzbrdicama - za sve njihove potrebe sasvim dovoljno. Idu na redovne servise, ima i kvarova, ali nisu ni izdaleka tako brojni kao što se pokušava uporno prikazati (ne razumem zašto, jer mi ionako nemamo s tim ništa). Generalno se pokazalo da su pouzdani. Ništa od konstrukcije nije pucalo i otpadalo (kao na nekim serijama Siemens Combina), elektronika takođe osim na početku sa vratima nije pravila previše problema. Postolja se po ugovoru pregledaju i održavaju na pređenih nekih 250 000 km. Dosta tramvaja je odavno prekrljalo milionče kilometara, pa nikom ništa.

Sad što se tičenašeg "ruskog" voza, ako neko prati - to se polako pretvara u totalni fijasko - više se servisira nego što vozi, u svakoj vožnji je u njemu posada inženjera koji nešto podešavaju i čačkaju da ne bi stao. Svako malo ga u Pančevu čeprkaju da bi nastavio do Vršca. Prvom je potpuno otkazao prenosnik, jučer je i drugi koji je stigao, a trebao da ode za Kraljevo defektirao na putu iz BG, tako da nije ni stigao tamo. Sve u svemu čitav cirkus s tim vozom. Za to su doduše krive Železnice Srbije koje uopšte nisu vozile voz u probnom periodu, po tenderu je trebalo da se nabavi voz u serijskoj proizvodnji, a ovaj se sad vodi kao prototip. Pa su ga onda pustili u saobraćaj i onda je sve počelo da otkazuje. Što je gore po nas, stigla su i druga dva bez ikakvih izmena u odnosu na prvi.
Za poređenje, Končar je svoje 3 verzije elektromotornog voza svakog ponaosob skoro godinu dana vozikao dole-gore po prugama, sa sve mernim uređajima (verzija za BiH je išla i na burn-in test na poligon u Velim, gde se vrteo danima bez gašenja). Dok to nije završeno vozovi nisu predati na upotrebu. Od kada su predati imaju vrlo malo defekata. (Onaj u BiH ne vredi računati, oni tamo su u potpunom rasulu drže i taj voz i 9 Talgo garnitura garažiranih jer nije plaćena carina i PDV i tako već dve godine). Sad Gredelj svoj dizel-motorni testira na skoro identičan način, i neće ga preuzeti željeznice dok ne bude završeno testiranje. A naši prvo puste u saobraćaj ovo čudo, pa onda putnici i redovan saobraćaj budu testiranje. Užas, a za njega nisu krivi Rusi nego mi, što smo to dozvolili. Naš voz uopšte nije jeftin, a nema čak ni radio vezu! Kome je palo na pamet da to dozvoli niko ne zna.
Sve u svemu, Končar se sa tim nije igrao, već razvijao proizvode - ne trebamo mi to kupovati, ali reći "ništa ne valja" ne stoji. Uostalom oba ta voza (pa i Končarove lokomotive serije 442 stare 20 god) prže bez problema 140-160 km/h na deonicama gde smeju (Nova Gradiška - Sl. Brod - Vinkovci, a od nedavno i Vinkovci - Tovarnik, pa skoro do naše granice - mada tu još nije dozvoljena puna brzina od 160 km/h). A i Gredelj DMV može toliko. Iako je stanje kod njih po njihovoj priči otužno, ja bih tako voleo da naše železnice dostignu takvo "otužno" stanje i da naša elektro i mašinska industrija počne da proizvodi tako "loše" proizvode. Ili ono bar da se nekako uključimo u to što oni rade, da se ugovori neka saradnja, pa da malo mrdnemo iz mesta.
 
Sad kada postaje izvesno da će Tadić da bude premijer, nek iskoristi svoje dobre odnose sa Hrvatskom političkom elitom, pa nek naprave neki zajednički posao. Osvajanje Tržišta je težak i mukotrpan posao, a ni mi ni oni nemamo tržište, pri tom je istina da smo svoja tržišta izuzetno puno i naglo otvorila tako da lokalni proizvodjači nemaju šanse u odnosu na globalne igrače bez obziran na kvalitet proizvoda.
Sto se Tramvaja tiče nisam neki stručnjak da bi procenio kvalitet njihovog, ali negde se pominjalo da je jeftiniji od "Španca" , kao i to da ima pogon na svim osovinama, što samo po sebi svrstava ovaj tramvaj u ozbiljnog konkurenta CAF-u.
 
њима свака част, воз сасвим лепо изгледа. ево слике. ако они хоће да купимо њихове возове, нека онда они купе неке Икаре или Необусе, па да направимо неки договор
 
JohnnyLee":161cq89r je napisao(la):
њима свака част, воз сасвим лепо изгледа. ево слике. ако они хоће да купимо њихове возове, нека онда они купе неке Икаре или Необусе, па да направимо неки договор

Mesta za dogovor ima, samo ako ima dobre volje. Autobuski vozni park po Hrvatskoj je šarenolik.
Od MAN-ova SANOS-a, DUBRAVA i TAM-ova iz 80-tih do najnovijih vozila.
Sa druge strane i Končar i Gredelj su solidni proizvodjači, a naša država bi mogla da napravi takav aranžman da određene proizvode za te vozove ili tramvaje radi i naša mašinska industrija.
Dobitak bi bio obostran i višestruk.
Nedostatak novca recesija i prezaduženost potresa i njih kao i nas i neki međudržavni aranžman bi dobro došao obema stranama.
Takodje, realno bi bilo da i sami privrednici potraže partnere medju sobom i tako uposle svoje kapacitete. Svež primer je bivša JUGOPLASTIKA koja ima neki pogon u Mladenovcu (valjda) i jedan je od snadbevača FIAT-a.
 
Jugoplastika radi onu posudu za tecnost za pranje vetrobrana, i neke poklopce i zaptivace. Sve u svemu simbolicno :D
 
Končar je svoje 3 verzije elektromotornog voza svakog ponaosob skoro godinu dana vozikao dole-gore po prugama, sa sve mernim uređajima (verzija za BiH je išla i na burn-in test na poligon u Velim, gde se vrteo danima bez gašenja). Dok to nije završeno vozovi nisu predati na upotrebu.
Тестирања је вршио Кончар, а не ХЖ или ЖФБХ. Ми смо криви што смо узели возове на слепо, односно без тестирања :rolleyes:

И мислим да је Кончар много напреднији од Гредеља (пример Икарбус-ФАП).
Један пример је безбедност. Кончар користи "Jacobs" постоља која спајају 2 вагона. Предност им је мање уништавање шина и у случају искакања воза из шина она спречавају гужвање вагона.
zfbih_voz_koncar.jpg

Eschede1.jpg

Ice_eschede_1.jpg

crt_trainwreck_G_20110726114540.jpg
 
djordje*******g":gu9ypxm1 je napisao(la):
Jugoplastika radi onu posudu za tecnost za pranje vetrobrana, i neke poklopce i zaptivace. Sve u svemu simbolicno :D

[ OFF je, ali da dodam ]

Mozda je simbolicno ovako laicki gledano, ali prvo usli su u posao,
a drugo neki poklopci + posude za vodu i sl. sve to x 100.000 komada (realna proizvodnja 500L modela) nije simbolicno.

Voleo bih ja da je neka od nasih firmi iz Indjije ili Pazove uzela ovaj simbolican posao umesto sto i posle 20 godina rada liju nikakve kofe, vangle i ramove za tablice

Poenta je da su i oni i mi male drzave bez osvojenog trzista, bez kapitala i sl.
Podseticu vas da je svojevremeno GM-OPEL Blok motora za svoje 2.5 i 3.0 motore lio samo u Livnici Kikinda.
Da je Prva petoletka snadbevala Mercedes , Man, pa i Boing odredjenim delovima.
I njima su usta bila puna demokratije i EU, pa eto sad kad su dobili EU vide da ako se sami ne potrude boljitka nema.
Isti proces i mi prolazimo i sto pre shvatimo to bolje po nas.
 
Jesu, mada se ona i ne koristi, jer se u depo ulazi iz Knićaninove, a izlazi preko Knjeginje Ljubice.
 
GOJE":1q8icinb je napisao(la):
Jesu, mada se ona i ne koristi, jer se u depo ulazi iz Knićaninove, a izlazi preko Knjeginje Ljubice.
Svejedno, skretnice se kad već ne smetaju ne uklanjaju tek tako, nekad se pokažu kao spasonosne kad dalje niz liniju nastane neki cirkus. Ovako bi bar imali mogućnost da uđu i eventualno se okrenu kroz depo ili samo zaobiđu deo gde je zastoj.
 
Ovo na Dorćolu je privremeno krpljenje. Detaljna rekonstrukcija tog poteza (Kraljice Marije - 27. marta- Džordža Vašingtona - Cara Dušana - okretnica Beko) je planirana u naredne dve godine. Tako su i na Bulevaru krpili šine kod Liona da bih posle samo godinu dana iščupali jer se, kao što znamo, pravila nova baštica na sredini ulice.

Uglavnom, nadam se da će, kada "prava rekonstrukcija" dođe na red, voditi mnogo više računa o izgledu tramvajske baštice. Kaldrmisanje bi bilo estetski jako lepo rešenje, a i imalo bi onu finu crtu lokalpatriotske nostalgije. Mada, imajući u vidu iskustvo sa Pariskom i Tadeuša Košćuška, sumnjam da se takva rešenja nalaze u planovima.
 
aaaa prekrili su skretnicu pa zasto :bash: :bash: :rant: :rant: :notok: :notok: :( :(
 
Pa znate da je to privremeno, jer je u planu rekonstrukcija celog bulevara.. :rolleyes:
 
jel ima nesto od rekonstrukcije starik ceskih tramvaja poznatijih kao katice :)
 
nego danas sam hvatao tramvaj u depou. pošto tramvaji na nbgd ne idu svojom redovnom trasom zbog radova u AFB, nego im je zadnja stanica u bulevaru Milutina Milankovića, a okreću u depou.

elem odem ja u depo i pitam dispičera mogu ja ovde da vatam tramvaj, i on kaže on što ne bi moglo i zaustavi neki tram i ja uđem.....
 
pa tramvaj ide pored "terazija". ja sam ga uhvatio pre toga baš u depou gde tramvaji "spavaju", a to sada služi kao okretnica.
 
Mogli su da puste tramvaje da idu kroz depo pa da nastave tamo dalje ka bloku :)
 
Vrh