@Methane
Тужна је истина, али за свако унапређење трамвајског саобраћаја наилази се на тврд зид градских архитеката, који не дозвољавају да се ишта помери ни за милиметар, а када је у питању регулација саобраћаја, наилази се на тврд зид друмских саобраћајних инжењера, који све подређују аутомобилима.
Због стајалишта, трамвај никада неће ухватити друмски зелени талас. Омладинских бригада је најпрометнија улица која пресеца Јурија Гагарина, и ту неби имало смисла уводити сигнални приоритет. Према мојим мерењима, само једанпут је један трамвајџија успео да ухвати зелени талас кроз ту раскрсницу, и то возећи као лудак, и са два путника у трамвају. Трамвај када према центру прими путнике у Омладинских Бригада опет се заустави на семафору код Делта Ситија.
Ево мог предлога решења за правац ка центру на том месту:
Црвено је нова позиција стајалишта, жуто померање зоне улице, наранџасто раздвајање позиција саобраћајних трака. Када крене са стајалишта Омладинских Бригада, трамвај хвата зелени талас и преко Агостина Нета. Уштеда у возном времену је минут и десет секунди. Са обзиром на обим саобраћаја, само тим једним померањем једног стајалишта штеди се на инвестицији куповина приближно пола новог трамваја, односно око милион евра на инвестицијама.
Ово је чисто демонстративни пример.
Трамвај који је бржи је истовремено и економски исплативији. То занемаривање економије је, поред свега, разлог зашто нам је систем у држави неефикасан, зашто један радник произведе и заради мање од немачког, шведског итд.