Šta je novo?

Tramvaji

24 sata, 23.02.2012.

Tramvajdžija tvrdi da je skretnica neispravna

Posebna komisija GSP „Beograd” još ispituje sve okolnosti prekjučerašnjeg sudara dva tramvaja kod Vukovog spomenika, kada je povređeno 26 putnika, a prvi rezultati istrage, kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću, ukazuju na to da je vozač tramvaja koji se kretao u pravcu ka Ustaničkoj ulici napravio grešku. U tom preduzeću ističu da je skretnica ispravna i da nije uzrok udesa, što demantuje vozač tramvaja Milenko Dragojlov.

Image

ISTRAGA - U GSP „Beograd” kažu da će se uzrok udesa, kao i visina materijalne štete na tramvajima, znati kada komisija dostavi izveštaj generalnom direktoru tog preduzeća, a kako navode, to bi trebalo da bude krajem nedelje. Kako navode, u toku je vanredni pregled tehničke ispravnosti tramvaja. U Gradskom saobraćajnom preduzeću ističu da je komisija u utorak posle sudara izvršila uviđaj i da je utvrdila da je tramvajska skretnica ispravna, kao i da prvi rezultati istrage ukazuju na ljudski faktor.

Milenko Dragojlov, vozač tramvaja, tvrdi da je skretnica kod Vuka, kao i mnoge druge u gradu, neispravna i da su mnoge njegove kolege tog jutra prijavljivile problem s tom skretnicom. Iz Sindikalne organizacije saobraćaja GSP „Beograd” sumnjaju u ispravnost tramvajske skretnice i traže sprovođenje „ozbiljne i nepristrasne istrage”.
 
ja ne znam kojom brzinom treba da voze, ali ionako idu presporo, i gube vreme bas u tom delu bulevara jer na potezu od 2km ima 20 semafora, i ne mogu da razviju neku brzinu. Sramota je od GSP-a sto su priznali da su ugradili nove skretnice preko kojih se moze ici samo 10kmh, a i licno sam video dosta puta da ih rucno prebacuju. Podrska vozacu u ovom slucaju.
 
Prelazak preko skretnice za vozača tramvaja je krajnje rutinski posao. Ne mogu da verujem da je mogao vozač da napravi baš toliku grešku koja ga je koštala udesa. Teško mi je da poverujem da su svi uslovi bili normalni. Verujem da je vozač obavljao posao normalno i savesno kao i svakoga dana i da je nesreća nešto što nije ni najmanje mogao da očekuje.
 
Pa cekaj malo ako misli da je neispravana onda mora da parkira tramvaj i da ceka one sto je popravljaju.

EDIT: Sutra idem kod :kum: na posao i da mi on sve lepo isprica o tramvaju i skretnicama i to cu sve lepo da snimim ponecu kameru 2 foto aparata da slikam svaki deo tramvaja, skretnicu u snimicu na nekoliko lokacija da li oce da se prebaci ili nece
 
Доста лагања. Доле врхушка. Подршка возачу.
 
stf ja sam napravio profil na Facebook-u "Zastitimo radnike GSP-a" Imam 50 ili 60 njih koji radi u GSP-u pa aduj ako hoces i svi vi ako hocete. Mozete mi slati slike iz ove godine o losim tramvajima ili skretnicama ili o autobusima. Da posle napravim grupu na facebook-u "BEOBUILD GSP" Ako administratori to odobravaju.

EDIT: Na snimku se vidi da nije snimana skretnica kod vuka nego su snimane one stare mehanicke skretnice
 
da si napravio grupu zaštitimo ovog vozača konkretno priključio bih se.


ali ovako ne mogu jer postoji mnogo radnika gsp-a koje ne treba štititi, nego govnjivom motkom rasterati. pre svega mislim na administraciju.
 
Не знам ко је крив, сазнаће се већ (надам се), али ако неко сматра да је сасвим нормално и исправно да се било која скретница пребацује ручно (сем у неким изузетним ситуацијама), онда тај не заслужује ни таљиге да вози или да о њима брине. Сваки пут ми је мука када видим да возач излази из трамваја са оном полугом - а за то време у граду и у ГСП-у расправљају да ли треба 30 или 100 КАФ-ова. По чему да их возе?
 
Ne bih da okrivljujem vozača/vozače, ali stvarno na nekim skretnicama i raskrsnicama projure, ni ne uspore...
 
kopmania":2lcu3ska je napisao(la):
Ne bih da okrivljujem vozača/vozače, ali stvarno na nekim skretnicama i raskrsnicama projure, ni ne uspore...

Пример Устаничка (стара окретница), ту само возач КАФ-а успори.
 
Somi303":1zvmwze0 je napisao(la):
kopmania":1zvmwze0 je napisao(la):
Ne bih da okrivljujem vozača/vozače, ali stvarno na nekim skretnicama i raskrsnicama projure, ni ne uspore...

Пример Устаничка (стара окретница), ту само возач КАФ-а успори.

Кад већ помињемо возаче и ту стару окретницу мислим да је апсолутни безобразлук кад "изблеје" на устаничкој 5-6-7-8 минута и онда крену и пре прве следеће станице стану на старој окретници и изађу напоље остављајући путнике да чекају још једно 5-6 минута... :bash: :grand:
просто полудим..да знам да возим трамвај већ бих пао у искушење да уђем у кабину и "украдем" му возило макар за једну станицу :laugh:
 
ГСП је крив за то, не возачи. Толико година је прошло од кад су продужили трасу до Устаничке, али никако да пребаце и диспечарски центар на Устаничку.
 
milanobelgrade":2ec96hj4 je napisao(la):
Somi303":2ec96hj4 je napisao(la):
kopmania":2ec96hj4 je napisao(la):
Ne bih da okrivljujem vozača/vozače, ali stvarno na nekim skretnicama i raskrsnicama projure, ni ne uspore...

Пример Устаничка (стара окретница), ту само возач КАФ-а успори.

Кад већ помињемо возаче и ту стару окретницу мислим да је апсолутни безобразлук кад "изблеје" на устаничкој 5-6-7-8 минута и онда крену и пре прве следеће станице стану на старој окретници и изађу напоље остављајући путнике да чекају још једно 5-6 минута... :bash: :grand:
просто полудим..да знам да возим трамвај већ бих пао у искушење да уђем у кабину и "украдем" му возило макар за једну станицу :laugh:

Па на Устаничкој чекају време поласка, а на старој окретници чекају кафу и мало се испричају са колегама. :rolleyes:
 
видео сам сада Кафоњу на 7 (1507), тако да то да не иду не пије воду
 
"nikoleta"":1d5s2eaj je napisao(la):
Pravda, 24.02.2012.

Пљуште оптужбе у ГСП

Оба трамваја која су у уторак изазвала чеони судар на раскрсници Рузвелтове и Булевара краља Александра, када је повређен 21 путник, кретала су се већом брзином од дозвољене на том месту од 10 километара.

Untitled-224.jpg


Трамвај који је изазвао судар, ишао је брзином од 18 километара на час, док се други трамвај кретао из супротног смера (од Устаничке ка Правном факултету), брзином од 28 километара на час. То су утврдиле стручне комисије које су обавиле увиђаје и своје закључке доставиле надлежним службама ЈКП ГСП „Београд“ и МУП-у.


Убрзавао к’о „мерцедес“

Такође је утврђено да је скретница технички и функционално исправна, а ванредним техничким прегледом је утврђено да су оба возила била технички исправна. Односно, да су управљачки и кочиони системи били у прописаним границама. Комисија за покретање дисциплинских поступака, каже се у саопштењу Градског саобраћајног предузећа поводом тих налаза, спровешће даљу прописану процедуру.

- Ако је тако како тврди комисија, нека објасне како је могуће покренути 20 тона тежак трамвај и за 5-6 метара постићи толику брзину, к’о да је „мерцедес“. Уосталом, за експертизу су нам потребна два трамваја, па да реконструишемо догађај. Једном ће возити прописаних 10 километара, а други пут поновити све како стоји у извештају, па да видимо резултат – каже Зоран Спирић, председник Синдикалне организације ГСП.

Професор Саобраћајног факултета, др Милан Вујанић није спреман да тврди да возачи нису криви, али ипак…

- Под условом да скретница нормално ради, да ли је уз брзину од 10 километара на сат судар могао да буде избегнут – пита професор Вујанић, мада каже да моћни електромотори могу да постигну убрзање и до 18 километара на тих 5-6 метара.


Скретница ради „како хоће“

Радници, возачи и синдикалци у ГСП, међутим, листом сумњају у налазе комисија.

- Ова скретница, као и скретнице у Ресавској, код Ташмајдана и Бувљака јесу „мртве“. Искључена им је струја па се њима управља ручно, а не ручицом из трамваја. Чак на овој скретници код Вуковог споменика недостаје један део, тзв. „шпулна“, због чега она често ради како хоће, а не како се њоме управља. Зато се она, и поред ручног подешавања, вратила у првобитни положај – у даху каже један од искуснијих возача трамваја са дугим стажом, који није желео да се представи због страха од отказа. Објашњава и да возачи у ГСП раде под великим притиском шест дана у недељи, односно и по 70 прековремених сати месечно, а да им се не плаћа само законом прописаних 20 сати.

- Вређа ме чињеница да је наш директор изашао на лице места и одмах рекао да је возач крив. Колега Драгојлов се налази у врло тешком стању – има мало дете, жена одржава трудноћу, мајка му је болесна. Па зар би своју главу стављао у торбу? Не може се нико, па ни директор, играти са људима. Довољно ризикујемо што често возимо неисправна возила, јер нас терају, а тако угрожавамо и животе путника – прича наш саговорник.

У пристрасност и ваљаност извештаја сумња и Небојша Митровић, председник Синдиката возача ГСП.


Догађај је на видео-надзору

- Ако су комисије хтеле да утврде шта се тачно догодило, могле су да користе снимке са уличног видео-надзора – каже Зоран Спирић. – Ту би се видело да је возач изашао из трамваја и ручно подесио скретницу. Утврдила би се и брзина кретања возила, као и све друге околности.
 
Sinoc kada sam bio sa kumom u pogonu jedan kumov kolega je rekao da se skretnica sama vracala po 5 puta. On je prebaci vrati se u tramvaj a ona se vratila on je tako pet puta prebacivao. Pricam o skretnici u bulevaru kod vuka. Ja mogu da potvrdim da se skretnica polako vratila i mogu da potvrdim da tramvaj moze da u mestu dok slajfuje razvije 18 KM/H ali u mestu posto je sina bila vlazna a onaj uređaj kod vozaca je registrovao u mestu da moze u mestu da nabaci 18km/h ja sam pitao moju profesorku Škarić i o na kaze da je vozač kruiv ali neverujem da je kriv ako je lepo prebacio. Ja zelim da postave javno snimak od sudara, a ljudi koji su povređeni treba da tuze gsp
 
Istina je negde tamo. . . . Vuk je pokriven kamerama. . . :kk:

Da li je istina da tramvaj koj je neposredno uz tj iza prvog udaljen 1 m. a na istim šinama
može da aktivira prebacivanje skretnice (daljinsko upravljanje)
u žargonu rečeno da ,,zeza,, kolegu :p
i da je ta ,,igra,, popularna kod mlađih vozača. :rolleyes:
 
Ето, они се зезају туђим животима, а ми после треба да их бранимо :notok:
 
Vrh