Šta je novo?

Tramvaji

А да није случајно скретница неисправна јер возачи "прелећу" преко ње? То вам није пало на памет? Овај се сигурно залетео преко ње и она се пребацила.
А можда ова камера може да помогне.
http://www.naxi.rs/kamere
 
Не може да се залети преко ње, кад је она пребацила пре него што ју је први пар точкова дотакао.

Какав средњевековни систем скретница имамо, довољан је мали струјни удар или флуктација напона и она побрљави.
 
Па ваљда прво пређе преко оног дела где су грејачи и сав механизам, па онда иде скретница. Вероватно се она пребацила кад је он прешао преко тог дела или једноставно није гледао где је усмерена :rolleyes:
 
Ako se šine budu izmeštale sa Slavije, biće otežanio skretanje desetci kod Pravnog. Šta mislite da li nam je uopšte potrebna nepouzdana desetka? Mislim da bi mogle da se ukinu 5 i 10, da se napravi jaka linija 14 (kao pouzdana veza Vuka i Bulevara sa Slavijom, Autokomandom i Voždovcem) i za 50% jača linija 2 kao veza drugih linija sa Dorćolom.
 
images
 
Pa zaista jaka dvojka bi bila bolje rešenje od slabe petice. Jaka 14 bi bila čak potrebnija od jake petice, jer je presedanje do Autokomande i Karađorđevog parka komplikovano. Linija 2 bila bi dovoljno česta i pouzdana veza Dorćola i Kalemegdana sa svim drugim linijama
 
U Beogradu načelno postoje dve vrste skretnica:
- skretnice na linijama koje se prebacuju elektromagnetima ugrađenim na skretnicama. Ove skretnice se mogu prebacivati i ručno – pomoću poluge.
- skretnice koje nemaju ugrađene elektromagnetni pogon, pa se prebacuju samo pomoću poluge (u depoima i na sporednim kolosecima)

Aktiviranje elektromagnetnih skretnica vrši vozač preko tropoložajnog prekidača na vozačkom pultu koji ima sledeće položaje:
- normalni (srednji) položaj u kome stoji prekidač pri vožnji. Prekidač se pomoću opruge sam vraća iz bilo kog od sledeća dva položaja kada se u njima ne drži rukom.
- položaj za prekretanje skretnice.
- položaj za osiguranje skretnice od prekretanja.

Na desetak metara ispred skretnice se na kontaktnom vodu nalazi uključna tačka koja se sastoji od dva provodnika sa svake strane kontaktnog voda u dužini oko pola metra, sa kojih se struja u slučaju prebacivanja skretnice vodi na elektromagnete ugrađene u skretnicama.
Ako tramvaj prelazi prelazi preko kontakta u srednjem položaju, da li će se sekretnica prebaciti zavisi od trenutne struje koju vuku potrošači u tramvaju (tj. koliko je "majstor" pritisnuo papučicu "gasa"), pa nije sigurno da li će se skretnica prebaciti ili ne. Zbog toga vozač mora na tom mestu da prebaci prekidač u položaj "prekretanje" ukoliko po signalizaciji ali i posmatrajući položaj jezička skretnice utvrdi da skretnica nije u potrebnom položaju.
Ukoliko utvrdi da je skretnica već u odgovarajućem položaju, prebacuje prekidač u položaj za osiguranje od prekretanja.
Da bi to mogao bezbednio da uradi, preko skretnica je brzina ograničena na 10 km/h.

Najčešće se dešava da su na skretnicama neispravni elektromagneti. U tom slučaju vozač vizuelno utvrdi da se skretnica nije prebacila, zaustavlja tramvaj i polugom prebacuje skretnicu. To u Beogradu, na žalost, vrlo često gledamo, čime se usporava saobraćaj.
Kao što se vozač za vožnju automobila obučava da pritiskuje kvačilo, menja brzine, daje gas ili koči, tako se i vozač tramvaja obučava kako se vozi preko skretnice i kako se vrši prekretanje skretnice i to mu je sastavni deo posla.
Kada se dogodi ovakva nesreća, uviđaj ne vrši GSP već policija. U sastavu uviđaja se vrši i provera ispravnosti skretnice. Međutim i kada je skretnica neispravna, propisana brzina od maksimalno 10 km/h upravo služi tome da vozač može da se pre nailaska na početak skretnice u slučaju potrebe zaustavi. Zbog toga je, na žalost, vozač gotovo uvek kriv u ovakvim slučajevima. Mogu da zamislim da ne bi bio kriv jedino da u trenutku prelaska skretnice pukne neki deo pa se dogodi nesreća. Bez obzira na to, izjave direktora odmah posle nesreća da je vozač kriv zvuče vrlo grubo i prejudicirajuće. To bi morao da prepusti istražnim organima.
Naravno postoje u svetu i savremeniji i bezbedniji automatizovani sistemi prebacivanja skretnica kada je vozač oslobođen te funkcije. Naš je problem što je to skupo, ali i što ni ovakav sistem ne možemo dobro da održavamo. I u automatizovanom sistemu bi u Beogradu zato postojala obaveza vozača da vizuelno proverava ispravnost položaja skretnice i po potrebi je prebaci ručno.
 
Čuburac, evo ti malo podsećanje na nekoliko saobraćajki tramvaja - ostaje dilema čija je bila krivica u svakom od tih slučajeva...

septembar 2011 - TRAMVAJ UDARIO U KOMBI, IZAZVAO LANČANI SUDAR
http://www.vesti.rs/Beogradske/TRAMVAJ-UDARIO-U-KOMBI-IZAZVAO-LANCANI-SUDAR.html

jul 2011 - Šest osoba povređeno u sudaru dva tramvaja
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/267992/Sest-osoba-povredjeno-u-sudaru-dva-tramvaja

decembar 2010 - Sudar tramvaja kod Hipodroma, 13 povređenih
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/224710/Beograd-Sudar-tramvaja-kod-Hipodroma-13-povredjenih
101717_tramvaj-sudar-0076-foto-d-milenkovic_f.jpg


mart 2009 - Vozač "juga" teško povređen u sudaru sa tramvajem
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/85647/Vozac-juga-tesko-povredjen-u-sudaru-sa-tramvajem

februar 2009 - Sudar tramvaja na staroj okretnici
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Sudar-tramvaja-na-staroj-okretnici.lt.html
Sudar3.feb.jpg


2007 - Poljubac dve "sedmice"
http://www.vesti.rs/Beogradske/Poljubac-dve-sedmice.html
 
A sta ako skretnica pobaci a vozac je sve uradio kako treba [karlo objasni] Sinoc oko 22.30h sedmica u kojoj sam bio vozac je nailazeci na tu skretnicu kod vuka opsovo zatim se vratio u rkiverc i zasao ponovo namjestio skretnicu pa nastavio voznju .Inace juce je do tri sata tu dezurala kula .Misli da je skretnica bila neispravna posto se zna desiti da se pise da se popravi skretnica a to se odugovlaci.Takodej kazu da su grijaci bili nespravni pa da je ista zaledila pa se desio da skretnica[pobaci] :)
 
Da dodam.. Pre 10ak dana vozio sam se peticom koja se zaglavila kada vozac nije uspeo da prebaci tu skretnicu jer se zaledila ili sta vec. Rezultat - pesacenje i velika kolona tramvaja kod Vuka. Nesto definitivno nije u redu sa tom skretnicom. :rolleyes:
 
Матеја Бељан":annqalr6 je napisao(la):
Pa zaista jaka dvojka bi bila bolje rešenje od slabe petice. Jaka 14 bi bila čak potrebnija od jake petice, jer je presedanje do Autokomande i Karađorđevog parka komplikovano. Linija 2 bila bi dovoljno česta i pouzdana veza Dorćola i Kalemegdana sa svim drugim linijama

tn_fr-besancon-CAF-Urbos-101223.jpg

Савршен за ПОУЗДАНУ 5-ицу! :mad:
 
Trazim dozvolu da napravim temu u koj bi voleo da svi vi doprinesete slike losih deonica, skretnica i vozila
 
veb983":s781ydik je napisao(la):
Da dodam.. Pre 10ak dana vozio sam se peticom koja se zaglavila kada vozac nije uspeo da prebaci tu skretnicu jer se zaledila ili sta vec. Rezultat - pesacenje i velika kolona tramvaja kod Vuka. Nesto definitivno nije u redu sa tom skretnicom. :rolleyes:


Nije uredu ne samo sa skretnicom
nego sa kompletnom raskrsnicom
ista bi trebal da bude kružni tok i manje bi bilo problema

Onaj ko je tako projektovao pri rekonstrukciji Bulevara K.A.
nek ima i deset diploma i medalja
ali je debelo omanuo kod Vuka :notok:
 
Verovatno je nšto loše u Ustaničkoj...
Na 13ici idu prazni CAFovi a na 7ci idu prepune solo katice...
 
KAF je očigledno dobro legao samo na 13, ali ih za tu jednu liniju imamo previše :D
 
Vrh