Šta je novo?

Tramvaji

Jeli ko pogledao link na mom predhodnom postu kako je prosao taj tramvaj u sudaru prije par dana u zagrebu
 
Vladica-86":ms81zi3s je napisao(la):
Najmanje je bitno odakle je tramvaji! Kakve to veze ima? Valjda je bitno da ne bude preskup ali da bude bezbedan i barem lici na nesto. Sacuvaj me boze kakvo razmisljanje neki ljudi imaju...
Najvazniji je kvalitet tramvaja i njegova funkcionalnost i iskoriscenost u njegovoj glavnoj nameni prevozu putnika e tu crotram lose prolazi.
Helsinki,
In test service the TMK 2200 received criticism from the public for not having enough seats or leg room, as well as being noisy
A cujem ni da kvalitet nekih drugih vaznih delova nije najbolji.
Mogu da postavim njegovo poredjenje sa drugim tramvajima iz njegove kategorije pa ce se videti nedostatak prostora u odnosu na druge.
A uzgred do sada Koncar nije izbacio krace verzije tramvaja koji je potreban Beogradu.
 
Vladica-86":g7uqb2dj je napisao(la):
Najmanje je bitno odakle je tramvaji! Kakve to veze ima? Valjda je bitno da ne bude preskup ali da bude bezbedan i barem lici na nesto. Sacuvaj me boze kakvo razmisljanje neki ljudi imaju...

@KimIISin, jesi li ti ozbiljan da Beogradu, koji ima jedne od najstraijih tramvaja koji se i dalje voze, ne trebaju novi tramvaji?
Vrlo ozbiljan! Tramvaji treba da traju najmanje 40 godina. Drugo, tramvaji učestvuju mnogo manje u prevozu Beograđana od autobusa i/ili trolejbusa. Uostalom, suma koja je odvojena za kupovinu tramvaja bi mogla da se upotrebi za završetak mnogo značajnijih projekata u BG (hint: klinički centar, Prokop, sređivanje muzeja...).
Na kraju krajeva, Beograd nema baš toliko stare tramvaje da im je potrebna hitna zamena, jedino što održavanje istih i nije baš za pohvalu... Pogledaj i moje starije postove vezane za ovu temu. :kafa::dil:
Toliko od mene.
 
I ja isto tako mislim. Rekonstrukcija je bila bolje rešenje, ali ako je ovako odlučeno, neka bude. To je ionako novac namenjen specijalno tramvajima i nije se mogao koristiti u druge svrhe.
 
Ne kapirate neke bitne stvari. Mogu tramvaji da se voze jos 50 godina i da se stalno popravljaju, ali to posle 20-30 godina vise nije resenje. Ne samo zato sto se ucestaju rekonstrukcije tramvaja, nego i zato sto na primer u Beogradu nema niskpodni tramvaj, a to je veoma bitno, za invalide, za roditelje sa kolicima itd da ne nabrajam sada. Ne radi se samo o tome da moze da se popravi tramvaj pa moze jos da gura. Primetio sam da se u Srbiji i dalje radi tako, popravlja se nesto sve dok se ne slomi ili toliko propadne da vise ne moze da se koristi, a potom se u popravljanje ulozi vise novca nego sto bi kostalo novo koje je u svakom pogledu bolje nego staro, u slucaju tramvaja mislim na funkcionalnost, bezbednost, udobnost itd u odnosu na trenutne tramvaje. Nije vam dovoljna cinjenica da se ti tramvaji vise ne proizvode? Ne pitate se zasto?
 
@vladica-86
Шетају Мујо и Суљо Њујорком и у једном контејнеру спазе голи леш двадесетогодишње плавуше.
Их, мој Мујо видиш што ти је ово Америчко потрошачко друштво код нас би ову карали још најмање 30 година....
 
Pa to je isti onaj tekst koji smo već videli...

Nego, zna li neko u kojem je stanju Goša kao firma danas? Ako su u stanju da proizvode tramvaje, zašto im je uopšte potrebno partnerstvo sa Hrvatima? Ako pak nisu, od kakve koristi očekuju da budu :)
 
Kao što sam već naveo, načelno nisam protiv nabavke novih tramvaja. Ne bi mogli da nađete srećniju osobu od mene da sutra na našim ulicama krene da saobraća flota sastavljena od 100% niskopodnih autobusa, trolejbusa i tramvaja, pod zemljom par linija metroa, i da po (dovršenom) beogradskom železničkom čvoru piče novi, dvospratni EMV, svakih 15-20 minuta. Ali, za to je potreban prokleti novac, ko li ga samo izmisli... :mad::p Kada love nema, valja ulagati u prioritete.
@ Lucifer
O čemu ti pričaš čoveče? Izvini, ali ako su neki slovenski narodi lansirali rakete u kosmos, veruj mi, mogu da naprave i dobar tramvaj. Što se konkretno Končara tiče, njihov tramvaj ide kao Bombardier, kvalitetan je kao Bombardier (ili Alstom), ali nije Bombardier. Uostalom, veoma uspešna eksploatacija u Zagrebu i Helsinkiju to potvrđuje. I pretpostavljam da će GSP testirati sve potencijalne kandidate pre nego što odluči šta će da kupi.
@ ACR
Industrija železničkih vozila u Srbiji je devastirana, tako da sumnjam da Goša (tj. ono što je od nje ostalo) može samostalno da razvije novi tramvaj. Ali, sigurno mnoge firme bi mogle da uđu u kooperaciju sa stranim firmama. Zapravo, to bi trebao da bude i uslov prilikom kupovine, naročito sada u doba krize, da u taj tramvaj bude ugrađen maksimalan broj domaćih komponenata, kao i to da se sklope u nekoj domaćoj firmi.
@Vladica86
Može da se ugradi niskopodni modul i u KT-4. Vidi ovde: http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
 
KimIlSin":mlkt33hv je napisao(la):
@ Lucifer
O čemu ti pričaš čoveče? Izvini, ali ako su neki slovenski narodi lansirali rakete u kosmos, veruj mi, mogu da naprave i dobar tramvaj. Što se konkretno Končara tiče, njihov tramvaj ide kao Bombardier, kvalitetan je kao Bombardier (ili Alstom), ali nije Bombardier. Uostalom, veoma uspešna eksploatacija u Zagrebu i Helsinkiju to potvrđuje. I pretpostavljam da će GSP testirati sve potencijalne kandidate pre nego što odluči šta će da kupi.
GSP nece testirati sve potencijalne kandidate, zado sto je jedini kriterijum izbora, kako eksplicitno pise na samom pocetku konkursa, cena. Fino su Rusi lansarila Lajku i stasvene u kosmos, pa ipak ne mogu da naprave Mercedes taman i da hoce. Pricam o tome da 50 godina star AEG tramvaj u Beogradu izgleda bolje nego desetogodisnji CKD. Samo naivni imbecil moze da misli da je kupovina 40 tramvaja za glavni grad nepoliticko pitanje u rangu nabavke brasna za vrtice.
 
Vladica-86":c1wzomym je napisao(la):
Ne samo zato sto se ucestaju rekonstrukcije tramvaja, nego i zato sto na primer u Beogradu nema niskpodni tramvaj, a to je veoma bitno, za invalide, za roditelje sa kolicima itd da ne nabrajam sada.
KimIlSin":c1wzomym je napisao(la):
@Vladica86
Može da se ugradi niskopodni modul i u KT-4. Vidi ovde: http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
Moze i niskopodni modul cime bi postao KTNF6 ili KTNF8, a moze i da se na stanicama izgradi rampa za invalide, roditelje s kolicima i stare kao npr. ove u Denveru:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Evans_Station_01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aurariawestcampus.JPG
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pepsi_CenterElitch_Gardens_.JPG
 
Kim Il Sine, pogledaj temu o avijaciji, postovao sam članak koji objašnjava zašto rusi umeju da lansiraju Buran a ne umeju da naprave kvalitetan tramvaj. Niti će umeti u budućnosti, dokle god im R&D i industrija funkcionišu po pravilima iz 1917.

Da je Končar kvalitetan kao Bombardije ili Alstom uspeli bi da ga još nekom uvale. Samo Zagreb ima Crotram (70 komada) i naručio je još 70 ali je sada cena 1,85 miliona evra. Citadis X04 je 150.000 evra skuplji ali prevozi 500 putnika (ova verzija za Istanbul). Kvalitet neću da pominjem.

A što se tiče "uspešnog" Crotrama u Helsinkiju:

Croatian-made tram criticised as "cramped and noisy"

1135233456741.jpeg


The Croatian-made tram currently being tested in the capital by the Helsinki City Transport (HKL) has received criticism from the public with regards to its shortage of seats, the inadequacy of legroom, and the functioning of the doors. The passengers also consider the tram to be noisy.
Furthermore, the tram is too long to be suitable for use in Helsinki, HKL says. It is several metres longer than the present trams.

HKL has already conducted negotiations with other manufacturers with regard to road-testing of trams.
It is possible that HKL will acquire trams by other manufacturers for pilot trials in Helsinki in the near future.

The operator has run tests on the Croatian-built tram on lines 6 and 8 since the end of last year.
The tests relate to the purchasing of a fleet of new trams scheduled to commence this year.

Izvor: Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/english/article/Croatian-made tram criticised as cramped and noisy/1135235125931

Ovo je vest od marta prošle godine. Crotram su terstirali na samo dve linije od dvanaest postojećih jer su ostale suviše strme. Zašto? Zato što je Crotram dizajniran za Zagreb koji je ravniji.

Ovo je postojeća tramvajska flota Helsinkija. Spremili su 59 miliona evra kako bi kupili nove tramvaje (40 komada) u sledećih par godina.


Summa, summarum, Crotram bi mogao da se proda Novom Sadu ili Subotici, ali ne po ovoj ceni. Beogradu na 29 brežuljaka? Nikada.
 
Siniša":3qan3ms2 je napisao(la):
Vladica-86":3qan3ms2 je napisao(la):
Ne samo zato sto se ucestaju rekonstrukcije tramvaja, nego i zato sto na primer u Beogradu nema niskpodni tramvaj, a to je veoma bitno, za invalide, za roditelje sa kolicima itd da ne nabrajam sada.
KimIlSin":3qan3ms2 je napisao(la):
@Vladica86
Može da se ugradi niskopodni modul i u KT-4. Vidi ovde: http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
Moze i niskopodni modul cime bi postao KTNF6 ili KTNF8, a moze i da se na stanicama izgradi rampa za invalide, roditelje s kolicima i stare kao npr. ove u Denveru:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Evans_Station_01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aurariawestcampus.JPG
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pepsi_CenterElitch_Gardens_.JPG
Moze svasta nesto da se uradi ali kako to izgleda na sred stajalista u Beogradu neka rampa da se izgradi od koje ni ljudi ne mogu da prodju, to se samo radi kada je tramvaj odvojen od ostalog saobracaja a ne tako da ni ljudi ne mogu da prolaze. A sto se tice niskopodnog modula za KT-4, ponavljam da nije resenje u nedogled popravljati i rekonstruisati i dogradjivati nego nekada kupiti nesto novo. Taj niskopodni KT-4 model je cak i ruzniji od ovih trenutnih. Na primer u Becu i dalje po negde voze starije tramvaje, naravno ti stariji su tri puta bolji od beogradskih ali polako i njih menjaju za ove nove niskopodne kojih vec dosta ima po gradu. Stvarno necu vise da raspravljam o tome, ako mislite da Beogradu ne trebaju novi tramvaji, ok.
 
Vladica-86":2uo4bnw2 je napisao(la):
Moze svasta nesto da se uradi ali kako to izgleda na sred stajalista u Beogradu neka rampa da se izgradi od koje ni ljudi ne mogu da prodju, to se samo radi kada je tramvaj odvojen od ostalog saobracaja a ne tako da ni ljudi ne mogu da prolaze. A sto se tice niskopodnog modula za KT-4, ponavljam da nije resenje u nedogled popravljati i rekonstruisati i dogradjivati nego nekada kupiti nesto novo. Taj niskopodni KT-4 model je cak i ruzniji od ovih trenutnih. Na primer u Becu i dalje po negde voze starije tramvaje, naravno ti stariji su tri puta bolji od beogradskih ali polako i njih menjaju za ove nove niskopodne kojih vec dosta ima po gradu. Stvarno necu vise da raspravljam o tome, ako mislite da Beogradu ne trebaju novi tramvaji, ok.
Te rampe bi daleko manje smetale nego kiosci, nepropisno parkirani automobili i razni ulicni prodavci. To je smetnja beogradskim ulicama.
Izgled KT-4 sa niskoposnim modulom je stvar ukusa, nekome se svidja, nekome ne.
Ovde niko nije protiv novih tramvaja, naprotiv. Ali mislim da je sada bolje da se pare sakupe za gradnju metroa, bar ja tako gledam.
EDIT:
Clan railserbia foruma Nikola, koji u zagrebackom ZET-u vozi tramvaje dao je vidjenje raznih modela tramvaja iz svog iskustva. Cisto reda radi sam postavio ovo
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=3638&p=90701#p90701
 
bigvlada":3nb50u7q je napisao(la):
Kim Il Sine, pogledaj temu o avijaciji, postovao sam članak koji objašnjava zašto rusi umeju da lansiraju Buran a ne umeju da naprave kvalitetan tramvaj. Niti će umeti u budućnosti, dokle god im R&D i industrija funkcionišu po pravilima iz 1917.

Da je Končar kvalitetan kao Bombardije ili Alstom uspeli bi da ga još nekom uvale. Samo Zagreb ima Crotram (70 komada) i naručio je još 70 ali je sada cena 1,85 miliona evra. Citadis X04 je 150.000 evra skuplji ali prevozi 500 putnika (ova verzija za Istanbul). Kvalitet neću da pominjem.

A što se tiče "uspešnog" Crotrama u Helsinkiju:

Croatian-made tram criticised as "cramped and noisy"

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233456741.jpeg

The Croatian-made tram currently being tested in the capital by the Helsinki City Transport (HKL) has received criticism from the public with regards to its shortage of seats, the inadequacy of legroom, and the functioning of the doors. The passengers also consider the tram to be noisy.
Furthermore, the tram is too long to be suitable for use in Helsinki, HKL says. It is several metres longer than the present trams.

HKL has already conducted negotiations with other manufacturers with regard to road-testing of trams.
It is possible that HKL will acquire trams by other manufacturers for pilot trials in Helsinki in the near future.

The operator has run tests on the Croatian-built tram on lines 6 and 8 since the end of last year.
The tests relate to the purchasing of a fleet of new trams scheduled to commence this year.

Izvor: Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/english/article/Croatian-made tram criticised as cramped and noisy/1135235125931

Ovo je vest od marta prošle godine. Crotram su terstirali na samo dve linije od dvanaest postojećih jer su ostale suviše strme. Zašto? Zato što je Crotram dizajniran za Zagreb koji je ravniji.

Ovo je postojeća tramvajska flota Helsinkija. Spremili su 59 miliona evra kako bi kupili nove tramvaje (40 komada) u sledećih par godina.
[url]http://img154.imageshack.us/img154/7623/helsinkitram.jpg[/url]

Summa, summarum, Crotram bi mogao da se proda Novom Sadu ili Subotici, ali ne po ovoj ceni. Beogradu na 29 brežuljaka? Nikada.
Nekada! :D
Evo ti diskusija na zeljeznice.net, u kojoj učestvuje i lik koji je taj tramvaj vozio po Helsinkiju:
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5719&postdays=0&postorder=asc&start=330
Toliko od mene. Što se avijacije tiče, pa zar ti stvarno misliš da su npr. Lunohod ili Su-27 proizvod istraživanja i razvoja, koji se baziraju na pravilima iz 1917???? Ako je tako, onda dobro....
 
Istina boli, činjenica je da Helsinki nije kupio Crotram. Niti bilo ko drugi. A nećemo ni mi ako možemo da ga vozimo samo po Novom Beogradu.

Da, Lunohod i Su-27 su proizvod pravila na kojima se zasniva(o) ruski/sovjetski model istraživanja, razvoja i proizvodnje. A pravila su iz 1917, pročitaj članak.

Prototip Citadisa X04 (onog pravljenog za Tursku, koji košta 150.000 evra više po komadu od Crotrama)

6istanbulcitadis11.jpg

6istanbulcitadis21.jpg

6istanbulcitadis31.jpg


Kopajući po raznim izvorima, došao sam do sledećih informacija:

Naglasak na ovom modelu je bio kokpit, tj da se što više olakša posao vozaču

- širina je između 2,30 i 2,65 metara, u zavisnosti od želje kupca
- broj modula od 3 do 9
- dužina od 20 do 40 metar
- brzina 70-80 km/h

Ovo je ključno pitanje, koliko je kod nas duga kompozicija od dva tramvaja (npr. dupla sedmica )? Da li bi mogli da iskoristimo pun potencijal, tj. tramvaj sa devet modula?
 
Dupla katica je mislim nesto manja od 40m Ovaj tramvaj je super kupljeno :cool:
 
^^^ Vozio sam se njim u Istanbulu, jedan je od najboljih tramvaja u kome sam ikad bio. To je taaako tiho, ne mogu da vam opisem.
 
A jel i GSB-ova garaza izgleda ovako kao na slikama? Kamo lepe srece da se ovako nesto nadje na nasim ulicama.
 
Milanče, to je Alstomova fabrika :) Na slikama je prototip. I za novi Fiat je morala da se preuredi Zastavina hala pa sada izgleda bolje nego ranije tako da pitanje hale ne vidim kao neki težak problem.
 
^^Hvala Vlado to je bilo retoricko pitanje. Jasno mi je to sve pokusao sam samo da napravim malu paralelu izmedju ove slike i GSB-a. Shvatam sada da to i nije bilo bas najsrecnije poredjenje iako smatram da losije finansijsko stanje u GSB-u ne moze da bude izgovor za stvari kao sto je odrzavanje garaze i radnog mesta u njoj.
 
To je zbog palmi.... Inace i mi imamo ove se travom, isto izgledaju. Ali me fascinira da se koriste zimootporne vrste, kada bi u Nici moglo rasti nesto mnogo bujnije i interesantnije. Ovo ovde moze se posaditi i u Beogradu, bez problema.
 
Vrh