Najvazniji je kvalitet tramvaja i njegova funkcionalnost i iskoriscenost u njegovoj glavnoj nameni prevozu putnika e tu crotram lose prolazi.Vladica-86":ms81zi3s je napisao(la):Najmanje je bitno odakle je tramvaji! Kakve to veze ima? Valjda je bitno da ne bude preskup ali da bude bezbedan i barem lici na nesto. Sacuvaj me boze kakvo razmisljanje neki ljudi imaju...
A cujem ni da kvalitet nekih drugih vaznih delova nije najbolji.In test service the TMK 2200 received criticism from the public for not having enough seats or leg room, as well as being noisy
Vrlo ozbiljan! Tramvaji treba da traju najmanje 40 godina. Drugo, tramvaji učestvuju mnogo manje u prevozu Beograđana od autobusa i/ili trolejbusa. Uostalom, suma koja je odvojena za kupovinu tramvaja bi mogla da se upotrebi za završetak mnogo značajnijih projekata u BG (hint: klinički centar, Prokop, sređivanje muzeja...).Vladica-86":g7uqb2dj je napisao(la):Najmanje je bitno odakle je tramvaji! Kakve to veze ima? Valjda je bitno da ne bude preskup ali da bude bezbedan i barem lici na nesto. Sacuvaj me boze kakvo razmisljanje neki ljudi imaju...
@KimIISin, jesi li ti ozbiljan da Beogradu, koji ima jedne od najstraijih tramvaja koji se i dalje voze, ne trebaju novi tramvaji?
GSP nece testirati sve potencijalne kandidate, zado sto je jedini kriterijum izbora, kako eksplicitno pise na samom pocetku konkursa, cena. Fino su Rusi lansarila Lajku i stasvene u kosmos, pa ipak ne mogu da naprave Mercedes taman i da hoce. Pricam o tome da 50 godina star AEG tramvaj u Beogradu izgleda bolje nego desetogodisnji CKD. Samo naivni imbecil moze da misli da je kupovina 40 tramvaja za glavni grad nepoliticko pitanje u rangu nabavke brasna za vrtice.KimIlSin":mlkt33hv je napisao(la):@ Lucifer
O čemu ti pričaš čoveče? Izvini, ali ako su neki slovenski narodi lansirali rakete u kosmos, veruj mi, mogu da naprave i dobar tramvaj. Što se konkretno Končara tiče, njihov tramvaj ide kao Bombardier, kvalitetan je kao Bombardier (ili Alstom), ali nije Bombardier. Uostalom, veoma uspešna eksploatacija u Zagrebu i Helsinkiju to potvrđuje. I pretpostavljam da će GSP testirati sve potencijalne kandidate pre nego što odluči šta će da kupi.
Vladica-86":c1wzomym je napisao(la):Ne samo zato sto se ucestaju rekonstrukcije tramvaja, nego i zato sto na primer u Beogradu nema niskpodni tramvaj, a to je veoma bitno, za invalide, za roditelje sa kolicima itd da ne nabrajam sada.
Moze i niskopodni modul cime bi postao KTNF6 ili KTNF8, a moze i da se na stanicama izgradi rampa za invalide, roditelje s kolicima i stare kao npr. ove u Denveru:KimIlSin":c1wzomym je napisao(la):@Vladica86
Može da se ugradi niskopodni modul i u KT-4. Vidi ovde: http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
Moze svasta nesto da se uradi ali kako to izgleda na sred stajalista u Beogradu neka rampa da se izgradi od koje ni ljudi ne mogu da prodju, to se samo radi kada je tramvaj odvojen od ostalog saobracaja a ne tako da ni ljudi ne mogu da prolaze. A sto se tice niskopodnog modula za KT-4, ponavljam da nije resenje u nedogled popravljati i rekonstruisati i dogradjivati nego nekada kupiti nesto novo. Taj niskopodni KT-4 model je cak i ruzniji od ovih trenutnih. Na primer u Becu i dalje po negde voze starije tramvaje, naravno ti stariji su tri puta bolji od beogradskih ali polako i njih menjaju za ove nove niskopodne kojih vec dosta ima po gradu. Stvarno necu vise da raspravljam o tome, ako mislite da Beogradu ne trebaju novi tramvaji, ok.Siniša":3qan3ms2 je napisao(la):Vladica-86":3qan3ms2 je napisao(la):Ne samo zato sto se ucestaju rekonstrukcije tramvaja, nego i zato sto na primer u Beogradu nema niskpodni tramvaj, a to je veoma bitno, za invalide, za roditelje sa kolicima itd da ne nabrajam sada.Moze i niskopodni modul cime bi postao KTNF6 ili KTNF8, a moze i da se na stanicama izgradi rampa za invalide, roditelje s kolicima i stare kao npr. ove u Denveru:KimIlSin":3qan3ms2 je napisao(la):@Vladica86
Može da se ugradi niskopodni modul i u KT-4. Vidi ovde: http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Evans_Station_01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aurariawestcampus.JPG
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pepsi_CenterElitch_Gardens_.JPG
Te rampe bi daleko manje smetale nego kiosci, nepropisno parkirani automobili i razni ulicni prodavci. To je smetnja beogradskim ulicama.Vladica-86":2uo4bnw2 je napisao(la):Moze svasta nesto da se uradi ali kako to izgleda na sred stajalista u Beogradu neka rampa da se izgradi od koje ni ljudi ne mogu da prodju, to se samo radi kada je tramvaj odvojen od ostalog saobracaja a ne tako da ni ljudi ne mogu da prolaze. A sto se tice niskopodnog modula za KT-4, ponavljam da nije resenje u nedogled popravljati i rekonstruisati i dogradjivati nego nekada kupiti nesto novo. Taj niskopodni KT-4 model je cak i ruzniji od ovih trenutnih. Na primer u Becu i dalje po negde voze starije tramvaje, naravno ti stariji su tri puta bolji od beogradskih ali polako i njih menjaju za ove nove niskopodne kojih vec dosta ima po gradu. Stvarno necu vise da raspravljam o tome, ako mislite da Beogradu ne trebaju novi tramvaji, ok.
Nekada!bigvlada":3nb50u7q je napisao(la):Kim Il Sine, pogledaj temu o avijaciji, postovao sam članak koji objašnjava zašto rusi umeju da lansiraju Buran a ne umeju da naprave kvalitetan tramvaj. Niti će umeti u budućnosti, dokle god im R&D i industrija funkcionišu po pravilima iz 1917.
Da je Končar kvalitetan kao Bombardije ili Alstom uspeli bi da ga još nekom uvale. Samo Zagreb ima Crotram (70 komada) i naručio je još 70 ali je sada cena 1,85 miliona evra. Citadis X04 je 150.000 evra skuplji ali prevozi 500 putnika (ova verzija za Istanbul). Kvalitet neću da pominjem.
A što se tiče "uspešnog" Crotrama u Helsinkiju:
Croatian-made tram criticised as "cramped and noisy"
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233456741.jpeg
The Croatian-made tram currently being tested in the capital by the Helsinki City Transport (HKL) has received criticism from the public with regards to its shortage of seats, the inadequacy of legroom, and the functioning of the doors. The passengers also consider the tram to be noisy.
Furthermore, the tram is too long to be suitable for use in Helsinki, HKL says. It is several metres longer than the present trams.
HKL has already conducted negotiations with other manufacturers with regard to road-testing of trams.
It is possible that HKL will acquire trams by other manufacturers for pilot trials in Helsinki in the near future.
The operator has run tests on the Croatian-built tram on lines 6 and 8 since the end of last year.
The tests relate to the purchasing of a fleet of new trams scheduled to commence this year.
Izvor: Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/english/article/Croatian-made tram criticised as cramped and noisy/1135235125931
Ovo je vest od marta prošle godine. Crotram su terstirali na samo dve linije od dvanaest postojećih jer su ostale suviše strme. Zašto? Zato što je Crotram dizajniran za Zagreb koji je ravniji.
Ovo je postojeća tramvajska flota Helsinkija. Spremili su 59 miliona evra kako bi kupili nove tramvaje (40 komada) u sledećih par godina.
[url]http://img154.imageshack.us/img154/7623/helsinkitram.jpg[/url]
Summa, summarum, Crotram bi mogao da se proda Novom Sadu ili Subotici, ali ne po ovoj ceni. Beogradu na 29 brežuljaka? Nikada.