Šta je novo?

Tramvaji

Pa ne kazem da je losa stvar uopste,naprotiv.Samo kazem da se sve moze zloupotrebiti.

Nesto su nam usporili isporuku CAF-onja 1510 je zadnji stigao bese pred novu godinu?
 
Vucko kako idu spanski pesovani na beogradskih -15 ? :D Nesto se ne zalis? :D
 
Siniša":1h7c9fe8 je napisao(la):
Матеја Бељан":1h7c9fe8 je napisao(la):
Mislim da bi ovde mogla nekako da se napravi okretnica, samo je pitanje da li bi mogla da stane neka linija još osim šestice, bilo bi dobro neka za Voždovac, a trojka može takođe, ionako je veza Centar - Železnička stanica jako loša
Plato isperd Doma sindikata bi ipak trebalo ostaviti pešacima. Više sam za to da tramvaj okreće oko bloka zgrada Dečanska-Kolarčeva-Terazije-natag Trg Nikole Pašića.

Уф, то би значило укрштање са делом Дечанске која је оптерећенија бусевима (између Нушићеве и Деспота Стефана), а притом и цела Дечанска ''пуни'' теразијски тунел. Трамвај би блокирао сав остали саобраћај.

Али кад већ маштамо, лепо звучи. :) А могао би да га продужиш и скроз до Калиша, кроз Васину или Браће Југовића.

Мало да будем озбиљан кад је већ тема о трамвајима. Гледао сам онај план склањања шина са Славије, пролазио више пута од тада кроз Бирчанинову и Краља Милутина и није ми јасно како би се извело предложено скретање између те две улице. Много ми, бре, уско делују за тако нешто.
 
Приметио сам да се нису обистиниле приче како КАФ-ови не могу да возе по киши, снегу и хладноћи.....
 
Nije mi jasno 1509 kad je stigao izbacili su ga na ulicu u roku od nedelju dana, sada 1510 i 11 još nisu izbacili a tu su sigurno već pola meseca :)

Nego čuburac jesi video kakva su sedišta u 1511 ? jesu li crvena ili siva :D ?
 
Cuburac93":1e045za0 je napisao(la):
Somi303 zar nisi video post koji sam postavio da je stigao 1510 i 1511 zajedno. Uskoro stize 1512
Видео сам и зато сам вучку одговорио да је стигао И 1511 :)
 
Barkley":1idqb3jq je napisao(la):
Мало да будем озбиљан кад је већ тема о трамвајима. Гледао сам онај план склањања шина са Славије, пролазио више пута од тада кроз Бирчанинову и Краља Милутина и није ми јасно како би се извело предложено скретање између те две улице. Много ми, бре, уско делују за тако нешто.

Ima mesta komotno, strucnjaci potvrdili, a svrati do skretanja iz 27. marta u Beogradsku pa ces da vidis sta je stvarno ostro skretanje :bash:

Dobili smo udarni argument za sklanjanje sina sa Salvije: ako se sklone, CAF ce moci da ide na Vozdovac. Do tada ga u kruzni tok nece pustati jer bi napravio haos.
 
Jel ima negde da se nadje ceo plan "Tramvajem u 21. vek". Ovi podaci sa Wikipedije mi deluju zanimljivo:

Zaključci Zavoda za planiranje razvoja grada Beogradi su izneti u studiji „Betras — Studija transportnog sistema Beograda do 2000“ iz 1985. Prema njoj bi okosnicu gradskog prevoza predstavljali tramvaji, koji bi se imali razviti tako da prevezu 40–50% ukupnog broja putnika. Za tramvaje je predviđen tunel od Ekonomskog fakulteta do Cetinjske ulice, kao i linija od Ulice Generala Ždanova, preko mosta u Brankovoj ulici i dalje tadašnjim Lenjinovim bulevarom na Novom Beogradu. Autobuske i trolejbuske linije služile bi kao dopuna tramvajima na sekundarnim koridorima.[18]
http://sr.wikipedia.org/sr-el/Беогр....98.D0.B5.D0.BC_.D1.83_21._.D0.B2.D0.B5.D0.BA
 
Sinoc oko 20:15 dupla 6-ica GB216 izletela iz sina kod radio industrije u smeru ka gradu. :kafa:
 
zidar":3gb69vc9 je napisao(la):
Barkley":3gb69vc9 je napisao(la):
Мало да будем озбиљан кад је већ тема о трамвајима. Гледао сам онај план склањања шина са Славије, пролазио више пута од тада кроз Бирчанинову и Краља Милутина и није ми јасно како би се извело предложено скретање између те две улице. Много ми, бре, уско делују за тако нешто.

Ima mesta komotno, strucnjaci potvrdili, a svrati do skretanja iz 27. marta u Beogradsku pa ces da vidis sta je stvarno ostro skretanje :bash:

Dobili smo udarni argument za sklanjanje sina sa Salvije: ako se sklone, CAF ce moci da ide na Vozdovac. Do tada ga u kruzni tok nece pustati jer bi napravio haos.

Погледаћу и то скретање. :) Ако је потврђено да може: :vops:
 
Da vidimo sta se desava kad se kola guraju sa katicom :) necu ni da zamisljam CAFa u toj situaciji


Uploaded with ImageShack.us
Da vidimo sta je ostalo od kola


Uploaded with ImageShack.us
 
Katica je gbr 301 poslije uvidjaja otisla na beko a poslije u saobracaj :) a saobracaj je zato vrijeme :fijasko: :fijasko:
 
Evo me opet sa istorijom beogradskog tramvaja.
2ai0r5t.jpg

Početkom jula 1933. godine otvorena je godinama obećavana veza između Terazija i Pristaništa. Izgrađena je dvokolosečna pruga koja je polazila od Terazija preko Prizrenske, Jug Bogdanove i Crnogorske ulice u dužini od 525 metara. Na novoj liniji br. 11 Terazije-Pristanište u početku su saobraćala jedna motorna kola, a kasnije su dodana još jedna.
Na kraju 1933. godine saobraćajna dužina tramvajske mreže iznosila je 42 kilometara, od čega su 2/3 trase bile dvokolosečne, a 1/3 jednokolosečne trase. Linije su bile sledeće:
Br. 1 Kalemegdan-Slavija-Savinac; saobraćalo 10 motornih kola i 10 prikolica
Br. 1A Savinac-Prištinska; troje motornih kola
Br. 2 Kalemegdan-Dušanova-Slavija-Pristanište-Kalemegdan (kružna);14 motornih kola
Br. 3 Knežev spomenik-Senjak-Topčider; devet motornih kola i devet prikolica
Br. 4 Knežev spomenik-Senjak-Gospodarska mehana (lokal); jedna motorna kola
Br. 5 Kalemegdan-,,London”-Pristanište-Kalemegdan (mali krug); četiri motornih kola
Br. 6 Knežev spomenik-Terazije-Predgrađe Kralja Aleksandra; 13 motornih kola i 11 prikolica
Br. 7 Kalemegdan-Pozorišni trg-Svetogorska ulica-Novo groblje; sedam motornih kola i sedam prikolica
Br. 8 ušla u sastav linije br. 2, a njen broj rezervisan za liniju Knežev spomenik-Terazije-Novo groblje, linija je puštana povremeno; jedna motorna kola
Br. 9 Narodno pozorište-Miletina-Klanica; pet motornih kola
Br. 10 Slavija-Voždovac-Predgrađe Kraljice Marije; osam motornih kola
Br. 11 Terazije-Pristanište; jedna motorna kola
Br. 12 Knežev spomenik-Senjak-Dedinje; četiri motornih kola
Br. 13 Knežev spomenik-Gospodarska mehana-Čukarica; troje motornih kola i jedna prikolica
Tramvajski vozni park je imao 96 motornih kola i 70 prikolica. U saobraćaju je bilo 81 motorna kola i 41 prikolica. Vozila su bila sledeća:
Motorna kola
10 ,,AEG”, četvoroosovinska, 53 KS, nabavljena 1923. godine na ime reparacije
30 ,,Siemens”, dvoosovinska, 63 KS, nabavljena 1923. godine na ime reparacije
15 ,,Škoda”, dvoosovinska, 60 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
15 ,,Kolben-Danek”, dvoosovinska, 65 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
10 ,,Braun-Boveri”, četvoroosovinska, 53 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
3 ,,Braun-Boveri”, četvoroosovinska, 53 KS, nabavljena 1930. godine na ime reparacije
13 Starih belgijskih, dvoosovinskih, 35-40 KS, nabavljena pre I svetskog rata
2 motornih kola-prskalice, dvoosovinskih, nabavljena 1930. godine na ime reparacije
Prikolice
30 ,,Siemens”, nabavljene 1923. godine na ime reparacije
15 ,,Sartid”, kupljene 1928. godine licitacijom
15 ,,Brod”, kupljene 1928. godine licitacijom
10 Starih nemačkih, nepoznatog proizvođača, kupljene polovne 1928. godine
Od 96 motornih kola, 23 su četvoroosovinska dok su ostala dvoosovinska, a sve prikolice su dvoosovinske.
72cf0i.jpg

6. novembra 1935. godine otvorena je tramvajska veza Beograda i Zemuna. Godinu dana pre je otvoren novi most Kralja Aleksandra preko Save, započet 1930. godine, i odmah nakon otvaranja krenulo se sa izgradnjom tramvajske pruge. Nova linija br. 14 polazila je od Skupštine, tačnije iz Vlajkovićeve ulice preko Terazija, Prizrenske, Brankove ulice preko Mosta Kralja Aleksandra, zatim starim Zemunskim putem, pored Železničke stanice u Zemunu, Glavnom ulicom sve do Hotela ,,Central” gde je bio terminus. Novoizgrađena veza od raskršća Prizrenske i Brankove ulice do Hotela ,,Central” bila je dvokolosečna, dužine šest kilometara. Na liniji je saobraćalo osam motornih kola i isto toliko prikolica.
qqqzdg.jpg

Samo pet dana nakon otvaranja zemunske pruge, 11. novembra otvoren je produžetak od Klanice do Novog groblja u dužini od 1,5 kilometara, čime je linija br. 9 dobila novi završetak. Produžetak je išao od Klanice preko Ulice Admirala Pikoa (danas Mije Kovačevića) do Novog groblja. Dalji plan je bio da linija br. 9 postane kružna linija, produžujući preko Ulice Kralja Aleksandra do Narodnog pozorišta.
1936. godine dolazi do reorganizacije tramvajskog saobraćaja. Neka tramvajska stajalištasu ukinuta, a druga su izmeštena radi ubrzanja saobraćaja. Uvedene su pretplatne karton-karte za 30 vožnji jeftinije 20-25% od redovne cene, a pojedinačne karte skuplje od dva dinara su ukinute. Najznačajnije je to što su mnoge tramvajske linije ukinute kao nepotrebne. To su bile linije br. 4, 5, 8, 11 i 13, a linija koja je saobraćala od Čukarice do Gospodarske mehane dobila je broj 13A.
 
Nedopustivo je da na prvom jakom snegu stane tramvajski saobracaj!! Molio bih partijske kadrovike iz "Direkcije" da se nabave tehnicka vozila za odrzavanje sina u zimskim uslovima...
 
Vrh