Šta je novo?

Tramvaji

Е стварно сам магарац! -.- Таман се понадам објавићу први нешто необично и испалим се! -.-
Ипак је успињача или како се већ зове, ево слика :D
stock-photo-funicular-railway-lisbon-portugal-86347141.jpg

stock-photo-lisbon-s-gloria-funicular-classified-as-a-national-monument-opened-located-on-the-west-side-of-87035219.jpg

lisbon-funicular.jpg

4885302578_4b625f591c_z.jpg

Lisbon.jpg
 
Jeste, uspinjača je ovo u Lisabonu, a ima i budimpešta zupčastu železnicu-tramvaj koji je linija 60
P9177104.jpg

i uspinjaču
castle-hill-budapest-h006.jpg
 
Zuti tramvaji su zastitni znak lisabona [ovi nasi bi rekli kako su im stara krs i nemoderna vozila ]ironija naravno .Hvala na nastavku istorije beogradskih pruga inace pruga za cukaricu je zavrsavala ispod zelenog nadvoznajka za banovo brdo [dobilo naziv po Matiji Banu ]Ta ulica gjde je bio zavrsetak pruge i dan danas izgleda identicno samo bez sina postoje slike nekad i sad u tem na SSC ili politikinom zabavniku nekad i sad vise neznam tacno ovi na politikinom zabavniku dnevno stancaju po 20 strana tako da ih je tesko pratiti a ima mnogo dobrih slika i informacija :)
 
Матеја Бељан":1shncv18 je napisao(la):
nije uspinjača nego tramvaj sa zubcima, ima u Budimpešti takav voz

Ovo na slikama je Elevador da Bica koji se svugde spominje kao "funicular" (i na engleskom i portugalskom) - uspinjaca. Sad, i meni se cini da nema sajlu nego zupcanik, al svejedno ga svugde nazivaju uspinjacom, pa mozda "uspinjaca" nije samo nesto vuceno od strane kabla ;)

Mada, portugalski wiki kaze

Tem capacidade para transportar 23 passageiros, dos quais 9 sentados e 14 em pé. O trajeto é de 283 m[3], em via de carril duplo encastrado no pavimento de arruamento vulgar, com bitola de 90 cm e fenda central para ligação do cabo.

Uz pomoc Google translate

Стаза је 283 м [3], два колосека железничкa уграђенa у плочнику улицe, и централни отвор за кабл.
 
Pa vidi se s bočne strane da jeste uspinjača, a spreda je delovao kao tramvaj na uzbrdici sa zupcima:)
 
е тако нешто би могло да иде уз Каменичку :) од парка испред Економског до такси стајалишта, са три станице (Економски, Филолошка гимназија и Теразијски парк)
 
A onda čak i da nastavi uz Terazijsku terasu i da mu poslednja stanica bude Terazije...
 
Ovaj kako je moguce da u tramu 319 busplus toliko posandrca linija 2 da na slaviji govori zeljeznicka stanica ,na stajalstu pravni fakultet slavija a kod vuka ekonomski fakultet :p
 
Ja bih uspinjaču definitivni postavio na relaciji: Pristanište - Kosančićev venac.
Naravno, u Kameničkoj bi bio potpiuno opterećen, ali priroda ove moje zamisli je da se ostvari funkcionalna veza dva dela grada koji deluju tioliko udaljeno, a retko ko zna gde je stepenište i gde ono vodi. Ovako bi mogli da se postave i turistički putokazi i da se oživi čitav taj kraj.
 
Украли мангупи из двојке у супротном смеру и поставили у тај да зезају поштен народ. :laugh:
 
Матеја Бељан":1g8ebmp6 je napisao(la):
Ja bih uspinjaču definitivni postavio na relaciji: Pristanište - Kosančićev venac.

ето га предлог за другу линију успињаче. има ли још неко неку идеју?

jlaki":1g8ebmp6 je napisao(la):
A onda čak i da nastavi uz Terazijsku terasu i da mu poslednja stanica bude Terazije...

и тај продужетак једног дана
 
Матеја Бељан":1mnegw9r je napisao(la):
Ja bih uspinjaču definitivni postavio na relaciji: Pristanište - Kosančićev venac.
Naravno, u Kameničkoj bi bio potpiuno opterećen, ali priroda ove moje zamisli je da se ostvari funkcionalna veza dva dela grada koji deluju tioliko udaljeno, a retko ko zna gde je stepenište i gde ono vodi. Ovako bi mogli da se postave i turistički putokazi i da se oživi čitav taj kraj.

Tako je Mateja, imaš plus! Molim te baci ovu jednostavnu i logičnu ideju na temu Beton hale, ona tamo baš nedostaje -- umesto onih megalomanskih projekata.
 
JohnnyLee":3h48l5db je napisao(la):
Матеја Бељан":3h48l5db je napisao(la):
Ja bih uspinjaču definitivni postavio na relaciji: Pristanište - Kosančićev venac.

ето га предлог за другу линију успињаче. има ли још неко неку идеју?

jlaki":3h48l5db je napisao(la):
A onda čak i da nastavi uz Terazijsku terasu i da mu poslednja stanica bude Terazije...

и тај продужетак једног дана

А наставак иде низ Балканску. Замислите ту лудорију, да креће од Економског, иде преко терасе, поред хотела Москва, па се спушта Балканском до Гаврила Принципа.

Савршене две идеје су изнете. Свака част, људи. :kk:

П.С. Сад ми паде на памет - Синђелићевом у Земуну до куле. Тај крај кад би се средио баш би личио на оне слике из Португала.
 
Jeste Zemun kul, ali ipak tu nema neke posebne turističke atrakcije niti protoka putnika. Trebalo bi forsirati predlog te dve uspinjače u Starom gradu. Ako hoćete možemo da se organizujemo. Zidar može da nam pomogne, ako je zainteresovan. Mislim da ako bismo narednih par godina gurali taj predlog ne bi bilo neizvodljivo da naredna garnitura vlasti razmisli o uvođenju toga u GUP, a zatim i o konkretnom projektu
 
Ja mislim da je ona u Kameničkoj zaista neophodna jer je ta ulica preje*******eno naporna, a ne postoji dovoljno efikasna linija javnog prevoza od železničke to trga republike, terazija...
 
Jeste, to bi bila ogromna pluščina budućoj gradskoj vlasti. Samo ne znam koliko je moguće da ide skroz do Terazija, ali bi to bilo idealno. Možda bi mogao tramvaj sa zupcima umesto uspinjače? Jer, kako mi se čini, uspinjača nema krivine i ne uklapa se lako sa ostalim saobraćaje, pogotovo što bi u jednom delu morala da ide i ravno.

Ne znam da li postoje tehničke mogućnosti da tramvaj sa zupcima koristi taj zubčanik samo na delu trase Kamenička - Terazije, a da se zatim spoji na klasičnu mrežu... to je potrebno zbog depoa, a linija bi u tom slučaju mogla da bude Moskva - Železnička - Taš
 
Narode tema su tramvaji prije 1944 je postojo lift koji je povezivao pristaniste tj karadjordejvu nedaleko od brankovog mosta i kosancicev vjenac za iznosenje robe sa brodova u planu je da se to jednog dana obnobvi .INace otovrite temu u radionic da negusimo ovu i definitvno je napravljen lift na beton hali samo da mi je znati ko ga je platio :/
 
Da prijavim vozih se u 1506,vrata se otvaraju prakticno momentalno.Jedva cekam da ugrade to i na druga vozila.

Bio je u pravu inzenjer spanac sto povecase minimalnu brzinu sa 0 na 3kmh cime dobise ovo poboljsanje
 
Матеја отварај тему, и морамо да се активирамо, јер би ово било прелепо :)
 
JohnnyLee":10h40d4p je napisao(la):
е тако нешто би могло да иде уз Каменичку :) од парка испред Економског до такси стајалишта, са три станице (Економски, Филолошка гимназија и Теразијски парк)
jlaki":10h40d4p je napisao(la):
A onda čak i da nastavi uz Terazijsku terasu i da mu poslednja stanica bude Terazije...

Veza podnozje grebena-vrh grebena to jest Karadjordjeva-Terazije je nesto sto strasno fali Beogradu a narocito ce faliti kada se aktiviraju Savamala i Savski Amfiteatar. Zato odavno urgiram da trasa prve metro linije bude Terazije-Karadjordjeva a ne Trg Republike-Varos Kapija.

Ako metro ipak bude Belam, onda kroz Kamenicku uspinjaca ili nesto drugo.

Jedno jednostavno resenje primenjuju u Barseloni na prilazu parku Guell, serija pokretnih stepenica na otvorenom.

baixada de la gloria
51006970.jpg

11522167.jpg


Матеја Бељан":10h40d4p je napisao(la):
Ja bih uspinjaču definitivni postavio na relaciji: Pristanište - Kosančićev venac.
Naravno, u Kameničkoj bi bio potpiuno opterećen, ali priroda ove moje zamisli je da se ostvari funkcionalna veza dva dela grada koji deluju tioliko udaljeno, a retko ko zna gde je stepenište i gde ono vodi. Ovako bi mogli da se postave i turistički putokazi i da se oživi čitav taj kraj.

Na relaciji Pristaniste-K. Venac-Knez Mihajlova vec postoji uspinjaca a to je tramvaj dvojka :)

Dovoljno bi bilo da se jedan stari tramvaj postavi na trasu Pristaniste (okretnica)-Francuska Ambasada-Knez Mihajlova-Zooloski vrt-Beko, nazovemo trasu linija 1, i eto nam Lisabona !

2%20Tramvaj%20zvani%20Beoograd%20A%20copy.jpg



(to je inace bila moja zamisao na konkursu za beton halu, ako zumirate videcete male stare tramvaje na pocetku crvene trase)

44_2.png



Jos jedna varijanta je lift (u staklu) uz zgradu u Karadjordjevoj sa pasarelom od vrha lifta do platoa na Kosancicevom vencu (skica, kornjaca), opet Lisabon :)

elevador de santa justa
4688875_l.jpeg

4803_2009-0954_b.jpg


izvinite na dugackom postu
 
Lom pantografa 1.2.2012. oko 9:00 ujutro, Savski trg. Pohvala za servisnu sluzbu sto se pojavila u roku od 10 minuta, a sta su uradili nisam stigao da vidim, jer sam produzio svojim pravcem.

tramvajpantograf.jpg

tramvajpantografsavskit.jpg
 
Vrh