Šta je novo?

Tramvaji

MilisaV":f4hypnoq je napisao(la):
a ja nisam nizakakvo širenje tramvaja jer su inferioirni u odnosu na autobuse, a mnogo su i skuplji. najbolje bi bilo praviti trolejbusku mrežu kao najbolji kompromis tramvaja i autobusa.


Pa ne bih baš rekao da su inferiorni. Možda kod nas, ali u praksi se pokazalo drugačije, pod uslovom da se sistem normalno održava.

260159_165692576831102_100001710813778_382129_1514315_n.jpg
 
Трамваји се обраћају. :laugh: :laugh: :laugh: Врхунски. :kk:
 
1111":2gz9yi0s je napisao(la):
Не слажем се да је боље имати мање линија. Много је боље имати више линија које долазе из различитих праваца.
Пример линија 9, 10 и 14 је добар, јер свака долази са различите стране, тако да уколико се на једном правцу деси хаварија, увек имамо преостале две. Ево јуче је неки ид**** паркирао у Душановој и блокирао 2, 5 и 10.
Оно што ти видиш као предност, ја видим као ману. И то огромну. Ето, неки ид**** је блокирао чак 3 линије, зајебао 4 дела града, избацио из такта ко зна колико возила, и то све, зато што исту трасу користи чак 3 линије.
Не можеш гледати са једне тачке. ОК, неко је блокирао Немањину, па ти са Вождовца не можеш користити 9. Али можеш 10 и 14. АЛИ. Истовремено, сви који чекају 2,9,12 су одсечени. Не можеш гледати на цео систем, из само свог угла.
1111":2gz9yi0s je napisao(la):
Маните се више тих утопистичких визија о једној линији која има такт од два и по минута, јер је то у Београду немогуће, а и веома непоуздано.
Ба баш управо због непоузданости постојећег система, предлажемо прочишћавање. Укидање линија је овде јерес, па се свако помињање дочека на нож, без имало размишљана о самом предлогу.
А да се само мало размисли, закључило би се, да је прочишћени систем бољи из више разлога:

1.веома поуздане линије са веома јаким тактом,
2.лакше комбиновање и преусмеравање у случају хаварија,
3.у случају хаварија, само један део града испашта, а не као до сад, да испаштају 3 или чак 4 стране града.
4.мање гужве, јер тачно знаш кад и шта долази, и у глави имаш све комбинације које су сигурне.
1111":2gz9yi0s je napisao(la):
Још једна ствар, пошто су на сав глас објавили да је линија 2 појачана са два поласка, а линија 13 са једним, да вас обавестим да су та три трамваја скинута са линије 9, тако да сада на њој уместо 26, саобраћа 23 трамваја.
Ето доказа да ГСП нема довољно трамваја.
 
stf":2q2ehiso je napisao(la):
Оно што ти видиш као предност, ја видим као ману. И то огромну. Ето, неки ид**** је блокирао чак 3 линије, зајебао 4 дела града, избацио из такта ко зна колико возила, и то све, зато што исту трасу користи чак 3 линије.
Не можеш гледати са једне тачке. ОК, неко је блокирао Немањину, па ти са Вождовца не можеш користити 9. Али можеш 10 и 14. АЛИ. Истовремено, сви који чекају 2,9,12 су одсечени. Не можеш гледати на цео систем, из само свог угла.

Да, уколико се деси хаварија у Немањиној, одсечени су 2, 9 и 12, па и 7, зар не? Али имамо онда 10 и 14 до Вождовца. Много лакше је комбиновати, ако имамо више линија. Да у Булевару постоји само 7ица, у Душановој само 10ка, цео систем би био паралисан. Нисам са Вождовца, иначе.

stf":2q2ehiso je napisao(la):
Ба баш управо због непоузданости постојећег система, предлажемо прочишћавање. Укидање линија је овде јерес, па се свако помињање дочека на нож, без имало размишљана о самом предлогу.
А да се само мало размисли, закључило би се, да је прочишћени систем бољи из више разлога:

1.веома поуздане линије са веома јаким тактом,
2.лакше комбиновање и преусмеравање у случају хаварија,
3.у случају хаварија, само један део града испашта, а не као до сад, да испаштају 3 или чак 4 стране града.
4.мање гужве, јер тачно знаш кад и шта долази, и у глави имаш све комбинације које су сигурне.

Не разумем. Горе сам објаснио. Ако имамо само 10ку, која иде кроз Душанову и 27. марта на сваких три минута и деси се хаварија, која је алтернатива, ако не постоји линија 14? Како може да буде лакше комбиновање, ако је мање линија? Замисли да постоји само 10ка у Душановој и само 7ица у Булевару. Један паркиран ауто и ћао, ето застоја.

Испаштају опет сви делови, јер би било мање линија и многе би биле коришћене као преседачке.

stf":2q2ehiso je napisao(la):
Ето доказа да ГСП нема довољно трамваја.

Има трамваја, него није ГСП надлежан за број возила које ће да избаци на линију, већ Дирекција за јавни превоз. Ако она није одобрила три трамваја више, ГСП је дужан да их скине са неке друге линије. Постоје трамваји који су у резерви, мада изгледа да ће их расходовати како буду стизали ЦАФ-ови. Чист идиотизам.
 
Kako pojedinci vide stvari , proizilazi da je najbolje da se skinu sve šine koje postoje u gradu , i da se tramvaji zamene sa autobusima , jer autobusi mogu da idu gde god hoće , i tada ne bi bilo problema sa blokiranjem šina , ni sa nestankom struje , ni sa saobraćajnim nezgodama ...
 
trolejbus je najbolji kompromis između autobusa i tramvaja. postoje i trolejbusi koji mogu i bez napajanja da pređu kraće relacije. bezmalo su 10 puta jeftiniji.
 
Milisave,trolejbusi su samo autobusi na struju sa motkama.Prednost tramvaja i sinskog saobracaja uopste je enormno veci kapacitet i udobnost jer nema truckanja kao sa drumskim saobracajem-trolama i autobusima.

Kod nas neces skoro videti trolejbuse koji mogu preci krace relacije bez mreze,eventualno nekoliko metara i to ako imaju srece da im je puna baterija.
 
Ne bih rekao da je trolejbus samo autobus na električni pogon. Električni ppogon je upravo ono po čemu je sličniji tramvaju nego autobusu. Prednost tramvaja je što može biti duži i manje prostora zauzima u saobraćaju. Manje je i trenje pa je veća ušteda energije
 
@ 1111
Гледаш на систем доста статично. Пази....

Са мањим бројем линија, лакша је комбинаторика и усмеравање у случају хаварија. Лакше је диспечарима преусмерити линије. Имају само једну за преусмерити.

Ево ти најлакши пример:
Данас:
Хаварија у Булевару. Скраћење линија 5,6,7,14!!! Све линије преусмеравају на Омладински стадион. Значи, на том потезу је чак 5 линија!!! Хаос неминован. Испадање из такта цео целцати дан.
Предлог:
Због исте хаварије, испада само једна линија из саобраћаја. Закључићеш да је то чак 3 линије мање за главобољу. На Омладинском онда окрећу само две. Такт се лако може повратити, док се врло лако трам замењује аутобусом.

Сведоци смо, много пута да приликом већих хаварија, трамвајски саобраћај не може да се консолидује до касно поподне. Због великог броја линија. Треба све то ускладити. Да не причам шта се дешава када само једна линија касни, да она повлачи, аутоматски кашњење свих осталих на тој окретници. Или други случај, када једна линија мора да крене раније, јер она иза ње касни.
Потпуно нам је нефункционалан систем. Треба да се прочисти.
 
Manji broj linija ne znači i da će biti bolji saobraćaj. Svi koji tako misle , greše , jer u slučaju manjeg broja linija , automatski će biti i manje tramvaja , što može da znači da će linije imati takt kao do sada ili još gori. Tako gledaju na stvari ovi iz DJP. Mislim da bi bilo bolje da se pojedinci malo bolje upoznaju sa načinom razmišljanja ovih iz DJP.
 
Ne verujem da bi gledali tako. Zadatak bi im bio da naprave 5 normalnih linija sa istim brojem vozila i da obezbede uslove za adekvatnu zamenu i alternativne pravce. Sistem bi mnogo bolje funkcionisao. Više ne znam šta je 10L, 12L, 7L, 7l1... Jedan pravac - jedna linija, i sve je mnogo jednostavije
 
može i trolejbus biti zglobni pa da ima veći kapacitet. ne naravno kao tramvaj ali ipak solidan kapacitet.


što se tiče truckanja vučko pričao si da si se skoro vozio trojkom do kneževca. možda se nisi truckao ali si sigurno leteo levo desno po tramvaju. i da ne pričamo kod skretanja kolko tramvaj ume da cimne. garantovano razbija kamen u bubregu.

tramvaj troši manje struje, ali sa cenama struje koja je jeftina kao da je to bitno.

plus tramvaj mora imati sopstvenu infrastrukturu, posebne nadvožnjake, podvožnjake i slično, sve to košta, milion evra kilometa + građevinsko zemljište. dok trola može da se ubudži na postojeću infrastrukturu.

linije koje bi prebacio na trolu su prvo 16, 23, 53 pa odatle širio mrežu dok se ceo grad ne pokrije trolama. samo kroz benzin investicija bi se brzo povratila.
 
Da, ali za to je potrebna velika investicija u postavljanje i odrzavanje kontaktne mreze, cime bi se delimicno, ako ne i potpuno izgubile prednosti ovakvog sistema. Ne govorim o dve ili ti linije, vec o celom gradu.
Bolje bi bilo da se koriste autobusi na neko ekolosko gorivo, ili hibridni autobusi.

Mada, 16 bi mogao da prodje kao trolejbus, to bi mi se svidjalo :)
 
solecar":2lwsnfep je napisao(la):
Manji broj linija ne znači i da će biti bolji saobraćaj. Svi koji tako misle , greše , jer u slučaju manjeg broja linija , automatski će biti i manje tramvaja , što može da znači da će linije imati takt kao do sada ili još gori. Tako gledaju na stvari ovi iz DJP. Mislim da bi bilo bolje da se pojedinci malo bolje upoznaju sa načinom razmišljanja ovih iz DJP.
Не, то не значи мање трамваја. Јер би трамови са укинутих линија били пребачени на преостале, па бисмо имали нпр. такт 9. од 2 минута одприлике. Мислим да је више него добро.
Не можеш гледати из угла садашњег размишљања ДЈП. Гледајмо логично и практично, шта је боље. Људи у ДЈП нису незамењиви, а политика предузећа се мења сезонски, илити по промени партије.

Матеја Бељан":2lwsnfep je napisao(la):
Ne verujem da bi gledali tako. Zadatak bi im bio da naprave 5 normalnih linija sa istim brojem vozila i da obezbede uslove za adekvatnu zamenu i alternativne pravce. Sistem bi mnogo bolje funkcionisao. Više ne znam šta je 10L, 12L, 7L, 7l1... Jedan pravac - jedna linija, i sve je mnogo jednostavije
Тачно тако. Садашњи систем је прегломазан, и сви трпимо последице. Нема дана кад се не деси неко прекраћивање и убацивање неких Л линија. А свака са сваком нема логичне везе.

Као што рече Матеја, ДЈП би имала задатак да осмисли систем са сталним и резервним линијама. Нпр. 4 сталне линије, и 4 линије у случају преусмеравања. Те, у случају преусмеравања, имале би тачне трасе, па би имале и посебне бројеве. У том случају би путници одмах знали, која је линија икочила, тачно где, и тачно где иду резервном линијом, а не да нагађају и онда панично искачу из трамова, када овај крене неком трасом, знаном само мозговима из ДЈП.
 
MilisaV":2ea5xsl9 je napisao(la):
plus tramvaj mora imati sopstvenu infrastrukturu, posebne nadvožnjake, podvožnjake i slično, sve to košta, milion evra kilometa + građevinsko zemljište. dok trola može da se ubudži na postojeću infrastrukturu.

linije koje bi prebacio na trolu su prvo 16, 23, 53 pa odatle širio mrežu dok se ceo grad ne pokrije trolama. samo kroz benzin investicija bi se brzo povratila.

Upravo ta posebna infrastruktura je ono što daje potpunu prednost tramvaju
 
Stari tramvaji bi bili rashodovani opdmah , a saobraćali bi španci. Pogledajte slučaj linija 12 i 13 kojer su dobile tramvaje sa linije 9. Tako kod nas rade pojačanje , umesto da koriste ona dva koja su povukli sa linije 13.
 
Pa koriste dva sa 13-tice. Ali mi nne razgovaramo o tome šta bi Direkcija radila, nego šta bi trebalo, po mišljenju svakoga od nas, uraditi.
 
Imaju sada glasovno obaveštenje da se taster pritiska tek kada taster pozeleni, a u nekoloiko tramvaja u kojima sa se vozio do sad sistem najave radi, ali je toliko tih da se šuju samo ščćž...

I prljava sedišta u 1502 postaju kritično prljava, jako je ružno. Pitam se kada će pronaći rešenje tog problema.
 
Pošto je to oko 8.000.000 miliona eura, ili će nabavljati neke reparirane pa više komada, ili svega 3 nova. A najverovatnije je da se u 2013 pod ovom stavkom pojavljuje rata otplate CAF-ova.
 
Tako je,veci deo para je vec dat.Tada se zavrsava otplata cafova.
 
Evo par fotki tramova u Beču uz dve konstatacije. Prvo, kod njih je svugde beton a ne asfalt gde se tramvaji preklapaju sa automobilima. Nije sramota pozajmiti tuđa rešenja, ako su se dobro pakazala. Drugo, u bečkim tramovima tasteri "pamte", pa je ulazak-izlazak dosta brži nego kod naših CAF-ova. Pod hitno tražiti od Španaca da reprogramiraju tastere, biće lakše iz uz manje nervoze.
img1800.jpg
img1803.jpg
img1805.jpg
img1852.jpg
img1921.jpg
img1955.jpg
 
Pamcenje radi i u svajcarcima a verujem da ni 15% ljudi ne zna za tu mogucnost. Jel vidim da svi cekaju da se tramvaj zaustavi pa onda krece stiskanje.
 
Vrh