Šta je novo?

Tramvaji

Матеја Бељан":32wbgezk je napisao(la):
@tragač: Nažalost, nije moguće da tramvaj ide na relaciji Kneževac - Blok 45, to je veliki minus projekta pristupnih saobraćajnica...


Zar je moguce da je tako isprojektovano???
Boze dragi, kakav diletantizam...
 
Video sam na jednom ja mislim nasem sajtu ima slika kao se novi most tj. tramvajski deo mosta povezuje sa mostom od 12 i 13 tako nesto.
 
Drugari,opustite se.Na renderu mosta nema mi onog silaska na adu sa liftom pa se gradi.To ne znaci da nece biti u krajnjem resenju.Trebamo biti optimisti,zar ne?
 
Надајмо се. Само ће онда по ко зна који пут да затворе ову мучену пругу. :rant:
 
Wile E. Coyote":xdkk1604 je napisao(la):
tragac":xdkk1604 je napisao(la):
Takodje, trebalo bi uvesti i liniju preko novog mosta za blok 45.
Немогуће. Не постоји скретница, иако је сада била прилика да је ураде. :bash: Ово је више пута наглашено.

Zar ne postoji mogucnost da se napravi jednosmerni kruzni tok poput onog na Slaviji? Doduse, "Beogradjani"nikad nisu smatrali Rakovicu delom grada i ostali smo slepo crevo u mnogim segmentima komunalnih usluga i zivota...
 
Danas sam se vozio CAF-om 1503. Zadnji modul uoste ne trucka,najva stanice radi u zadnjem modulu, klima je lepo radila malo je bucna ali ne mnogo.
 
Јел може неко да ми каже кад је отприлике КАФ на Устаничкој? Неко је објавио листу полазака које обавља КАФ, али ја то нисам записао :rolleyes: Унапред хвала :D
 
Клима на минусу је потпуно "нормална" ствар у КАФ-у! Моја се сестра се пре 2-3 недеља возила КАФ-ов од Устаничке до Цветка и у њему је радила клима! Тврди да је напољу било ТОПЛИЈЕ НЕГО УНУТРА! :notok:

Преносим пост са ССЦ форума корисника "gishko" :)
November 11th, 2011
Данас сам се возио са CAF-ом 1504 и приметих да заиста не ради најава стајалишта, а на дисплејима се поред датума и температуре исписивало и "др ВЕЛИЗАРА КОСАНОВИЋА" :)

Врата су се сама отварала, али се опет прави пауза као док смо чекали да се упали светло на тастеру. Иначе, трамвај је возила нека жена и неколико пута је затворила врата пре времена и "прикљештила" неколико пута људе који су улазили у возило.

Е сада, да ли је ово место предвиђено за противпожарни апарат, ако јесте где је нестао :bash: (иначе, слике су лошијег квалитета :D )
111120112040.jpg

Ево још мало сличица новог трамваја.
111120112038.jpg

111120112030.jpg

111120112031.jpg

111120112035.jpg

111120112034.jpg

Надам се да се "Гишко" неће љутити што сам му мазнуо пост :D

Иначе "Rail_Serbia" са истог форума је КАФ-у написао једно писамце :D


To be precise, problem is arrangement of passenger space inside tram. This arrangement is, maybe good for EU cities with 300.000-400.000 people, where is standard that the most passengers seat. But, Belgrade is city:
- with more then million people in urban area
- city where 52-58% people use public transport (driving~25%, walking~20%)
- city without metro or LRT, where tramway is really the highest level of mass transit (there is commuter rail, but suburban)
- the line with the highest ridership is tram line 7, with approximately 100.000 passengers/day.
- for the most of passenger who travel in or outside of Belgrade, using private car or taxi for bulky luggages is luxury, and people use public transport. Also, some market place sellers use public transport to transport their merchandises.


The consequence of all is that for Belgrade tram is very important arrangement of standing places! In this situation that is one of mistakes of purchasers. But it is not to late to make the things better. The tasks would be:
1) reduce number of sitting places to not more then 60.
2) make standing places on opposite side of not lessen then 2 doors without sliding chairs, for comfortable standing without pushing, and for bulky luggages.
3) possible easy moving inside between 2. and 3. and between 4. and 5. door. That mean that when one person walk between chairs, other standing person don`t need to turn on side. That is impossible in 1., 3. and 5. module, because of wheels, but it is possible in 2. and 4. module.
4) better arrangement of pipes (catch for pipes), with more horizontal pipes, maybe with belts on them for low people. Also there is lack of horizontal pipes. Your company has experience with metro rolling stocks, and that experience you can implement in Belgrade trams.
 
Radila je klima u 1503 bilo je prijatno u CAF-u.Malo je bila bucnija nista strasno. Ali najvaznije je to sto se vise neoseca truckanje kod zadnjeg modula
 
Da li ćemo se mi maknuti od komada 3 već jednom? Ako je istinita logika jedan tramvaj mesečno do kraja godine, a budući da je prvi stigao u maju, trebalo je da ih bude do sad 7 (slovima: sedam) komada. Plus se sećam da je rečeno da će posle Nove godine stizati češće.
 
Usporili su isporuku zbog ojacanja konstrukcije sledecih tramvaja jer nisu ocekivali toliki obim cukanja novih CAF-ova za tako malo vremena.
 
1506 je u saobraćaju. Jutros sam se vozio ovim tramvajem na liniji 7. U 8 sati je bio kod Delta cityja u pravcu ka gradu. Vrata se otvaraju isto sa zadrškom. Izbezumljuje me kako ljudi reaguju na to prokleto dugme. Klikću kao ludi pre nego što pozeleni i kada pozeleni oni pomisle ok sad će da se otvori i stanu i čekaju, a vrata i dalje zatvorena. I onda kada shvate da neće da se otvori onda im krene panika, pa počnu da lupaju po dugmetu. Mnogo me to nervira. I putnici koji nemaju pojma i kreteni koji su osmislili taj sistem. Prošli put kad sam se vozio novim tramvajem, jedan čovek je besno preko mene krenuo da drnda dugme čim je tramvaj stao. Bukvalno me gurnuo sa vrata Rekao sam mu da mora da sačeka da dugme pozeleni. Pogledao me je kao najvećeg kretena, kao da sam ja taj ko nema pojma da otvori vrata. Zaboravih da pogledam vertikalne šipke. Najava je radila sasvim ok i bila je malo tiša nego što sam ranije slušao, što mi se učinilo savršenim.
 
I ja sam čuo da su odlučili da ojačaju konstrukciju, videvši kako funkcioniše saobraćaj u Beogradu.

Evo ekskluzivne fotke iz Saragose prvog modula sledećeg CAF-a:
2857549486_24dbeca946.jpg
 
CAF ima problem sa sistemom koji meri temperaturu. Na displeju na pošti kod Ž.Stanice piše -2 a na dispelju u CAF-a 6 stepeni. Možda meri temperaturu u Španiji :p
 
U Bulevaru su počeli da označavaju mesta za ulazak u tramvaj sa invalidskim kolicima.

Označili su ih tako da se ulazi na vrata na sredini CAF-ka.

Evo toga slikanog iz CAF-a na stajalištu Batutova, a primećuje se kako je CAF-ko promašio polje za kolica za pola širine vrata.

CAF%20ulaz%20za%20invalidska%20kolica%20(5).jpg







Kod Đerma je inače stao tačno kako treba.




CAF%20ulaz%20za%20invalidska%20kolica%20(1).jpg




Stajalište Cvetkova pijaca takođe uređuju, da i ono bude pristupačno invalidskim kolicima





Cvetko%20stajaliste%20rekonstrukcija.jpg





Cvetko%20stajaliste%20rekonstrukcija(2).jpg





Smatram da smo prilično zapostvili temu omogućavanja upotrebe vozila GSP-a i invalidima.

Bulevar je jedna od retkih ulica koju invalidi mogu da koriste.
Iskreno se nadam da će uvuđenjem većeg broja CAF trmvaja na liniju 7 ili 6 invalidima omogućiti da koriste makar tramvaj u Bulevaru i J.Gagarina
 
Omogucavanje pristupa osobama sa invaliditetom mora obuhvatiti mnogo siri krug pristupa: sve ustanove, prevozi, autobusi, sve treba da bude organizovano kao jedan veliki projekat, ili bolje, kampanja. Tek kada se uvedu cele zone grada bez arhitektonskih barijera ljudi u kolicima ce biti odvazniji da se samostalno krecu. Jos uvek nisam video osobu u kolicima u javnom prevozu.
 
Шта ће на 13? Да вози промају? Кад већ не може на 9 или 12, нека ради на 7 и бар служи нечему.
 
Vala baš... CAF treba samo na 7, 9, 12 ostalo je luksuziranje ..
 
А јел би могао КАФ да направи троделни модел за нас (исти овакав) и колико би отприлике коштао (колико се уопште крећу троделни модели?) :D
Мислим да би таква "бебица" била савршена за 2,5,10,14,а петоделни за 6 :D (а можда би на двојци возиле само катице)
 
Vrh