Šta je novo?

Tramvaji

Meni je smesno kad vidim sad komentare, bolje da smo uzeli rusa itd... :rolleyes:

A da smo zaista uzeli rusa, bilo bi pljuvacine na sve strane, kako je ruzan, kako je 2011ta godina, kako drugi kupuju savremene zapadne tramvaje...

Da da, taki smo... :D
 
Sloboda (i obaveza) kritike svega i svacega je jedna od najvaznijih demokratskih tekovina. :D
 
http://transphoto.ru/photo/441209/

Što se tastera tiče, hoćete reći da je Ikarbus ugrađivao kvalitetnije tastere? Primetio sam da su se svi vrlo brzo raspali. Ovo mi je sasvim OK, verujem da je trajno. Treba da izdrzi naslanjanja diranja i slično... Naravno da je estetika nebitna, ili psolednja bitna stavka kad se kupuju vozila. Rusi u mnogim gradovima imaju elektro podsisteme, a to su siromašni gradovi. Dok se kod nas kupuje CAF da bi se svi divili njegovoj čudnovatoj lepoti, u Rusiji uspevaju da održe mnoštvo sistema i kolko - tolko sačuvaju ekonomiju. Pre sam za normalna, topla, funkcionalna vozila... rusi, remontovani KT4, švajcarci,a ne CAF koji je doneo više problema na šinama nego koristi. Mi smo siromašna zemlja, to zaboravljate, i vrlo periferna i trebalo bi više da vodimo računa o funkcionalnosti nego o luksuzu
 
Ови тастери су "ружни", али ће издржати ненормално лупање у паници ако за тим буде потребе. У Икарима смо имали лепе западне тастере који иду уз 21век, али они су се распадали после пар месеци. Ја уопште не знам зашто уопште постоје ти тастери у аутобусима кад возач ионако не стаје кад неко стисне исти :rolleyes:
 
djordje*******g":jevw0ieo je napisao(la):
Kiril u savremenim okvirima pitanje estetike je u najmanju ruku podjednako vazno kao i pitanje kvaliteta i pozudanosti. Ne kazem da je to dobro ali je to jednostavno tako.

Кад би само мало пажљивије прочитао оно што сам написао, схватио би да ја нисам тврдио да естетика уопште није битна, већ да сам управо указао на то да се естетика система јавног превоза у једном граду (и следствено томе - утисак о том систему - и естетски, а и сваки други) не базира првенствено на дизајну самих појединачних возила, него управо на графичкој конзистенцији укупне "визуелне појавности", тј. свих могућих начина на које систем јавног превоза долази у контакт са корисницима, становницима града и његовим посетиоцима.

У многим европским градовима (и ту мислим на развијене земље, а не на Источну Европу, према којој већина људи овде гаји потпуно невероватне предрасуде!), трамваји, као и остала возила јавног превоза, посматрани понаособ, често уопште нису "лепи" (под наводницима, зато што на овом форуму већина људи брка појам "објективне", естетске лепоте, са појмом свиђања), али је систем као целина "леп", јер је визуелно конзистентан (лого система јавног превоза, избор колорне шеме за возила, дизајн стајалишта, информационих паноа, унутрашње сигнализације и сл.) и, као такав, добро кореспондира са градом као целином, одајући утисак озбиљности, ефикасности и поузданости. И ТО је оно што је, у домену дизајна и визуелности, превасходно важно када се говори о јавном превозу...

На страну чињеница да ово што си написао, једноставно, није тачно... Питање естетике, у разматрању проблематике јавног превоза, никако не може бити "у најмању руку подједнако важно" као питање квалитета и поузданости. У јавном превозу путника, апсолутно најважнија ставка је безбедност, затим ефикасност и поузданост, затим квалитет (у смислу "нивоа" услуге, удобности и слично), а дизајн, односно "естетика", долази далеко иза свега побројаног.

djordje*******g":jevw0ieo je napisao(la):
Ovakav tramvaj prosto nema sta da trazi na svetskoj sceni 2011. godine.
Ruski proizvodjaci generalno imaju taj problem koji je nasledjen iz komunizma kada se gledala iskljucivo funkcionalnost samog proizvoda i bas zato nemaju velike sanse u globalnoj utkamici.

Напротив, руски произвођачи итекако имају шта да траже на светској сцени, управо зато што не робују стереотипима и идеолошки ушанченим матрицама размишљања, него производе робу која, по својим карактеристикама, одговара потребама и захтевима унапред зацртаног циљног тржишта. Мудро и рационално.

За разлику од велике већине данашњих, лакомислених и наивних, становника Србије, којима је, како у личном, тако и у друштвеном животу, а у складу са осведоченим провинцијалним, паланачким менталитетом којем робујемо, кинђурење и разметање некаквом полуфиктивном "естетиком" (пример 1: мост преко Аде; пример 2: CAF; пример 3: ...), очигледно, неупоредиво важније од објективног сагледавања функционалне вредности одабраних решења (о њиховој финансијској одрживости да и не говоримо!).
 
Матеја Бељан":1ph0j3eg je napisao(la):
http://transphoto.ru/photo/441209/

Što se tastera tiče, hoćete reći da je Ikarbus ugrađivao kvalitetnije tastere? Primetio sam da su se svi vrlo brzo raspali. Ovo mi je sasvim OK, verujem da je trajno. Treba da izdrzi naslanjanja diranja i slično... Naravno da je estetika nebitna, ili psolednja bitna stavka kad se kupuju vozila. Rusi u mnogim gradovima imaju elektro podsisteme, a to su siromašni gradovi. Dok se kod nas kupuje CAF da bi se svi divili njegovoj čudnovatoj lepoti, u Rusiji uspevaju da održe mnoštvo sistema i kolko - tolko sačuvaju ekonomiju. Pre sam za normalna, topla, funkcionalna vozila... rusi, remontovani KT4, švajcarci,a ne CAF koji je doneo više problema na šinama nego koristi. Mi smo siromašna zemlja, to zaboravljate, i vrlo periferna i trebalo bi više da vodimo računa o funkcionalnosti nego o luksuzu
Pa najbolje da se vratimo u praistoriju,pa da se vozimo sa konjskim zapregama,praktični su, Ekonomični,Jeftini. Beograd nije tamo neka Ruska provincija nego VELEGRAD koji zaslužuje ako ne CAF,a onda bolje i lepše od njega(ako ima). Slažem se da su skupi,ali zar je bitna cena ? Ja i ti te pare sigurno ne bi videli. :kk:
 
Beograd je evropska provincija sa katastrofalnim javnim prevozom koji bi trebalo poboljšati da građani ne bi patili. Ako je tebi lepo da gledaš novi tramvaj i da misliš da si u metropoli, onda lepo, ja se ipak vozim naajčešće hladnim ikarbusom.

Što kaže Kiril, estetika je vrlo diskutabilan pojam. Ja recimo volim retro izgled starih trola i tramvaja. Retko kad će mi, kada pravim fotografiju, biti interesnantno da slikam novo vozilo.

Ili recimo, drugi primer, školski busevi u Americi.

Ili „ružni" vagoni budimpeštanskog metroa o kakvom za sada smao sanjamo i molimo boga da ne dobijemo fensi LRT - tramvaj
 
Kiril pa nije to problem samo ovog vozila, to je problem citave ruske industrije.
OVaj tramvaj nema nikakve sanse za nastup na bilo kom trzistu van Rusije i zemalja sa kojima se teritorijalno granici.
Mozes li zamislati ovakakv tramvaj u Becu, Lisabonu, Zagrebu, Berlinu, Helsinkiju, u SAD pa i u Beogradu?
Ovo vozilo je zakasnilo na trziste dobih 15 godina.

To je slucaj i sa ruskom automobilskom industrijom.


Nikakva uniformnost sistema tu nece pomoci.
 
Meni ni CAF nije neka estetika, ima dosta boljih resenja sa dizajnerske strane. Kolor sema takodje, ali dobro, navikli smo.

Ovaj ruski je kao neki prototip iz doba hladnog rata. Daleko bilo.
 
djordje*******g":2776ib0l je napisao(la):
Kiril pa nije to problem samo ovog vozila, to je problem citave ruske industrije.
OVaj tramvaj nema nikakve sanse za nastup na bilo kom trzistu van Rusije i zemalja sa kojima se teritorijalno granici.
Mozes li zamislati ovakakv tramvaj u Becu, Lisabonu, Zagrebu, Berlinu, Helsinkiju, u SAD pa i u Beogradu?
Ovo vozilo je zakasnilo na trziste dobih 15 godina.

To je slucaj i sa ruskom automobilskom industrijom.


Nikakva uniformnost sistema tu nece pomoci.
То стоји.

Али у самој Русији има толико градова који користе трамваје да им страна тржишта нису ни потребна. Зато их и заболе за дизајн.
 
Матеја Бељан":1xlvzhjh je napisao(la):
Beograd je evropska provincija sa katastrofalnim javnim prevozom koji bi trebalo poboljšati da građani ne bi patili. Ako je tebi lepo da gledaš novi tramvaj i da misliš da si u metropoli, onda lepo, ja se ipak vozim naajčešće hladnim ikarbusom.

Što kaže Kiril, estetika je vrlo diskutabilan pojam. Ja recimo volim retro izgled starih trola i tramvaja. Retko kad će mi, kada pravim fotografiju, biti interesnantno da slikam novo vozilo.

Ili recimo, drugi primer, školski busevi u Americi.

Ili „ružni" vagoni budimpeštanskog metroa o kakvom za sada smao sanjamo i molimo boga da ne dobijemo fensi LRT - tramvaj
Stari izgled(retro)nije sporan,kad je recimo u pitanju Švajcarac,al poenta i jeste što se Rusi trude da naprave moderan dizajn,al im nešto ne ide... Ako je ova tram napravljen sa ciljem da se izradi u 10000000 primeraka i tako osveži vozni park neke Ruske oblasti,onda ok,ako je za prodaju onda je bezveze... I Beograd nije,niti će ikada biti Evropska provincija. Mislim da je teško pronaći smisao tako skupog tramvaja imajući u vidu stanje ostalog voznog parka,ali šta je tu je,malo vedrine je nesporno uneo u i ovako sumorne dane....
 
Ljudi,kao sto gore je receno.Ovo je vojna fabrika koja stancuje tenkove,tramvaji su im sporedna stvar i sluze da ne bleje radnici kada nema posla za tenkove.Dakle ovo je sigurno tramvaj za modernizaciju ruskog trzista koje je ogromno.

CAF zivi samo od sinskih vozila pa mora da ih i dizajnira jer ne bi mogao da zivi samo od prodaje na domacem trzistu sto nije ocigledno slucaj sa ovim sovjetskim,pardon ruskim tramvajem.
 
Ne znam ni što bi oni izvozili u Zapadnu Evropu i Ameriku, oni imaju ogromno tržište ZND-a i okoline
 
Moram da kažem da sam ja potpuni laik na ovom polju i da sam se u rad ovog foruma uključio podstaknut odličnim građanskim inicijativama pokrenutim od strane pojedinih članova BEOBUILD-a („IMAMO PLAN“, „BELGRADE MAPS“, Elaborat o kršenju propisa). Nadao sam se da ću ovde sresti puno takvih (osvešćenih) ljudi.

U tom smislu, tvrdnje o navodnom kvalitetu, funkcionalnosti i solidnom „dizajnu“ ovih tragikomičnih ruskih tramvaja su obeshrabrujuće.

Dobro se neko setio da za Grad Beograd kupi CAF tramvaje! Makar i na takav netransparentan i korupcionaški način! Takva vozila predstavljaju civilizacijsku tekovinu i standard u veku u kome živimo.

S' druge strane, ti isti CAF tramvaji će na najbolji način pokazati „stručnost“ nesposobnih partijskih kadrova u GSP-u. Zapravo, to se već dešava imajući u vidu cirkus koji je zadesio sve dosad isporučene tramvaje. Golim okom je vidljivo da se ta vozila ne održavaju i da se neće održavati kako treba.

Nedostaje samo još jedna građanska inicijativa, pritisak javnosti koji će ukazati na sve ove činjenice...
 
N-ST":3u2nescb je napisao(la):
S' druge strane, ti isti CAF tramvaji će na najbolji način pokazati „stručnost“ nesposobnih partijskih kadrova u GSP-u. Zapravo, to se već dešava imajući u vidu cirkus koji je zadesio sve dosad isporučene tramvaje. Golim okom je vidljivo da se ta vozila ne održavaju i da se neće održavati kako treba.

Postoji tu jedan problem - ovo je zemlja gde osobe na javnim finkcijama koje su odgovorne za propuste najčešće ne snose nikakve posledice...
U prevodu - tramvaji se loše održavaju, oštećuju, postepeno propadaju, na osnovu toga kao što kažeš postane vidljiva „stručnost“ nesposobnih partijskih kadrova u GSP-u, i - nikom ništa.
 
а и да се покрене нека иницијатива, биће на крају тресла се гора, родио се миш
 
Šta mislite da se u Rakovici izgradi novi depo za tramvaje, s obzirom na to da NBG postaje tesan?
 
JohnnyLee":2nflpo89 je napisao(la):
а и да се покрене нека иницијатива, биће на крају тресла се гора, родио се миш

Uvek se rodi mis... :kafa:
 
Voze se i domorodci na kulpi katica.Videh veceras dvoje idiota,decka i devojku,15tak godina imaju.Nisu isli u mom smeru,da su isli nalupao bi ih posteno.
 
Da li je jos neko primetio pucketanje oko prozora na CAF-u, konkretno na cetvrtom modulu, koji nema tockove. Kao da konstrukcija trpi naprezanje, pogotovo kada tramvaj skrece. Mozda je to i normalno? :/
 
Vrh