NOVI 011":3a1i7jy1 je napisao(la):
http://transphoto.ru/photo/441209/ hHHhHhh KAO TASTERI SA LANSIRANJE RAKETA... UF :shok:
Не видим шта је толико смешно/запањујуће теби и осталима који су реаговали на ову слику.
У питању није обичан тастер за отварање врата, него тастер за
кочницу у случају опасности ("аварийный тормоз"),
отварање врата у случају опасности ("аварийное открывание двери") и
сигнал возачу ("сигнал водителю"). Естетика на страну, али, имајући у виду намену ове дугмади, не видим шта је толико спорно у њиховом изгледу?
Узгред, морам и да приметим да је већина примедби на естетику овде приказаног руског трамваја веома површна и снобовска. За квалитетан јавни превоз битно је да се возила и трасе добро одржавају, да возила буду чврста, солидна, квалитетна, удобна. Са становишта, пак, естетике јавног превоза, од ликовно-дизајнерских вредности самих возила као појединачних "артефаката", далеко је битније да постоји графичка униформност возила јавног превоза, а то, колико су та возила лепа "сама по себи", уопште није толико важно. Неки од градова са најквалитетнијим системима јавног превоза на свету уопште немају нарочито визуелно атрактивна возила, али зато системи функционишу беспрекорно и савршено тачно, изванредно се одржавају, сва возила су удобна, чиста, обојена у исте боје, целокупна графика јавног превоза (од боје возила, преко ознака стајалишта, до плана мреже, информационих паноа и унутрашње сигнализације у возилима) је пажљиво разрађена, јединствена и препознатљива, итд, итд...
Ја, наравно, не тврдим "на невиђено" да је дотични руски трамвај заиста робустан, издржљив, удобан, и томе слично. Али, тврдити само на основу естетике (па чак не ни на основу ње, већ на основу потпуно произвољних ставова у равни потпуно баналног свиђања/несвиђања) да је неки производ инфериоран и неподесан (и то у области у којој је јако много ствари, па чак и у естетско-графичком домену, неупоредиво битније од "естетике" самог пројектантског
дизајна појединачног возила), заиста је несхватљиво плитко и површно.