Šta je novo?

Tramvaji

miki_ns":17wr379q je napisao(la):
Moram da priznam da mi logika "poboljšavamo gradski saobraćaj tako što ukidamo tramvajske linije" nije baš najjasnija, i na duže staze ne verujem da drži vodu. Pogotovo što se time osakaćuju linije trenutno najkapacitativnijeg prevoznog sredstva. I te promene pojedinačnih linija tako na ad-hoc odlučivanje su mi nesuvisle. "11 ukidamo, 13 okrećemo na drugu stranu, 8 smo izbacili". Znači stvar je funkcionisala tako da su prvo proredili interval tramvaja dok nisu skoro svi odustali od linije, a onda su reklli "pa i ne treba nam".

То са линијама 11 и 13 им никад нећу опростити. Наглашавам да нисам за укидање ово мало линија што имамо.


miki_ns":17wr379q je napisao(la):
I čini mi se da bi mala ulaganja u infrastrukturu mogla popraviti uslugu. Tipa jedna pomoćna okretnica negde preko puta Ušća - na tom ogromnom parkingu ima više nego dovoljno mesta - onda bi u slučaju gužve, kvara ili nečega sličnog tramvaj ipak mogao preko Save. A uostalom to bi mogao biti i redovni terminus neke linije iz starog dela grada. Na tom mestu bi se mogao napraviti terminal za buseve koji sad voze sa N.BG. na Zeleni Venac (a svakako će u blizini proći i metro, pa bi to bilo na idealnom mestu i za takvo presedanje). Drugo okretnicu kod ž. stanice ne koristi nijedna linija kao terminus - a mogla bi, to je mesto na koje dolazi ogromna količina putnika, a sada jako duge linije prolaze pored, pa ako dođe do nekih kvarova, dugačke linije ostaju bez usluge. Okretnica na Pristaništu u sadašnjem obliku i načinu upotrebe mi je više zagonetka nego logičan infrastrukturni deo. Zar je toliko teško preprojektovati taj terminal pa da može da bude upotrebljiviji. Zanimljivo je da je kod svih prisutna ideja da bi linije trebalo napraviti tako da se što manje preklapaju iz straha da kvarovi ne poremete veliki broj linija. Pa valjda kvarovi nisu normalno stanje sistema (i treba naterati sve u GSP da ukapiraju da je to tako), valjda je bitnije kako mreža opslužuje ljude u normalnom režimu, tj. da na kritičnim mestima postoji gust interval različitih linija, a da za situacije kvarova postoje planovi o obilascima (problem sa bg tramvajskom mrežom nije što je pregusta, nego ima premalo spojnih trasa, pa su vam i mogućnosti preusmeravanja vrlo klimave).

Било би одлично да постоји окретница код Ушћа (најбоље би било да је она уместо тржног центра ;) ), да не мора сваки пут да се уводи аутобус када трамваји стану у граду. Пристаниште мора да користи ''двојка'', али заиста не разумем због чега за њу не направе посебан шлус где ће да чека време, како би 11ица нормално пролазила.

Што се тиче ЦАФ-а, Вучко је поставио ону табелу на којој се види где може и не може да вози ЦАФ. Оно је срамота. Подсећам да није купљен један, већ 30. :rolleyes: Улица Војводе Степе се и не помиње на списку. Вероватно туда ни у ком случају не треба покушавати потерати ''шпанца''. :)
 
Na Pristanistu ne postoji prava ukrsnica, vec su zavarene sine bez prosecanja kanala. To se odnosi na deo okretnice iz pravca Kalemegdana, gde se taj krak ukrsta s unutrasnjim krugom za okretanje. Mislim da je slican problem i na okretnici kod Kluza.
 
Mislim da novi tramvaj moze da saobraca i Savskom,pored Sajma i petlje Radnicka i kroz Pozesku do okretnice na kraju Banovog Brda. Neka me neko ispravi ako nisam u pravu.
 
kopmania":3qaqkipq je napisao(la):
Aj vidi na slici jel se vide šipke unutra :) dal su ih metnuli :)


Nemoguce je reci.... :rolleyes:

PS. Moracete mi verovati na rec da je ovo 1504 :lol:

06102011071.jpg
 
miki_ns":uxosl7is je napisao(la):
Moram da priznam da mi logika "poboljšavamo gradski saobraćaj tako što ukidamo tramvajske linije" nije baš najjasnija, i na duže staze ne verujem da drži vodu.
ДА појасним. ДА ли је боље имати 10 линија које чекаш ко пустиња кишу, или 5 које сваки час иду?

ГСП нема довољно трамваја да одржава оволики број линија. 11, 12 и 14 су прави примери тога.
11 је укинута због малог броја путника. Мали број путника је имала јер је била ретка и непоуздана. 12 је најпразнија линија која ка центру иде са Бановог брда. Зато што је такт велики. О смислу 14 на 15 минута не бих да говорим.....
 
stf":2xqk6jai je napisao(la):
miki_ns":2xqk6jai je napisao(la):
Moram da priznam da mi logika "poboljšavamo gradski saobraćaj tako što ukidamo tramvajske linije" nije baš najjasnija, i na duže staze ne verujem da drži vodu.
ДА појасним. ДА ли је боље имати 10 линија које чекаш ко пустиња кишу, или 5 које сваки час иду?

ГСП нема довољно трамваја да одржава оволики број линија. 11, 12 и 14 су прави примери тога.
11 је укинута због малог броја путника. Мали број путника је имала јер је била ретка и непоуздана. 12 је најпразнија линија која ка центру иде са Бановог брда. Зато што је такт велики. О смислу 14 на 15 минута не бих да говорим.....

Treba pogledati na karti putanje 9 i 14 i shvatiti koliko su besmislene, ali i trase koje povezuju Novi i stai Bgd. su katastofalno smisljene, ta trasa je morala i mora da ide ispod ili preko Terazija i Zelenog venca.

A neophodno je da se jeftinim a korisnim resenjima trase ucine nezavisnijim i brzim.
 
stf":1e3gm52n je napisao(la):
ДА појасним. ДА ли је боље имати 10 линија које чекаш ко пустиња кишу, или 5 које сваки час иду?

Не могу сваки час да иду зато шта ЦАФ гњави и зато што је лоша инфраструктура. Како би трамвај који иде Карађорђевом или Војводе Степе или Ресавском могао да одржи тај ''сваки час'' такт када туда возе и аутомобили? Решење: не укидати линије, већ протерати путничке аутомобиле одакле их се све може протерати.


stf":1e3gm52n je napisao(la):
ГСП нема довољно трамваја да одржава оволики број линија. 11, 12 и 14 су прави примери тога.
11 је укинута због малог броја путника. Мали број путника је имала јер је била ретка и непоуздана. 12 је најпразнија линија која ка центру иде са Бановог брда. Зато што је такт велики. О смислу 14 на 15 минута не бих да говорим.....

Има довољан број трамваја, а кад стигну ЦАФ-ови биће их итекако довољно. Није 11 имала толико мало путника, колико су идиоти из ДЈП свесно желели да је укину и ''споје'' са 13ицом. Не знам заиста о каквом спајању је реч када више нема трамваја са НБг-а ка Калишу. :rolleyes:

Линију 12 је уништио велики број аутобуских линија са Бановог Брда ка центру и Сајму. Да их набројимо: 23, 37, 51, 52, 53, 58, 88...

Линија 14 има смисла јер је једина која повезује Устаничку, Вук, Славију и Аутокоманду, требало би јој додати један вагон.


beli grad":1e3gm52n je napisao(la):
Treba pogledati na karti putanje 9 i 14 i shvatiti koliko su besmislene, ali i trase koje povezuju Novi i stai Bgd. su katastofalno smisljene, ta trasa je morala i mora da ide ispod ili preko Terazija i Zelenog venca.

Слажем се да су трамвајске линије могле боље да се организују, ако прошеташ неколико страница назад, видећеш план трамвајских линија из 1990. који сам поставио, а од чега нисмо добили ништа. Ту је било неколико линија типа Кеј ослобођења - Вишњица, Кеј ослобођења - Баново Брдо итд. Али и поред тога су остале шине преко Старог моста и кроз Немањину и не слажем се да је линија 9 лоше пројектована. Одлична је и јача је од линије 7 иако сви мисле обрнуто.

Мислим да би било добро да се трамвајска мрежа прошири ка Вишњици, у НБг-у кроз Булевар АВНОЈ-а и Милутина Миланковића ка Земуну и Бежанији. Али дотле нисам за укидање ово мало линија и наравно да сам за враћање 11ице.
 
Mislim da bi sledeci korak u razvitku mreze trebao biti prosirenje mreze preko Visnjice.
 
Verovatno on služi za obuku ljudi i testove u depou pošto je sad 1501 skrljan.
 
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Не могу сваки час да иду зато шта ЦАФ гњави и зато што је лоша инфраструктура.
Па зар управо КАФ није разлог за реорганизовање линија по Зидаревом систему? Ако КАФ на линији 7 иде спорије од Катице на линији, рецимо 14, линија 7 уништава поузданост линије 14. Управо је ово још један разлог да се упарене линије одвоје. Решење је ставити све КАФ-ове на једну линију, и гледати да се остале линије готово не поклапају са КАФ-овом.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Како би трамвај који иде Карађорђевом или Војводе Степе или Ресавском могао да одржи тај ''сваки час'' такт када туда возе и аутомобили? Решење: не укидати линије, већ протерати путничке аутомобиле одакле их се све може протерати.
За ово се слажем, али то неће решити неке друге проблеме, као што су случајеви када се догоди хаварија не јадном делу трасе и уместо једне, испадну 3 трам линије.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Има довољан број трамваја, а кад стигну ЦАФ-ови биће их итекако довољно.
Па зар управо велики такт који имају неке трам линије није доказ да ГСП нема довољно трамваја? Да има, појачао би линије.
Када стигну сви КАФ-ови, онда ће можда и имати довољно, али заборављаш да ГСП расходује старих возила, чим нова стигну. Ја се бојим да ће сигурно расходовати 30 Катица.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Линију 12 је уништио велики број аутобуских линија са Бановог Брда ка центру и Сајму. Да их набројимо: 23, 37, 51, 52, 53, 58, 88...
Ово је нетачно. Не може потпуно независна трамвајска линија са већим капацитетом да буде уништена од стране аутобуске. ДА линија 12 има такт као аутобуска 23, аутобуси би били пулупразни. Трамвај је на тој траси бржи, али док се дочека, аутобусом си већ код Сајма.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Линија 14 има смисла јер је једина која повезује Устаничку, Вук, Славију и Аутокоманду, требало би јој додати један вагон.
Пре свега, одакле тај један вагон? ДА га имају, убацили би га. Осим тога, линија је толико ретка, да свако ко иде са Вождовца до Вука, то ради на алтернативни начин, сигурно не чека 14 по 15 минута. Па за тих 15 минута, алтернативним опцијама већ може да додје до Вука.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
не слажем се да је линија 9 лоше пројектована. Одлична је и јача је од линије 7 иако сви мисле обрнуто.
Потпуно се слажем, коначно још неко то увиђа. 9 је најоптерећенија трамвајска линија, а из неког разлога, сви мисле да је то линија 7.
1111":1w9vzxkv je napisao(la):
Мислим да би било добро да се трамвајска мрежа прошири ка Вишњици, у НБг-у кроз Булевар АВНОЈ-а и Милутина Миланковића ка Земуну и Бежанији. Али дотле нисам за укидање ово мало линија и наравно да сам за враћање 11ице.
ПА ГСП нема довољно трамваја ни за постојеће линије, а предлажеш проширење. Па да нам трамваји долазе на пола сата....
 
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..
 
kopmania":2m248jv0 je napisao(la):
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..

Upravo tako i zato ne treba tramvaj zameniti metroom. A sto se tice prosirenja tramvajske mreze i nedostatka tramvaja, da je odrzavanje bolje i da se tramvaji besomucno ne unistavaju bilo bi ih dovoljno. Takodje da se poostri kontrola i kaznjavanje bahatih vozaca, bilo bi manje zastoja tramvaja.
 
1111 wrote:

Линију 12 је уништио велики број аутобуских линија са Бановог Брда ка центру и Сајму. Да их набројимо: 23, 37, 51, 52, 53, 58, 88...

stf wrote:
Ово је нетачно. Не може потпуно независна трамвајска линија са већим капацитетом да буде уништена од стране аутобуске. ДА линија 12 има такт као аутобуска 23, аутобуси би били пулупразни. Трамвај је на тој траси бржи, али док се дочека, аутобусом си већ код Сајма.

i plus toga narod se odvikao od koriscenja 12-tice, jer sto zbog rekonstrukcije savske, sto zbog rekonstrukcije pozeske dosta dugo nije isao...
 
kopmania":4lhcl8ex je napisao(la):
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..
НЕ видим зашто би ово био аргумент за било шта? Зашто се не трудити да се трамвајски систем усаврши? Побољша?
Какв је то став, "немојте побољшавати ништа,није трамвај метро"? Онда немојмо ни да упујемо нове трамваје, па није трамвај метро. Немојмо ни нове аутобусе да купујемо, није аутобус метро. Зашто смо купили нове троле? Па нису троле метро. :rolleyes:

Чињеница је да ГСП нема довољно трамваја да одржава оволики број линија. Због великог броја линија, недостатак трамваја их чини непоузданим и људи се окрећу аутобуима, доказано, најгором врстом јавног превоза.
 
Kakav je sistem u Zagrebu,neko ga je pominjao i slazem se sa njime.

Da li tamo linije ne dele trase kao sto zidar pominje?
 
stf":3vq4q1em je napisao(la):
Па зар управо КАФ није разлог за реорганизовање линија по Зидаревом систему? Ако КАФ на линији 7 иде спорије од Катице на линији, рецимо 14, линија 7 уништава поузданост линије 14. Управо је ово још један разлог да се упарене линије одвоје. Решење је ставити све КАФ-ове на једну линију, и гледати да се остале линије готово не поклапају са КАФ-овом....

Nije! Rešenje je srediti sve tako da CAF ne gnjavi sporije od KT4 nigde (u suštini on bi mogao i trebao ići i brže). Uostalom vozni red ne bi trebao uopšte da zavisi od tipa tramvaja - on bi morao biti izračunat tako da je korišćena optimalna brzina bez obzira na tip vozila.

Tramvajski niti bilo koji drugi šinski sistem ne trpi polurešenja i funkcionisanje po principu "seci uši, krpi dupe" (i efekti takvog postupanja su vidljivi ne samo u BG tramvajskoj mreži nego i na mreži ŽS). I jednostavno treba prestati sa svim improvizacijama. Tramvajske pruge moraju biti održavane, iznivelisane i gde god je moguće odvojene od automobila (i sve ovo se polako radi poslednjih godina u BG). To košta, ali ulaganje se vraća kroz pouzdan sistem sa malo otkaza. Tramvaji se ne otpisuju samo zato što su kupljeni novi, već se redovno održavaju i remontuju dok za njih ima dostupnih delova po ekonomski prihvatljivoj ceni. (Tramvaji T4 su nestali sa beogradskih ulica takvom brzinom da je to neverovatno, a mogli su da voze godinama).

Ako je održavanje u GSP-u nesposobno da održava tramvaje, treba raspisati tender za firmu koja će taj posao preuzeti. Ta firma može preuzeti radnike održavanja GSP-a ako smatra da će to biti produktivno, ili može lepo obučiti nove (i tako se održavanje ne radi napamet već po dokumentaciji). GSP bi lepo plaćao dnevni, mesečni pregled, godišnje održavanje i hitne popravke po cenovniku (i možda bi troškovi ispali jefitniji nego sad troškovi za plate u sektrou održavanja - nestao bi ceo upravni aparat tog sektora iz troškovnika, plaćali bi se samo obavljeni poslovi). Ako ih već sami loše održavaju (a to je izgleda, generalni konsenzus), grad bi trebao da insistira na tome, kad već plaća nabavku voznih sredstava. Ukratko sve štete koje nastaju ka GSP-u moraju biti identifikovane i učinjeno sve da se one smanje.

Šta mislite, da li se neko iz GSP-a od grada setio da traži naknadu štete prouzrokovane prekidanjem linija zbog radova na petljama oko mosta na Adi ili Gazeli? Nadam se da jeste! Jasno je da se ti poslovi moraju uraditi, ali je jasno i da neko treba da nadoknadi troškove zamenskih autobuskih linija, a i izgubljeni prevozni kapacitet zbog nesaobraćanja tramvaja (oni na liniji trojke su mogli komotno i da zaborave kako tramvaj izgleda koliko dugo nije vozio - a bar da su se ovi iz GSP-a barem zauzeli za to da se odmah rekonstruiše i cela ta trasa kad je već zbog radova kod Hipodroma bila u prekidu).

A to što je neko remontovao, pa naručio tramvaj a da nije sve kritične parametre mreže dostavio proizvođaču se rešava tako što neko za to odgovara, jer je šteta gradu tj. firmi je učinjena (jer sam skoro sigurno da grad s tim nema veze, oni su finansijeri, tehnički deo posla oko specifikacije zahteva je trebao i mogao da obavi samo tehnički kadar GSP-a), samim tim što su neke stvari ponovo raskopavane i preuređivane. Ok, nije izvesno da u tome ima neke krivične odgovornosti, ali bar bi neko trebao izgubiti direktorsku fotelju ili nešto tome slično, verovatno postoji druga osoba koji takav propust ne bi napravila.

Nikakvo ukidanje linija, i prislino razdvajanje neće srediti stvar ako se i dalje sve bude svodilo na improvizaciju (pre će biti da bi na nekim deonicama, pošto više ne bi bilo alternativne linije koja vozi istom trasom, ljudi mogli potpuno da zaborave na upotrebu tramvaja).
 
stf":1cmfac20 je napisao(la):
kopmania":1cmfac20 je napisao(la):
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..
НЕ видим зашто би ово био аргумент за било шта? Зашто се не трудити да се трамвајски систем усаврши? Побољша?
Какв је то став, "немојте побољшавати ништа,није трамвај метро"? Онда немојмо ни да упујемо нове трамваје, па није трамвај метро. Немојмо ни нове аутобусе да купујемо, није аутобус метро. Зашто смо купили нове троле? Па нису троле метро. :rolleyes:

Чињеница је да ГСП нема довољно трамваја да одржава оволики број линија. Због великог броја линија, недостатак трамваја их чини непоузданим и људи се окрећу аутобуима, доказано, најгором врстом јавног превоза.

hteo sam da kažem tramvaj sistem je po principu autobusa, šine kao i ulice treba da dele. Ne znam zašto da izmišljamo nešto novo da smanjujemo linije, jel nećemo dobiti ništa. DA ti u sred beograda tramvaji idu na 2 minuta bez da se ne napravi neki zastoj negde, pa da ga onda nema 15 minuta će se sigurno dešavati. REcimo nešto se desi kod ž, stanice i šta onda bulevar ostane bez tramvaja jel eto samo 7 ide sa nbg u bulevar i nijedna druga linija.
Samo treb a da se nadamo da će taj metro biti pravi, pa će on imati svoju trasu svoju liniju i to je to. Od tramvaja ne trebamo to praviti. Bolje ovako da ima više mogućnosti, i ne vidim da bilo šta fali tramvajima, kada nema gužvi idu sasvim pristojno.
 
vucko":119h4wzj je napisao(la):
Kakav je sistem u Zagrebu,neko ga je pominjao i slazem se sa njime.

Da li tamo linije ne dele trase kao sto zidar pominje?

Dele, na nekim kritičnim mestima je namerno napravljeno da prolazi mnogo linija:
lokacija / linije

Jelačićev trg (de facto centralno mesto u gradu) / 1,6,11,12,13,14,17
Glavni kolodvor / 2,4,6,9,13
Autobusni kolodvor / 2,5,6,7,8
Savska cesta - studentski centar / 3,4,9,12,13,14,17
Savska centra - kod Zagrepčanke / 3,4,5,13,14,17

Mreža u Zagrebu ima mnogo raskrsinca tako da (bar u centru) postoje i relativno kratki alternativni - obilazni putevi. Van ventra se može desiti da su potrebni i duži obilasci. Pri tome na nekoliko raskrsnica postoje i skretnice koje se u redovnom saobraćaju uopšte ne koriste, ali su ugrađene baš kako bi se fleksibilnost mreže povećala u slučaju preusmeravanja ili kraćenja linija. Ima i okretnica koje se ne koriste, ali ih je moguće koristiti za skraćenja linija u slučaju kvara ili potrebe normalizacije voznog reda. Ključna stvar je u tome da su postigli da se mreža sastoji od više prstenova, a tek iz njih se na kraju šire kraci mreže.
 
Ево колико полазака има која линија по зимском реду вожње (радни дан/субота/недеља):

2 - 10/8/8
3 - 10/8/8
5 - 7/6/6
6 - 4/4/4
7 - 24/13/13
7Л - 0/5/5
9 - 26/11/11
10 - 8/6/6
12 - 11/6/6
13 - 11/9/9
14 - 6/6/6

Тренутно је у Централи 169 исправних вагона (у квару су 322, 403, 404, 416, 419, 420 и 1501). Пошто тренутно има 12 композиција ремонтованих и 7 композиција чопераша, долазимо до бројке од 151 трамвај (ако рачунамо два куплована као један). На то ћемо да додамо 26 ЦАФ-ова, ових горе 7 који ће да буду сређени и ко зна, можда нам Базел пошаље оно мало Дивага што им је остало. Плус ће сви ремонтовани да се одвоје када стигну ''шпанци'', тако да сам се изгубио у рачуници. Све у свему, више него довољно, осим ако нисмо постали много богати па да сечемо исправне Катице и Диваге. :rolleyes:

Из горњег списка полазака се види да је током радног дана потребно 117 вагона. Старе линије 13 и 11 су имале по 5 вагона свака, тако да је на нову 13ицу додат један.

stf":2bl01qku je napisao(la):
1111":2bl01qku je napisao(la):
Има довољан број трамваја, а кад стигну ЦАФ-ови биће их итекако довољно.
Па зар управо велики такт који имају неке трам линије није доказ да ГСП нема довољно трамваја? Да има, појачао би линије.
Када стигну сви КАФ-ови, онда ће можда и имати довољно, али заборављаш да ГСП расходује старих возила, чим нова стигну. Ја се бојим да ће сигурно расходовати 30 Катица.

Горе је одговорено, а шта мислим о расходовању исправних Катица, рекао сам неколико пута. ;)

stf":2bl01qku je napisao(la):
1111":2bl01qku je napisao(la):
Линија 14 има смисла јер је једина која повезује Устаничку, Вук, Славију и Аутокоманду, требало би јој додати један вагон.
Пре свега, одакле тај један вагон? ДА га имају, убацили би га. Осим тога, линија је толико ретка, да свако ко иде са Вождовца до Вука, то ради на алтернативни начин, сигурно не чека 14 по 15 минута. Па за тих 15 минута, алтернативним опцијама већ може да додје до Вука.

На жалост, не одлучује ГСП о појачавању неке линије, већ Дирекција за јавни превоз. Она је неком магијом утврдила да је на линији 14 довољно 6 полазака и тако је годинама, упркос потреби да се појача.

stf":2bl01qku je napisao(la):
1111":2bl01qku je napisao(la):
Мислим да би било добро да се трамвајска мрежа прошири ка Вишњици, у НБг-у кроз Булевар АВНОЈ-а и Милутина Миланковића ка Земуну и Бежанији. Али дотле нисам за укидање ово мало линија и наравно да сам за враћање 11ице.
ПА ГСП нема довољно трамваја ни за постојеће линије, а предлажеш проширење. Па да нам трамваји долазе на пола сата....

Нисам мислио на потпуно нове линије, већ ако се прошири мрежа ка Вишњици, тамо се продужи линија 12, ка Земуну или Бежанији се продужи линија 13 са Брда и преко новог моста кроз Милутина Миланковића или слично. Довољне су 7, 9 и 11 (кад је врате) у Јурија Гагарина.
 
miki_ns":38vsejtu je napisao(la):
stf":38vsejtu je napisao(la):
Па зар управо КАФ није разлог за реорганизовање линија по Зидаревом систему? Ако КАФ на линији 7 иде спорије од Катице на линији, рецимо 14, линија 7 уништава поузданост линије 14. Управо је ово још један разлог да се упарене линије одвоје. Решење је ставити све КАФ-ове на једну линију, и гледати да се остале линије готово не поклапају са КАФ-овом....

Nije! Rešenje je srediti sve tako da CAF ne gnjavi sporije od KT4 nigde (u suštini on bi mogao i trebao ići i brže). Uostalom vozni red ne bi trebao uopšte da zavisi od tipa tramvaja - on bi morao biti izračunat tako da je korišćena optimalna brzina bez obzira na tip vozila.

Управо тако. Откако је почео да вози ЦАФ, радним данима се дешава више него икада раније краћење ''седмица'' на Ташу. Тада долазе до изражаја линије 6 и 14. Да њих нема, шта би било?

miki_ns":38vsejtu je napisao(la):
Tramvajske pruge moraju biti održavane, iznivelisane i gde god je moguće odvojene od automobila (i sve ovo se polako radi poslednjih godina u BG). To košta, ali ulaganje se vraća kroz pouzdan sistem sa malo otkaza. Tramvaji se ne otpisuju samo zato što su kupljeni novi, već se redovno održavaju i remontuju dok za njih ima dostupnih delova po ekonomski prihvatljivoj ceni. (Tramvaji T4 su nestali sa beogradskih ulica takvom brzinom da je to neverovatno, a mogli su da voze godinama).

Наравно, ако се било која Катица исече без разлога, тј. само зато што су стигли нови, треба то рећи новинама, Студију Б или било ком медију, да види народ како ради ГСП. Уместо да лепо одржавају Катице, они их секу. Ево пре неки дан је у расход отишла Катица 238. :( А и даље не могу да верујем да су тих 20 Т4 трамваја само 15 година радили, пре него што су малтене нови исечени. :rolleyes:
 
Nisu samo T4 tramvaji otisli s beogradskih ulica pre kraja svog radnog veka. U Zagrebu su "stojadini" (ĐĐ 101) vozili od pocetka pedesetih do pre neku godinu, a u Beograd su oni dosli tek pocekom sezdesetih i nestali su krajem devedesetih. Slicno je i s "bikovima" (ĐĐ 201), koji jos saobracaju u Zagrebu. Nestali su i divazi iz Hagena, koji su kupljeni polovni, preradjeni (blokirana su im vrata s leve strane).
 
Vrh