Šta je novo?

Tramvaji

vucko":3csm7yd9 je napisao(la):
Neko je pominjao tramvaje na Trgu Republike?

istorijat2.jpg

trialin":3csm7yd9 je napisao(la):
E da ste ostavili ovakve tramvaje do danas kao u San Francisku mozda bi zaradili i koju kintu vise zbog turista ..

Ako se ne varam ovo je Ringoffer, takav primerak iz 1927. stoji u jednoj od hala na Dorćolu, remontovan negde početkom devedesetih :) Prikolica nažalost ne :(
 
Kokos":hbjzhop0 je napisao(la):

ово би ја радио стално. где може да се купи једно овакво возило? ;)

иначе, сада када сам долазио на НБГ, Немањином су само пичили са колима, жао ми је што нисам сликао, а у Карађорђево кренуо Швајцарац да се провуче ка Савском мосту па мало закачио неку будалу што је стајала на шинама испред њега. лик излази из кола да види да ли је све ок са колима, а трамвајџија само продужио даље :) а ја велим е нека те је огребао када се гураш где ти није место

Felix55":hbjzhop0 je napisao(la):
Što volim te pametne vozače, koja nakon parkiranja blokiraju šine...
Parking servis treba da uvede pravilo da se u tim slučajevima jednostavno odseca deo vozila koji smeta, i odnosi zatim van grada na otpad, a ostatak vozila, ukolilko je parkiranje uredno plaćeno, ostaje na parkingu... :) Za čas bi svi počeli da paze kako parkiraju :D

слажем се. овде само репресивне мере функционишу
 
Wile E. Coyote":2zqiadth je napisao(la):
...Испашће да је било боље узети хрватске трамваје, јер они без проблема возе по такође кршевитим загребачким шинама.)
Šine u ZG su ipak generalno u nešto boljem stanju (mada novi tramvaj definitivno jako dobro "pegla" neravnine - uverio se kad sam kritičnu trasu loših šina prošao prvo ČKD-om, a onda malo posle novim), ali na svu sreću u Beogradu se u zadnjih par godina intenzivno renoviraju. Doduše oni zbog novog tramvaja nisu morali naknadno rekonstruisali pruge. Ali sva sreća pa nisu kupljeni, sad bi sve vesti bile "Končar (Hrvati) podvalio tramvaj koji mora da se vozi sporije od starih", ili "opet podvala od 'braće' - tramvaj ne može da skrene u tu i tu ulicu", a garantovano bi bilo i "Najava stanica otkazala kada su uneseni ćirilični nazivi". Ovako će ovi problemi s CAF-om ipak nekako proći i polako će sve doći na svoje mesto. I bar svi žale kad mu se nešto desi (a mislim da će ga generalno i putnici čuvati od uništavanja), onako bi polovina likovala što se slupao (ili bi ga urnisali iz inata).
 
Nisam imao vremena da prevedem ali se nadam da vas nece mrziti da procitate.

After 12 years of planning and two years of construction, the French town of Caen in Normandy, with 250,000 inhabitants, opened a new tramway at the end of November 2002. It is unusual in having rubber-tyred vehicles, yet is not a trolleybus as it sends the return current through a central rail.
The new tramway is 40% cheaper than traditional tramways, with a cost of €15 million/km compared with €20 million.
CAEN TRAMWAY PROJECT
The scheme opened with two lines, called 'A' and 'B', serving districts in the north and north-east, running through the city centre to the south and south-west of Caen. For the majority of their journey, both routes combine into one, splitting near the termini. In total there are 34 stops and the total journey from one end of the system to the other takes 30mins. Travel from any of the four termini into the city centre at Saint-Pierre takes 15mins.
The route is integrated with 25 existing bus routes, also run by the same franchised operator, Twisto, that sells combined bus/tram tickets.
Within walking distance of the route, it serves 70,000 residents and 60,000 workers and its opening created 40 new jobs. The system has an on-line journey planner and timetable. Trams run seven days a week from 05:30 to 00:30 at 7min to 10min intervals on each branch, giving a 3.5min to 5min interval service on the main central section.
The project has a licensor and two concessionaires in a three-way agreement. Viacités, Syndicat Mixte des Transports en Commun de l'Agglomération Caennaise is the public transport authority for the urban transport region. It is a local authority consisting of 19 districts and the Calvados administrative region. The public works concessionaire is the company STVR (Société de Transport sur Voie Réservée) responsible for designing the mode of transport, financing, construction of the platform structures, fixed installations, rolling stock and maintenance of equipment. Twisto is the public service concessionaire responsible for the commercial operation of the bus and tram network. The civil engineering work was carried out by Spie Batignolles TPCI, with ancillary work by SGTE Construction.
TRAMWAY INFRASTRUCTURE
The tramway uses a purpose-built reserved street section, designed to also act as a 'buffer' between the pedestrian pavement and road. Cars are banned from using the reserved section. This also allows the trams to average 20km/h (12.4mph) during the journey - 30% faster than buses.
The 34 stations are fully wheelchair-accessible, as are the trams, and are spaced about 300m to 400m (990ft to 1,320ft) apart. The maximum gradient allowed by the rubber-tyred system is 13% (1 in 8), which allows trams to reach critical areas of the city centre and the city's old quarters.
Construction of the tramway went in hand with an urban transport plan, which saw the existing cycle-route network tripled in size, to encourage environmentally-friendly transport.
To broaden its transport services, Viacités expanded its bus network to make it complementary to its tram services. To assist in this intermodal interchange, the new network helps to connect principal modes of transport through the provision of car and cycle parks, 'platform to platform' connections between tram and bus services which reduces walking distances and the sale of a one-price tram/bus ticket.
TRAM-ON-TYRE ROLLING STOCK
The hybrid system uses a vehicle on rubber tyres but is steered by an arm which drops into a single centre rail. This arm also provides a return path for the negative traction current.
The trams are Bombardier GLT 'tram-on-tyre' three-car articulated units with a maximum capacity of almost 200 people each (154 seated plus 41 standing). They are powered by Alstom 300kW traction motors. An auxiliary 200kW diesel engine is available for running off route and at the depot, powering the traction motors.
The vehicles are single-ended (creating more space for passengers) and are treated as road vehicles under French traffic law, so cannot run in multiple.
SIGNALLING/COMMUNICATIONS
The system uses conventional tram / traffic lights and there is radio communication from the driver's cab.
The network also provides an online timetable, fares guide and journey planner to encourage integrated multi-mode travel.
THE FUTURE
The tramway is also producing a change in lifestyle for the people of Caen. It is enabling districts to be opened up and revitalised, creating links between central and outer districts, bringing living and working areas closer together and promoting access to public transport for the disabled (a 90cm movable platform has been specially developed to help access for passengers with impaired mobility).
By encouraging mobility and offering rapid transport, the tramway is helping to expand the economy and is revitalising the city centre and the districts it serves. The tramway service should also encourage companies to set up along its route, promoting the emergence of new business communities in the city centre and its environs.
Further extensions may be possible depending on the scheme's success. The effectiveness in service of the new technology is being watched with interest by other potential tramway operators.

The rubber-tyred system allows access to the historic heart of the city of Caen.
28942.jpg


The reserved tramway, prohibited to cars, is around 6.5m (22ft) wide
28943.jpg


Close up of the centre return current rail and guidance system, with marks made by the rubber tyres also visible.
28944.jpg


The vehicles are single-ended and cannot work in multiple.
28945.jpg
 
JohnnyLee":2gzvpnga je napisao(la):
иначе, сада када сам долазио на НБГ, Немањином су само пичили са колима, жао ми је што нисам сликао, а у Карађорђево кренуо Швајцарац да се провуче ка Савском мосту па мало закачио неку будалу што је стајала на шинама испред њега. лик излази из кола да види да ли је све ок са колима, а трамвајџија само продужио даље :) а ја велим е нека те је огребао када се гураш где ти није место
Веровао или не, саобраћајна полиција их усмерава на шине :bash: :bash: :bash:
 
Da :bash: :bash: ko im je kriv što je gužva... A zašto onda i ja koji sam izabrao najbrži način kroz nemanjinu treba da se zaglavim ...
 
miki_ns":1uavobus je napisao(la):
Wile E. Coyote":1uavobus je napisao(la):
...Испашће да је било боље узети хрватске трамваје, јер они без проблема возе по такође кршевитим загребачким шинама.)
Šine u ZG su ipak generalno u nešto boljem stanju (mada novi tramvaj definitivno jako dobro "pegla" neravnine - uverio se kad sam kritičnu trasu loših šina prošao prvo ČKD-om, a onda malo posle novim), ali na svu sreću u Beogradu se u zadnjih par godina intenzivno renoviraju. Doduše oni zbog novog tramvaja nisu morali naknadno rekonstruisali pruge. Ali sva sreća pa nisu kupljeni, sad bi sve vesti bile "Končar (Hrvati) podvalio tramvaj koji mora da se vozi sporije od starih", ili "opet podvala od 'braće' - tramvaj ne može da skrene u tu i tu ulicu", a garantovano bi bilo i "Najava stanica otkazala kada su uneseni ćirilični nazivi". Ovako će ovi problemi s CAF-om ipak nekako proći i polako će sve doći na svoje mesto. I bar svi žale kad mu se nešto desi (a mislim da će ga generalno i putnici čuvati od uništavanja), onako bi polovina likovala što se slupao (ili bi ga urnisali iz inata).
Могуће да си у праву. Ипак, и поред силних реконструкција и дотеривања КАФ има проблема. Чини ми се да у ЗГ нису реконструисали пруге да би Кончар могао да прође.
 
Имам једно питање :D
Зашто се више не користе троле на трамвајима? Зашто су замењене пантографима? Ево нашао сам пар слика трамваја у Риги и тамо још користе троле :)
4311316620_69f51ffb87.jpg

H21_04GertrudesIela_T01-19_T03-21_T06-04_T08-19_T11-04_200410-13-Latvia-204804-Along11Tram-036_36A.jpg

riga_t3a_2.jpg

а ево и ЧКД трамваја са тролом :)
6043389118_e0ffbfdb68.jpg

Ево и неког трамваја који ваљда пере улице :D
trams2.jpg
 
Зато што са пантографом могу да развију већу брзину (сети се спадања трола на тролејбусима).
 
Trola ima vecu autonomiju ali i tendenciju da spada, pantograf ne daje nikakvu autonomiju ali sa obizirom da je sinsko vozilo osudjeno na svoju basticu, a pantograf ne spada izbor je vise nego logican.
 
A i trola ima posebne mehanizme za skretanje, tj. skretnice na kontaktnoj mreži da tako kažem
 
vucko":2ze6iof9 je napisao(la):
Fedore,ovo moze za NS ali Beograd nikako.
Hvala, ali ne bih voleo da vidim ovaj monorail u Novom Sadu. Koliko sam čitao (i ponešto video), u Italiji su se na to čudo navukli, ali niti je infrastruktura nešto značajno jeftinija, vozila su vrlo specifična pa ih mali broj firmi nudi, neudoban je. Vozila su pri tome još i komplikovanija od običnih tramvajskih, hrpa točkova sa gumama plus vodilice koje se uglavljuju u šinu. Potrošnja struje je zbog većeg trenja takođe veća. U Padovi je pri velikoj temperaturi šina izletela iz asfalta nekih 20-tak cm u vis - naravno da saobraćaja nije bilo (klasične šine se možda pokrive i postanu cik-cak na velikoj temperaturi, ali nikad nisam video da se izdignu iznad nivoa puta). U Vankuveru su se za ovo odlučili samo zato što je mogao da savlada veći nagib nego klasičan tramvaj, pa su izbegli potrebu bušenja tunela. A koliko je Novi Sad brdovit pa da to bude opravdanje za monorail, ne treba trošiti reči. U Mestreu su izračunali da ih je koštao više nego da su postavili klasičan tramvaj, ali i kod njih je objašnjenje bilo potreba velikog nagiba za prolaz ispod ž.stanice kratkim tunelom. Sve o svemu iako je to zanimljiva novotarija, nije baš mnogo smisleno.
 
Wile E. Coyote":1oci8zgp je napisao(la):
... Чини ми се да у ЗГ нису реконструисали пруге да би Кончар могао да прође.
Nisu, tamo su pruge kroz dugi niz godina sređivane, peglane i u krivinama razmicane (problem se pojavio sa pojavom ĐĐ 201 tramvaja i posebno sa ČKD T4+B4, ali i tad to nisu radili odmah, već kako je koja deonica stizala na redovnu rekonstrukciju - do tog momenta bi važilo pravilo prvenstva prolaska kroz krivinu). E sad ima tu jedna stvar koja je meni uvek upadala u oči, svaka krivina u Zagrebu je pravljena kao konstantan luk određenog radijusa, za razliku od toga u Beogradu se vrlo često krivine realizuju kao oštar lom levo ili desno, pa malo ravno, pa opet lom levo ili desno. Ne treba reći koliko je vožnja po tako lomljenim krivinama neudobnija, tramvaji kroz takve krivine moraju prolaziti sporije, a i pored svega mislima da to ima mnogo veći uticaj na trošenje kako šina tako i točkova, a sigurno bočni udari ne prijaju ni postoljima. Nije mi jasno da je takva geometrija ostala i nakon poslednjih rekonstrukcija (Nemanjina na raskrsnici kod ž.stanice, skretanje u T. Košćuška). Novim tramvajima, koji zbog niskopodnosti imaju mali stepen slobode kretanja postolja, sigurno baš neće prijati ti bočni udari. Kad već sad zbog njih prilagođavaju mrežu, nadam se da će preprojektovati krivine da budu "glatke krive".
 
miki_ns":397ofo7g je napisao(la):
Wile E. Coyote":397ofo7g je napisao(la):
... Чини ми се да у ЗГ нису реконструисали пруге да би Кончар могао да прође.
Nisu, tamo su pruge kroz dugi niz godina sređivane, peglane i u krivinama razmicane (problem se pojavio sa pojavom ĐĐ 201 tramvaja i posebno sa ČKD T4+B4, ali i tad to nisu radili odmah, već kako je koja deonica stizala na redovnu rekonstrukciju - do tog momenta bi važilo pravilo prvenstva prolaska kroz krivinu). E sad ima tu jedna stvar koja je meni uvek upadala u oči, svaka krivina u Zagrebu je pravljena kao konstantan luk određenog radijusa, za razliku od toga u Beogradu se vrlo često krivine realizuju kao oštar lom levo ili desno, pa malo ravno, pa opet lom levo ili desno. Ne treba reći koliko je vožnja po tako lomljenim krivinama neudobnija, tramvaji kroz takve krivine moraju prolaziti sporije, a i pored svega mislima da to ima mnogo veći uticaj na trošenje kako šina tako i točkova, a sigurno bočni udari ne prijaju ni postoljima. Nije mi jasno da je takva geometrija ostala i nakon poslednjih rekonstrukcija (Nemanjina na raskrsnici kod ž.stanice, skretanje u T. Košćuška). Novim tramvajima, koji zbog niskopodnosti imaju mali stepen slobode kretanja postolja, sigurno baš neće prijati ti bočni udari. Kad već sad zbog njih prilagođavaju mrežu, nadam se da će preprojektovati krivine da budu "glatke krive".


bravo care !!!
Imas plusčinu od mene !!!
Valjda kod nas nema ko da izracuna pravi radijus krivine, pa zato krivuda :lol:
 
Ne nego cesto nema prostora i drugih uslova i rade po inerciji :kafa:
 
E to da nema prostora je besmislen izgovor, baš na ove dve raskrsnice koje sam naveo prostora ima na pretek - pa su opet napravili hrpu lomova krivine. A usotalom pogledajte kroz kakve uličice su Česi vukli tramvaje po Pragu, pa su opet krivine "glatke" i naravno da tramvaj kroz njih prolazi mekše - i što je bitnije za protok saobraćaja - brže, a ne da se vuku kao puževi mileći od jednog do drugog preloma krivine. Lomljene krivine nisu ni izdaleka prihvatljivo rešenje za šinska vozila. Meni se čini da je to više imalo veze sa pojednostavljenjem održavanja, da su sve krivine rađene sa sopstvenim radijusom prilagođenom datim uslovima, onda bi verovatno i svaki skretnički blok morao biti posebno projektovan, kako bi krivina izlazila odmah iz njega. Meni se čini da su manje-više svi skretnički blokovi u BG iste geometrije. Za zamene je to dobro, ne mora se imati više različitih u rezervi, bilo koja može leći bilo gde - samo je bitno da li je leva ili desna. E sad zašto posebna geometrija krivina i skretničkih blokova nije bila problem drugim gradovima za naručivanje i održavanje, a ovde jeste to je pitanje. OK, delom je u pitanju lova, ali čini mi se da je delom u pitanju i princip "nek je nama lakše".
 
Obratite pažnju na CAF 1502 ako prođe pored vas, koliko videh jutros već je uspeo da oguli deo plave farbe na 4. modulu sa leve strane.
 
U Estoniji jos imaju ovako stare tramvaje??Ja mislio da su samo kod nas oldtimer-i u upotrebi :lol:
 
Vrh