Šta je novo?

Tramvaji

lento":1zdkwhu1 je napisao(la):
Kada je u Zagrebu sirena mreza ka Novom Zagrebu, onda su na tom delu postavljane usputne okretnice, a izmedju njih pomocni koloseci. Na taj nacin je izbegnuto da cela linija bude izbacena iz saobracaja u slucaju havarije na nekom delu trase. O broju tramvaja i linija moze se vise naci na ovim linkovima:
http://www.zet.hr/tramvaj.aspx
http://www.zet.hr/media/117298/mreza dnevnih tram linija 2011.pdf


Opet ponavljam, ogromna je graška što nismo kupovali tramvaje sa dva upravljačka mesta! Onda bi sve bilo lakše sa pomoćnim okretnicama. Jeste da je to samo 30 tramvaja, ali nijedna promena ne može odjednom.
 
MaRkOs":8pesnlri je napisao(la):
Sta ce da rade sa 1501? Zna li neko nesto novo u vezi popravke.


Kada se dogodila nezgoda,tada su narucili potrebne delove iz Spanije.Dok delovi dodju treba da prodje 10-15 dana,pa dok poprave tramvaj,malo ga probaju i puste u saobracaj...potrajace.Nagadjam da ce prvih dana novembra 1501 biti ponovo u saobracaju.
 
1111":3tklg253 je napisao(la):
Ево колико полазака има која линија по зимском реду вожње (радни дан/субота/недеља):

2 - 10/8/8
3 - 10/8/8
5 - 7/6/6
6 - 4/4/4
7 - 24/13/13
7Л - 0/5/5
9 - 26/11/11
10 - 8/6/6
12 - 11/6/6
13 - 11/9/9
14 - 6/6/6

Тренутно је у Централи 169 исправних вагона (у квару су 322, 403, 404, 416, 419, 420 и 1501). Пошто тренутно има 12 композиција ремонтованих и 7 композиција чопераша, долазимо до бројке од 151 трамвај (ако рачунамо два куплована као један). На то ћемо да додамо 26 ЦАФ-ова, ових горе 7 који ће да буду сређени и ко зна, можда нам Базел пошаље оно мало Дивага што им је остало. Плус ће сви ремонтовани да се одвоје када стигну ''шпанци'', тако да сам се изгубио у рачуници. Све у свему, више него довољно, осим ако нисмо постали много богати па да сечемо исправне Катице и Диваге. :rolleyes:

Из горњег списка полазака се види да је током радног дана потребно 117 вагона. Старе линије 13 и 11 су имале по 5 вагона свака, тако да је на нову 13ицу додат један.
1111":3tklg253 je napisao(la):
На жалост, не одлучује ГСП о појачавању неке линије, већ Дирекција за јавни превоз. Она је неком магијом утврдила да је на линији 14 довољно 6 полазака и тако је годинама, упркос потреби да се појача.
ДА ли има довољно вагона да се све садашње линије доведу у ред? И да се врати 11? Када мислим ред, мислим на такт од 3-4 минута. Тешко, зар не?
1111":3tklg253 je napisao(la):
Нисам мислио на потпуно нове линије, већ ако се прошири мрежа ка Вишњици, тамо се продужи линија 12, ка Земуну или Бежанији се продужи линија 13 са Брда и преко новог моста кроз Милутина Миланковића или слично. Довољне су 7, 9 и 11 (кад је врате) у Јурија Гагарина.
Па и продужење линија захтева већи број возила. Која очигледно и данас недостају.
 
Матеја Бељан":1ae7as70 je napisao(la):
Hteo bih d avam predstavim ideju za kompromisni plan Zidar - Postojeće stanje, a u vezi s optimizacijom tramvaja. Najopterećenije linije 7, 9 i 12 ostavio sam kao i do sada, i one bi ostale kičma. Linija 5 ostaje kao i do sada, ali znatno jača. Linija 10 bi išla preko Pristaništa i bila dopuna devetci na Voždovcu. Trojka bi išla na Novi Beograd, do Belvila, i tako pokrila deo trase današnje 13-tice, koja će izgradnjom novog mosta biti preusmerena. A dvojka bi išla tako da ne ide pored Vuka, jer postoji veza Slavija - Vuk, kao i Dorćol Vuk. Dvojka je, dakle, opet dopuna linijama 5 i 10

tramvaji.jpg

Plan je dobar u tome sto optimizuje mrezu a zadrzava glavne postojece veze bez presedanja (7, 9, 5, 12)

Ipak, to jeste kompromoisni plan a ne optimalni, koliko god budemo sabirali taktove na pojedinim trasama to ostaje manje pouzdano od jedne linije sa jakim taktom na toj trasi. Slazem se da je bolje imati samo 2 linije umesto 3 ili 4 ali jos je bolje imati samo jednu ako vec reorganizujemo.

Par komentara na detalje plana:

- dvojka ne mora da ide do Vuka i da smeta u raskrsnici na Bulevaru, to je fakat, ali isto tako ne mora da ide ni na Slaviju, moze da ide kroz Reasavsku i da koristi okretnicu "Tasmajdan" umesto "Pristanista" i da time ne blokira trasu.

- 5 linija u Nemanjinoj, to mu dodje vise od jednog tramvaja na minut, velika guzva a nemoguca koordinacija (ipak je to 5 razlicitih linija). Usko grlo koje ubija efikasnost celokupnog plana.

- Osim bloka 45 i Banovog Brda (koliko je meni poznato), okretnice ne dozvoljavaju preticanje tramvaja sto znaci da ako hocemo pouzdane polaske to jest takt, samo po jedna linija moze da koristi ostale okretnice, inace dolazi do blokade cim jedno vozilo ispadne iz takta.


kopmania":1ae7as70 je napisao(la):
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..

Svi Francuski gradovi koji imaju barem 3 tramvajske linije (dao sam vec predlog kako da se Beogradska mreza svede na 3 linije :D ) primenjuju princip 1 linija = 1 trasa = 1 okretnica sa sto manje poklapanja trasa:

Pariz, Lyon, Mulhouse, Grenoble, Nantes, Strasbourg


Moze da bude nekoliko linija na istoj trasi kada postoji pouzdana infrastruktura i iskusno pracenje i preusmeravanje vozila. Ali u nasim uslovima katastrofalnog stanja mreze a jos goreg stanja organizacije saobracaja daleko je efikasnije odvojiti linije.
U mojim planovima organizacije tramvaja nije u pitanju dogma vec pokusaj da se nadje najefikasnije resenje za sablasnu postojecu situaciju.
Glavna poenta Beogradske tramvajske mreze je da na 90% trasa ima odvojene bastice i potencijal da se ubrza i postane pouzdana. Da toga nema ne bi bilo preke potrebe razmisljati o reorganizaciji.

Ovako je kao sa tunelima BG cvora pre nego sto je proradio BG:voz, ljudi dajte da iskoristimo te tunele i tih 9 garnitura sto efikasnije kada ih vec imamo. Proradio BG:voz, svi zadovoljni, i vise niko ni ne pomislja da vraca Beovoz koji je isao kao antibiotik kada uopste dodje jer je garnitura koja treba da vozi za Indjiju zaglavljena u Valjevu (duplirane linije, zajednicke okretnice, nepouzdan takt... hmm podseca na neki drugi sinski sistem :rolleyes: )

Isto ce biti i sa tramvajima, sa istom infrastrukturom i istim voznim parkom napravimo novi pouzdaniji sistem i svi se zadovoljni pitaju zasto to ranije nije uradjeno.

vucko":1ae7as70 je napisao(la):
Kakav je sistem u Zagrebu,neko ga je pominjao i slazem se sa njime.

Da li tamo linije ne dele trase kao sto zidar pominje?

U Zagrebu linije dele trase kao u Beogradu, na Trgu bana Jelacica prolazi cak 7 komada, infrastruktura i odrzavanje su bolji pa sistem funkcionise ali kada dodje do havarije na centralnim deonicama ceo grad je paralisan jer je tramvaj jedino javno prevozno sredstvo. Cesto su mi se Zagrebcani zalili na to i na slab takt na perifernim krajevima, ali kazu kod njih je isto kao kod nas, stara garda saobracajaca ne da da se ista dira iako se svi slazu da sistem treba reformisati.
 
Novi izgled tramvajskih stanica u Varšavi..
http://m.onet.pl/_m/2f0cb99e38c1b7290ed94288ab60c83d,20,53.jpg
http://m.onet.pl/_m/5727aa5378b77ffc0df11bc73f1f4bcb,20,53.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/6/10360/z10360586X,Oswietlenie-nadaje-wiatom-futurystyczny-wyglad.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/8/10360/z10360578X,Oswietlenie-nadaje-wiatom-futurystyczny-wyglad.jpg
Ovo bi zaista rebalo uvesti i na Beogradskim tramvajskim stajalištima;moderan izgled,lepo osvetljeno,zvučna barijera od ostalog saobraćaja+ ne mogu da vas isprskaju kolima po kiši.Bulevar K.A bi izgledao još lepše,a da ne govorim o boljoj zaštiti putnika kod železničke i autobuske stanice+dosta mesta za sedenje.. :kafa:
Jačim neonskim osvetljenjem podigla bi se bezbednost u mračnijim delovima grada + lakši video nadzor na stanicama..
 
sinoc oko 00:00 kod auto komande sam video da stoje 2 tramvaja(nisam im video garazne brojeve) posto sam se vracao iz Trgovista i vidim da stoje da li je nestala struja ili su se pokvarili posto je jednom tramvaju bio spusten pantograf
 
2012":2h5uibzb je napisao(la):
Novi izgled tramvajskih stanica u Varšavi..
http://m.onet.pl/_m/2f0cb99e38c1b7290ed94288ab60c83d,20,53.jpg
http://m.onet.pl/_m/5727aa5378b77ffc0df11bc73f1f4bcb,20,53.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/6/10360/z10360586X,Oswietlenie-nadaje-wiatom-futurystyczny-wyglad.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/8/10360/z10360578X,Oswietlenie-nadaje-wiatom-futurystyczny-wyglad.jpg
Ovo bi zaista rebalo uvesti i na Beogradskim tramvajskim stajalištima;moderan izgled,lepo osvetljeno,zvučna barijera od ostalog saobraćaja+ ne mogu da vas isprskaju kolima po kiši.Bulevar K.A bi izgledao još lepše,a da ne govorim o boljoj zaštiti putnika kod železničke i autobuske stanice+dosta mesta za sedenje.. :kafa:
Jačim neonskim osvetljenjem podigla bi se bezbednost u mračnijim delovima grada + lakši video nadzor na stanicama..


Ovo je prelepo ali na zalost nije za nas.... Ove nase mrzi da operu i ove sadasnje koje su 4x manje od ovih :( A klinci delikventi bi ih isarali pre nego sto bi se i postavile tako da....
 
то је резервна варијанта за оне који желе још једну линију на правцу Устаничка-Вук. двојку нисам уцртавао, да не правим гужву, али постоји као опција, два трамваја који сваки иде у једном правцу
 
Videh 1502 u nemanjinoj ka nbg sad oko 18h, ide prazan sa natpisom za graražu ispred njega GSP pikap
 
kopmania":4gfq5me4 je napisao(la):
Videh 1502 u nemanjinoj ka nbg sad oko 18h, ide prazan sa natpisom za graražu ispred njega GSP pikap
Građani su jurili mesec dana za CAF tramvajem, i s obzirom da tih tramvaja sve više pristiže u Beograd,na ulicama ih je sve manje...te su se građani svoje interesovanje ponovu usmerili na BGVoz :D
 
CAF 1502 se bio na ustanickoj prvo pokvario pa je stao na tasu i tu se nije pomerao nekih 10 min i posle pravo za garazu. Neznam koji je kvar ali verovatno je u pitanju elektronika
 
Ma kažem ja ljudi koji žele da uđu u 7 tj.novi CAF i stugnu pouzdano i brzo na NBG najbolji način je BGV oz,nit kasni niti se kvari.. :D
 
Nije bio nikakav ozbiljan kvar, 1502 je već oko 20h normalno vozio po gradu...
 
:kum: ?

Edit:

Objavljeni su danas tenderi za izradu glavnih projekata Ruzveltove i Karadjordjeve zbog rekonstrukcije a i nadziranja radova.

Kao sto sam i mislio krecu Vojvode Stepe,Karadjordjevu i Ruzveltovu u februaru-martu sledece godine da rekonstruisu.

Takodje se danas odobrava taj famozni kredit od 57 miliona eura odakle ce se i te rekonstrukcije finansirati.
 
Tako bi trebalo da bude, da se prosiri Karadjordjeva na jos 2 trake (kao Savska od prilike) pa da dobijemo jos jedan lep bulevar.
 
Vrh