Матеја Бељан":1ae7as70 je napisao(la):
Hteo bih d avam predstavim ideju za kompromisni plan Zidar - Postojeće stanje, a u vezi s optimizacijom tramvaja.
Najopterećenije linije 7, 9 i 12 ostavio sam kao i do sada, i one bi ostale kičma.
Linija 5 ostaje kao i do sada, ali znatno jača.
Linija 10 bi išla preko Pristaništa i bila dopuna devetci na Voždovcu.
Trojka bi išla na Novi Beograd, do Belvila, i tako pokrila deo trase današnje
13-tice, koja će izgradnjom novog mosta biti preusmerena. A
dvojka bi išla tako da ne ide pored Vuka, jer postoji veza Slavija - Vuk, kao i Dorćol Vuk. Dvojka je, dakle, opet dopuna linijama 5 i 10
Plan je dobar u tome sto optimizuje mrezu a zadrzava glavne postojece veze bez presedanja (7, 9, 5, 12)
Ipak, to jeste kompromoisni plan a ne optimalni, koliko god budemo sabirali taktove na pojedinim trasama to ostaje manje pouzdano od jedne linije sa jakim taktom na toj trasi. Slazem se da je bolje imati samo 2 linije umesto 3 ili 4 ali jos je bolje imati samo jednu ako vec reorganizujemo.
Par komentara na detalje plana:
- dvojka ne mora da ide do Vuka i da smeta u raskrsnici na Bulevaru, to je fakat, ali isto tako ne mora da ide ni na Slaviju, moze da ide kroz Reasavsku i da koristi okretnicu "Tasmajdan" umesto "Pristanista" i da time ne blokira trasu.
- 5 linija u Nemanjinoj, to mu dodje vise od jednog tramvaja na minut, velika guzva a nemoguca koordinacija (ipak je to 5 razlicitih linija). Usko grlo koje ubija efikasnost celokupnog plana.
- Osim bloka 45 i Banovog Brda (koliko je meni poznato), okretnice ne dozvoljavaju preticanje tramvaja sto znaci da ako hocemo pouzdane polaske to jest takt, samo po jedna linija moze da koristi ostale okretnice, inace dolazi do blokade cim jedno vozilo ispadne iz takta.
kopmania":1ae7as70 je napisao(la):
Ljudi tramvaj je tramvaj ne pravite od njega metro linije... REtko gde ima svaka trasa svoju liniju..
Svi Francuski gradovi koji imaju barem 3 tramvajske linije (dao sam vec predlog kako da se Beogradska mreza svede na 3 linije
) primenjuju princip 1 linija = 1 trasa = 1 okretnica sa sto manje poklapanja trasa:
Pariz, Lyon, Mulhouse, Grenoble, Nantes, Strasbourg
Moze da bude nekoliko linija na istoj trasi kada postoji pouzdana infrastruktura i iskusno pracenje i preusmeravanje vozila. Ali u nasim uslovima katastrofalnog stanja mreze a jos goreg stanja organizacije saobracaja daleko je efikasnije odvojiti linije.
U mojim planovima organizacije tramvaja nije u pitanju dogma vec pokusaj da se nadje
najefikasnije resenje za sablasnu postojecu situaciju.
Glavna poenta Beogradske tramvajske mreze je da na 90% trasa ima
odvojene bastice i potencijal da se ubrza i postane pouzdana. Da toga nema ne bi bilo preke potrebe razmisljati o reorganizaciji.
Ovako je kao sa tunelima BG cvora pre nego sto je proradio BG:voz, ljudi dajte da iskoristimo te tunele i tih 9 garnitura sto efikasnije kada ih vec imamo. Proradio BG:voz, svi zadovoljni, i vise niko ni ne pomislja da vraca Beovoz koji je isao kao antibiotik kada uopste dodje jer je garnitura koja treba da vozi za Indjiju zaglavljena u Valjevu (duplirane linije, zajednicke okretnice, nepouzdan takt... hmm podseca na neki drugi sinski sistem
)
Isto ce biti i sa tramvajima, sa istom infrastrukturom i istim voznim parkom napravimo novi pouzdaniji sistem i svi se zadovoljni pitaju zasto to ranije nije uradjeno.
vucko":1ae7as70 je napisao(la):
Kakav je sistem u Zagrebu,neko ga je pominjao i slazem se sa njime.
Da li tamo linije ne dele trase kao sto zidar pominje?
U Zagrebu linije dele trase kao u Beogradu, na Trgu bana Jelacica prolazi cak 7 komada, infrastruktura i odrzavanje su bolji pa sistem funkcionise ali kada dodje do havarije na centralnim deonicama ceo grad je paralisan jer je tramvaj jedino javno prevozno sredstvo. Cesto su mi se Zagrebcani zalili na to i na slab takt na perifernim krajevima, ali kazu kod njih je isto kao kod nas, stara garda saobracajaca ne da da se ista dira iako se svi slazu da sistem treba reformisati.