Šta je novo?

Tramvaji

Овде се неке особе залажу да се укине 6-ица! :rolleyes: То уопште нема смисла јер су на 6-ици трамваји увек пуни и она "извлачи" 7 кад се заглави на НБГ-у и купи путнике код вука јер је 7 увек пуна :grand:
 
Da preciziram, ne zalazem se da se ukine sestica, vec sam samo postavio pitanje opravdanosti postojanja linije. Argumenti su OK, i nemam nista protiv da sestica ostane. (Bar dok ne poscne metro da vozi :p )

Htedoh da napisem moju prognozu buduce linije broj 13. B. Brdo, novi most, NBG, stari t. most, beko.
 
Морам да признам да сам и ја размишљао о оваквој цик-цак 13ици, међутим закључио сам да постоји више негативних него позитивних страна. Прво, обрт на таквој 13ици би био већи него на садашњој и било би потребно још вагона. Друго, када се испречи ''двојка'' која се одмара на Пристаништу, обрт се додатно повећава. И треће, укључење на мост ће ваљда да буде код Бувљака, тако да би се поклапала дотле са 11ицом кад је врате. Написао сам ја предлог у ''Предлозима...'' како бих то решио.

Што се тиче линије 6, она је одлична, јер покрива цео Булевар, за разлику од линија 5 и 14 и веома је корисна и овако, а камоли кад дође до хаварија негде на траси 7ице пре Булевара.

Штета што не постоји окретница негде код Ушћа, да се, у случају хаварије ''преко Саве'', трамваји скрате од Блока 45 дотле, уместо што се у таквим ситуацијама уводи аутобус 7А или 9А.
 
Тамо барем уведу бус, а скоро кад је био неки квар у булевару и нису ишли трамвају људи су чекали да се то среди и крену трамваји уместо да су из карабурме послали бар зглобова :rolleyes: .
 
Somi303":2vp9ebd3 je napisao(la):

Word,na engleskom mu dodje nesto kao-to brate! :)

Sesticu mozemo ukloniti tek kada poteramo metro tu pa i onako svi tramvaji budu skretali u ruzveltovu.Tu ima i lepih kombinacija sa produzenjem tramvaja za visnjicu preko Mije Kovacevica i visnjicke.
 
1111":8sjvk0nb je napisao(la):
Морам да признам да сам и ја размишљао о оваквој цик-цак 13ици, међутим закључио сам да постоји више негативних него позитивних страна. Прво, обрт на таквој 13ици би био већи него на садашњој и било би потребно још вагона. Друго, када се испречи ''двојка'' која се одмара на Пристаништу, обрт се додатно повећава. И треће, укључење на мост ће ваљда да буде код Бувљака, тако да би се поклапала дотле са 11ицом кад је врате. Написао сам ја предлог у ''Предлозима...'' како бих то решио.

Ali, ako bi isla u blokove posle mosta, umesto ka uscu, onda bi imala manje putnika... A najbolje bi bilo da ide negde u Zemun ili tako nesto, al nema se sina do tamo. :p No, ako bi isla ovako kako sam ja rekao, onda mozda ne bi bilo neophodno da se vraca 11tica.

Alternativno, mogla bi da ide umesto B.brdo, n.most, NBG. s.most, beko ovako:

B.brdo, n.most, NBG. s.most, okretnica kod Z. stanice.


.... Ali to mi se manje svidja.
 
rokitansky":3te6y2tr je napisao(la):
Ali, ako bi isla u blokove posle mosta, umesto ka uscu, onda bi imala manje putnika... A najbolje bi bilo da ide negde u Zemun ili tako nesto, al nema se sina do tamo. :p No, ako bi isla ovako kako sam ja rekao, onda mozda ne bi bilo neophodno da se vraca 11tica.

Alternativno, mogla bi da ide umesto B.brdo, n.most, NBG. s.most, beko ovako:

B.brdo, n.most, NBG. s.most, okretnica kod Z. stanice.


.... Ali to mi se manje svidja.

Размисли, ако су укинули линију 11 за Беко која је била релативно кратка, не верујем да ће да уводе овакву цик-цак 13ицу, која би била веома дугачка, самим тим и мање поуздана. А крај ка Беку је по њиховим речима неисплатив и биће заиста подухват вратити 11.

Ако им је битна веза НБг-ББ, имаће и 13ица преко новог моста путника. А онај ко хоће у тржни центар да троши паре, нека преседне код бувљака на 7, 7Л, 9 или 95 до Ушћа (то ће чак и брже да буде). Ја од 11ице не одустајем.
 
Ne znam, ja razmisljam ovako:

1) tramvaj mora da prodje preko novog mosta

2) (da predpostavimo) relativno je malo putnika na relaciji BB-blokovi => mora da ide ka Uscu

3) Negde mora da okrene, tako da bi mogao i kod beka. A CAF je testiran na pruzi oko Kalisha

Mislim da je duzina ovakve trase tek nesto malo duza od sadasnje trase trinaestice. Dvojka mora da odmara na nekom koloseku koji nece blokirati prolaz ostalih tramvaja. Najbolje bi bilo i da ne odmara

I dodatan plus, mislim da je bas kul da tramvaj prelazi prvo preko jednog, pa preko drugog mosta! :kk:
 
rokitansky":2tpcnyom je napisao(la):
Ne znam, ja razmisljam ovako:

1) tramvaj mora da prodje preko novog mosta

Слажемо се. :)


rokitansky":2tpcnyom je napisao(la):
2) (da predpostavimo) relativno je malo putnika na relaciji BB-blokovi => mora da ide ka Uscu

Ту се већ не слажемо. ''Мора'', зато што су људи размажени. Шта фали преседању са линије 12 на 7 или 9?

rokitansky":2tpcnyom je napisao(la):
3) Negde mora da okrene, tako da bi mogao i kod beka. A CAF je testiran na pruzi oko Kalisha

Mislim da je duzina ovakve trase tek nesto malo duza od sadasnje trase trinaestice. Dvojka mora da odmara na nekom koloseku koji nece blokirati prolaz ostalih tramvaja. Najbolje bi bilo i da ne odmara

Може да буде нека врста кружне линије. Са ББ пређе стари мост, а на ББ се врати новим мостом. То је још више кул. ;)

''Двојка'' мора да стоји на Пристаништу, а не одмара се она, већ возачи. ;) Само би то требало да уреде другачије, тј. да направе шлус за њен одмор, како не би сметала 11ици кад је вратимо. :grand:
 
Ne dolazi u obzir da prelazi dva mosta.Treba nam vise linija koja ce prelaziti samo novi jer je linija nezavisna i tu ne moze doci do blokada zbog saobracajke kao na starom savskom.
 
A zasto dvojka ne napravi pun krug na Pristanistu, tj. skrene na okretnicu i ceka ispred dispecerske kucice, tako da ostali tramvaji mogu da prolaze?
 
vucko":2x0m3sjs je napisao(la):
Ne dolazi u obzir da prelazi dva mosta.Treba nam vise linija koja ce prelaziti samo novi jer je linija nezavisna i tu ne moze doci do blokada zbog saobracajke kao na starom savskom.

Ено га мој предлог у теми ''Предлози и решења'', а то је да се успостави нова линија (4) до Таша преко новог моста из Блокова. ;)

Ово за два моста су само идеје, које тешко да ће да се остваре.
 
@ 1111
A zasto samo od Tasa? Moze da krene i od Omladinskog stadiona. :)
 
Може, али онда би требало више вагона. ;) Не знам, нешто су помињали да ће можда ''тројку'' да продуже до Омладинца, јер на Ташу нема отправник, па је контролишу из Централе. Али ако уведу мониторинг, за тим неће бити потребе. ''Тројка'' је овако одлична. :)

Што се тиче нових, да резимирам:

13 Блок 45 - Нови мост - Баново Брдо

11 Калемегдан /Беко/ - Стари мост - Блок 45

4 Блок 45 - Нови мост - Сајам - Таш - (Омладински стадион)

7Л се укида


Оно о чему сам размишљао за ову нову ''четворку'' је следеће. Да повежу шинама део од Депоа до Агостина Нета и да је пусте туда, кроз Белвил, па на нови мост код бувљака. ;)


Кад смо већ код броја 4, мало историје. Линија 4 је постојала кратко време, крајем седамдесетих и почетком осамдесетих и саобраћала од Омладинског стадиона до Бека. Користили су је углавном радници фабрике. Укинута је после свега неколико година.
 
Ево једне занимљиве слике коју сам пронашао. Ако је већ била на форуму, не замерите ми. ;)



Поред постојећих линија 1 (Беко - Кнежевац), 2, 3, 5, 6, 7, 8 (Омладински стадион - Вождовац), 9, 10, 11, 12 (Таш - ББ) и 13, планиране су и нове 4 (Омладински стадион - Блок 70), 14 (Кеј ослобођења - Роспи Ћуприја), 15 (Кеј ослобођења - Баново Брдо), 16 (Дунав станица - Баново Брдо), као и продужеци/промене неких линија.

Примећујете план да се изгради тунел негде код БАС-а који излази отприлике код Баније, као и шине, ако се не варам кроз теразијски тунел и Трг Николе Пашића.

План је био и да се ослободе још три броја (17, 18 и 19) за трамваје, а да се аутобуси 15, 16, 17 и 18 и тролејбус 19 пренумеришу у бројеве који им више одговарају према деловима града у којима саобраћају, јер се тада много више водило рачуна о номенклатури него данас (данас су најбољи примери хаоса 79, 91, 94 :rolleyes: ).

Наградно питање? Шта смо од свега овога добили?

Одговор: Укинутог ''кеца'' и ''осмицу'' и линију 14 од Устаничке до Бањице (које и нема на овом плану). ;)
 
Не могу да се сетим када су уведене, али чини ми се да су дуго постојале. Линија 1 (Беко - Кнежевац) је укинута почетком деведесетих (не знам тачну годину). Линија 8 је ишла од Омладинца до Трошарине (на тој окретници данас скраћују 9, 10 и 14 кад не возе до Бањице). И она је укинута, рецимо 1992., када се линија 14 (уведена крајем 1989.) усталила, а линија 12 продужена до Омладинца. Ако сам негде погрешио, нека неко исправи. :)
 
a vidim da su planirali i šine preko brankovog. e to bi bilo zanimljivo videti....
 
Vrh