vucko":1r2hk9jj je napisao(la):
Radi se o tome da linija 1 mora ovako ili onako da poveze Ustanicku i Negde zemun da bi te ljude koji dolaze sa zapada i istoka iz okolnih mesta naterao da presednu a ne da idu busom u grad i slicno.
Zemun je vec dobro vezan autobusima kroz prohodan Novi Beograd i delimicno BG:vozom a periferna naselja zapadno od Zemuna takodje vec imaju BG:voz, Zemun nije prioritet, mozda istorijski ili afektivno ali saobracajno ne.
Uz neophodnu osnovnu vezu BG:voza sa Centrom i Novim Beogradom (NBGD-Usce-Terazije-Vuk),
veza unutrasnjosti desne obale Save sa Centrom i Novim Beogradom (Vuk-Konjarnik itd, Mirijevo-Karaburma-Terazije) je absolutni prioritet, to su pravci gusto naseljeni pravci koji danas nemaju sinski sistem a ciji je drumski kapacitet prevazidjen.
Sto se putnika sa istoka koji gravitiraju ka Ustanickoj, valjda je
lakse reorganizovati prigradski saobracaj nego prilagodjavati metro sistem prevazidjenoj GSP mrezi.
Bulevar je vec dobro pokriven rekonstruisanom tramvajskom trasom, nema potrebe duplirati ga metroom.
Ali zato metro od Vuka preko crvenog Krsta do Konjarnika (raskrsnica Ustaniicke i Vojislava Ilica) pa dalje ka Medaku i Banjici ima smisla.
Prigradski autobusi sa poteza 300 neka sidju niz Ustanicku i okrecu kod Metro stanice, tu negde hde je sada Lastina okretnica, a gradski autobusi 50, 17, 31 neka okrecu u Ustanickoj. Tim ukrstanjem i gradske i prigradske linije prolaze kroz cvor "Ustanicka" a nema guranja na okretnicama. Vec danas bi gradske linije sa okretnice Konjarnik (17,31) trebale da okrecu na okretnici "Ustanicka" a prigradski 300+ na Konjarniku umesto da ljudi pesace gore dole.
Tramvaj i Metro treba da budu komplementarni, ponajvise tamo gde tramvaj vec ima nezavisnu trasu metro nema sta da trazi. Suludo bi blio provlaciti Metro kroz Bulevar ili Jurija Gagarina, efikasnije je paralelno kroz Vojislava Ilica i Bezanijske Blokove.
Jedino mesto gde Metro treba potpuno da zameni tramvaj je Banovo Brdo, prvo zato sto u Pozeskoj tramvaj nema nezavisnu trasu i nemoze da je dobije (za razliku od Vojvode Stepe), drugo zato sto se ta trasa prirodno produzava kroz Trgovacku/Ibarsku koja je dusu dala za metro: slobodan prostor, gusta naseljenost, usko grlo.
Za zakljucak:
- BG:voz postoji
- Planiranje metro mreze komplementarne sa BG:voz i Tramvajskom uz neophodnu reorganizaciju tramvajske
- Reorganizacija gradsko-prigradske autobuske mreze kao dopuna sinskoj mrezi.