Šta je novo?

Tramvaji

Da, nadam se da će izbeći tu budalaštinu od translohra. Em je komplikovanije od običnog tramvaja, em nije ni toliko kapacitivno, em troši više struje, em što nema šanse da se posle po potrebi nabave polovna vozila ako ustrebaju, jer ih ima jako malo, dok tramvaja raznih širina koloseka ima svuda.
 
А шта мислите које ширине треба да буде трамвај у НС-у 1000мм или шире(нзм колико)? :D
 
Mozda je za NS bolje da bude 1000mm, narocito ako ga budu provlacili kroz stari deo grada. Sem toga, ako nesto "prigusti", ona BG moze da priskace u pomoc i obrnuto, kao sto u Svajcarskoj gradovi "pozajmljuju" jedni drugima tramvaje.
 
Da,1m im ne gine jer bg moze da im da tramvaje ako im zatrebaju.Dok im siroki kolosek ne bi pravio probleme jer su njima siroke ulice za razliku od bg-a.

Eto razlike svabskog od turskog urbanizma.
 
Mislim da ako išta od toga bude, biće "normalni" kolosek tj. 1435 mm.
Nije uopšte planirano da ga provlače kroz sam stari centar grada, već samo po bulevarima, pa nema potrebe za nekim vrlo oštrim krivinama, što bi inače eventualno bilo obrazloženje za 1000 mm. Doduše Česi su 1435 mm provukli i kroz uličice po Pragu.
Besmisleno bi bilo da sad kad ga rade od nule, rade na 1000 mm, ipak 1435 mm nudi mogućnost barem 30 cm širih vozila (3 stolice po redu bez problema sa velikim prolazom - 4 stolice po redu u CAF-u neću komentarisati). Na 1435 mm vozila su stabilnija pri većim brzinama, čak i kad je pruga malo lošija (primer Sarajevo - pruga nije baš obnovljena, ali tramvaji ipak praše mnogo brže nego što bi mogli na 1000 mm šinama u istom stanju). A i ako će da gledaju istorijski - NS tramvaji su i bili na 1435 mm.
Osim toga tramvaje na 1435 mm je vrlo lako naći polovne (u Mađarskoj su svi gradovi na 1435 mm, Beč, Prag, Berlin takođe, a i dosta drugih gradova). Širina koloseka u Beogradu tu zaista ne igra nikakvu ulogu.
 
Širina koloseka ne utiče presudno na širinu vozila, primer je Berlin u kome na 1435mm koloseku saobraćaju KT4 široke 2200mm, sa druge strane Osijek gde na 1000mm kolоsеku saobraćaju T3 široke 2500mm! Generalno normalni kolosek nema preterane tehničke prednosti (kako se to često naglašava), sem njegove veće rasprostranjenosti, što omogućuje lakšu razmenu sa drugim gradovima, odnosno veći broj proizvođača gradskih šinskih vozila koji već imaju razvijene modele za standardni.
 
Milance wrote 06 July 2007 18:23:54:

Zavrsen konkurs. Osvojeno super trece mesto!! Jos jednom svaka cast za Andreja

Завршен конкурс „Заједно до бољег превоза”

Конкурсом „Заједно до бољег превоза”, који је расписало ГСП „Београд” корисници услуга имали су могућност да покажу какав дизајн трамваја желе. Будући дизајн 60 трамваја који ће бити реконструисани и генерално ремонтовани, одредили су наши суграђани.

Прва награда додељена је раду под шифром „RESTYLED”, аутора Владимира Змајевића. Друга награда припала је раду под шифром „ДАР-МАР”, аутора Дарка Марковића, а трећа раду под шифром „VASSILEVS” аутора Андреја Васиљевића.

Жири су чинили: мр Славен Тица, генерални директор ГСП „Београд”, као председник жирија, Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, Бранислав Пирковић, технички директор задужен за електро подсистеме, Игор Дроњак, директор трамвајског подсистема, Милена Лазаревић, архитекта.

Реконструкцијом и генералним ремонтом трамваја према изабраном идејном решењу, возило ће добити нов и савремен изглед, а остварени су и циљеви због којих је конкурс, под називом „Заједно креирамо будућност” и расписан. Ово је још један пример да ГСП „Београд” заједно са својим корисницима гради бољи јавни градски превоз усмерен ка модерном и европском систему.

Prvo mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/ … agrada.jpg
Drugo mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/ … agrada.jpg
Trece mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/ … agrada.jpg

Izvor: Grad Beograd
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1281723

izvor:http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=22702#p22702



I i i . . . . i pojela maca . . . .
GSP je otkupio tri rada, a autor prvoplasiranog rada nagrađen je sa 85.000 dinara. :p
 
Boco to je zato jer kupise nove tramvaje.

Miki,ne bi se slozio,jer izgradnjom samo prve linije metroa ostaje se bez tramvajskog mosta i 7ice.Dok ako bi gradili drugu liniju tramvaja ostali bi bez tramvaja i na banovom brdu.Dakle imalo bi puno tramvaja koji nam ne bi trebali a mogli bi da se daju NS-u.

A budzet NS-a bi mogao da da infrastrukturu i da rekonstruise te katice koje mu se daju.Ne znam koliko bi ih trebalo za jednu liniju,a da ostatak novca usmeri na druge stvari.
 
Otkud to da bi izgradnjom Metroa se ukinule tramvajske linje 7,12? Tim pre što su to potpuno rekonstruisane linje sa novim tramvajima.Pa ni ostali Evropski gradovi nisu ukidali svoj tramvajske linje zbog Metroa,već naprotiv mnogi ih vraćaju.Metro stanice neće moći da se grade na svakom ćošku a tramvaji treba da odrađuju povezni i doadatni posao.i po standardima Uitp se podstiče raznovrsnost prevoza..
 
Pa 7ica ce biti ukinuta,u najboljem slucaju je sprovesti do Bogoslovije
 
Ne razumem..nova pruga,most,tramvaj,i stanice koje idu van Metro koridora gde je tu logika? :kafa:
 
Da , ne radi domen ,,yu,, :(

A nalazi se ovde na BB i to ( u paučini )) u trecem delu, gde su Ostale diskusije
Beobuild Forum - radionica - 3 strana -tema skice :)

kupili nove - pa nisu nestali stari tramvaji, ono sto nije vredno za muzej može se preurediti / poboljšati
 
Super je sto su obnovili skoro celu tramvajsku infrastrukturu i sto sada kupuju nove tramvaje.

Jedino je velika steta sto nisu iskoristili tu priliku da predju na standardnu sirinu koloseka 1.435m umesto sto su ostali na metarsku sirinu... :notok:
 
Vozio sam se i sa ,,velikim,, tramvajima jedino što im je dobro to je kapacitet
ovi metarski su 1.000 elegantniji lepši - ,,apsolutno romantično,, :)

Belgijance ne smemo da ,,friziramo-ulepšavamo,, to je jasno

Sve ostale sa nekom plastičnom maskom i malim doterivanjem
dobijamo modran dizajn , to ne košta puno ali će biti velika vizuelna savremena promena i koliko toliko ujednačavanje

Na taj način umanjićemo cirkus tj šareniš od tramvajskih modela na Beogradskim ulicama
a izlaskom ,,kafka,, bice baš veće razlike ko u ,,c. mali,, :bash:
 
spatiotecte":15agreai je napisao(la):
Jedino je velika steta sto nisu iskoristili tu priliku da predju na standardnu sirinu koloseka 1.435m umesto sto su ostali na metarsku sirinu... :notok:

I šta bismo time dobili? Samo komplikovani sistem :rolleyes: Ne shvatam koji su tvoji argumenti za standardni?


boca-ica":15agreai je napisao(la):
Sve ostale sa nekom plastičnom maskom i malim doterivanjem
dobijamo modran dizajn , to ne košta puno ali će biti velika vizuelna savremena promena i koliko toliko ujednačavanje

Nikakva plastikarija im nije potrebna. Sve su to budževine, kamo sreće samo da ih srede kao što su nemci sredili svoje Katice.

Ja bih bio zadovoljan kada bi ih sredili da budu kao zagrebačke:
2.jpg

11j0409005800x600.jpg

11j0409009800x600.jpg

Izvor: Zeljeznice.net

s5002222m.jpg

Izvor: gspbeograd.net
 
Sto su dobri kad bi ih ovako sredili ja ne bi ni izlazio iz njih
 
Prelazak na 1435 bi kostao skoro kao metro.A i resavska i beogradska uospte ne mogu da se koriste za sirok kolosek zbog skretanja
 
2012":3k5e5gkw je napisao(la):
Otkud to da bi izgradnjom Metroa se ukinule tramvajske linje 7,12? Tim pre što su to potpuno rekonstruisane linje sa novim tramvajima.Pa ni ostali Evropski gradovi nisu ukidali svoj tramvajske linje zbog Metroa,već naprotiv mnogi ih vraćaju.Metro stanice neće moći da se grade na svakom ćošku a tramvaji treba da odrađuju povezni i doadatni posao.i po standardima Uitp se podstiče raznovrsnost prevoza..

Pluscina i po! :D U bezmalo svim forumskim predlozima trasa i linija metroa, one se manje-vise poklapaju sa sadasnjim tramvajskim, ukljucujuci i stanice, podrazumevajuci ukidanje tramvaja. :bash: Po tome ispada da bi se za ogromne pare dobio vid prevoza koji bi samo veci kapacitet, ali bi mu brzina u najboljem slucaju bila ista kao tramvaja. Upravo ovo sto je 2012 rekao je smisao postojanja metroa.
 
Vrh