Od gradova u ex YU samo u Sarajevu je 1435 mm kolosek. 1435mm bio je i u gradovima koji su pripadali Ugarskom delu K&K monarhije.
Inače metarski kolosek uopšte nije takva retkost, mnogi ga koriste zbog toga što mogu da se prave manji radijusi krivina nego sa 1435mm, pa je to zgodno u uskim ulicama u starim delovima grada. Neki od gradova sa 1m kolosekom su i Cirih, Bazel, Ženeva, Bern, Insbruk, Gent, Sofija (doduse 1006, ali ima i 1435), Helsinki, Manhajm, pa tram mreže u Poljskoj, Bratislava, u Španiji postoje i metro mreže na 1m koloseku, a u Barseloni FGC koja je železnica Katalonije. Sve u svemu te mreže rade sasvim dobro - jeste manji kapacitet, ali i na 1m mreži se može uz dobra prevozna sredstva i dobro održavanje pruge postići odličan efekat (Švajcarci imaju i dosta privatnih železnica koje su bile i ostale na 1m jer je mnogo lakše napraviti oštre krivine na nezgodnom terenu, čak su ponegde radili konverziju sa 1435 na 1000 mm da bi omogućili da se produže postojeće linije jer je proširenje bilo nemoguće izvesti u postojećoj geometriji pruge). Cirih je (iako ima i stanicu regularne železnice SBB ispod aerodroma, na aerodrom produžio i tramvajsku prugu - i to radi sasvim lepo). Sve u svemu 1m kolosek ima svoje mane, ali daleko od toga da je neupotrebljiv ili da na njemu nije moguće postići velike brzine i veliki kapacitet - sve je pitanje održavanja i tipa i kvaliteta vozila.