Dorćol ipak ostaje bez tramvaja na liniji 11
Tramvajska linija 11 koja je do 1. jula prošle godine saobraćala od novobeogradskog bloka 45 do Kalemegdana definitivno je otišla u istoriju. Naime, tada je Direkcija za javni prevoz privremeno, zbog radova na mostu Gazela, ukinula ovu liniju da bi sada takva odluka postala i trajno rešenje. U ovoj Direkciji ističu da linija 11 zbog malog broja putnika nije bila isplativa pa je od prošlog leta uvedena nova trasa tramvaja broj 13 od Banovog brda do Novog Beograda.
Sa okretnice na Dorćolu sada polaze samo petica i desetka
Posle tačno 26 godina rada, jedanaestica se više neće vraćati na dorćolske tramvajske šine. Praktična potvrda za to stigla je još protekle zime kada ova tramvajska linija nije počela ponovo da saobraća iako su u tom periodu radovi na Gazeli bili prekinuti. Istine radi, tramvaji na liniji 11 nikada nisu ni saobraćali u blizini Gazele, ali su zbog potreba građana sa Banovog brda vozila sa ove trase preusmerena na novu liniju 13 koja od prošlog leta prevozi putnike sa Čukarice do Bloka 45 umesto do okretnice kod Beka.
- Na ukidanje linije 11 i izmenu trase tramvaja broj 13 uticali su saobraćajna situacija i radovi na Gazeli. Tome je prethodila analiza rada ovih linija u redovnom režimu rada. Konstatovano je da na relaciji od Ekonomskog fakulteta do Pristaništa obe linije karakteriše mali broj putnika i da su zbog toga nerentabilne. Uporedo sa tim postojala je intenzivna inicijativa građana Banovog brda da im se omogući direktna linija za Novi Beograd pa je formirana linija 13 koja saobraća sadašnjom trasom i na kojoj su angažovana vozila sa linije 11 - kažu u Direkciji za javni prevoz.
Strepnje građana sa leve obale Save da neće moći da putuju šinama ka najužem centru grada, ni kada se završe radovi na Gazeli, dobile su i zvaničnu potvrdu.
- Analizirali smo rad nove linije 13 i zaključili da je izmena bila u potpunosti opravdana. Zabeležen je znatno veći broj putnika pa nećemo praviti nove izmene na ovim linijama - kažu u Direkciji za javni prevoz.
Stanovnici Novog Beograda više od pola godine prinuđeni su da na putu do pojedinih delova Dorćola koriste barem dva vozila gradskog prevoza. Mnogima takva novina predstavlja teret i budi setu.
- Tramvajem na liniji 11 išao sam u srednju školu “Petar Drapšin”, u šetnju na Kalemegdan, a kasnije i na posao na donji Dorćol. Uđem lepo na početnoj stanici, sednem i putujem gotovo 45 minuta do centra, ali bez gužve. Sada moram da menjam dva autobusa, 95 i 26, i što je najgore da se guram kada se vraćam kući u vreme najvećeg špica - objašnjava Srboljub Kolaček koji živi u Bloku 45.
Trojka se vratila
Zbog radova na petlji kod Hipodroma tramvajska linija 3 doživela je krajem 2009. godine sličnu sudbinu kao jedanaestica. Naime, tramvaji na ovoj liniji nisu saobraćali sve skoro godinu i po dana pa su građani koji žive u blizini Careve ćuprije morali da pešače do najbliže stanice autobusa na Bulevaru vojvode Mišića. Na njihovu sreću, trojka već skoro dva meseca saobraća starom trasom od Tašmajdana do Kneževca.
Izvor: BLIC