Šta je novo?

Tramvaji

djakovac":sjcialkv je napisao(la):
c.710.440.16777215.0..stories.tramvaj.tramvaj11.jpg


Skoro pa "dirljiva" slika... :)
 
Lepo to izgleda ali ljudovi zaboravljaju da je to nas smrtni neprijatelj tramvaj za 21. vek. Da su ostavili buseve na nbg bar bi imali jednu ljudsku liniju metroa do sada ako ne i vise
 
Ова слика не може да буде дирљива јер је значила да метро неће никад бити изграђен. Да је било памети као што није, па да ове слике никад није ни било...
 
Cemu glasanje ako ce da budu tri enterijera. Primer lazne demokratije i laznog izbora a na kraju se ne ispostuje volja glasaca sa najvise glasova makar i sa tako malom razlikom.
 
Kakve ima veze,pobednik nosi sve.Jeftinije je i za odrzavanje da imaju samo jednu boju sedista.Secam se i glasanje za most preko ade,i na kraju sasvim drugu stvar izabrase,ko sto kaze Igor lazna demokratija.

Sto recimo nam nisu dali izbor oko novih trola da biramo da li ce enterijer biti neke boje?Niko ne bi uzeo narandzaste sipke to vam garantujem.
 
они и даље вуку ту причу да трамваји саобраћају Единбургом, када тамо још није готова трамвајска мрежа (планира се у јулу отварање прве фазе)
 
Bice za 5 godina u jednom tramvaju malo crvenih, malo sivih i malo plavih:D Na ponekom sedistu ce faliti maska
 
Матеја Бељан":1a1gz7a8 je napisao(la):
Bice za 5 godina u jednom tramvaju malo crvenih, malo sivih i malo plavih:D Na ponekom sedistu ce faliti maska
Hahahaha tacno tako, a mozda pozajme i neku drvenu stolicu iz busa.
 
Тачно, импровизовано одржавање á la ГСП ће увести у свет нових трамваја још више шаренила, толико, колико ми ни не можемо да замислимо.
 
Мислим да ће ове трамваје ипак чувати колико могу, пре свега, јер њих не могу да одржавају садашњи мајстори, а не смеју ни да уграђују фуш делове, јер ће ови из ЦАФ-а да им заврну јајца. Барем док је у гаранцији.
 
Па једино гаранција тамо нешто може, ал после ње? Не могу ни да замислим :rolleyes: Ваљда ће се до тада нешто у бирократском ГСП променити на боље...
 
Zanimljiva je ideja o produžavanju linije 6, al činjenica je da je 500 m prekratko..

Opet ostaje nezgodno, s jedne strane bi moglo da bude zgodno i da se linija produži do Studentskog trga kroz Zmaja od Noćaja koja bi onda bila rezervisana samo za GSP i taksi, ali dve paralelne ulice samo za prevoz bi bilo previše. A opet, nema skroz jednostavnog rešenja za dovođenje tramvaja do Studentskog trga preko Terazija. Što me navodi na ideju..

Da se ceo blok oko Staklenca pretvori u kružni tok.. da tramvaji iz Dečanske idu kroz bulevar Despota Stefana (parče preko puta Doma Vojske koje bi ostalo nedostupno saobraćaju koji nije GSP), pa kroz parče Francuske Vase Čarapića, a u drugom pravcu kao sada trola 28, a da se trolejbusi i ostali prevozi koji idu kroz te raskrsnice usmere na isti način. Ono što je ovde problem je što bi se ozbiljno iskomplikovao ulaz u Terazijski tunel iz Despota Stefana, jer 200 metara na mapi može da znači 5-6 minuta na drumu. S druge strane, možda bi eliminacija semafora donekle opet ubrzala saobraćaj..

Ili druga varijanta, da tramvaj ka centru ide kroz Zmaja od Noćaja, da kod Studentskog trga okreće u Vase Čarapića, pa kod Narodnog Pozorišta opet u Despota Stefana do Dečanske i dalje ka Bulevaru.. u takvom slučaju čak možda ne bi ni morao da ima klasičnu okretnicu u centru, već bi u slučaju preke potrebe koristio okretnicu na Tašmajdanu, a kroz centar se ne bi zadržavao. Za obe varijante bi bilo dobro spustiti tramvaj pod zemlju makar u Dečanskoj u kojoj nema previše mesta za šine na površini i u delu Zmaja od Noćaja od Bioskopa Balkan, dok bi tramvaj mogao ponovo na površinu kod Doma Vojske.. podzemno stajalište bi bilo potrebno na Trgu Nikole Pašića i kod Doma Omladine (gde već postoji podzemni prolaz koji bi se povezao na stajalište). Ako se ima para, tramvaj kroz centar mož i duže da ide pod zemljom, da siđe ispod površine već u Vase Čarapića i da prođe do Dečanske kuda god je zgodno da se kopa, ali da se ima para, tu bi već išlo nešto drugo, znamo svi šta..
 
Meni ovaj tekst nije jasan.

Konkretno,kažu najnoviji tramvaj je nabavljen 2008. (verovatno greška,mislim da su poslednji kupljeni 1998 (G.B 401-420)

Drugo,kažu da će do 2020 zameniti sve tramvaje novim i to tako što će posle ovih 30 kupiti još 50 što znači ukupno 80 tramvaja, a kažu da ih danas imamo 150.

Pozitivno je što pričaju o opremi za održavanje i obuci majstora

Vozila iz Španije pravo osveženje za prestonicu
Od 2020. samo novi tramvaji


http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/od_2020_samo_novi_tramvaji.39.html?news_id=210230
Autor: A. Nikolić

Dolazak novih tramvaja iz Španije sugrađani očekuju sa nestrpljenjem, kao i manju gužvu na GSP-ovim stajalištima, a i komforniji prevoz. Ako sve bude teklo po planu ova vozila zameniće stara do 2020. godine, optimistično najavljuju iz GSP-a.


Od 2020. samo novi tramvaji

Stara vozila niskopodna: Na ulicama grada više od 150 šinskih vozila

Kako je transport građana izgledao pre deset godina, a kako prevoz putnika teče danas objašnjava nam Željko Miljković, zamenik direktora tramvajskog pogona. On kaže da je na ulicama grada 2001. godine vozilo 150 tramvaja i da taj broj varira čitavu deceniju.

- Kapacitet vozila uvek je isti zbog raspoloživog šinskog prostora na teritoriji grada. On omogućava prevoz 20 odsto sugrađana - objasnio je Miljković i dodao da će novi tramvaji poboljšati kvalitet prevoza putnika.

Na prestoničkim drumovima najnoviji tramvaj je iz 2008. godine, pa je kupovina novih vozila iz Španije pravo osveženje za ovaj grad. Stara vozila su niskopodna, a njihova elektronika leži u tlu vozila, pa kamenčići, granje i vremenske padavine dovode do bržeg kvara na njemu. Ali, i razmak od donje ivice vrata do pločnika na stajalištu - 900 mm, pravi problem, pa sugrađani ulaze u prevoz koristeći stepenik. Kod „Španca“ taj raspon je u ravni ivice kolovoza 350 mm, što omogućava lakši ulaz putnika u vozilo, posebno starijim ljudima i licima sa invaliditetom.

- Tražili smo od grada kupovinu 12 dizalica, jer postojećim ne možemo da izmestimo novo vozilo, ako se pokvari. Elektronika sadašnjih vozila je u podu tramvaja, a novih u krovu, pa su dizalice koje imamo beskorisne, jer funkcionišu po principu poluge - objašnjava sagovornik Danasa.

Grad je izdvojio 81 milion evra za dolazak 30 novih tramvaje, po vozilu oko 2,2 miliona, što iznosi 66 miliona dinara, dok će ostatak novca biti uložen u njihovo održavanje i na aktivnu obuku servisera, na relaciji Beograd - Španija u trajanju od tri meseca. Ali, posebne radne platforme, pištolje za izbacivanje peska, dizalice... i drugu opremu, bez koje radnici ovog preduzeća ne mogu da servisiraju pristigle tramvaje, tek treba nabaviti, a to je dodatnih tri do četiri miliona evra.

Kako nam je Miljković optimistično rekao, po njegovim očekivanjima 2012. godine dolazi poslednji „španac“, a tada će i grad raspisati tender za 50 novih tramvaja, nakon završetka tog projekta sva stara vozila, čiji je starosni vek 25 godina, biće zamenjena novim.
 
Zamenice sve tramvaje koje imaju po 25 godina koliko razumeh?Al jel ce da izbacuju i svajcarce???

Nesto slicno kao sto su radili sa trolama,prvo najlosije izbacuju i.t.d.

Nego,trebace im vise tramvaja s obzirom na izgradnju mosta preko ade gde ce bar 2 tramvajske linije da poteraju.
 
vucko":3c4e4rw7 je napisao(la):
Nego,trebace im vise tramvaja s obzirom na izgradnju mosta preko ade gde ce bar 2 tramvajske linije da poteraju.
Za 13 im neće trebati jer će trasa biti kraća ako se ne varam, mada generalno jesi u pravu sem ako neće da smanjuju takt nekih linija.
No, sa ovih 30 će imati dovoljno tramvaja ali neće moći da izbacuju stare tramvaje sem možda par najlošijih.

Tekst deluje kao još jedan PR poduhvat Gradske uprave.

Evo brojnog stanja tramvaja u GSP iz 2009

БРОЈ ВОЗИЛА ПРОСЕЧНА СТРОСТ
СОЛО 3 28,07
ЗГЛОБ 184 26,41
ПРИКОЛИЦЕ 25 57,54
УКУПНО 212
Preuzeto sa www.gsp.co.rs

Kažu da imaju 212 tramvaja od kojij je samo 20 iz 1998 ostali su stari već preko 20 godina.
Kažu da hoće da kupe 80 novih i sa njima da zamene sve tramvaje starije od 25 godina do 2020.
Znači 192-80=112 dakle ostaje još 112 starih koje neće zameniti.

Mi bi osim ovih 30 CAF, trebali da kupimo još blizu 100 novih tramvaja, a to je preko 200 miliona € ako hoćemo da zamenimo stare tramvaje u saobraćaju.
Eh vidim još jedan lep kredit za upošljavanje Zapadne privrede.

Koliko tramvaja saobraća u špicu? Meni je u glavi ostala neka brojka od 135, a leti 104. Tako, da sa 80 CAF-ova i 20 katica iz 1998 imali 100 solidnih tramvaja što pokriva potrebe sadašnjeg saobraćaja prilično.


MaRkOs":3c4e4rw7 je napisao(la):
A koliko je uopste kupljeno novih tramvaja?
Sada je naručeno 30 koji će stizati do 2012
1998 je kupljeno 20 katica.

to je to
 
Nema ovo smisla, na više načina.

Prvo, nismo toliko bogati da izbacimo sve starije tramvaje. Kao što sad ništa ne fali švajcarcima iz šezdesetih, tako će i 2020 mnoge Katice iz osamdesetih i devedesetih biti u sasvim dobrom stanju i svakako bolje od Ikarbuseva, Liaza i većine autobusa kakve imamo. Nema dovoljno dobrog razloga da se sve rashoduju, neke verovatno da, ali sve nikako. Naročito što će najmlađe imati samo 22 godine..

Dalje, CAFovi ovakvi kakvi jesu ne mogu na sve linije. Ok, biće prepravki, ali na nekim linijama ni onda neće moći da voze. To znači kupovinu kratkih tramvaja. Ako je tako, onda broj potrebnih tramvaja neće opadati kao sad kad se uvode CAFovi, već će trebati više tramvaja. Da ne pričamo o novim linijama i mogućem daljem širenju mreže. Istini za volju, kad se urade nove šine ili saobraćaj prebaci u sredinu, prevoz se ubrzava i treba manje vozila, ali sumnjam da će to moći da značajno smanji broj potrebnih vozila..

I ono što me naročito nervira, džaba sve to bez ostale infrastrukture. Vozio se sinoć trojkom prvi put otkad su je ponovo pustili.. tamo gde su nove šine, klizi, milina voziti se.. ali džaba sve nove šine kad na razdvajanju trase za Banovo Brdo i Rakovicu vozač izlazi napolje i onim pajserom ili šta je već pomera skretnicu.. 2011.. a ne vidim da se pretržu od brige da takve stvari sređuju..

EDIT: sad videh nbumbićev post, lepo čovek izračunao, i sve me navodi na jednu stvar - možda je ideja da se napuca broj tramvaja, pa ajde onda da širimo mrežu kad već imamo tramvaje, šta će nam metro a da tramvaji stoje u garažama..
 
Ja sam misljenja da posle ovih 30 tramvaja se ne kupuju novi dok se ne pocne sa metroom.I onako ce izgradnjom metroa prakticno biti ukinut tramvaj od vuka do ustanicke a delom i na nbg-u.Pa ce onda moci da sire kako su planirali na jug tramvaj,ka karaburmi i.t.d.

Ali glavna stvar je infrastruktura ko sto medjutim kaze.Zagledah pre neki dan u novom delu bulevara onu gumu,i svugde stoji i nema problema osim naravno na semaforima i stanicama.Tramvaj cim prodje raskrsnicu sa ruzveltovom uopste nema te gume i vec pocinje posteno klackanje sve do resavske/beogradske.

A ona raskrsnica kod pravnog fakulteta je pravi sou, i zvucno i fizicki zbog vibracija.Da zivim u onim zgradama u blzini izludeo bih!
 
Vrh