Šta je novo?

Tramvaji

Ti sa crvnim su najnoviji, oni su OK ;) Nisam mislio na škripu vozila o šine, već unutra zglobovi škripe skoro pa kao na našim Trolzama :/
 
Felipe":2d4l38zf je napisao(la):
Na nekim stajalistima se kolovoz izdigne, pa imate utisak da je tramvajska mreza blago ukopana (mozda desetak centimetara), te je izlazak iz tramvaja moguc za sve - stare, roditelje sa kolicima, invalide... :)
Тако је рађена Јурија Гагарина у самом старту. Чуди ме да нигде више кад су ремонтовали пруге није урађено баш тако (стајалиште се издиже, али не до степеништа и са малим размаком).
 
Jao jeste, sada se secam kako je nekad to izgledalo. :)

Pa, kada uzmes u obzir chinjenicu da je u ovoj zemlji odsustvo brige o ugrozenim grupama realnost, mene ne chudi... :(

Ima neogranichen broj primera gde je prilaz osoba sa invaliditetom onemogucen, jer niko nije mislio na mogucnost da svi gradjani imaju prilaz... Proci ce jos mnogo vremena dok ova drzava stane u sluzbu gradjana, ljudi koji u njoj zive (namerno necu da naglasim svih)...

:)
 
Felipe":1sgstp71 je napisao(la):
A, sto se tramvajskih bastica tiche, kada ih vec spominjete, upravo suprotno. Na nekim stajalistima se kolovoz izdigne, pa imate utisak da je tramvajska mreza blago ukopana (mozda desetak centimetara), te je izlazak iz tramvaja moguc za sve - stare, roditelje sa kolicima, invalide... :) :
Vidis, zaista dobra ideja. Mada ne vidim njene prednosti u odnosu na izdignutu. Trosak i efekti su isti.
 
Ta uzgignuta stajalista za tramvaj umesto metroa za 21. vek su upravo znamenje te tragikomicne price cije posledice dozivljavamo i danas, jer su stajalista podsecala na metro platforme. Pre nekoliko godina su skoro sva zamenjena niskim betonskim podom, a najverovatniji razlog je sprecavanje sedenja na uzdignutoj ivici tih stanica. Eto jos jedan primer kako se kod nas losa ponasanja odredjuju resesenja koja su na stetu dobrih stvari.

Inace nije mi jasno zasto vecina vas koja je protiv lakog metroa nema nista protiv sirenja tramvaja, zar nije laki metro bolja dopuna pravom metrou, jer je za razliku od tramvaja, nezavistan, nesputan, time i brzi, a i kapacitet mu je veci, i ulazak je udobniji jer bi on morao da ima gore pomenute uzdignute stanice kao i svaki metro.
 
Pa nije baš laki metro nezavistan, barem u onim gradovim agde sam se ja vozio. Ali može da se napravi i kao takav. Mada je po meni on nepotreban u slučaju da izgradimo mrežu normalnog "teškog" metroa, dovoljno je srediti tramvajsku mrežu i možda proširiti. Mislim da bi Beograd trebalo potpuno da se ugleda na javni prevoz u Beču gde cirkuliše 5 linija metroa (stalno ga proširuju), mnoštvo tramvajskih linija, ne mnogo autobuskih, i minibusevi koji razvoze po centralnoj zoni.
 
Potpuno se slazem sa Sallexom, upravo se vratih iz Becha i jos sam pod utiskom kako je sredjen javni prevoz. :)

Bas to. Ni jednom nisam ushao u autobus, mada su mi povremeno promicali u vidnom polju. :D

Metro (pravi, "teshki) + tramvaj (shiroko-kolosecni) = ugodjaj za pamcenje :cool:


:gobb:
 
Ne želim da ispadne da ti kontriram :lol: Ali, meni se najviše svideo nadzemni ex stadtbahn, tj. današni U6 ;)
 
LRT-asu!sestokolonasu!!!

2012-ice,vataj ga za levu,a ja cu za desnu pa da ga cerecimo!Jovin will be proud! :lol:
 
:lool: :lool: :lool:



amm8990,

njega nisam video, njime vozio... :(

Bio sam ogranicen vremenom, nisam bio prvenstveno turisticki. :/


U6 mi ostaje za neki sledeci put. :D
 
vucko":nkgczyus je napisao(la):
LRT-asu!sestokolonasu!!!
:p Ali nisam rekao da je to rešenje za Beograd. Uzgred, da li bi tebi bilo lepšte da se vozis iznad zemlje i pri vožnji razgledaš grad ili da ideš ispod zemlje :kafa: ? :) Ajd, sad da te vidim ? :lol:
 
Ljudi zivite li vi u Becu ili Beogradu, znate li kada cemo mi inati 5 metro linija, ako za deset godina dobijemo prvu, i to ce biti cudo,

Znaci ukoliko dobijemo par linija pravog metroa, najveci deo grada ce i dalje pokrivati postojeci oblici prevoza, a koliko je on brz i redovan zna svako ko ga koristi, a posto brzi tramvaj ili laki metro, kako hocete, ipak se razlikuje od tramvaja po nezavisnoj trasi i nesto vecem kapacitetu, zar nije bolje klasicne tramvajske trase, postojece i neke nove, usavrsiti da budu nezavisne i sa prostorom za veci broj putnika, a to znaci sire vagone, siri kolosek, pa to ispadne taj omrazeni laki, gori od metroa, ali izvesno bolji od tramvaja.

Da li je Jovin zaljubljen u metro, ili je metro zaljubljen u Vucka ili..
 
Glas prirode":d0e0i3qu je napisao(la):
Da li je Jovin zaljubljen u metro, ili je metro zaljubljen u Vucka ili..
Da pojasnimo,ja sam u Jovina :p

Salu na stranu.Jasno je moje misljenje.Evo juce npr se vozih prvi put u zivotu 12icom,veoma je brzo od sajma usred spica stigla do vukovog spomenika.A zasto?Jer je linija nezavisna na mostarskoj petlji i izbegava onaj pakao.Zbog toga mi ostaje zale sto projekat tramvajem u 21 vek nije realizovan do kraja sto se tice tih tunela,denivelacija i.t.d.Bio bi ogroman napredak u svakom slucaju,mi trenutno imamo najprimitivniji oblik tramvaja kao sto i pominjete.

amm,slazem se lepse je ici iznad zemlje,to mogu sada bilo kojom linijom tramvaja,vise cu to ceniti kada bude bio metro
 
Glas prirode":2d66dqh8 je napisao(la):
Ljudi zivite li vi u Becu ili Beogradu, znate li kada cemo mi inati 5 metro linija, ako za deset godina dobijemo prvu, i to ce biti cudo,

Znaci ukoliko dobijemo par linija pravog metroa, najveci deo grada ce i dalje pokrivati postojeci oblici prevoza, a koliko je on brz i redovan zna svako ko ga koristi, a posto brzi tramvaj ili laki metro, kako hocete, ipak se razlikuje od tramvaja po nezavisnoj trasi i nesto vecem kapacitetu, zar nije bolje klasicne tramvajske trase, postojece i neke nove, usavrsiti da budu nezavisne i sa prostorom za veci broj putnika, a to znaci sire vagone, siri kolosek, pa to ispadne taj omrazeni laki, gori od metroa, ali izvesno bolji od tramvaja.

Da li je Jovin zaljubljen u metro, ili je metro zaljubljen u Vucka ili..
Pa..ko im je smetao da kada je zadnjih dve godine rađena rekonstrukcija tramvajskih pruga od 0, da urade širi kolosek barem..;) sami su propustili tu šansu te im nije Jovin kriv..
 
2012, i šta da su proširili kolosek, šta da radimo s ovolikim Katicama i sa ukrštanjima nove rekonstruisane i stare mreže?

Da do depoa imamo obe širine koloseka?
 
Platforme na nbg su rusene i spustane zbog svajcaraca tacnije njihovih prikolica koje nisu mogle da otvore vrata zbog pokretnog stepenika .Kad su platforme napravljene vozili su iskljucivo novi ckd :vops:
 
medjutim":2v25udbq je napisao(la):
2012, i šta da su proširili kolosek, šta da radimo s ovolikim Katicama i sa ukrštanjima nove rekonstruisane i stare mreže?

Da do depoa imamo obe širine koloseka?
To im uopšte nije izgovor,mogli su kompletnu trasu do B.Brda i Rakovice da urade po novom sistemu ,pa onda trasu po trasu,tako bi i pristizali novi tramvaji,ionako smo duže vreme bili bez tramvaja dok je trajala izgradnja pruge tako da bi građanima bili sve jedno...
 
.. dobro, a šta sa starim Katicama koje mogu da voze još 20 godina minimum? Da rashodujemo i kupujemo nove? Ili da imamo dve paralelne mreže?
 
Damo NS-u,pa oni naprave metarski kolosek sistem.Muko moja predji na drugoga.
 
Vucko nemoj tako, ipak je najprimitivniji tramvaj sa konjskom zapregom. Ja volim tramvaje, a dok izgrade metro, verovatno mi za 40 godina nece vaziti penzionerska markica u metrou tako da me bas briga :gobb:
 
medjutim":1p86ssas je napisao(la):
.. dobro, a šta sa starim Katicama koje mogu da voze još 20 godina minimum? Da rashodujemo i kupujemo nove? Ili da imamo dve paralelne mreže?
Pa po meni ako se pružila prilika da se sve radi iznova što jeste, onda je žrtva straih katica prihvatljiva,neko je loše savetovao Đilasa i ne treba biti expert da se to vidi,linija Nbg-B-Brdo je već mogla da funkcioniše sa širim kolosekom a ljudi bi sa izgrađenim podhodnikom na raskrsnici kod Glavne Ž.S elegantno presedali na uski,a u međuvremenu je i ta deonica sa sve Bulevarom izgrađena kao nova tako da bi već imali 60%mreže sa širokim kolosekom..s obzirom na dosadašnja ulaganja vredelo bi..ali ok ovo daje još veću težinu nameri za izgradnju Metroa,jel bi nas već ubeđivali da imamo Lrt koji funkcioniše sasvim dobro..;)
 
Zamena svih starih tramvaja novim i ulaganje u šire koloseke bi koštali više od jedne nove metro linije, u to sam siguran. A mi te pare ni za metro nemamo, a kamoli za LRT fijasko..
 
A kako smo imali pare za obnovu tramvajskih pruga od 0?,malo širi kolosek ne bi promenio cenu izgradnje,zapravo koliko je koštala obnova pruga Beograd doo sada? + 30 naručenih CAF Lrv :rolleyes:
 
Kako gde.

Nisam siguran da bi svud imalo mesta za širi kolosek pa da je baš tako jednostavno. Za početak, Resavska i Nemanjina - iovako na dosta mesta tramvaji jedva prolaze. Koštalo bi i širenje baštica, ne malo.

Novi tramvaji za širi kolosek bi bili skuplji od naručenh CAFova. I naravno, ako se menja cela mreža sa svim tramvajima, to ne bi bilo 30 naručenih CAFova, već mnogo više, dok se zamene sve Katice..

Šteta je što to nije urađeno odmah posle II svetskog rata kad su i tramvaji i dobar deo mreže razvaljeni. Sad je kasno..
 
Vrh